דרוש מידע שמת פעם פתק עם בקשה מתחת לחנוכיה ביום השמיני? זה עבד?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #42
יש סגולות כאלו, תתפלאי...
הרגיל בנר הווין לו בנים תלמידי חכמים
כל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ
וכו'...
היום כמדומני כל העולם שומע את הסגולות מאת רבנים כמו הידברות, ערוץ אלפיים ועוד, אשר פורסמו ברשתות החברתיות, כמעט ולא ראיתי מישהו שעושה סגולה שהמציאו ולא שמעתי.

דרך אגב את הסגולה הזאת שמעתי מאחד הרבנים בערוץ 2000 חחחח
זה סגולות?
אני לא חושבת שהדברים האלה נכנסים תחת קטגורית סגולות
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
בלתק חלקי
בקשתי בקשות בזאת חנוכה וראיתי ישועות
כן תפילות עובדות ב"ה
חבל לבזבז כזה יום גדול על שטויות!!!
עכשיו יש הבדל גדול כי כל הסגולות של פתקים וכו' זה בעצם דרך להתחמק מהעול והתפילה
כוונת הצדיקים על זאת חנוכה הוא שנתפלל ונבקש מהשי"ת כי הבאותו היום השערים פתוחים
אך שאר הסגולות של פתקים וכו' ברור שהם בעייתים
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני שמעתי שהסגולה זה לשרוף את הפתילות בזאת חנוכה
ולהכניס באש את הרשימה של הזקוקים לישועה.
יש גם אדמורים גדולים שעושים את זה
האדמור משומרי אמונים אומר שבמעמד שריפת הפתילות מכניסים פתק עם הנסיונות שלך וחוזרים בתשובה על מה שעברת וזה עוזר לבטל מקצת מן היצר הרע (כלשונו)
בהצלחה לכולם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
יש גם אדמורים גדולים שעושים את זה
האדמור משומרי אמונים אומר שבמעמד שריפת הפתילות מכניסים פתק עם הנסיונות שלך וחוזרים בתשובה על מה שעברת וזה עוזר לבטל מקצת מן היצר הרע (כלשונו)
בהצלחה לכולם!
ההבדל הוא לא ששמים את הפתק וזהו אלא "חוזרים בתשובה"
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בלתק
אני עשיתי
זה היה מרגש לראות איך הרבה דברים שהטרידו אותי שנה שעברה הסתדרו ונשכחו [לא הכל אבל הרוב]
זה חויה להרגיש כמה ה’ הוא אבא טוב שמעריף עלינו כ’’כ הרבה מתנות וחסדים
ממליצה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני חושב שבינה מלאכותית תתן לזה מקורות.

כתבתי לג'יפיטי

והוא כתב:

הסגולה של הנחת פתק עם בקשה מתחת לחנוכייה ביום השמיני של חנוכה אינה מופיעה במקורות תורניים קלאסיים, כמו תלמוד, משנה או מדרשים. מדובר במנהג או אמונה שהתפתחו במסורת העממית, בעיקר בקהילות מסוימות. ייתכן שזה נובע מהייחודיות של חג החנוכה כמועד של ניסים, אור, ושפע רוחני, לצד האמונה שהיום השמיני, המסמל שלמות (כמספר שמעל הטבע), הוא זמן מסוגל לתפילות וברכות.

בחסידות, ובמיוחד בתורתו של הבעל שם טוב ותלמידיו, יש דגש רב על ניצול זמנים מיוחדים לתפילה ולקשר רוחני עם הבורא. ייתכן שהמנהג התבסס על רעיונות כאלה, גם אם לא באופן ישיר.

האם זה "עובד"?

ביהדות יש דגש על הכוונה הפנימית והתפילה מכל הלב. גם אם אין למנהג מקור תורני מפורש, אם אדם מבצע אותו באמונה ובכוונה, הדבר יכול להיות משמעותי עבורו מבחינה רוחנית.

אם תרצה, אוכל לעזור לך לחקור עוד על מקורות אפשריים או מנהגים דומים. 😊
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
כדאי לך גם ללבוש מסגרת של משקפיים בלי עדשות, לא יועיל לא יזיק.
@במקום כהן
תקרא את זה:
בשנים האחרונות התפרסמה בציבור סגולה מעניינת..
לבקש בקשה ביום 'זאת חנוכה', לכתוב אותה על פתק ולהצניע אותו יחד עם החנוכייה עד לחנוכה בשנה הבאה.
ואז בהגיע הזמן, בעל הפתק מפרסם את ניסו.
יש שמניחים בתוך הכוסית, וישנם שטומנים ברגל החנוכייה, או בתוך הקופסא, אבל זה לא באמת משנה.
כך פחות או יותר נראה "התפריט" של הסגולה.

האינסטינקט של הרבה אנשים הוא לקפוץ ולזלזל באותם פרימיטיביים שמאמינים בכל מיני
פתקים, מחבואים, חנוכיות, ישועות, נחמות, קמעות, קב"צ...
מייחסים להם ושכמותם, תכונות של נאיביות במקרה הטוב, או סתם חוסר בינה טוטאלי..
זו הדרך הקלה.. להתייאש, לפסול ולבוז.

אבל מי שבמקום לזלזל ולהדביק תוויות גנאי לעושי ומאמיני הסגולה, ינסה לבדוק את הנושא,
כי בכל זאת, אולי יש בה משהו? בכ"ז, קיימים עדויות רבות של אנשים,
ימצא כמה סיבות אפשריות מדוע הסגולה הועילה לאנשים,

ואמנה אותם אחת לאחת (מקצתם שמעתי ממו"ר שליט"א ורובם מה שעלה ברעיוני)
א. ריבוי התפילה: הפתק מזכיר לאדם במשך כל השנה לקוות ולהתפלל להקב"ה שיגשים משאלתו, בשונה מסתם תפילה ובקשה שהאדם שוכח ממנה כעבור זמן קצר.

ב. פרסום גבורות השם: עצם ההבטחה לפרסם בשנה הבאה את ישועת ה' פועלת נפלאות, והפתק הוא סוג של חותמת, זיכרון לאדם שלא ישכח הבטחתו.

ג. חיבור רגשי: כשאדם מעלה את בקשתו ע"ג הכתב זה גורם לו להתחבר יותר, להרגיש יותר את ישועת השם, וממילא זה מכפיל כח של אמונה, ומהווה הוכחה שיש לו בטחון גמור בקב"ה, וכפי הביטחון והאמונה כך מידת השפע הנשפע לאדם. (מי שמאמין מקבל..)

ד. אמונה חזקה ואיכותית: עצם העובדה שאדם מאמין שהקב"ה יושיע אותו ובשונה מתפילה רגילה - טורח וכותב מתוך אמונה שלימה שבקשתו תתגשם, זה גורם לו קרבה מיוחדת לקב"ה וממילא תפילתו נשמעת ובקשתו מתגשמת.

ה. השפת אמת כותב שביום 'זאת חנוכה' הקב"ה "משאיר הארה על כל השנה ומתעורר בו נרות המנורה". מדבריו עולה שביום זאת חנוכה הארת המנורה נמשכת כל השנה, וממילא נבין מדוע נהגו לטמון את הפתק בחנוכייה, שהיא בדומה למנורה כמו שמבואר בגמ' ובראשונים.

והסיבה שהסגולה נוהגת דווקא ביום זאת חנוכה, זה בגלל שהזמן גרמא (הזמן גורם),
וכמו שכולנו מכירים את המושג הזה לגבי חיוב מצוות, כך לגבי המעלה המיוחדת שיש לימים מסוימים בשנה, כמו חגים ומועדים, שאז נפתחים שערי שמים, ומושפע אור גדול, מה שגורם לבקשות והתפילות להגיע מהר יותר גבוה יותר,
וגם בחנוכה כותב הרמח"ל בדרך השם, אותו אור שירד בזמן הנס חוזר כל שנה ושנה מחדש
ועל אחת כמה בדובדבן שבקצפת, יום 'וזאת חנוכה', שמעלתו עצומה משאר ימי החג,
ומטעם כך כתבו בראשונים שיש מקומות שנהגו לא לעשות מלאכה, או להרבות בסעודה,
ויש אף מי שכתב (הרי"מ ספר נר ישראל) שיהודי פשוט יכול לפעול בזאת חנוכה מה שצדיקים יכולים לפעול בר"ה ויום כיפור,
אם כן נבין קצת בגדול מעלתו העצומה של זאת חנוכה ובכוחו הגדול לפעול ישועות.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #57
@במקום כהן
תקרא את זה:
בשנים האחרונות התפרסמה בציבור סגולה מעניינת..
לבקש בקשה ביום 'זאת חנוכה', לכתוב אותה על פתק ולהצניע אותו יחד עם החנוכייה עד לחנוכה בשנה הבאה.
ואז בהגיע הזמן, בעל הפתק מפרסם את ניסו.
יש שמניחים בתוך הכוסית, וישנם שטומנים ברגל החנוכייה, או בתוך הקופסא, אבל זה לא באמת משנה.
כך פחות או יותר נראה "התפריט" של הסגולה.

האינסטינקט של הרבה אנשים הוא לקפוץ ולזלזל באותם פרימיטיביים שמאמינים בכל מיני
פתקים, מחבואים, חנוכיות, ישועות, נחמות, קמעות, קב"צ...
מייחסים להם ושכמותם, תכונות של נאיביות במקרה הטוב, או סתם חוסר בינה טוטאלי..
זו הדרך הקלה.. להתייאש, לפסול ולבוז.

אבל מי שבמקום לזלזל ולהדביק תוויות גנאי לעושי ומאמיני הסגולה, ינסה לבדוק את הנושא,
כי בכל זאת, אולי יש בה משהו? בכ"ז, קיימים עדויות רבות של אנשים,
ימצא כמה סיבות אפשריות מדוע הסגולה הועילה לאנשים,

ואמנה אותם אחת לאחת (מקצתם שמעתי ממו"ר שליט"א ורובם מה שעלה ברעיוני)
א. ריבוי התפילה: הפתק מזכיר לאדם במשך כל השנה לקוות ולהתפלל להקב"ה שיגשים משאלתו, בשונה מסתם תפילה ובקשה שהאדם שוכח ממנה כעבור זמן קצר.

ב. פרסום גבורות השם: עצם ההבטחה לפרסם בשנה הבאה את ישועת ה' פועלת נפלאות, והפתק הוא סוג של חותמת, זיכרון לאדם שלא ישכח הבטחתו.

ג. חיבור רגשי: כשאדם מעלה את בקשתו ע"ג הכתב זה גורם לו להתחבר יותר, להרגיש יותר את ישועת השם, וממילא זה מכפיל כח של אמונה, ומהווה הוכחה שיש לו בטחון גמור בקב"ה, וכפי הביטחון והאמונה כך מידת השפע הנשפע לאדם. (מי שמאמין מקבל..)

ד. אמונה חזקה ואיכותית: עצם העובדה שאדם מאמין שהקב"ה יושיע אותו ובשונה מתפילה רגילה - טורח וכותב מתוך אמונה שלימה שבקשתו תתגשם, זה גורם לו קרבה מיוחדת לקב"ה וממילא תפילתו נשמעת ובקשתו מתגשמת.

ה. השפת אמת כותב שביום 'זאת חנוכה' הקב"ה "משאיר הארה על כל השנה ומתעורר בו נרות המנורה". מדבריו עולה שביום זאת חנוכה הארת המנורה נמשכת כל השנה, וממילא נבין מדוע נהגו לטמון את הפתק בחנוכייה, שהיא בדומה למנורה כמו שמבואר בגמ' ובראשונים.

והסיבה שהסגולה נוהגת דווקא ביום זאת חנוכה, זה בגלל שהזמן גרמא (הזמן גורם),
וכמו שכולנו מכירים את המושג הזה לגבי חיוב מצוות, כך לגבי המעלה המיוחדת שיש לימים מסוימים בשנה, כמו חגים ומועדים, שאז נפתחים שערי שמים, ומושפע אור גדול, מה שגורם לבקשות והתפילות להגיע מהר יותר גבוה יותר,
וגם בחנוכה כותב הרמח"ל בדרך השם, אותו אור שירד בזמן הנס חוזר כל שנה ושנה מחדש
ועל אחת כמה בדובדבן שבקצפת, יום 'וזאת חנוכה', שמעלתו עצומה משאר ימי החג,
ומטעם כך כתבו בראשונים שיש מקומות שנהגו לא לעשות מלאכה, או להרבות בסעודה,
ויש אף מי שכתב (הרי"מ ספר נר ישראל) שיהודי פשוט יכול לפעול בזאת חנוכה מה שצדיקים יכולים לפעול בר"ה ויום כיפור,
אם כן נבין קצת בגדול מעלתו העצומה של זאת חנוכה ובכוחו הגדול לפעול ישועות.
באותה מידה אפשר להמציא סגולות למכביר, למען האמת כל פעולה שהיא יכולה להפוך לסגולה. תחליטי שמי שמחכה לזש"ק כל בוקר שופך כוס מים מהחלון ומתפלל (א) וכשהוא נושע הוא גם מפרסם (ב). פעולה מעשית כזאת יכולה גם להביא לחיבור רגשי ואמונה חזקה כמו שציינת באותיות ג ד.
סגולת היום וחשיבות המצווה ידועה והיא לא הנושא פה.
אז רק אם אפשר לעדכן לפני שמתחילים לשפוך מים מהחלון, אנחנו פשוט צריכים להצטייד במטריה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
מכירה מישהי ששמה ובשנה ראשונה שלש בקשות מתוך שלש התקבלו ובשנה לאחמ"כ גם כן שלש מתוך שלש ובקשה אחרת שהחליטו לא לכתוב לא התקבלה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
באותה מידה אפשר להמציא סגולות למכביר, למען האמת כל פעולה שהיא יכולה להפוך לסגולה. תחליטי שמי שמחכה לזש"ק כל בוקר שופך כוס מים מהחלון ומתפלל (א) וכשהוא נושע הוא גם מפרסם (ב). פעולה מעשית כזאת יכולה גם להביא לחיבור רגשי ואמונה חזקה כמו שציינת באותיות ג ד.
סגולת היום וחשיבות המצווה ידועה והיא לא הנושא פה.
אז רק אם אפשר לעדכן לפני שמתחילים לשפוך מים מהחלון, אנחנו פשוט צריכים להצטייד במטריה....
אם ה'סגולה' הזאת לא גורמת למשהו רע, מה הבעיה?
[לא יועיל, גם לא יזיק!]
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
שמעתי שאפשר גם להטמין את פתק המשאלות בין כלי הפסח,
הסגולה עובדת גם שם.
הרבה משאלות יש לאדם, כעבור שנה הוא פשוט לא זוכר את כולם אם התממשו,
כשרואה את הפתק הוא נזכר בכולם ורואה איזו משאלה התממשה.

אנשים עושים סגולות למיניהם ושוכחים שה' הוא זה שעוזר ומושיע ולא הסגולה.

וכך גם כשמתפללים בקברי צדיקים, חלילה לומר- ר' שמעון תעזור לי וכו',
אלוקים תעזור לי ותושיע בזכות ר' שמעון וכו'
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה