התייעצות להוריד את המשקל מהילדות - להפסיק עם הילקוטים

  • הוסף לסימניות
  • #22
אשמח לשמוע מה הצדדים הטובים כדי שכשהבת שלי תגדל אקבל את זה בצורה יותר טובה...

אין לי בנות בגילאי ביה"ס אבל מספיק לי לראות את אחותי הצעירה בכיתה ה' יושבת שעות ע"ג שעות בהכנת ש.ב. ובלימוד למבחנים. בקושי יש לה זמן לשחק עם חברות ואין מצב בכלל לעזור לאחיות הנשואות והגיסות עם הילדים.
ועם השנים זה רק עולה
זה חזרה שניה על החומר.
מפתח אחריות.
מפתח חשיבה.
וגם נותן תעסוקה.
ועוד...
אז גם בנות יכולות בלי שעורי בית
נראה לי עונש מיותר
אם הבנות ילמדו את השעות של הבנים
גם להם לא יהיה ש.ב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
גם אצלינו עבר כל גבול
הבת בכתה ד צריכה לסחוב כמה פעמים בשבוע בנוסף לכל הספרים/מחברות/קלמר מפוווצץ/ספר ספרייה/חבל/בקבוק שתייה ואוכל
גם תיקיית אנגלית (ספר, חוברת, שתי מחברות ופולדר) ותיקיית חשבון (כמה ספרים, מחברות ואביזרים).
ביקשתי מהילדה שתשאיר בכתה כל ספר שאין בו שיעורי בית. כשהמורה גילתה את זה היא לא שמחה... כתבתי מכתב יפה שמסביר שxx לא יכולה לסחוב את הילקוט הכבד כל יום ושאני מבקשת שהמורה תדאג לארון מסודר לצורך כך ושבינתיים הילדה תשאיר על השולחן שלה כל ספר שאין בו ש.ב.
הסידור עובד מצוין. לאחרונה ממש הוסיפו עוד ארון לכתה וכבר יש מקום מסודר להניח את הספרים

לדעתי זה אחד הדברים הקלים ביותר לשינוי ועם מעט אסרטיביות נוכל להפחית מהסבל המיותר הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אשכול מצוין
לקחתי היום את הילקוט של הבת שלי בכיתה ה עד ביה"ס כי היא רצה למכולת בכיוון ההפוך
הייתי בהלם
הוא היה ממש כבד

אני חשבתי לגעור בה שהיא לא עושה מערכת אלא סוחבת את הכל ,
אבל עכשיו אני רואה שאם צריך לגעור זה במנהלת ....
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בת"ת של הבנים שלי צריך להביא ילקוט כל יום ואני כפרתי בזה ואמרתי לילדים שלי להשאיר את הספרים בכיתה, שנה שעברה הרב של הגדול שלי מאד כעס עלי, וניסה לחייב את הבן שלי כמה פעמים להביא ילקוט {לא הבאתי בכוונה ילקוט, הוא לקח את הספרים בשבוע הראשון בתוך שקית והחזיר אותה ריקה}
אני יודעת שלא הייתי האמא החינוכית אבל הבריאות של הילדים שלי חשוב לי יותר, אני גם חושבת שזה לא נראה טוב שבן הולך עם ילקוט על הגב, במיוחד שאין להם שעורי בית אז מה הרעיון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
כבר לפני יותר מעשור
אבא שלי שקל את הילקוט של אחותי וגם בערך יצא 7-8 קילו
נראה לי ילדה בכיתה ה'!!!!!!!!!!
עזבו כיתה ה יש גם כיתה ב וא וזה במקרה
הטוב 8 קילו זה אחרי המערכת .
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
סוף סוף מישהו מעלה את הנושא הזה!
בשלב כלשהו בכיתות הגבוהות הייתי משאירה חלק מהספרים שלי בבית,פשוט לא הייתי מסוגלת לסחוב.
(לא שאני אומרת שזה פתרון, אני ספציפית העדפתי להיות בלי ספר מאשר לשבור לעצמי את הגב.)

לא מבינה למה אין בבתי ספר ארון בכיתה , ועוד יותר לא מבינה מה עבר על מי שהחליט שילדות קטנות צריכות לסחוב ילקוט שכמעט בגודל שלהן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אצל הבנות שלי לפני כשנתיים אמא של ילדה שלא יכולה לסחוב דברים כבדים קנתה לה סלסילה שמתלבשת על השולחן ובו היא השאירה את הספרים,
לאט לאט עוד הורים הצטרפו עש שהשנה הומלץ ע"י הבית ספר לרכוש,
אבל עדיין המורות נותנות שיעורים בספרים ואם הבנות שוכחות להחזיר ספר לבית-הן לא עושות ש.ב
ולפעמים כן מחזירים כמה ספרים יחד,
השנה לרות הסלסלות הילקטים שלהן כבדים.
אם יש צורך בשיעורי בית שיתנו אותם רק בשיכפולים ולא בספרים בבקשה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אצלנו לבנים יש תא לכל ילד. סוחבים רק אוכל בכל השכבות. אין ש.ב.
הלוואי וגם אצל הבנות יהיה כך, בינתיים הבת שלי בכיתה א לוקחת בעגלה ובמדרגות מדרדרת את העגלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
למורות גם יש ילדות שסוחבות ילקוטים כבדים
מענין לשמוע כאן את דעתן של המורות מהזוית שלהן .
בתור מורה בבית ספר עם לוקר לכל תלמיד-זה פשוט סיוט, ברמה שכמעט כל הורה שאני מדברת איתו אומר לי -איזו צרה הלוקרים האלו.
הילדים באופן קבוע משאירים את כל הציוד בלוקר, גם בספרים שיש שיעורי בית, גם את המחברות, את הקלמר-פשוט הכל.
אין לי שום בעיה שישאירו את החומשים, סידורים, גמרא, נביא וכו’, אבל כל שאר המקצועות שיש שיעורי בית צריך לקחת לבית, ולא כל יום יש שיעורי בית בכל המקצועות כך שאין שום צורך לסחוב הכל.
בקיצור-צריך למצוא פתרון גם ללוקר.
אני חושבת שהדבר הטוב ביותר יהיה ארון כיתתי שכל מדף מיועד למקצוע אחר, וכך המורה יכול לראות האם לדוג’ בחשבון שהוא נתן שיעורי בית באותו יום יש ילדים שהשאירו את הספרים במדף בארון או שהוא ריק וכולם לקחו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
לאחרונה יש מן טרנד לשים מדפים מתכת מתחת לשולחן בכיתה
ומשאירים את הספרים בבית ספר
רק צריך לזכור להכין ש.ב. וזה גם יכול להיות פתרון לסחיבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אצל הבנות שלי לפני כשנתיים אמא של ילדה שלא יכולה לסחוב דברים כבדים קנתה לה סלסילה שמתלבשת על השולחן ובו היא השאירה את הספרים,
לאט לאט עוד הורים הצטרפו עש שהשנה הומלץ ע"י הבית ספר לרכוש,
.

לאחרונה יש מן טרנד לשים מדפים מתכת מתחת לשולחן בכיתה
ומשאירים את הספרים בבית ספר
רק צריך לזכור להכין ש.ב. וזה גם יכול להיות פתרון לסחיבה
אפשר אולי קישור או תמונה?
אני מנסה להבין מה זה המדפים האלה.
נשמע פתרון נהדר
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אפשר אולי קישור או תמונה?
אני מנסה להבין מה זה המדפים האלה.
נשמע פתרון נהדר
זה נראה ככה. מתלבש על השולחן. אפשר למצוא כזה דבר בכל חנות של כל בו/ כלי בית וכו'.
1742335112195.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
זה נראה ככה. מתלבש על השולחן. אפשר למצוא כזה דבר בכל חנות של כל בו/ כלי בית וכו'.
אני גם קניתי כאלו לבנותי
משנת יוסף גם מכרו כאלו
זה באמת חוסך את הסחיבות של הספרים,
את המחברות הן כן לוקחות הביתה
שיעורי בית הן מכינות בהפסקה אחרי השיעור
אם יש עבודות יותר מורכבות- הן לוקחות את הספר הביתה.

בהחלט מוצלח!

אצלנו בית הספר מרשה ומעודד את זה.
לא בטוח שבכל מקום יקבלו את זה באהבה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני גם קניתי כאלו לבנותי
משנת יוסף גם מכרו כאלו
זה באמת חוסך את הסחיבות של הספרים,
את המחברות הן כן לוקחות הביתה
שיעורי בית הן מכינות בהפסקה אחרי השיעור
אם יש עבודות יותר מורכבות- הן לוקחות את הספר הביתה.

בהחלט מוצלח!

אצלנו בית הספר מרשה ומעודד את זה.
לא בטוח שבכל מקום יקבלו את זה באהבה...
זה בדיוק מה שאני רוצה- אבל שיהיה זמן מוגדר להכנת ש.ב. בכל בתי הספר.
(וביננו, רוב ההורים ואפילו הילדות היו מעדיפים שתתווסף שעה למטרה הזו במקום לרדוף אחריהן אחה"צ להכין ש.ב)
במקום שיכינו בהפסקה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה