בשרי שיתוף | מתכון לצ'ולנט הנמכר בישיבה

האם צריך לבשל אותו קודם?
לא, אבל כן מומלץ לצרוב כדי להעמיק טעמים.
חשוב כמובן להקפיד על בישול ארוך בלהבה נמוכה עם כיסוי.
מי שמצפה לקבל בשר רך תוך שעתיים, יתאכזב.
 
בשר מס' 8 תשאירו שלם או תחתכו לקוביות?
כמו"כ מה עושים עם מס9 ומס3?
 
עבור תשעת הימים מי שמעוניין פרווה
אותם רכיבים בדיוק למעט זה שבמלח אפשר לחתוך בחצי (אם יהיה חסר תוסיפו בסוף אבל לדעתי אפשר לחתוך חצי)
במקום הבשר תוסיפו עוד 3 - 2 כוסות שמן בטיגון הבצל (בכמות שלי)
וכן תוכלו להוסיף שעועית/חומוס/תפו"א/קישקע לפי מה שאתם אוהבים יותר בשביל למלאות את החסר
@ה. בקר אם את חושבת שצריך את יכולה להוסיף את זה בהודעה הראשונה
 
@ה. בקר בטעות כתבתי במתכון של החמין 2 כפות ראס אל חנות תוכלי לשנות לי ל-2 כפיות?

תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:
מתכון לקישקע טוב וקל להכנה אפשר להכין כמות כפולה ולהקפיא----
1 כוס מים רותחים (מומלץ מהמים של החמין עם הבשר)
כף מלח
תבלין גריל עוף
2 כוסות קמח
1/2 כוס פירורי לחם מתובלים/מוזהבים
1/3 כוס שמן.
לערבב היטב ולהכניס לניילון נצמד ולגלגל.
להכניס את הקישקע לסיר של הצ'ולנט כששמים על הפלטה.
בתיאבון!
 
ראיתי פה הרבה שיחות בנושא האמת שגם נעזרתי בחלק
לאחר הרבה ניסוי ותעייה הגעתי למתכון שהבחורים ממש אוהבים וקונים ב"ה כל שבוע
אני מכין אותו ברביעי בערב עבור ליל שישי
הגרמים הם עניין של ניסוי וברגע שהבחורים ממש אהבו הפסקתי לשחק עם הגרמים ולכן תהיו חייבים להשתמש במשקל מטבח (הוספתי את המדידה בכוסות אבל אני ממש ממליץ על משקל - כוס = כוס ח"פ)
המתכון מכיל סיר של כ40 מנות (כ20 ליטר) תחלקו לפי העניין

הרכיבים
שמן לטיגון
2 שום
4 בצל
3.5+ קילו גולש לחמין או בשר מספר 2 אם אין גם 10 הולך טוב (בשר תמיד ניתן להוסיף לפי התקציב - 3.5 זה חתיכה יפה בכל צלחת)
120 גרם מלח (2/3 כוס)
60 גרם פפריקה מתוקה/מרוקאית בשמן (כוס גדושה)
15 גרם פלפל שחור (1/5 כוס)
1.5 קילו שעועית לבנה- מושרית 12-24 שעות במים
0.5 קילו חומוס-מושרית 12-24 שעות במים
85 גרם אבקת מרק בצל (כוס)
25 גרם אבקת מרק פטריות (1/3 כוס)
25 גרם אבקת מרק עוף (1/4 כוס)
320 גרם טריאקי (כמעט חבילה של אוסם או קנור)
60 גרם צילי מתוק (קצת פחות מחצי כוס)
140 גרם צילי חריף (כוס)
60 גרם קטשופ (1/2 כוס)
8 תפו"א בינונים+
500 עד 700 גרם גריסים

לקישקע
קילו קמח
500 מל שמן
450 מל מים רותחים
80 גרם פפריקה מתוקה
40 גרם אבקת שום או שום כתוש
22 גרם מלח
3 גרם פלפל שחור
50 גרם פירורית
45 גרם אבקת מרק עוף
70 גרם סוכר

הוראות הכנה

חותכים את הבצלים לקוביות
שמים שמן בסיר (תלוי בגודל הסיר אבל שיהיה שכבה של שמן על כל הלמטה בערך רבע בקבוק בכמות כזו)
מדליקים על אש נמוכה ושמים את הבצל
מקלפים את השומים ומוסיפים אותם ניתן להגדיל את האש
מחכים להזהבה ושמים את הבשר (אני משאיר את הטיגון על אש קטנה ובינתיים חותך את הבשר)
מוסיפים את המלח הפפריקה והפלפל שחור מערבבים ומטגנים כ10 דקות
מוסיפים מים עד לכיסוי מלא של הבשר מחכים שיבעבע ומבשלים על אש גדולה חצי שעה
מוסיפים עוד מים רותחים (כ3 ליטר שיכסה את הרכיבים הבאים)
מוסיפים את כל שאר הרכיבים חוץ מהתפו"א והגריסים ומבשלים כשעה על אש בינונית ולערבב מידי פעם
המים צריכים לכסות בשפע את כל הרכיבים כדי שיבעבעו ולא ידבקו ללמטה
מקלפים את התפו"א וחותכים לריבועים (או צ'יפסים) ממש קטנים (אני חותך את התפו"א לשתיים ואז כל חצי ל3 ואז פורס את 3 החלקים לפרוסות מה שמותיר אותי עם צ'יפסים/ריבועים די קטנים)
מוסיפים לסיר (אחרי השעה בישול) ממשיכים לבשל עוד רבע שעה
מכינים את הקישקע בינתיים
מכניסים את כל הרכיבים חוץ מהקמח לקערה ומערבבים מעט כדי שהרכיבים ינמסו
מומלץ לפזר את האבקת שום על כל הבלילה אחרת זה נהיה גושים)
מוסיפים את הקמח ומערבבים עד לקבלת עיסה מעט נוזלית (אם זה לא טוב ניתן להוסיף שמן)
מגלגלים בנייר אפיה/ שקית ניילון/ נייר כסף עם חורים קטנים
מערבבים את הצ'ולנט היטב ומכניסים את הקישקע
מבשלים עוד רבע שעה ומעבירים לפלטה
מוסיפים את הגריסים ומערבבי מעט וסוגרים היטב
אחרי כמה שעות מומלץ לבדוק האם צריך להוסיף מים עקב הגריסים ואז גם לערבב שלא יידבק ללמטה
אחרי 10 שעות זה טעים
אחרי 20 זה מעדן
אחרי 21 לא נשאר כלום
אחרי 15 שעות אני בדר"כ מוסיף 2 ליטר מים עם חצי כוס אבקת מרק עוף ומערבב היטב
בסירים גדולים מומלץ לכסות את הסיר בשמיכה מקופלת על המכסה
שימו לב שאם אתם מכינים את זה לשבת אז תסיימו להכין לפחות שעה לפני בשביל שהגריסים יהיו מוכנים לאכילה לפני שבת
בתיאבון
אשמח לשמוע תגובות אם מישהו הכין
צפה בקובץ המצורף 1416910צפה בקובץ המצורף 1416911
עשיתי את המתכון רק שהכנתי 80 מנות ויצא מושלם
תודה.
 
אשמח לעזרה בטיבול להגיע לטעם כמו של הרבה אולמות
טיבול חזק, לא טפל, אך בלי עקצוץ של חריפות
מה התבלינים העיקריים, ואם מישהו יודע כמיות מניסיון
לגודל של סיר רגיל
 
אשמח לעזרה בטיבול להגיע לטעם כמו של הרבה אולמות
טיבול חזק, לא טפל, אך בלי עקצוץ של חריפות
מה התבלינים העיקריים, ואם מישהו יודע כמיות מניסיון
לגודל של סיר רגיל
הרעיון זה לשרוף בצל עם סוכר
וקצת לפני השלב שנשרף להוסיף סילאן
ולילה על הפלטה לפחות
 
חייבת לומר שמאז שניסיתי את המתכון הזה, לא מוותרים על זה אף שבוע!!!!
ממש טעים!!!! תודה רבה!!!!
 
רק זה? באיזו כמות?
אני שם בערך 10 בצלים לשק או שק וחצי תפו"א על זה בערך חצי כוס סוכר ובערך 5 כפות סילאן.
תשימו הכל לפי העין שים לב שבמתכון הזה לא משתשמשים בהרבה פפריקה אבל זה יוצא מעדן!!.. ממש עונג שבת..
 
אפשר לקבל את המתכון לא בכמויות מסחריות , אני רוצה להכין למשפחה לא ל20 ...
אשמח מאוד
 
אני מנסה לחפש את המתכון שהעלה פעם
יואל ארלנגר עם פירוט מדויק איך להכין צ'ולנט
הכנתי את המתכון הזה כמה פעמים ונעלם לי פתאום
אשמח לעזרה מי שיכול
 
אני מנסה לחפש את המתכון שהעלה פעם
יואל ארלנגר עם פירוט מדויק איך להכין צ'ולנט
הכנתי את המתכון הזה כמה פעמים ונעלם לי פתאום
אשמח לעזרה מי שיכול
 
ראיתי פה הרבה שיחות בנושא האמת שגם נעזרתי בחלק
לאחר הרבה ניסוי ותעייה הגעתי למתכון שהבחורים ממש אוהבים וקונים ב"ה כל שבוע
אני מכין אותו ברביעי בערב עבור ליל שישי
הגרמים הם עניין של ניסוי וברגע שהבחורים ממש אהבו הפסקתי לשחק עם הגרמים ולכן תהיו חייבים להשתמש במשקל מטבח (הוספתי את המדידה בכוסות אבל אני ממש ממליץ על משקל - כוס = כוס ח"פ)
המתכון מכיל סיר של כ40 מנות (כ20 ליטר) תחלקו לפי העניין

הרכיבים
שמן לטיגון
2 שום
4 בצל
3.5+ קילו גולש לחמין או בשר מספר 2 אם אין גם 10 הולך טוב (בשר תמיד ניתן להוסיף לפי התקציב - 3.5 זה חתיכה יפה בכל צלחת)
120 גרם מלח (2/3 כוס)
60 גרם פפריקה מתוקה/מרוקאית בשמן (כוס גדושה)
15 גרם פלפל שחור (1/5 כוס)
1.5 קילו שעועית לבנה- מושרית 12-24 שעות במים
0.5 קילו חומוס-מושרית 12-24 שעות במים
85 גרם אבקת מרק בצל (כוס)
25 גרם אבקת מרק פטריות (1/3 כוס)
25 גרם אבקת מרק עוף (1/4 כוס)
320 גרם טריאקי (כמעט חבילה של אוסם או קנור)
60 גרם צילי מתוק (קצת פחות מחצי כוס)
140 גרם צילי חריף (כוס)
60 גרם קטשופ (1/2 כוס)
8 תפו"א בינונים+
500 עד 700 גרם גריסים

לקישקע
קילו קמח
500 מל שמן
450 מל מים רותחים
80 גרם פפריקה מתוקה
40 גרם אבקת שום או שום כתוש
22 גרם מלח
3 גרם פלפל שחור
50 גרם פירורית
45 גרם אבקת מרק עוף
70 גרם סוכר

הוראות הכנה

חותכים את הבצלים לקוביות
שמים שמן בסיר (תלוי בגודל הסיר אבל שיהיה שכבה של שמן על כל הלמטה בערך רבע בקבוק בכמות כזו)
מדליקים על אש נמוכה ושמים את הבצל
מקלפים את השומים ומוסיפים אותם ניתן להגדיל את האש
מחכים להזהבה ושמים את הבשר (אני משאיר את הטיגון על אש קטנה ובינתיים חותך את הבשר)
מוסיפים את המלח הפפריקה והפלפל שחור מערבבים ומטגנים כ10 דקות
מוסיפים מים עד לכיסוי מלא של הבשר מחכים שיבעבע ומבשלים על אש גדולה חצי שעה
מוסיפים עוד מים רותחים (כ3 ליטר שיכסה את הרכיבים הבאים)
מוסיפים את כל שאר הרכיבים חוץ מהתפו"א והגריסים ומבשלים כשעה על אש בינונית ולערבב מידי פעם
המים צריכים לכסות בשפע את כל הרכיבים כדי שיבעבעו ולא ידבקו ללמטה
מקלפים את התפו"א וחותכים לריבועים (או צ'יפסים) ממש קטנים (אני חותך את התפו"א לשתיים ואז כל חצי ל3 ואז פורס את 3 החלקים לפרוסות מה שמותיר אותי עם צ'יפסים/ריבועים די קטנים)
מוסיפים לסיר (אחרי השעה בישול) ממשיכים לבשל עוד רבע שעה
מכינים את הקישקע בינתיים
מכניסים את כל הרכיבים חוץ מהקמח לקערה ומערבבים מעט כדי שהרכיבים ינמסו
מומלץ לפזר את האבקת שום על כל הבלילה אחרת זה נהיה גושים)
מוסיפים את הקמח ומערבבים עד לקבלת עיסה מעט נוזלית (אם זה לא טוב ניתן להוסיף שמן)
מגלגלים בנייר אפיה/ שקית ניילון/ נייר כסף עם חורים קטנים
מערבבים את הצ'ולנט היטב ומכניסים את הקישקע
מבשלים עוד רבע שעה ומעבירים לפלטה
מוסיפים את הגריסים ומערבבי מעט וסוגרים היטב
אחרי כמה שעות מומלץ לבדוק האם צריך להוסיף מים עקב הגריסים ואז גם לערבב שלא יידבק ללמטה
אחרי 10 שעות זה טעים
אחרי 20 זה מעדן
אחרי 21 לא נשאר כלום
אחרי 15 שעות אני בדר"כ מוסיף 2 ליטר מים עם חצי כוס אבקת מרק עוף ומערבב היטב
בסירים גדולים מומלץ לכסות את הסיר בשמיכה מקופלת על המכסה
שימו לב שאם אתם מכינים את זה לשבת אז תסיימו להכין לפחות שעה לפני בשביל שהגריסים יהיו מוכנים לאכילה לפני שבת
בתיאבון
אשמח לשמוע תגובות אם מישהו הכין
צפה בקובץ המצורף 1416910צפה בקובץ המצורף 1416911
הכנתי לפני כמה חודשים לשבת עליה לתורה של בני, קיבלתי המווווון מחמאות מהשפים הכי גדולים של המשפחה, למחר גיסי (שף, אמיתי שתמיד בכל הזדמנות הוא זה שמכין את הטשולנט) מזמין עוד אחד כזה לעליה לתורה שלהם
תודה ענקית!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עוד מתכון קל להכנה, וטעים.

מעולה בהקפאה

אפשר להמיר קרם נוגט לקרם קפוצ'ינו, קרם חלבה, ממרח שוקולד איכותי וכדומיהם ואת השוקולד צ'יפס הלבן בחום

IMG_9944_1024x682.jpg
יש משהו בשובבות הלא מהוקצעת של השבלולים האלו שאני ממש אוהבת. אין אחד דומה למישנהו....


לבצק פריך:

500 גרם קמח

100 גרם אבקת סוכר

1 אבקת אפיה

200 גרם נטורינה רכה חתוכה לקוביות

2 חלמונים

1/4 כוס חלב סויה או מים



למילוי:

750 גרם קרם נוגט [אפשר להמיר בממרח שוקולד איכותי]
שוקולד צ'יפס לבן


לקישוט:

100 גרם שוקולד מריר מומס בכף שמן

100 גרם שוקולד לבן פרווה מומס בכף שמן



מכינים בצק לא דביק. מערבבים יחד את כל רכיבי הבצק ומעבדים לבצק נעים ונוח ולא דביק. אם הבצק דביק מוסיפים עוד קצת קמח.



עוטפים בניילון ומקררים כשעה. מרדדים חצי מכמות הבצק על משטח מקומח ומורחים קרם נוגט בנדיבות. מפזרים שוקולד צ'יפס לבן. סוגרים לכרוכית ומקפיאים כחצי שעה. פורסים פרוסות ומניחים בתבנית מרופדת בניר אפיה במרחק האחד מהשני.

אופים ב 180 מעלות כ-20 דקות להשחמה.

מקררים



מזלפים שוקולד מריר ושוקולד לבן מומסים במעט שמן.
IMG_9945_682x1024.jpg

טיפ: נסו לחלק את הבצק ל-3-4 חלקים שווים ולרדד כל חלק לעלה דק. לסדר בשכבות בתבנית A4- בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק-קרם נוגט-בצק. אפיה ב 180 מעלות 25-30 דקות. לאחר התקררות פורסים לקוביות. אפשר לפזר למעלה אבקת סוכר.


הערה: אם בחרתם להכין בתבנית כעוגת שכבות- יש לדקור כל שכבת בצק במזלג במספר מקומות כדי למנוע התנפחות בשל כליאת אוויר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה