דרוש מידע בעקבות עליית המע"מ ל18% האם זה חוקי מצידם?

  • הוסף לסימניות
  • #1
בעקבות המע"מ שעלה ל18% ,אתמול קבלתי מייל ממכבי דנט:
שלום רב,
נבקש לעדכנך כי בהתאם להחלטת הממשלה, המע"מ יעלה ב - 1% החל מינואר 2025.
עדכון זה חל על כל הטיפולים, שיבוצעו החל מה- 1.1.25, גם אם שולמו מראש.
בברכה, מכבידנט

אם שילמתי מראש לנותן שירות כגון טיפול שיניים בקופת חולים / קוסמטיקאית על סדרת טיפולים וכו'

האם הם רשאים לגבות ממני מחדש את ההפרש במחיר? חוקי?
אם כך. בשביל מה שלמתי מראש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
עפ"י חוק אם העסקה בוצעה לפני 2025 אין עליה מעמ 18 אלא 17% גם אם משולמת אחרי 2025 וכן להפך
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
יפה
שלמתי על סדרת טיפולי שיניים
מהאשראי כבר ירד הסכום הכולל
באיזה הגיון מכבידנט שולחים את ההודעה הנ"ל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
עסק ממחזור מסויים (מחזור ענק, לא זוכרת כמה מליון לשנה)
גם אם שילמת מראש, והתשלום הוא על משהו עתידי
תצטרכי להוסיף מעמ

כנראה שזה חוקי
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
גם אני קבלתי
אולי זה השיטה שלהם איך להרוויח כסף
משלמים מראש
מחכים לתור חצי שנה +
ואז מוסיפים להם עוד כסף
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #14
  • הוסף לסימניות
  • #15
  • הוסף לסימניות
  • #17
יש לי חבר שהזמין רכב לפני שלושה חודשים, ומועד מסירה צפוי בינואר. הוא שילם הכל עם חשבונית מסודרת.
לפני שבועיים אמרו לו שהוא צריך להוסיף עוד 1% מע"מ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
יש לי חבר שהזמין רכב לפני שלושה חודשים, ומועד מסירה צפוי בינואר. הוא שילם הכל עם חשבונית מסודרת.
לפני שבועיים אמרו לו שהוא צריך להוסיף עוד 1% מע"מ.
ברכבים זה ידוע שזה מתחשבן בזמן מסירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בעקבות המע"מ שעלה ל18% ,אתמול קבלתי מייל ממכבי דנט:
שלום רב,
נבקש לעדכנך כי בהתאם להחלטת הממשלה, המע"מ יעלה ב - 1% החל מינואר 2025.
עדכון זה חל על כל הטיפולים, שיבוצעו החל מה- 1.1.25, גם אם שולמו מראש.
בברכה, מכבידנט

אם שילמתי מראש לנותן שירות כגון טיפול שיניים בקופת חולים / קוסמטיקאית על סדרת טיפולים וכו'

האם הם רשאים לגבות ממני מחדש את ההפרש במחיר? חוקי?
אם כך. בשביל מה שלמתי מראש?
אני במאוחדת,
וכששילמתי על סדרת טיפולי שיניים היה שם סעיף
שאם תהיה עליה במע"מ אצטרך לשלם את ההפרש
שמתי לב לזה כי ידעתי שהולכת להיות עליה.

התשלום מראש זה כלל לפני קביעת התור, יש עשרות ממתינים
ואם לא תשלם לא תופסים לך תור
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא יודעת אם חוקי או לא.

אבל מקומם לראות שעליות המחירים שהעילה שלהן היא בגין עליית המע"מ, אינן פרופורציונליות כלל לעליה בפועל.
יש לשים לב שלמעשה, על כל ₪117 ששולמו עד כה, יש להוסיף ₪1 בלבד.
ובאותו יחס הלאה - מוצר של ₪234 יעלה ב₪2 ל ₪236 וכן על זה הדרך.
אין כל הצדקה לעליה מסיבית שאין בינה ובין עליית המע"מ כל יחס.

אם אינני טועה, יש להוסיף על כל סכום שכולל מע"מ בשיעור של 17%, סך של 0.855% (כמעט מדויק) כדי להשלים את הפער של אחוז נוסף במע"מ.

לפי חישוב זה, עסקה של ₪700 (לשם דוגמא) אמורה להתייקר ב ₪5.90 ל ₪706
עסקה של ₪5000 אמורה להתייקר ב ₪42.75 ל ₪5043 בלבד.

אני מדגישה שאינני מבינה גדולה במתמתיקה ואולי אני טועה. אדרבה, אשמח לתיקון ממי שמבין יותר.

אלא מה? ראה ערך המס על החד פעמי בשעתו, שהקפיץ את המחירים בקרוב ל 100% ברוב בתי העסק.
מנצלים את חוסר התמצאותו של רוב הציבור, ורוכבים על ההזדמנות לחגוג.
למה לא בעצם?
מי לא רוצה להרוויח עוד ועוד?
אז כשיש כביכול עילה חוקית, אז קדימה.

גילוי נאות - גם אני בעלת עסק, וגם המע"מ שאני עתידה לשלם החל מהיום עולה ל 18%.
אין בדעתי להעלות את המחירים. זה זניח ונמדד בשקלים בודדים למוצר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה