דרוש מידע זוג צעיר שגר בבנין של ההורים

מצב
הנושא נעול.
וואו כמה נגד
אני ממש בעד
כרתי במשך שנתיים צמוד לחמי וחמותי שיחיו
רק ברכה יצאה לי מזה
כמובן צריך לראות שהשוויגער לא חטטנית ולא מתערבת
אבל תחשבו צריך ביבי סיטר אחת הגיסות מכיעה
חסר משהו אפשר להשלים.
כמעט כל שבת הגיסות שלי היו באות לבקש משהו או אנחנו מהם.
 
מכירה אישית מישהי שבשנה הראשונה מחוסר דירה גרה תקופה אצל חמותה ותקופה אצל אמא שלה
כיום- שש שנים אחרי הנישואין- היא כואבת על כך שלא היתה לה שנה ראשונה.
אומנם מקרה קיצוני ולא כמו לגור בבנין, אבל זה הרעיון.

לגבי הלגור במרחק עד כדי מכולת ובית כנסת אחר- לא חושבת שחובה... תלוי במי מדובר.
 
פעם היו גרים בבית של הורי האשה
אז וודאי שזה לא בעיה הלכתית
זאת ממש בעיה הלכתית לגור אצל הורי האשה. (כמובן באותה דירה, לא בבניין...)
חז"ל אף היו מלקים על זה. (קידושין י"ב)
וכך גם פסק הרמב"ם.

אמנם היו פוסקים שהקלו בכך, אך גם מדבריהם משמע שזה בדיעבד.
 
קודם כל מקווה שכל הדיון פה הוא לא איזה הטרלה מחומד לצון הזוי.
אמיתי לגמרי.
אנחנו מחתנים בת בעוד כשלושה חודשים.
ואין!!! פשוט אין!!! דירות באיזור שלנו.
היום שמענו על דירה בבנין שלנו שמתפנה חודש לפני החתונה.
תמוה שמישהו מעלה נושא כזה לפרוג על אף שזה נושא מעניין , אבל מה קשור פה חוכמת ההמונים
אם יש נידון רציני שיציפו את הנידון העלום ,אם לא זה סתם OCD
לא קשור חכמת המונים.
סתם ענין אותי מה רוב הציבור חושב.
מבחינתי התשובה ברורה.
וזה ירד מהפרק (אפילו שבקושי עלה).
לא מרגיש לי נכון שהבת שלי תגור שתי קומות מעלי.
תודה לכולם!
 
עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד
בלי להגיד ספציפית על זוג כזה או אחר רק מביא את הפסוק
תכל'ס...........
 
הרבה מזל טוב ובית נאמן בישראל :)
אם היית אומרת שהחתונה בעוד שבועיים עוד הייתי שוקלת לומר שאולי בכל זאת לפרק זמן קצר...
אבל שלוש חודשים זה הרבה זמן בשביל להתפלל לניסים
ובעז"ה תמצאו להם דירת חלומות יפה, מאווררת, ובמיקום מצוין (y)
 
ש לשים לב לתועלת שבדבר, אם צריך בייביסיטר או כל עזרה דחופה אחרת זה מאוד נגיש ונחמד, אמנם צריך לבדוק טוב טוב שלא יהיו בעיות, אבל אם זה מסתדר אז יש בזה פלוס גדול
בייביסיטר לא צריך חודשיים אחרי החתונה
אמיתי לגמרי.
אנחנו מחתנים בת בעוד כשלושה חודשים.
ואין!!! פשוט אין!!! דירות באיזור שלנו.
היום שמענו על דירה בבנין שלנו שמתפנה חודש לפני החתונה.
תנסו לחפש זוג שמתחתן בערך בזמן שהזוג שלכם מתחתן (והם גם מצאו רק בבנין של ההורים )ותעשו החלפות
 
בית של זוג צעיר לא חייב להיות מתוקתק, בסך הכל שני חבר'ה צעירים ובריאים.

ואורז דביק אבל שלנו, תירס מקופסת שימורים שאנחנו קנינו ופתחנו, שניצל שאנחנו פרסנו והטבלנו וטיגנו - זה הכי הכי טעים
יותר מכל הממולאים והטחונים שידיה האמונות של אמא הכינו במסירות (שגם זה טעים מאד. אבל אין על הבראשיתי הזוצי הזה)
על טעם וריח..
אני ובעלי כזוצ
ממש לא נהננו מאורז דביק שלנו.. זה היה סתם מתסכל ומרגיז חוסר ההצלחה
הבראשית הזה סתם הנמיך אותי בעיני ותסכל אותי בכלל לא ריגש...
רציתי שיצא טעים. הקפדתי על ההוראות. התאמצתי.
והלכתי לאמא לאכול כנחמה אוכל טעים ואנושי...

אה,
והיה כיף כזוצ לגור כמה בנינים מאמא
הפרטיות שלנו היתה מצויינת
אמא לא דפקה בדלת
ומתי שרצינו קפצנו ברגע.
איזה ימים יפים ומעוררי געגועים..
חבל שאנחנו כבר לא גרים קרוב היום. (היה יקר מה לעשות---)
 
אף אחד לא כועס על ההורים אבל א"א לבנות באמת קשר בונה ומחייס בסינר של אמא זו מציאות ולא מביע על בעיתיות בהורים (וסליחה אבל נשמע מתוכן דבריך שאין לך כל נסיון בנושאים אלה)
אפשר בהחלט לצאת בהדרגה מהסינר המגונן של אמא ולא בבת אחת..
כמו שתינוק שנולד לא נשאר לנצח תינוקי של אמא אבל לא שולחים אותו בהכרח לעצמאות בגיל יום..

ככה גם זוגיות נבנית בהדרגה
ויש בהחלט מקום גם בתחילת הזוגיות לעצמאות חלקית בלבד
מגורים בדירה נפרדת אפילו אם קרובה, הרבה החלטות עצמאיות ראשוניות...
אבל לא צריך לרוץ בהיסטריה לעצמאות מוחלטת.
ולאט לאט עם השנים בזוצ יהפכו לעצמאיים יותר ויותר ויחזקו את הקשר יותר ויותר.

לטעמי עצמאות מלאה מלאה מהרגע הראשון
היא מסע פחות מרופד ויותר בעל פוטנציאל לנזק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה