התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

המחיר בק"ג אכן לא זול בהשוואה לחריש אבל אין שום דמיון בין המחיר של ב"ש למחיר בק"ג דירת 4 חדרים בב"ש 2.3M+ ובק"ג 1.8M
 
נערך לאחרונה ב:
סליחה מראש - אבל זו בדיחה או משהו אחר????
למה אתה חושב שרק שילוב של כככככלל המגזרים הוא המעמיד של עתיד העיר???
אף אחד לא צופה עתידות, אבל אין בזה שום סברה הגיונית!!! בכל קטגוריה מגזרית יש גידול ויש צורך בדיור חדש... אני כן מבין שקהילות חסידיות לא ימצאו בה מקום אלא אם כן יבואו יחד כמה עשרות או מאות של משפחות... אבל ככלל - אני צופה לה עתיד גדול.......
הדיון פה לא אם רכסים או כל עיר אחרת תתפתח אלא איזה עיר יהיה כמו ב"ש ולב"ש א"א להגיע אם אין את כל שלושת המגזרים עובדה
 
איזה עיר יהיה כמו ב"ש
גם ב"ש התפתחה בגיוון האוכלוסיה שלה בזכות שכונות שלימות שנבנו שם, וזה יכול להתפתח בכיוון גם ברכסים - הרי יש את חסידות "סערט ויז'ניץ" בחיפה שיכולה להיתפתח שם, ויש עוד אחת בקרית אתא [סליחה שאני לא זוכר את שמה] - שוב, אף אחד לא צופה עתידות, אבל מבחינת עתודות הבניה - רכסים היא אחת החזקות בזה שכבר עכשיו בבניה מסיבית, וממילא א"א לדעת לאיזה כיוון זה יתפתח...
את עפולה אתה לא מכיר
סליחה שהעלבתי את עפולה עם נוסח "שכונה קטנה", אבל ההתפתחות לא בהשוואה בכלל...
 
גם ב"ש התפתחה בגיוון האוכלוסיה שלה בזכות שכונות שלימות שנבנו שם, וזה יכול להתפתח בכיוון גם ברכסים - הרי יש את חסידות "סערט ויז'ניץ" בחיפה שיכולה להיתפתח שם, ויש עוד אחת בקרית אתא [סליחה שאני לא זוכר את שמה] - שוב, אף אחד לא צופה עתידות, אבל מבחינת עתודות הבניה - רכסים היא אחת החזקות בזה שכבר עכשיו בבניה מסיבית, וממילא א"א לדעת לאיזה כיוון זה יתפתח...

סליחה שהעלבתי את עפולה עם נוסח "שכונה קטנה", אבל ההתפתחות לא בהשוואה בכלל...
שיש הרבה דירות בבניה לא מספיק
צריך להיות היתכנות לגור לכל סוגי המגזרים
 
המחיר בק"ג אכן לא זול בהשוואה לחריש אבל אין שום דמיון בין המחיר של ב"ש למחיר בק"ג דירת 4 חדרים בב"ש 2.3M+ ובק"ג 1.8M
טעיתי.
בדקתי והתברר שצדקת.
(היה זכור לי מהטבלאות של מחיר למשתכן שמחיר 3 חדרים הוא 1,700,000 ש"ח. בפועל המחיר הממוצע ל3 חדרים הוא 1,400,000 ש"ח).

בעקבות הנתונים שהתבררו,
חוזר בי ממה שאמרתי שאין עתיד לבניה החרדית בקריית גת.
כמובן שאינני חוזר ממה שכתבתי בהקשר לדברי @בית שמשניק על המטרופולין החרדי בדרום ולא בצפון.
 
לדעת רכסים ועמנואל הם אותו רעיון עמנואל יותר קרובה למרכז רק שהיא ביו"ש
רכסים יש לה עתודות בניה גדולות אך היא מאוד רחוקה
 
לדעת רכסים ועמנואל הם אותו רעיון עמנואל יותר קרובה למרכז רק שהיא ביו"ש
רכסים יש לה עתודות בניה גדולות אך היא מאוד רחוקה
"יו"ש" - זה הבעיה....
רכסים מאוד רחוקה? - ממש לא!! בנסיעה רגילה - ברכב 55 דקות בערך, באוטובוס - זה יכול להיות כמו 1:15. [בלי פקקים]
יש מקומות קרובים יותר גאוגרפית, ורחוקים יותר מבחינת זמן הגעה...
 
"יו"ש" - זה הבעיה....
רכסים מאוד רחוקה? - ממש לא!! בנסיעה רגילה - ברכב 55 דקות בערך, באוטובוס - זה יכול להיות כמו 1:15. [בלי פקקים]
יש מקומות קרובים יותר גאוגרפית, ורחוקים יותר מבחינת זמן הגעה...
אותי שכנעת אני כותב מה מרתיע את הציבור
 
יש כאלה שאצלם בית שמש נולדה לפני 4 שנים או קצת יותר, ויש כאלה שאצלם בית שמש זה עיר (חרדית) שקיימת 30 שנה.
יש כאלה שכבר לפני עשור לא רצו שום עיר אחרת חוץ מבית שמש (גם אם לפני עשוריים הגיעו מחוסר מקום או מחיר יקר בירושליים) ויש כאלה שהיום גם לא מבינים מה מושך בבית שמש.
ככה שכל אחד מהנקודת מבט שלו.
לדעתי, ואם הבנתי נכון אז לזה גם @בית שמשניק חותר, בית שמש כבר מספיק גדולה מבוקשת ומבוססת אצל קהילות מסויימות כדי שהם ואחרים ימדדו קירבה גם לפי בית שמש ולא רק לפי ערים אחרות.
ככה שרצף התיישבות חרדית במרחק לא רחוק אחד מהשני שבמרכזו בית שמש וממשיך בקרית גת, אשדוד, תילה וכסיף, ירוחם ערד ודימונה, וכו', עם הצד השני עם ירושליים, ביתר (מו"ע) יכול להצליח מאד.
השאלה איך והאם וכמה יקודם...
ולזה ככל שבית שמש תהיה גדולה יותר זה יצליח יותר.
 
מה שיפה בדיון כאן
שרובו נסוב סביב אנשים שתובעים את כבוד מקומם
ומיעוטו סביב הנושא של האשכול:
מה העיר הבאה שתהיה כמו בית שמש.
כי אין מקום כזה בטווח הנראה לעין
 
נערך לאחרונה ב:
 
אשמח לשמוע כל אחד וחוות דעתו
בית שמש אף אחד לא חזה את התפתחות האדירה של העיר
מה העיר הבא שיש שמה הרבה פונטנציאל להתפתח לעיר כמו בית שמש?
עם מחירים שפויים כרגע...
אני חושב שצפון רצועת עזה אם פונטיציאל גבוהה גם ים גם זול ועוד היה מפותח ..........
 
יש כאלה שאצלם בית שמש נולדה לפני 4 שנים או קצת יותר, ויש כאלה שאצלם בית שמש זה עיר (חרדית) שקיימת 30 שנה.
יש כאלה שכבר לפני עשור לא רצו שום עיר אחרת חוץ מבית שמש (גם אם לפני עשוריים הגיעו מחוסר מקום או מחיר יקר בירושליים) ויש כאלה שהיום גם לא מבינים מה מושך בבית שמש.
ככה שכל אחד מהנקודת מבט שלו.
לדעתי, ואם הבנתי נכון אז לזה גם @בית שמשניק חותר, בית שמש כבר מספיק גדולה מבוקשת ומבוססת אצל קהילות מסויימות כדי שהם ואחרים ימדדו קירבה גם לפי בית שמש ולא רק לפי ערים אחרות.
ככה שרצף התיישבות חרדית במרחק לא רחוק אחד מהשני שבמרכזו בית שמש וממשיך בקרית גת, אשדוד, תילה וכסיף, ירוחם ערד ודימונה, וכו', עם הצד השני עם ירושליים, ביתר (מו"ע) יכול להצליח מאד.
השאלה איך והאם וכמה יקודם...
ולזה ככל שבית שמש תהיה גדולה יותר זה יצליח יותר.

כמות האנשים שבית שמש בשבילם היא מרכז שמודדים ממנו מרחק היא פחותה מכמות האנשים שמודיעין עילית היא מרכז בשבילם.
כל זוג צעיר רוצה לגור ליד ההורים שמחתנים.
כנ"ל אלעד.
כנ"ל ביתר עילית.

לפי ההגיון הזה - רכסים/חיפה היא מרכז כי יש אנשים שרוצים לגור דווקא שם או בקרבת איזור זה.
 
נערך לאחרונה ב:
כמות האנשים שבית שמש בשבילם היא מרכז שמודדים ממנו מרחק היא פחותה מכמות האנשים שמודיעין עילית היא מרכז בשבילם.
בגלל שאתה רחוק מנטלית מציבורים אלה אתה בטוח שאין ציבורים כאלה...
אבל הרבה קהילות שמקורם בירושלים, הצעירים (גם כאלה ש2 ההורים גרים בירושלים) מעדיפים את בית שמש בגלל כל מיני סיבות, אלה שהוריהם גם גרים בבית שמש (ומי מדבר על זו"צ שסביו מהמתיישבים הראשונים בקריה החרדית) הם יותר מאלה שאצלם אלעד או ביתר היא מדד למרכז.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה