דרוש מידע מטריד אתכם היום, איפה הילדים שלכם יגורו?

מצב
הנושא נעול.
נכון התכוונתי מעל 10+ + + +......
ויש מקצועות שזה 10-- -- -- --......
לא שאני צריך 20 אבל לדעתי פחות מ10 מאוד קשה לחיות...כמובן כשהבעל אברך.......
לכן 10+ לכיוון 15.....20 זה כבר גרידי.....
אבל כלוקחים מקצוע שהבייסיק 10....וכל דבר קטן יכול לרדת.....זה בעיה......

מכירה כמה שהיו מרוויחות 15++++ והמשרד נסגר או מסיבות אחרות כבר לא היו יכולות להמשיך לעבוד במשרד שעבדו והיו צריכים לחתן עם חובות............
ומכירה ההפך כאלה שהתחילו בתור מזכירות פשוטות ולאט לאט התקדמו למדו הנה"ח וכו' והמשכורת שלהן הכפילה
או שבכלל עשו הסבת מקצוע והצליחו
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
רובם בגיל הזה מוטרדים איפה הם עצמם יגורו ואיך.
כנראה התמזל מזלך ואתה מסודר כבר בעניין...
זוגות עם 3 או 4 ילדים לפחות בסביבה שלי
הם בני איזור ה 30
המון מהם עם דירות משלהם
עוד הספיקו כשהיה שפוי..
 
לא חושבת שלאברכים שמקבלים דירה במרכז עם אישה הייטקיסטית שעובדת כ"כ הרבה שעות ביום +גידול ילדים
יש כזה רוגע...
 
לא חושבת שלאברכים שמקבלים דירה במרכז עם אישה הייטקיסטית שעובדת כ"כ הרבה שעות ביום +גידול ילדים
יש כזה רוגע...

ברור שאין ריכוז
אני כבר מיואש
זה הטענה שלי מתחילת הפורום במקום דירה אחת הם עובדים על שבע דירות לכל הילדים
 
א
ברור שאין ריכוז
אני כבר מיואש
זה הטענה שלי מתחילת הפורום במקום דירה אחת הם עובדים על שבע דירות לכל הילדים
למה אתם מיואשים מצרות של אנשים אחרים?
תשמחו שאתם דואגים לדירה אחת וזהו
 
לוקח הרבה זמן להגיע ל10 באדריכלות
תלוי
הכול קיים בכל מקצוע
לא שאני חושבת שזה דווקא משקף, אבל אין כללים
אישית מכירה חברה שהתחילה ב 10K, אדריכלות (ללא תואר)
לא צריך להיות מקובעים למקצועות מסויימים
וגם מישהי שמרוויחה פחות, לפעמים העבודה לוקחת פחות שעות והיא יכולה לשלב עוד פרויקטים מהצד.
 
אני חסיד כהגדרתי בשם הניק
בקהילה שלי נותנים בין 100 ל 150 מכל צד.
ובס"ד חלק גדול מאוד מבני הקהילה שוקדים על התורה ועל העבודה בהתמדה רבה למשך שנים אחרי החתונה.

השכירות היום נמוכה יותר ממשכנתא על דירה גם אם מביאים 500 או 700 אלף ש"ח כהון עצמי, וכך רוב האברכים חיים בשכירות בטווח של 3000 עד 4000 ש"ח, עד שבס"ד הם זוכים בדירת מחיר למשתכן ואח"כ הם מוכרים אותה לאחר 5 שנים ויש להם כלי לקנות דירה משל עצמם.

כמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל!
 
אני חסיד כהגדרתי בשם הניק
בקהילה שלי נותנים בין 100 ל 150 מכל צד.
ובס"ד חלק גדול מאוד מבני הקהילה שוקדים על התורה ועל העבודה בהתמדה רבה למשך שנים אחרי החתונה.

השכירות היום נמוכה יותר ממשכנתא על דירה גם אם מביאים 500 או 700 אלף ש"ח כהון עצמי, וכך רוב האברכים חיים בשכירות בטווח של 3000 עד 4000 ש"ח, עד שבס"ד הם זוכים בדירת מחיר למשתכן ואח"כ הם מוכרים אותה לאחר 5 שנים ויש להם כלי לקנות דירה משל עצמם.

כמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל!

אני חסיד בשנה ראשונה כבר קניתי דירה
 
אני חסיד כהגדרתי בשם הניק
בקהילה שלי נותנים בין 100 ל 150 מכל צד.
ובס"ד חלק גדול מאוד מבני הקהילה שוקדים על התורה ועל העבודה בהתמדה רבה למשך שנים אחרי החתונה.

השכירות היום נמוכה יותר ממשכנתא על דירה גם אם מביאים 500 או 700 אלף ש"ח כהון עצמי, וכך רוב האברכים חיים בשכירות בטווח של 3000 עד 4000 ש"ח, עד שבס"ד הם זוכים בדירת מחיר למשתכן ואח"כ הם מוכרים אותה לאחר 5 שנים ויש להם כלי לקנות דירה משל עצמם.

כמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל!
הכלל הוא שכולם זוכים?
רוב רובם לא זוכים ויחידי סגולה זוכים
היום הזכיה במחיר למשתכן די דומה ללוטו בשונה מהעבר
ובלוטו יש קצת פלוס שאתה מפסיד רק כמה שקלים ופה הפסד של כמה מאות אלפים.
 
ובלוטו יש קצת פלוס שאתה מפסיד רק כמה שקלים ופה הפסד של כמה מאות אלפים.
איזה הפסד? אין לו את הכסף לקנות אז הוא לא מפסיד כלום
הרבה זכו בשנים האחרונות גם לאברכים חסידיים שלומדים יש ס״ד גם אם לא - יגורו בשכירות כמו הרבה... זוגות חסידיים בשונה מליטאים אין כמעט למצוא במרכז (אחרי שנה-שנתיים ראשונות)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

עד איפה נגיע בשביל "כבוד"?
כמה אנחנו משלמים על "מה יגידו"?

מאמר מטלטל שפורסם ע"י הרב אהרן זלץ ב-Rהון (
כאן).
על אחד הנושאים הכואבים בדורנו,
ממליץ מאוד לקרוא עד הסוף.

"משכנתי את המיטות שלהם"
הטלפון צלצל. בצד השני היה אברך יקר, בן 45, יהודי שכל חייו הם תורה וצניעות. הוא לא התקשר לבקש כסף, הוא התקשר לבקש מוצא מהסבך.
"אני כבר בן 45," הוא אמר לי, "הפרנסה מעולם לא הייתה ברווח, אני אברך ואשתי גננת ויש לנו שמונה ילדים בבית, אבל תמיד הסתדרנו איכשהו ו"אפילו היה לנו קצת חובות". והנה בתי, יהודית שלי, הגיעה לפרקה – ילדה מושלמת, כלילת המעלה.
עד כאן הכל היה מושלם. עד שהגיע הטלפון ששינה את כל התמונה…

השיחה ששינתה הכל

הוא סיפר לי איך הכל התהפך בגלל שיחת טלפון אחת מהמורה של הבת. היא הציעה את אחיה, 'בחור משכמו ומעלה', אבל מיד עברה לטון העסקי והקר: "ב-500 אלף ש"ח זה פשוט 'לא ילך'". היא אפילו נתנה לה 'טיפ' ידידותי, כזה ששורף את הנשמה: "בשביל בת איכותית כמו יהודית שלך, יהיה קשה למצוא חתן בסכומים כאלה. אתם רק תתעכבו, וחבל. בסוף תבינו שתצטרכו להוסיף".
"אשתי ניתקה את השיחה" הוא סיפר לי בטלפון. "והיא התייעצה איתי מה עושים? אין לנו כסף, מאיפה נביא את זה?".
הלכתי להתייעץ, ואמרו לי שאין ברירה, חייבים ליישר קו עם מה שנותנים בשוק.
אז נתתי.
חתמתי על 550,000 ש"ח. כסף שאין לי ולא יהיה לי.
פשוט משכנתי את הבית. משכנתי את המבצר של שמונת הילדים שלי. זהו, אני מכונה מותשת… עסוק בלנסות להביא כספים שלא יזרקו אותנו לרחוב…"

חשבון נפש מול דף הגמרא

הוא חיפש אצלי "השקעת חלומות", פתרון קסם שיניב לו בנס 550,000 ש"ח משום מקום.
לא היה לי איך לעזור לו. ניתקתי את השיחה והרגשתי שהחדר מסתחרר סביבי.
אדם שיוצא לגלות בתוך הבית שלו. הוא עוזב את הכולל. הוא עוזב את אהבת חייו, את התורה, כדי ללמוד עריכה תורנית או לבדוק תפילין בלילות. הוא יעבוד לילות כימים, יבקש נדבות, יתרוצץ בין גמחי"ם רק כדי לשלם על כבוד.
כבוד שאין לו כיסוי.

המתמטיקה של הטירוף

היד שלי רועדת כשאני כותב את “המתמטיקה” הזאת:
אם ההכנסות שלך הן 10,000 בחודש,
כדי שתצליח להגיע לסכום המפלצתי הזה תצטרך לעבוד ארבע וחצי שנים רצופות מבלי להוציא שקל אחד על לחם ועל חשמל. ארבע וחצי שנים של צום מוחלט.
אם לבת הראשונה נתת 550 אלף ממשכון הבית, מה תיתן לבת השנייה? את הכליות שלך? לילד השמיני תיתן קופסת קרטון מתחת לגשר?
זו לא מצווה, זו התאבדות מרצון.

על חשבון מי הכבוד הזה?

ידידי היקר, הלב שלי בוער מכאב עליך!
נכנעת לטירוף וקנית שקט של רגע בשידוכים תמורת גיהנום של חיים שלמים.
ידידי, איך התחייבת על מה שאין לך? איך נתת למורה אחת להרוס לך את הבית ב"טיפ" אחד? באיזו סמכות נתת לבת אחת לבנות בית על חורבותיהם של שבעה אחים אחרים? מי אישר תעלול מסוכן כזה, בשביל קצת כבוד מדומה, בשביל "מה יאמרו"?
הותרת לילדיך ולרעייתך להתמודד עם אב טרוד שמתקמצן על עגבנייה בארוחת ערב.
והבת שלך ה"כלה המאושרת" איך היא תישן בלילה כשחיי הנישואין שלה נבנו על הגב השפוף של אביה ועל חשבון המטרנה של אחיה הקטן?
תגיד, מה עשית?
אתה אמיתי שלקחת כזאת התחייבות על עצמך?
חתמת על שטר של חצי מיליון ש"ח כאילו אתה גביר העיירה, כשבמציאות אתה אברך שמגרד את החודש. איפה האחריות שלך? מי ייעץ לך עצות אכזריות כל כך, שגרמו לך למכור את חייך וחיי משפחתך?

היו אמיצים!

הורים יקרים, תנו לילדים שלכם כל מה שיש לכם, תנו אהבה ללא גבול והקשיבו לרצונותיהם ללא תנאי, תנו חינוך ליראת שמים, תנו עצות טובות, תנו את הזמן שלכם, תנו את כל הכסף שיש לכם.
אל תתנו את מה שאין לכם!!!
זאת היא מלכודת דבש המושתתת על טיפשות צרופה.
צאו מהסחרור הטיפשי הזה!
תסתכלו לילדים שלכם בעיניים ותגידו מילה אחת פשוטה, אמיתית: אין לי!
בתי היקרה, לא נפסול שידוכים כי ההורים מתגוררים בעיר מרוחקת ולא כי הם גרושים. אין לנו את הכסף "לקנות" לך חתן מישיבה מובחרת. אין, פשוט אין.
רק כנות חסרת פשרות, תציל אתכם מהטירוף הזה. תהיו כנים מול עצמכם, מול השדכנים ומול הצד השני. הגדירו סכום ריאלי, שפוי, כזה שמאפשר לכם להמשיך לחייך אל הילדים האחרים בבית, והצהירו עליו בגאווה. זו לא קמצנות – זו אחריות משפחתית!
זכרו: הבית שבתכם בונה חייב לעמוד על יסודות של אמת ושלווה, לא על חורבות הבית שבו גדלה. היכולת לומר 'זה מה שיש לנו ועם זה נבנה בית' היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לזוג צעיר שמתחיל את חייו.
אתה לא עני. אתה אחראי. אתה אמיץ. אתה אבא אמיתי!

עד כאן מאמר הזהב.

ועכשיו אני שואל:
האם לא הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה?
אם להתחייב סכומי עתק תחת הכיסוי של "השתדלות" ו- "בטחון בקב"ה" שיהיה בסדר - זה בסדר,
למה להתחייב סכומים ריאליים מתוך בטחון בקב"ה,
שהקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים והשידוך הנכון והאמיתי יגיע בכל מצב - למה זה פחות בסדר?

אני כמובן לא מדבר על מקרים מאוד ספציפיים שיש הנחייה אישית וברורה מרב גדול לנהוג אחרת,
שאז יש סייעתא דשמייא מיוחדת, בפרט אם זה מגיע ממקום טהור שלא לשם "כבוד" וד"ל,
אני מדבר על הלך הרוח הכללי.
לאן הגענו?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה