שוק ההון 500K ש"ח ב - S&P 500 במינוף הגבוה ביותר

  • הוסף לסימניות
  • #21
לענ"ד, כדאי מאוד שתערוך את ההודעה הראשונה שלך.
כמעט חשבתי שהשתלטו לך האקרים על המחשב.
למה?
אולי לא הובנתי כראוי.
השואל ביקש להבין מהי תקרת המינוף הגיונית
והצעתי להגביל ל80%
כלומר אם אתה משקיע 100,000 ש"ח
תמנף רק עוד 80,000

בהודעה שלי לא הייתה המלצה על מינוף ודאי לא למינוף גבוה
אבל השואל כבר החליט שהוא רוצה מינוף גבוה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
למה?
אולי לא הובנתי כראוי.
השואל ביקש להבין מהי תקרת המינוף הגיונית
והצעתי להגביל ל80%
כלומר אם אתה משקיע 100,000 ש"ח
תמנף רק עוד 80,000

בהודעה שלי לא הייתה המלצה על מינוף ודאי לא למינוף גבוה
אבל השואל כבר החליט שהוא רוצה מינוף גבוה...
נראה שהבינו 80% מלגו ולא מלבר
(בתקווה שלא הפכתי את המושגים...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
למה?
אולי לא הובנתי כראוי.
השואל ביקש להבין מהי תקרת המינוף הגיונית
והצעתי להגביל ל80%
כלומר אם אתה משקיע 100,000 ש"ח
תמנף רק עוד 80,000

בהודעה שלי לא הייתה המלצה על מינוף ודאי לא למינוף גבוה
אבל השואל כבר החליט שהוא רוצה מינוף גבוה...
לי זה היה נשמע שאתה רואה בזה כאופציה נורמלית לקהל הרחב.
ולא כמו שפירשת אח"כ, שזה תקרת התקרות של המינוף האפשרי לדעתך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
לא רואה פה אף אחד מהחברים שמתריע
הסנופי מתוח מאד ע"י מכפילי רווח גבוהים וכבר יש איתותים לתיקון
בממוצע פעם ב3 שנים הוא עובר תיקון משמעותי
ואנחנו אחרי שנתיים + מטורפות
להכנס עכשיו עם חצי מליון ש"ח אפי' בלי מינוף נראה לי מסוכן מידי
כשאני רואה אברכים מחפשים הלואות של 50000 ש"ח לזמן קצר, עם ברק בעיניים
אני נזכר באימרה הידועה "כשמצחצח הנעליים ממליץ לך על מניות, ברח מהשוק"
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
לא רואה פה אף אחד מהחברים שמתריע
הסנופי מתוח מאד ע"י מכפילי רווח גבוהים וכבר יש איתותים לתיקון
בממוצע פעם ב3 שנים הוא עובר תיקון משמעותי
ואנחנו אחרי שנתיים + מטורפות
להכנס עכשיו עם חצי מליון ש"ח אפי' בלי מינוף נראה לי מסוכן מידי
כשאני רואה אברכים מחפשים הלואות של 50000 ש"ח לזמן קצר, עם ברק בעיניים
אני נזכר באימרה הידועה "כשמצחצח הנעליים ממליץ לך על מניות, ברח מהשוק"
הביטוי זה כשהנהג מונית ממליץ :)
לפני כמה ימים שמעתי את המוכר במכולת ממליץ לחבר להשקיע ,
נזכרתי בזה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
להכנס עכשיו עם חצי מליון ש"ח אפי' בלי מינוף נראה לי מסוכן מידי
שים לב לתאריך המאמר, ולהתפתחויות מאז.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
שים לב לתאריך המאמר, ולהתפתחויות מאז.
מחשבות נכונות...

ולמרות זאת מי שלא שמע לה קנה את השוק שנה וחצי לאחר מכן ב-10% יותר זול...

ואעפ״כ מחשבות נכונות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
  • הוסף לסימניות
  • #29
עובדה לא נכונה.
אתה צודק. מתנצל.

הוא קנה הרבה יותר מהר - תוך 3 חדשים אבל בהנחה של 8%

Screenshot 2025-01-29 at 0.42.20.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אף אחד לא כתב את התשובה הנכונה, אז הנה היא:
qqq5

בורסת לונדון.
לא המלצה ולא ייעוץ. שאלת - קיבלת תשובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
בהנחה שהוא קנה בדיוק בדיוק בתחתית.
נו נו.
זה רק להציג את העניין שאכן השוק יחזית היה מאוד יקר ומינוף בתקופה כזו נשמע דבר עתיר סיכונים (תלוי איזה מינוף וכו' אבל ברור שמינוף מכפיל ומשלש את הסיכון שכבר ממילא קיים בקניה בשוק יקר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
הביטוי זה כשהנהג מונית ממליץ :)
לפני כמה ימים שמעתי את המוכר במכולת ממליץ לחבר להשקיע ,
נזכרתי בזה :)
image-6-1024x796.d110a0.webp

בשנות ה-20 של המאה ה-20, שוק ההון האמריקאי היה במצב של גאות כלכלית. אנשים רבים, מכל שכבות החברה, השתתפו בהשקעות במניות. השוק היה נראה כה מבטיח, עד שאפילו מצחצחי נעליים, שוטפי כלים ואנשים מן השורה השקיעו בו את כספם בתקווה להרוויח סכומים גדולים.

יום אחד, בשנת 1929, ישב ג'וזף קנדי במרכז הפיננסי של ניו יורק וחיכה למצחצח הנעליים שלו. בזמן שמצחצח הנעליים טיפל בנעליו, החל לשוחח עם קנדי על ההשקעות במניות וסיפר לו על מניות מסוימות שהוא מתכנן לקנות. קנדי היה מופתע לשמוע את הצעיר מדבר בהתלהבות על השקעות בשוק ההון.

בעודו מקשיב, הבין קנדי שמשהו לא תקין. אם אפילו מצחצח הנעליים מדבר על השקעות בבורסה ומאמין שהוא יכול להרוויח בקלות, סימן שהשוק הגיע למצב של בועה. אנשים רבים כל כך נכנסו לשוק בהשקעות ספקולטיביות, עד שהמחירים כבר לא שיקפו את הערך האמיתי של המניות.

הבנה זו גרמה לקנדי לפעול במהירות. הוא מכר את כל תיק ההשקעות שלו, שהורכב ממניות רבות, והמיר את השקעותיו לנכסים בטוחים יותר. כמה שבועות לאחר מכן, ב-29 באוקטובר 1929, הגיע יום שלישי השחור, והבורסה התמוטטה. מחירי המניות צנחו באחת והמשבר הכלכלי הגדול החל.

המסקנה של קנדי הייתה ברורה: כאשר כולם, כולל אנשים שלא עוסקים בהשקעות ביומיום, מתחילים להשקיע במניות מתוך תחושת ביטחון מופרזת, מדובר בסימן מובהק לבועה שעומדת להתפוצץ.

ג'וזף קנדי הצליח להציל את הונו בזכות האינטואיציה וההבנה שלו את השוק. הסיפור שלו מדגים את החשיבות של הערכה ביקורתית של השוק ושל זהירות כאשר נראה כי שוק ההון הופך להיות כלי משחק בידיים של אנשים ללא ניסיון פיננסי.
סוף ציטוט
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #34
  • הוסף לסימניות
  • #35
הכל לעיל נכון רק שלא נראה לי שקבוצת אברכים גדולה ככל שתהיה תגרום לבועה בסנופי;) עם כל הכבוד כלכלת ישראל כולה מהווה 0.2 אחוז מהשוק העולמי ככה שהמימרה הזאת כנראה לא נכונה במקרה שלנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
הכל לעיל נכון רק שלא נראה לי שקבוצת אברכים גדולה ככל שתהיה תגרום לבועה בסנופי;) עם כל הכבוד כלכלת ישראל כולה מהווה 0.2 אחוז מהשוק העולמי ככה שהמימרה הזאת כנראה לא נכונה במקרה שלנו.
הם הסימן לא הסיבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מחשבות נכונות...

ולמרות זאת מי שלא שמע לה קנה את השוק שנה וחצי לאחר מכן ב-10% יותר זול...

ואעפ״כ מחשבות נכונות...
הוא לא,
הוא חיכה שירד 12%.....
או 20% או 50%.....

בקיצער,
לראות בדיעבד מה השוק עשה, זה לא אומר שרווחי לנסות להכות אותו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
הכל לעיל נכון רק שלא נראה לי שקבוצת אברכים גדולה ככל שתהיה תגרום לבועה בסנופי;) עם כל הכבוד כלכלת ישראל כולה מהווה 0.2 אחוז מהשוק העולמי ככה שהמימרה הזאת כנראה לא נכונה במקרה שלנו.
הבועה של הסנופי היא לא בגלל האברכים
היא משום שרוב העליה שלו בשנה האחרונה נוצרה ע"י מס' מצומצם של חברות ענקיות
שמאוד תלויות בטכנולוגיה וAI ולא בגלל צמיחת הכלכלה של כל 500 החברות
כל עוד גאונות / שגעון הAI ימשיך זה ימשיך אולי ?!
כל שינוי קטן, ובחברות האלו זה קורה מהר מאד
הן צוללות וראינו את זה באינבידיה לפני כמה ימים
(נכון בסוף הכלכלה צומחת והוא מתקן את עצמו אבל האם יש לכם את העוצמה לא לברוח בקריסות ?!
ההיסטוריה מוכיחה שלרוב האנשים אין את זה !)
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מסכים לגמרי עם כל דבריך, רק הערתי הערה קטנה
ואגב ספציפית בסיפור של דיפסיק אני לא חושב שזה מוצדק והמדדים תיקנו את עצמם מאוד מהר,
וזה רק סימן שיש המון משקיעי כותרות בשוק, מה שאומר בעצם שיתכנו נפילות גדולות מספיק בטווח הזמן הקצר כי יש המון כסף טיפש בשוק שמכל כותרת הוא מוכר בכמויות אבל אין סימנים לבועה במובן שהתמחור מנותק מהמציאות של המאזנים וכו' , בקיצר התנודתיות תגדל ללא ספק אבל לטווח ארוך השוק לא כ"כ יקר ויכול להשיא תשואות נאות גם כיום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
הבועה של הסנופי היא לא בגלל האברכים
היא משום שרוב העליה שלו בשנה האחרונה נוצרה ע"י מס' מצומצם של חברות ענקיות
שמאוד תלויות בטכנולוגיה וAI ולא בגלל צמיחת הכלכלה של כל 500 החברות
כל עוד גאונות / שגעון הAI ימשיך זה ימשיך אולי ?!
כל שינוי קטן, ובחברות האלו זה קורה מהר מאד
הן צוללות וראינו את זה באינבידיה לפני כמה ימים
(נכון בסוף הכלכלה צומחת והוא מתקן את עצמו אבל האם יש לכם את העוצמה לא לברוח בקריסות ?!
ההיסטוריה מוכיחה שלרוב האנשים אין את זה !)
הכל נכון בטווח הקצר.
בטווח הארוך אין שום משמעות למה שכתבת.
במקום להזהיר מלהשקיע שם, תזהיר מלהשקיע שם ללא ידיעת הסיכונים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות
ה-S&P 500 הוא מדד מצליח, אולי המצליח בעולם. הוא עלה לאורך רוב שנות קיומו, שרד מלחמות, מיתון, ובועות פיננסיות ותמיד, בסוף, המשיך קדימה. לכן, משקיעים רבים אימצו הנחה פשוטה: מה שעלה הרבה זמן, ימשיך לעלות גם בהמשך.

מדד הוא לא הבטחה, הוא תמונת מצב. הוא מספר מי החברות החזקות ביותר בכלכלה האמריקאית היום, אבל לא מי יהיו החברות, או הסקטורים שיובילו מחר. מי שהיה ענק לפני עשרים שנה בנקים, נפט, תעשייה כבדה כבר לא זה שמכתיב את הקצב. ומעצמה שמובילה עכשיו לא בהכרח תוביל בעתיד.

התרנגול שלא ידע שהוא חלק מסטטיסטיקה

כדי להבין את האבסורד שבהסתמכות על העבר, כדאי להתעכב על משל שמדגים את שבריריותן של תחזיות ליניאריות:

בחצר רחבת ידיים, מגודרת בגדר עץ לבנה, חי לו תרנגול אדמוני עם כרבולת גאה. בכל בוקר, עוד לפני שקרני השמש מטפסות מעל הגבעה, הוא שומע את צעדיו של בעל החווה מתקרבים. האיש פוסע בשביל האבנים, דלי מתכת בידו, והתרנגול יודע בדיוק מה עומד לקרות: גרעינים יפוזרו לרגליו, מים טריים ימלאו את השוקת, ולו עצמו לא יחסר דבר.

יום אחר יום זה קורה. גם כשעננים כבדים מכסים את השמיים, גם כשחמסין מייבש את האדמה, גם כשהחורף מקפיא את קצות הנוצות בעל החווה מגיע, מדויק כמו שעון עתיק. התרנגול מתחיל לזהות דפוס: האדם הזה הוא מקור של שפע, יציבות והמשכיות. אם היו נותנים לו לרשום את תצפיותיו בטבלה, הגרף שהיה מצייר היה קו ישר וברור של "דאגה מתמשכת".

ככל שעובר הזמן, הביטחון שלו גדל. הרי המציאות מוכיחה זאת: כל יום שעבר היה טוב, ולכן אין סיבה שהבא יהיה שונה. אבל אז מגיע ערב חג אחד. החווה שקטה מהרגיל. השמיים ורודים, האוויר עומד, וריח עשן עדין עולה מאזור הבית. האיש מתקרב שוב, אבל הפעם בלי דלי. צעדיו איטיים יותר. בידו חפץ אחר, כזה שהתרנגול לא פגש בנתוני העבר שלו והדפוס, שנראה כל כך מובהק, מתגלה לפתע כטעות טראגית של מי שלא ידע שהסטטיסטיקה שלו חלקית, צרה ועיוורת למה שאינו חוזר על עצמו.

הבעיה לא הייתה בניתוח של התרנגול אלא בזה שהניתוח נשען על מידע חלקי בלבד, כזה שלא הכיל את התרחיש החשוב מכולם.

ומה זה אומר על המדד?

ה-S&P 500 אינו תרנגול, אבל לפעמים משקיעים מתנהגים כמוהו.

כשאומרים "המדד תמיד יעלה בטווח הארוך", זה משפט שמסתיר הנחה מסוכנת: שהעתיד ימשיך בדיוק כמו העבר. בפועל:
כלכלות משתנות, טכנולוגיות מחליפות עולמות, מנהיגים, חוקים, וכוחות גלובליים נעים לכיוונים חדשים
ומה שנראה יציב, עלול להיות יציב רק עד לנקודה שבה הוא כבר לא, מדד שעלה שנים לא חייב לעלות באותו קצב, או בכלל.

לתכנן חתונות ילדים לפי ביצועי העבר של מדד הS&P 500, זה כמו לבדוק תחזית מזג אוויר מהשנה שעברה, ולהזמין אולם פתוח.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה