דרוש מידע פתק לבן או לא להצביע כלל?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
בקלפיות נמצאים פתקי הרשימות השונות, וכן פתקים ריקים, המכונים לבנים (אפשר גם לבקש מוועדת הקלפי פתקים לבנים). הפתקים האלה נועדו, לפי סעיף 76(ג) לחוק הבחירות לכנסת, עבור מצביעים שמעוניינים לרשום את הצבעתם על גבי הפתק. הם עושים זאת באמצעות סימון בעט בצבע כחול של אות הרשימה או האות עם הכינוי שלה.

מדוע יש צורך בכך? למקרה שבו פתקי ההצבעה של רשימה מסוימת אוזלים – בשל בעיה באספקת הפתקים לקלפי, חבלה מכוונת, או ריבוי מצביעים בקלפי לאותה רשימה.

כלומר: למרות התפיסה של פתק לבן כסוג של הימנעות, זו לא המטרה שלו בישראל. זו גם לא התוצאה שלו: פתק לבן ריק נספר כקול פסול לכל עניין ודבר. אין שום דרך לדעת כמה מצביעים שלשלו לקלפיות מעטפות ובהם פתקים לבנים ריקים.
אז למה הוא קיים?
כדי שתרגיש ש'בחרת'?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
ראש ראשות צריך לקבל 40 אחוז מקולות המצביעים לכן אם באת להצביע גם אם לא הכנסת שום פתק למעטפה אתה נספר בתור מצביע למניין האחוזים.
אין שום הבדל בין מעטפה ריקה למעטפה עם פתק לבן או שתטרח ותשים את כל המועמדים יחד קול פסול לא נחשב אלא רק לאחוזים לראשות.
לבחירות למועצה אין נפק"מ בכלל אם באת או לא סופרים רק קולות כשרים
בלשון החוק מופיע במפורש שנספרים רק קולות כשרים לראשות העיר, גם למניין ה-40%
פתק ריק הוא פתק פסול שאינו נספר במניין הקולות הכשרים

להלן חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם), תשל״ה–1975

סעיף 9 א' והילך
(א) היו שני מועמדים או יותר, המועמד שקיבל את המספר הגדול ביותר של קולות כשרים הוא הנבחר, ובלבד שקיבל לפחות 40% מאותם קולות.
(ב) לא קיבל אף מועמד 40% מהקולות הכשרים או שקיבלו שני מועמדים כל אחד מספר שווה של קולות שהוא 40% או יותר מהקולות הכשרים, יקויימו, כעבור 14 ימים מיום הבחירות, בחירות חוזרות לבחירת אחד משני המועמדים שקיבלו בבחירות הראשונות את המספרים הגדולים ביותר של קולות כשרים; המועמד שקיבל בבחירות החוזרות את המספר הגדול יותר של קולות – הוא הנבחר.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #23
ולסיכום התגובות כאן....
ההבדל היחיד בין להצביע בפתק לבן ללא להצביע,
זה...
אם לא הצבעת אתה תמשיך לקבל טלפונים כל הזמן ממטות הבחירות (ואם אתה משתייך למפלגה מסוימת אז תקבל רק מה...) שתלך מהר להצביע כי אחוזי ההצבעה במגזרים האחרים גבוהים מאוד ואם לא תצביע אז המפלגה שלך תואר בחוץ וכו’...
ואם הצבעת בפתק לבן או עם פתקים של כל המועמדים וכו’ - כלומר פתק פסול.
אז תפסיק לקבל את כל השיחות האלו אחרי שבשיחה הראשונה אחרי ההצבעה תעדכן שהצבעת.
חוץ מזה אין שום הבדל אמיתי בין לא להצביע להצביע בפתק פסול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
השיקול היחיד הוא האם כדאי לשרוף שעה ביום על כלום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
יש פתרון למנוע טלפונים הן לעכשיו והן לכל הבחירות הבאות.
פשוט כל נציג מפלגה שמתקשר לברר האם הצבעת לעדכן אותו שהצבעת למפלגה המתחרה.
תוך רגע אתה נמחק ממאגר הנתונים שלהם ונכתב שם בתור מצביע למפלגה אחרת, ומיד תפסיק לקבל מהם טלפונים וכן בבחירות הבאות הם לא יתחילו להתקשר בכלל.
בדוק ומנוסה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אני לא מצליח להבין, כל העניין הזה של ''הצבעתי'' או ''לא הצבעתי'' לא אמור להיות משהו חסוי???
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אני לא מצליח להבין, כל העניין הזה של ''הצבעתי'' או ''לא הצבעתי'' לא אמור להיות משהו חסוי???
אמור.
אבל בדיוק בשביל זה המפלגות שולחות משקיפים מטעמם לדווח על מי שנמצא ברשימה של המפלגה בתור תומך שלה האם הוא הצביע כבר או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אמור.
אבל בדיוק בשביל זה המפלגות שולחות משקיפים מטעמם לדווח על מי שנמצא ברשימה של המפלגה בתור תומך שלה האם הוא הצביע כבר או לא.
זה בדיוק העניין, מה השם שלי עושה אצל המשקיף, זה לא אמור לדלוף החוצה... ק''ו שלא ע''י ילד בן 16...

אומרים ש''אמור'' זה שם של דג וגם הוא נמצא במעמקי הים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
זה בדיוק העניין, מה השם שלי עושה אצל המשקיף, זה לא אמור לדלוף החוצה... ק''ו שלא ע''י ילד בן 16...
השם שלך לא אצל המשקיף!
הוא משדר מספר וע"י זה המספר המחשב מזהה
ואגב, זה חוקי לחלוטין וכל מפלגה יכולה לבקש את ספר המצביעים
נ.ב. לא יודע מה קורה בש"ס או במפלגות אחרות, אבל בדגל כל המשקיפים מעל גיל 20
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #33
משהו חדש?
אני הייתי משקיף וחבר ועדת קלפי מטעם דגל בחירות 2013 ואפילו לא היתה לי זכות הצבעה...
אבל אין שום בעיה. זה חוקי לגמרי.
כן, מבחירות לבחירות הגיל עולה
וגם אני הייתי משקיף בגיל 17
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אני לא מצליח להבין, כל העניין הזה של ''הצבעתי'' או ''לא הצבעתי'' לא אמור להיות משהו חסוי???
לא חושב שיש בעיה חוקית לדעת אם הצבעת או לא, מה שחסוי הוא מה הצבעת
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לא חושב שיש בעיה חוקית לדעת אם הצבעת או לא, מה שחסוי הוא מה הצבעת
למה לא? אם המפלגה יודעת שהצבעתי בשעה X זה אומר שבשעה X הייתי בקלפי, זה פוגע בפרטיות, ע''ז הורידו את האופציה של הצפייה במצלמות של נתיבי ישראל, כי היה אפשר לראות לוחיות רישוי ולהסיק מי היה ואיפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
למה לא? אם המפלגה יודעת שהצבעתי בשעה X זה אומר שבשעה X הייתי בקלפי, זה פוגע בפרטיות, ע''ז הורידו את האופציה של הצפייה במצלמות של נתיבי ישראל, כי היה אפשר לראות לוחיות רישוי ולהסיק מי היה ואיפה
שאלה מקסימה, אבל אני יכול לעמוד מול הבית שלך ולראות מתי יצאת מהבית ואין שום בעיה חוקית בזה [כל עוד אין הטרדה] והיות ולמפלגות יש עניין במידע הזה והוא חלק מהמאמץ לגרום לאנשים לממש את זכות ההצבעה שלהם ניתנת להם האפשרות לקבל את המידע הבסיסי האם הבוחר הצביע כבר או לא.
בדומה לנתיבי ישראל, לא ניתנת למפלגות האפשרות לקבל מידע מנתוני וועדת הבחירות [אין להם ממילא בזמן אמת, אבל זה יכל לחסוך הרבה כח אדם ובכ"ז לא עושים את זה] כי זה פגיעה בפרטיות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #38
בדומה לנתיבי ישראל, לא ניתנת למפלגות האפשרות לקבל מידע מנתוני וועדת הבחירות [אין להם ממילא בזמן אמת, אבל זה יכל לחסוך הרבה כח אדם ובכ"ז לא עושים את זה] כי זה פגיעה בפרטיות.
נכון להיום גם לוועדת הבחירות אין שום מידע בזמן אמת מי הצביע.
יתכן מאוד וביום שהכל יהיה ממוחשב גם המפלגות יזכו להיחשף למידע הזה,
הסיבה שהכל ידני היא אותה סיבה שהבחירות עצמם לא ממוחשבות, פחד מזיופים
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
למה לא? אם המפלגה יודעת שהצבעתי בשעה X זה אומר שבשעה X הייתי בקלפי, זה פוגע בפרטיות, ע''ז הורידו את האופציה של הצפייה במצלמות של נתיבי ישראל, כי היה אפשר לראות לוחיות רישוי ולהסיק מי היה ואיפה
ובכלל, כל אדם שמגיע לקלפי היו"ר מכריז בקול את מספרו, וכל המשקיפים מסמנים שהוא הצביע אז אין פה שום פגיעה בפרטיות כי כולם יודעים שהצבעת
אם זה היה לא חוקי, היו משנים את הנוהל
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
ובכלל, כל אדם שמגיע לקלפי היו"ר מכריז בקול את מספרו, וכל המשקיפים מסמנים שהוא הצביע אז אין פה שום פגיעה בפרטיות כי כולם יודעים שהצבעת
כאן מתחילה הבעיה, למה כולם אמורים לדעת שהצבעתי? לא מעוניין, מילא אם זה נרשם בספר בוחרים ואח''כ הולך אחר כבוד לארכיון לעולמי עד, אבל למה זה אמור לצאת למפלגות? כל אחד שמשלם 20 אלף ש' יכול לקבל את הנתונים מתי הלכתי ובאיזו שעה?
אם זה היה לא חוקי, היו משנים את הנוהל
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אם גם אתם כותבים זיכויים במשנת יוסף בקלסר של המכירה?
כפי הנוהל שאין מקבלים במייל רק בקלסר.

שימו לב, שלצערי לאחר תקופה שהרגשתי שמשהו לא מסתדר לי בין מה שכתבתי לבין הזיכויים שקיבלתי.
התעצלתי לצערי לעשות עם זה משהו.
לאחר שראיתי שהיה חודש וחצי ללא זיכויים כלל, כשבמפורש זכרתי שהיו זיכויים רק לא זכרתי מה, החלטתי להתחיל לכתוב במקביל אצלי מה זוכה.

הקפדתי לכתוב בבית כל שבוע את הזיכויים ולעקוב.
ומתברר שבממוצע 1 מתוך 2 שבועות לא נקלט כלל אצלם במערכת ולא מתקבל זיכוי.

כלומר גם לאחר חודש עדין לא התקבל זיכוי.
פניה אליהם אגב לא עוזרת, וזה בכלל מה שעצבן אותי, רק פניה למנהל התחנה שיפנה אליהם.
והם לא מתנצלים כלל על כך שבמקרה גיליתי שכ"כ הרבה כסף לא חזר אלי.
גם לא מענין אותם מה קרה באותו חודש וחצי שאין לי מידע לגביו אבל בטוח לי שהיו בו זיכויים ולא הוחזר כלום.


בקצרה,
אם יש לכם זיכוי כלשהו במשנת יוסף,
תכתבו אצלכם באישי : פרשת כי תצא: זיכוי:....
ותעקבו אחרי שבועיים לראות שהתקבל.
יתכן שתגלו כמוני הפתעות לא נעימות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה