עזרה ממליצים על גן שפה - מה האפשרויות שלי כעת?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום,
קיבלתי היום אבחון מרופא התפתחות עם המלצה לגן טיפולי(גן שפה) לשנה הבאה
לצערי, פספסתי את הוועדות
השאלה אם יש עדיין אפשרות לפנות לוועדת חריגים או שגם זה מאוחר מידי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אמור להיות ועדת חריגים תבדקי אצל הגננת/המוסד
אבל צריך גם טפסים קבילים נוספים כמו קלינאית תקשורת שממליצה ע"כ או מטפלת רגשית (תלוי בסוג הגן הדרוש) - כדאי לך לבדוק ולא לוותר כדי שהילד לא יבזבז שנה שלמה ולא יקבל את העזרה בזמן
בהצלחה רבה!

נ.ב. עדין לא הסתימו כל הועדות כמדומני זה עד 30.6
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
שלום,
קיבלתי היום אבחון מרופא התפתחות עם המלצה לגן טיפולי(גן שפה) לשנה הבאה
לצערי, פספסתי את הוועדות
השאלה אם יש עדיין אפשרות לפנות לוועדת חריגים או שגם זה מאוחר מידי?
אני רוצה להתייעץ איתך על משהו (בנודע לרופא התפתחות)
יש סיכוי שתפני אלי במייל?
estilipman ג'ימייל

תודה רבה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
שלום,
קיבלתי היום אבחון מרופא התפתחות עם המלצה לגן טיפולי(גן שפה) לשנה הבאה
לצערי, פספסתי את הוועדות
השאלה אם יש עדיין אפשרות לפנות לוועדת חריגים או שגם זה מאוחר מידי?
לשלוח מייל דחוףף לחיה נאה, ליוסי סטל ולשאול מה אפשר לעשות.
סטל יוסף ‫‎<stal_y:)bbm.org.il>‎‬‏,
חיה נאה ‫‎<naee:)bbm.org.il>‎‬
הם אחראים על הגנים.
מאוד פתוחים לעזור.
ואם צריך, ללכת אליהם, בטוח שישנו פתרון.
כמובן הסמיילי מחליף שטרודל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה אמנם תלוי עיר וכו
אבל יש וועדות חריגים (לי עשו וועדה אחרי ר"ה)
דבר ראשון תבדקי בעירייה איזה מסמכים את צריכה, תשלחי להם ואז תלחצי שיכנסו לך וועדה
אני התעקשתי והצלחתי בס"ד וזה שווה הכל
אז ממליצה לך להתאמץ על זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה אמנם תלוי עיר וכו
אבל יש וועדות חריגים (לי עשו וועדה אחרי ר"ה)
דבר ראשון תבדקי בעירייה איזה מסמכים את צריכה, תשלחי להם ואז תלחצי שיכנסו לך וועדה
אני התעקשתי והצלחתי בס"ד וזה שווה הכל
אז ממליצה לך להתאמץ על זה
כן כתבתי על בני ברק, באיזו עיר אתם? @הכובסת ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אצל בתי שתחיה הייתי שנה שעברה בועדת חריגים, כשהגשתי היה ביולי קראו לי לועדה ביולי ויום לפני פתיחת השנה קיבלתי תשובה שזה נדיר. אמליץ לך בחום לשים שרירים ע''מ שהילד יקבל את מה שצריך אחרת השנה תתבזבז בגן רגיל
זה מה שעשיתי אמרו לי שיש 400 ילדים ממתינים הגבתי שרק היא מענינת אותי לא 399 האחרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אישרו לי בוועדה רק סל אישי בטענה שאין מקום וזה הנוהל, למרות שהבינו את הצורך הגדול
איך אפשר מכאן לקדם בכל זאת קבלה לגן שפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
וואוי, עולה בי הכל.

יש לך מושג אם יש מקום פנוי בגן? את יודעת על גן ספציפי שיכול להתאים לכם?
כי אם כן, תנסי לברר מי בהנהלה של אותו הסניף, וליצור איתו קשר.

כי אם יש מקום, והילד שלך עונה על הקריטוריונים, אז יש להם גם מוטיבציה שהגן יהיה מלא, והם ינסו לדחוף מהכיוון שלהם.

בינתיים תנסי לפנות לכל גורם אפשרי, בעיריה, מחלקת השמה, מחלקת חינוך, מחלקת חינוך מיוחד, במשרד החינוך, איפה שאת רק מגיע כדי שהשם שלך יהיה מוכר.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אישרו לי בוועדה רק סל אישי בטענה שאין מקום וזה הנוהל, למרות שהבינו את הצורך הגדול
אבל אפשר להבין
אי אפשר לפתוח מהרגע להרגע גן
מה שכן, תנסי לבדוק איפה כן יכול להיות מתאים
למרות שאולי תצטרכי הסעה וכד'
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מה זה אישרו סל אישי?! בד"כ אם הורים מקבלים אישור לגן קטן ולא רוצים אז ממירים להם את זה לסל אישי במוסד שזה יותר שעות מגננת שיח
אבל יש הרבה מוסדות היום שממש א"א לסמוך עליהם שאכן יביאו את השעות ואז הילד נופל בין הכסאות וממש מפסיד זמן
המלצתי תעשי כמה שיותר השתדלות בענין אם אכן את רואה צורך דוקא בגן קטן כי בשנים האחרונות (החל מהקורונה...) רק מקשים על קבלות לחינוך מיוחד מסיבות שונות וכו' וכו' (למרות שנפתחו הרבה גנים מאד....)

ודרך אגב חשוב מאד לבדוק שכל ילדי הגן עם אותו קושי כדי להביא תועלת מקסימלית לילד
(ואם מדובר במקום שמצריך הסעה ומאשרים לכם תודו ע"כ כי יש כאלו שמקבלים מקומות שכביכול לפי החוק נקראים קרוב אבל בעצם הם במרחק לילד קטן משמעותי או לא בכיוון הרגיל של ההורים ולא מאשרים וההורים צריכים להתמודד...)

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש לך מושג אם יש מקום פנוי בגן? את יודעת על גן ספציפי שיכול להתאים לכם?
כי אם כן, תנסי לברר מי בהנהלה של אותו הסניף, וליצור איתו קשר.
תודה על הכיוון
אני ממש לא מכירה גנים
אשמח לקבל שמות של גני תת חובה מומלצים שאנסה לבדוק שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
את יכולה לבדוק דרך גננות שעובדות בגנים האלו כמובן אם את מכירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מה זה אישרו סל אישי?! בד"כ אם הורים מקבלים אישור לגן קטן ולא רוצים אז ממירים להם את זה לסל אישי במוסד שזה יותר שעות מגננת שיח
אבל יש הרבה מוסדות היום שממש א"א לסמוך עליהם שאכן יביאו את השעות ואז הילד נופל בין הכסאות וממש מפסיד זמן
המלצתי תעשי כמה שיותר השתדלות בענין אם אכן את רואה צורך דוקא בגן קטן כי בשנים האחרונות (החל מהקורונה...) רק מקשים על קבלות לחינוך מיוחד מסיבות שונות וכו' וכו' (למרות שנפתחו הרבה גנים מאד....)

ודרך אגב חשוב מאד לבדוק שכל ילדי הגן עם אותו קושי כדי להביא תועלת מקסימלית לילד
(ואם מדובר במקום שמצריך הסעה ומאשרים לכם תודו ע"כ כי יש כאלו שמקבלים מקומות שכביכול לפי החוק נקראים קרוב אבל בעצם הם במרחק לילד קטן משמעותי או לא בכיוון הרגיל של ההורים ולא מאשרים וההורים צריכים להתמודד...)

בהצלחה
אמרו לי שהנוהל בוועדת חריגים זה שלא מאשרים גן חינוך מיוחד כי סיימו את השיבוץ ואין מקום.
לכן מי שזכאי מקבל סל אישי ובמידה ומתפנה מקום משבצים לפי סדר עדיפות

דיברתי עם הגננת של הגן הרגיל של שנה הבאה והיא אמרה שיש להם רק גננת שיח כי זה גן בודד ולא מתחם של כמה גנים ולא שווה להם להביא צוות מקצועי זה אומר שהסל האישי לא שווה הרבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ולא שווה להם להביא צוות מקצועי
לא שווה להם אבל נראה לי הם מקבלים על הילד שלך תקציב מיוחד לכך , לאן זה הולך? תבדקי מול ההנהלה שם - זה זכאות שלך והם לא יכולים לקבל כסף שלא שיך אליהם.-אל תוותרי
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אמרו לי שהנוהל בוועדת חריגים זה שלא מאשרים גן חינוך מיוחד כי סיימו את השיבוץ ואין מקום.
לכן מי שזכאי מקבל סל אישי ובמידה ומתפנה מקום משבצים לפי סדר עדיפות
מי אמר לך שזה הנוהל?
אם זה העירייה, קחי בערבון מוגבל. כדאי לחפש אנשים מנוסים ו/או עמותות שעוזרות בזה ולברר מה באמת הנוהל.
כאשר אין מקום פנוי במסגרת מתאימה ברשות המקומית, שולחים לרשות אחרת. זה אומר לפעמים נסיעות ארוכות אבל יש מצבים שזה בהחלט שווה את המחיר.
כדאי לנסות לברר על גנים גם באזור וגם בערים סמוכות, אם יש מקום פנוי בעיר אחרת אפשר להתעקש לקבל זכאות.
עוד כיוון שכדאי לנסות זה לחפש הורים נוספים במצב דומה וללחוץ על פתיחת גן נוסף.

הסיפור הזה מריח לי שגוי כי ועדת זכאות לא אמורה לעשות שיקולי שיבוץ. אני לא בטוחה בזה אבל לכאורה הם אמורים לתת לכם זכאות בלי קשר למקום פנוי, ואחר כך הם יכולים להגיד "מצטערים, אמנם יש זכאות אבל השיבוצים כבר נגמרו ואין מקום", זה אמור להיות סיפור נפרד [ואז במקרה כזה אתם יכולים לבחור לקבל סל אישי במקום גן חנ"מ]. בעיקרון הזכאות נקבעת בדרך כלל לשלוש שנים ולא הגיוני שישללו את הזכאות לשנה הבאה בגלל שהשנה אין מקום. [ואם בכל זאת מתברר שהם צודקים וזה הנוהל, אז תדעו שאפשר לבקש ועדה חוזרת שנה הבאה למרות שלא עברו שלוש שנים]
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה