דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
קצת מוזר להשוות את הבינה המלאכותית לגוגל בגלל שבחיפוש גוגל הייתם יכולים להגיע לאותן דעות
לא ברור למה אנשים שואלים את הבינה המלאכותית שאלות שלא עלה על דעתם לשאול בגוגל
בגוגל לא תמיד אני מוצאת מידע.
הבינה נותנת מידע. אמנם אי אפשר לסמוך עליה, אבל לאחר התשובה שלה יש מילות מפתח שלא חלמתי, והן מאפשרות לי לעשות חיפוש מדויק יותר ולהגיע לתוצאות (דוגמא אקראית: אני יכולה לבקש ממנו להציע לי סיפור היסטורי על עלילת דם. הוא יכתוב כל מיני דברים, אותם אני יכולה לאמת בגוגל. הוא יביא לי תוצאות שגוגל לא יביא לי, ללא מילות המפתח שהבינה כתבה לי)
 
בגוגל אתה רואה כותרת של מאמר, שם שם אתר, יודע מי כתב אותו.
מחליט מה לפתוח ומה לא
וגם לרוב, האתרים הללו יהיו חסומים בסינונים שונים
כאן אין סיכוי שרובוט אוומטי יחסום כזה טקסט

גם זה ממכר, וגם פסיכולוגית ורגשית זה שאלה שאתה שאלת, ותשובה שנכתבה במיוחד עבורך.... אתה מתחבר אליה.
זה לזה השפעה גדולה, גם להבדיל בלימוד תורה כשאתה שואל שאלה ועונים לך התשובה נחרטת אצלך יותר.
גם מבחינה רגשית אנשים נסחפים עם זה, מאשר בגוגל שרק מביא לך "מראי מקומות" ואתה צריך לקרוא 5 מאמרים ולהשוות בניהם - ממש עבודה סמינריונית קטנה....
צר לי לאכזב אתכם אבל גם בחיפוש גוגל פשוט הבעייה קיימת, ואין לכם שום דרך לדעת מי כתב את זה

1689683134870.png
 
בגוגל לא תמיד אני מוצאת מידע.
הבינה נותנת מידע. אמנם אי אפשר לסמוך עליה, אבל לאחר התשובה שלה יש מילות מפתח שלא חלמתי, והן מאפשרות לי לעשות חיפוש מדויק יותר ולהגיע לתוצאות (דוגמא אקראית: אני יכולה לבקש ממנו להציע לי סיפור היסטורי על עלילת דם. הוא יכתוב כל מיני דברים, אותם אני יכולה לאמת בגוגל. הוא יביא לי תוצאות שגוגל לא יביא לי, ללא מילות המפתח שהבינה כתבה לי)
כדאי שתקראו את התגובה עליה הגבתי
אנשים שואלים את הבינה המלאכותית שאלות השקפתיות ומתפלאים לגלות שלא כל האינטרנט נכתב ע"י יהודים
 
כדאי שתקראו את התגובה עליה הגבתי
אנשים שואלים את הבינה המלאכותית שאלות השקפתיות ומתפלאים לגלות שלא כל האינטרנט נכתב ע"י יהודים
לא שואלים שאלות בדעות או בהשקפות. מה לעשות שזה מתערבב עם הרבה נושאים טכניים. כמו שמרצה מערב את השקפותיו, כך גם הבינה
 
אגב, אני לא מתמצאת בתחום בכלל, אבל לענ"ד בינה מלאכותית דווקא יכולה מאד לעזור לחברות הסינון בסינון תמונות.
זה קיים ועובד ממזמן, עם מה סיננו תמונות בכל הסינונים בעשור וחצי האחרונים?
 
נכון שהמפתחים של צ'אט GPT אומרים שהוא "בדרגא של בן אנוש" למרות שזה לא נכון, ונכון שהם עושים את זה בקטע שיווקי,
לא נכון,
המפתחים מצהירים בדיוק על מה שהוא יודע ועד כמה הוא יודע.
יש באתר של GPT רשימה ארוכה של מבחנים שהוא עבר וכמה הציון שהוא קיבל במבחנים.
 
עצם זה שבינה מלאכותית ממכרת פי 10 מאינטרנט -לא מספיק?!
הפוך, הפוך.
אחת המעלות הגדולות בחיפוש מידע בצאט מאשר חיפוש מידע בגוגל זה שחיפוש מידע בגוגל ממכר וגורר ביטול זמן פי כמה מהצא'ט.

ההתמכרות מאינטרנט נגרמת מהקישורים שגורמים ללחוץ ולעבור לעוד אתר ולעוד...
 
זה קיים ועובד ממזמן, עם מה סיננו תמונות בכל הסינונים בעשור וחצי האחרונים?
לא נכון
בנטפרי מעולם (לא יודע מה כעת) לא סיננו בבינה מלאכותית אלא על ידי גויים מהודו (מי לא זוכר את כל הפרסומות של 019 ?)
 
לא נכון
בנטפרי מעולם (לא יודע מה כעת) לא סיננו בבינה מלאכותית אלא על ידי גויים מהודו (מי לא זוכר את כל הפרסומות של 019 ?)
אולי אני טועה אבל אני חושב שהם תמיד עובדים עם שניהם.
ואם לא, אז טעיתי.
 
לא נכון
בנטפרי מעולם (לא יודע מה כעת) לא סיננו בבינה מלאכותית אלא על ידי גויים מהודו (מי לא זוכר את כל הפרסומות של 019 ?)
בנטפרי לא, ברימון כן...
ותגיד מה שלא תגיד עליהם, זה בסוף מסנן ברמה זאת או אחרת.
 
בנטפרי לא, ברימון כן...
ותגיד מה שלא תגיד עליהם, זה בסוף מסנן ברמה זאת או אחרת.
כן...
אני זוכר את כל התגובות על הרובוט של רימון שאיזה מין סינון זה ?! שמשאיר את כל האשה שלמה (כלומר שרואים אותה) ורק מכסה בשחור את כל החלקים הלא צנועים ?!
איזה מין סינון זה ?!
 
כן...
אני זוכר את כל התגובות על הרובוט של רימון שאיזה מין סינון זה ?! שמשאיר את כל האשה שלמה (כלומר שרואים אותה) ורק מכסה בשחור את כל החלקים הלא צנועים ?!
איזה מין סינון זה ?!
אני לא יודע על מה אתה מדבר
יצא לי להשתמש ברימון והוא פשוט לא מציג את התמונות שהוא מסנן
אולי השתמשת ברימון לפני 15 שנה או משהו כזה
 
אני לא יודע על מה אתה מדבר
יצא לי להשתמש ברימון והוא פשוט לא מציג את התמונות שהוא מסנן
אולי השתמשת ברימון לפני 15 שנה או משהו כזה
לא השתמשתי מעולם ברימון ב"ה, זה התגובות שקראתי כאן בפרוג
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה