דרוש מידע לד בסלון לא עובד + מי צריך לשלם

  • הוסף לסימניות
  • #22
השאלה היא על הגוף תאורה או על ההתקנה?
גוף תאורה מלד הרבה פעמים המקום שבו קנו לוקחים אחריות
לגבי התקנה - למה שהמוכר ישלם?
זה קרה כשהדירה היתה כבר ברשותכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
השאלה היא על הגוף תאורה או על ההתקנה?
גוף תאורה מלד הרבה פעמים המקום שבו קנו לוקחים אחריות
לגבי התקנה - למה שהמוכר ישלם?
זה קרה כשהדירה היתה כבר ברשותכם
זה קרא לפני קבלת המפתח ראיתי את זה שקיבלתי אתהמפתח
הדירה היתה ריקה ואף אחד לא שם לב עד עכשיו
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אתה אומר שסידרת את הקצר, אז בוא תגיד מה היה הבעיה? זה יעזור להבין(או שרק העלת את הפיוז הראשי...)
לגבי הלד במה מדובר נורת הברגה? ספוט? גוף תאורה ? פס לד?
בתחילהכתבת מחורז זה היה נחמד.. אבל כדי להבין תרשום את כל הפרטים בצורה נורמלית
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הדירה בד"כ נמכרת AS IS
מה שלא ראיתם- בעיה שלכם
נראה לי לא מדויק.
נכון שבעיות באופן כללי AS IS.
אבל למרות זאת הדירה חייבת להימסר במצב תקין.
דוגמה שהיתה אצלי - היה למוכר ארון שלא היה תחתיו רצפה בגובה הריצוף של הבית (עשו פאנלים סביב הארון).
והיה ברור, אאל"ט על פי העו"ד, שבמידה והמוכר יקח את הארון הוא יהיה חייב לרצף שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ב. שנכנסתי לדירה היה קצר ושהדלקתי את החשמל ראיתי שהלד לא עובד שאלתי לחשמלאים האם זה תקלה בלד או בחשמל הבית
לדעתי הלא מלומדת......
קרה לי....שקפץ החשמל ושהרמתי אחד המנורות לא עבד.....
אני חושב ששני הכיוונים יכולים להיות[צריך לשאול חשמלאי]
1.הלד סיים את עבודתו....ושהלך בטרם עת עשה קצר.......
2.נהיה קצר ללא קשר ללד......אבל הקצר הזיק ללד.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
והיה ברור, אאל"ט על פי העו"ד, שבמידה והמוכר יקח את הארון הוא יהיה חייב לרצף שם.
זה משהו אחר- מי שרואה את המקום בטוח שיש ריצוף אז היתה הטעיה ודירה בלי ריצוף בחלק מהחדר היא דירה פגומה
אבל- מנורה שרופה- זה דבר שרואים
ודירה גם ללא תאורה שווה אותו דבר

לגבי דירה עם חשמל בעייתי שמקצר הרבה פעמים - זה שאלה לחשמלאי האם באמת יש פגם בחשמל של הדירה או שזה בגדר הנורמלי, ושאלה לעו"ד האם המוכר היה צריך לעדכן על הבעיה בשעת המכירה והאם אם הוא לא עדכן הוא חייב לתקן את החשמל או שהיה על הקונה לוודא שזה בסדר לפני הקניה. ולא כתבתי לגבי הגוף תאורה הספציפי אלא על החשמל של הבית.

לגבי הגוף תאורה- לדעתי אין שום צד לחייב את המוכר
ואין מה להשוות להשכרת דירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אתה אומר שסידרת את הקצר, אז בוא תגיד מה היה הבעיה? זה יעזור להבין(או שרק העלת את הפיוז הראשי...)
לגבי הלד במה מדובר נורת הברגה? ספוט? גוף תאורה ? פס לד?
בתחילהכתבת מחורז זה היה נחמד.. אבל כדי להבין תרשום את כל הפרטים בצורה נורמלית
אני נכנס לדירה
הכל חשוך מנסה להדליק אור לא של הלד התקול לא הולך
הולך לארון חשמל רואה שמשהו נפל מרים חוזר לדירה רואה שהלד בסלון לא עובד
זה היה תאורת לדים יותר מזה אני לא יודע זה לא נורה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אני נכנס לדירה
הכל חשוך מנסה להדליק אור לא של הלד התקול לא הולך
הולך לארון חשמל רואה שמשהו נפל מרים חוזר לדירה רואה שהלד בסלון לא עובד
זה היה תאורת לדים יותר מזה אני לא יודע זה לא נורה
כמושזה נשמע מדובר ב 2 דברים, נהוג הוריד את הפיוז הראשי שהדירה ריקה, אתה הרמת פיוז שהוא הוריד בכוונה. הלד עוד עניין ולא נראה שקשור לקצר(שלא היה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
כמושזה נשמע מדובר ב 2 דברים, נהוג הוריד את הפיוז הראשי שהדירה ריקה, אתה הרמת פיוז שהוא הוריד בכוונה. הלד עוד עניין ולא נראה שקשור לקצר(שלא היה)
לא הוא לא הוריד זה נפל לבד
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אני לא מבין מה השאלה בכלל, אם חתמת על חוזה שכירות והיה כתוב שם שהשוכר ראה את הדירה לפני זה ורוצה בדירה הזאת אז אין מה לעשות! בעיה שלך!
ואם התקלה קרתה אח"כ אז גם כן צריך לבדוק בחוזה על מי לשלם את הנזקים שיגרמו במשך זמן השכירות,
על מה חותמים חוזה אם לא על כאלה שאלות???
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אני לא מבין מה השאלה בכלל, אם חתמת על חוזה שכירות והיה כתוב שם שהשוכר ראה את הדירה לפני זה ורוצה בדירה הזאת אז אין מה לעשות! בעיה שלך!
ואם התקלה קרתה אח"כ אז גם כן צריך לבדוק בחוזה על מי לשלם את הנזקים שיגרמו במשך זמן השכירות,
על מה חותמים חוזה אם לא על כאלה שאלות???
זה חוזה מכירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אני מכירה אנשים שמכרו דירה וטרם הפינוי הורידו א"כ התאורה וא"כ המזגנים...... יותר מסיפור אחד...

ומכירה גם מישהי שמכרה דירה וגם אחרי תקופה מהמכירה היה הקונה מתקשר אליה ומבקש תשלום על תריס תקול שהתקלקל אצלו, רק לטענתו לא היה אמור להתקלקל אחרי מעט זמן וכו.....

צריך "ליפול" על קונים ומוכרים טובים
דיני תורה בכאלה מקרים הם בד"כ בוררויות
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.
גישה מגעילה !!!
היו לי שוכרים כאלה ששיגעו אותי על כל שטות שאדם נורמלי מתקן לבד בשניה, אז גמלתי להם בצורה הולמת, מרחתי אותם כהוגן, וכל תיקון לקח הרבה זמן כדי שהם קצת יסבלו, וכמובן שגם דקדקתי איתם על כל נזק הכי קטן בדירה, עד שלדעתי הם התחרטו על כל ההתנהגות שלהם, ובהזדמנות הראשונה העליתי להם בחדות את השכירות , ושיחפשו להם פראייר אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
במילה אחת על המשכיר, פרייר.
יש כאן שתי נדונים
האחד הלכתי
מהם חובותיו של המשכיר כלפי השוכר, לכאורה כל דבר אחר שאינו נכנס בגדר זה גם אם השוכר לוחץ על המשכיר לעשות זאת והוא עושה, זה עשוי להיות בעייתי. וכן להיפך דברים שחובת המשכיר מן הדין לעשות, והוא עושה, הוא כמובן לא פריאר או משהו דומה.
השני להיות בן אדם
גם אם המשכיר חייב להחליף לך את הנורה בעצמו לא אומר שהוא חייב רק משל עדיין זה לא אומר שאתה צריך לקרוא לו במיוחד כדי שהוא יבריג את הנורה למקום... ואידך זיל גמור
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
יש כאן שתי נדונים
האחד הלכתי
מהם חובותיו של המשכיר כלפי השוכר, לכאורה כל דבר אחר שאינו נכנס בגדר זה גם אם השוכר לוחץ על המשכיר לעשות זאת והוא עושה, זה עשוי להיות בעייתי. וכן להיפך דברים שחובת המשכיר מן הדין לעשות, והוא עושה, הוא כמובן לא פריאר או משהו דומה.
השני להיות בן אדם
גם אם המשכיר חייב להחליף לך את הנורה בעצמו לא אומר שהוא חייב רק משל עדיין זה לא אומר שאתה צריך לקרוא לו במיוחד כדי שהוא יבריג את הנורה למקום... ואידך זיל גמור
לבוא להחליף פלורסנט גם אם הוא חייב בחוזה להחליף אבל לבוא במיחוד להחליף ולא שהשוכר יעשה זאת ואח"כ יסתדרו זה פרייר מה השוכר נכה שלא יכול להחליף לבד פלורסנט אלא זה ניצול ציני ומגעיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
לבוא להחליף פלורסנט גם אם הוא חייב בחוזה להחליף אבל לבוא במיחוד להחליף ולא שהשוכר יעשה זאת ואח"כ יסתדרו זה פרייר מה השוכר נכה שלא יכול להחליף לבד פלורסנט אלא זה ניצול ציני ומגעיל
הוא אשר אמרתי
אלא ש
1. צריך להפריד בין ההלכה נטו לבין ההנהגה הנכונה שגם היא מחייבת אישית את השוכר
2. אפשר לכתוב את אותו רעיון במילים קצת יותר מעודנות ואשרי חלקו שבטוב לבו חם לבבו על הנהגה שאינה מיושרת עד שבא לידי ביטויים אלו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

ביקשתי מג'מיני שיסביר לי איך לצבוע דירה (היה לי רטיבות בבית והיא התייבשה), האם זה נכון מה שהוא אומר?

שלב 1: קילוף וניקוי (הכנת השטח)​

  • הכלל: מקלפים עד שמגיעים לתשתית יציבה. אם השפכטל נכנס מתחת לצבע – להמשיך לקלף.
  • הבדלי גובה: משייפים את "שפתי" הקילוף עם נייר זכוכית (80-100) כדי ליצור שיפוע עדין ולא מדרגה.
  • ניקוי: חובה להסיר אבק עם מברשת יבשה או שואב.
  • בונדרול (פעם 1): מריחה על האזור החשוף כדי לנעול אבק ולחזק את התשתית.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול.

שלב 2: מילוי והחלקה (שפכטל אמריקאי)​

  • שכבה ראשונה: מילוי השקע עד גובה הקיר.
  • שכבה שנייה: מריחה רחבה יותר (10 ס"מ לכל צד) כדי לטשטש את התיקון.
  • פינות: אם יש פינה שבורה, השתמש בקלסימו (חזק יותר) ובשני שפכטלים ליצירת זווית ישרה.
  • שיוף סופי: עם נייר זכוכית עדין (180) בתנועות מעגליות עד שהמעבר נעלם למגע יד (בדיקה בעיניים עצומות).
  • זמן המתנה: 4-8 שעות בין השכבות (עד שהחומר לבן לגמרי). לפני הצבע: לפחות 6 שעות לייבוש סופי של השפכטל.

שלב 3: צביעה (הפיניש)​

  • בונדרול (פעם 2): מריחה על השפכטל היבש כדי שהצבע לא ייספג וייראה מט.
  • צביעת כל הקיר: מפינה לפינה כדי למנוע הבדלי גוון.
  • שיטת ה-W: צביעה ברצועות מהתקרה לרצפה בשיטת ה-W לכיסוי אחיד.
  • חיתוכים: קודם מברשת בפינות ובשקעים, אחר כך רולר על השאר.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול. בין שכבות הצבע: שעתיים-שלוש.



ריכוז זמני המתנה (סיכום מהיר):​

  1. אחרי בונדרול (לפני שפכטל): שעה.
  2. בין שכבות שפכטל: 4-8 שעות (עד שזה לבן).
  3. אחרי שפכטל סופי (לפני בונדרול): 6 שעות לפחות.
  4. אחרי בונדרול (לפני צבע): שעה.
  5. בין שכבות צבע: שעתיים-שלוש.



3 טיפים של מקצוענים לסיום:​

  1. הסרת מסקינטייפ: תמיד כשהצבע עוד מעט רטוב, כדי לא לקרוע חתיכות מהצבע היבש.
  2. שמירת כלים: עטוף את הרולר בניילון נצמד בין השכבות – חוסך שטיפה ומונע התייבשות.
  3. בדיקת תאורה: שים פנס מהצד בזמן השפכטל ובזמן הצבע – זה חושף את כל הפגמים בשנייה.
האם זה נכון? יש לכם המלצות נוספות?
שאלה נוספת - האם כדאי לי לצבוע חדר של ילדים בצבע שהוא לא לבן או שזה לא ייצא יפה?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה