דרוש מידע עזרה רוצים לפטר אותי כדי למנוע ותק

  • הוסף לסימניות
  • #21
זה לא בשביל למנוע וותק
אם יש הפרש של פחות מחודשיים בין תקופה לתקופה אז זה רצף אחד

הם מפטרים בשביל דבר אחד
מבחינה חוקית אסור לפטר עובדי הוראה לאחר ה31/5 ובאם לדוגמה משרד החינוך יצמצם כיתות או יסגור גן או מוסד לאחר התקופה הזאת, אז הם לא יהיו בבעיה לשלם לך שכר לכל השנה הקרובה ויוכלו להכניס את הפיטורים שלך לתוקף
מעניין למה החשש הזה קיים רק אצל מעבידים חריידים ולא חלילה במוסדות החינוך אצל אחינו הטועים
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
גם בשנה שהייתי בהריון בתאריכי החופש זה לא מנע מהם לשלוח את המכתב פיטורין.
המכתב לא היה חוקי

וסתם בשביל העניין למי שזקוק לכך (וכמובן שאיני יועץ ואין לי רשיון ייעוץ וכל אחד לפני צעד כזה ייתעייץ עם אנשי המקצוע המתאימים) במקרה של פיטורים ניתן למשוך את כספי הפיצויים
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אפשר לתבוע אותם בענק (כמובן לאחר שאלת רב)
בהחלט בענק.
יש לי עוד כמה סעיפים להכניס שם...
המכתב לא היה חוקי
המכתב לא היה חוקי מלכתחילה כי אי אפשר לשלוח מכתב המזמין לשימוע לאחר תאריך השימוע!
ואי אפשר לשלוח מכתב פיטורין שכתוב ששמעו אותי בשימוע בלי שהוא התקיים בפועל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
בהחלט בענק.
יש לי עוד כמה סעיפים להכניס שם...

המכתב לא היה חוקי מלכתחילה כי אי אפשר לשלוח מכתב המזמין לשימוע לאחר תאריך השימוע!
ואי אפשר לשלוח מכתב פיטורין שכתוב ששמעו אותי בשימוע בלי שהוא התקיים בפועל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בהחלט בענק.
יש לי עוד כמה סעיפים להכניס שם...

המכתב לא היה חוקי מלכתחילה כי אי אפשר לשלוח מכתב המזמין לשימוע לאחר תאריך השימוע!
ואי אפשר לשלוח מכתב פיטורין שכתוב ששמעו אותי בשימוע בלי שהוא התקיים בפועל!
הם לא שלחו פתק הם שלחו הודעה טלפונית
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מעניין למה החשש הזה קיים רק אצל מעבידים חריידים ולא חלילה במוסדות החינוך אצל אחינו הטועים
זה התחיל מלגנוב את המדינה, המשיך בלגנוב את העיריה, ונגמר בלגנוב את העניים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
יש שם של איש ציבור מוכר מאוד שהיה נוהג כמתואר למעלה, ולא קרה לו כלום.

מה זה אומר, שזה חוקי לא?
שיש לו הרבה השפעה איפה שצריך כדי שלא יעשו לו כלום על כל השחיתויות שלו
הסיפור הזה הוא מיני רבות של סיפורים לא חוקיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
המכתב לא היה חוקי מלכתחילה כי אי אפשר לשלוח מכתב המזמין לשימוע לאחר תאריך השימוע!
ואי אפשר לשלוח מכתב פיטורין שכתוב ששמעו אותי בשימוע בלי שהוא התקיים בפועל!
אלו טענות שלך והן לא כל כך קבילות
מה שהיה אסור לעשות בשום אופן (וזה לא קשור לשימוע כזה או אחר) זה לפטר אותך או להרע את תנאי ההעסקה שלך עד סיום ההריון ועוד 60 יום אחרי חזרה מחל"ד
ואת בהחלט יכולה לתבוע אותם בבית דין על מה שהורידו לך
(בבית משפט זה קופה הרבה יותר שמנה...)
מעניין למה החשש הזה קיים רק אצל מעבידים חריידים ולא חלילה במוסדות החינוך אצל אחינו הטועים
כי מוסדות חרדים מתוקצבים רק 10 חודשים מתוך 12
והרשתות הם רשתות שמתוקצבות חלקית
ואין למנהלי המוסדות שום הבטחה שיפתחו הכיתות/הגנים שהיו להם השנה גם בשנה הבאה...

אתם אולי לא יודעים, אבל לפעמים מנהלי העמותות האלו מחזיקים גנים במשך חודשים ארוכים ללא תיקצוב כי משרד החינוך/הבריאות לא אישר את הסמל של הכיתה/הגן...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #32
זה נכון כל הסיבות שמנו פה.
לא משנה את העובדה שזה לא בסדר.
עבדתי במוסד חרדי ידוע והדרך הזאת נתנה להם לגיטמיציה להורדת שעות ללא הודעה מוקדמת, שהשעות אלו היוו מרכיב עיקרי במשכורת.
מה אמורה לעשות עובדת הוראה שמגלה אחרי תחילת שנה שהמשכורת יורדת לה ביותר מחצי לעשות?
(אף אחד לא טרח להודיע לה מוקדם יותר)
ככל שעובר הזמן אני פשוט מודה לה׳ שעשיתי את הצעד המתבקש מכל המנוצלות כמוני ועזבתי.
-המצחיק ביותר הוא שאת מכתב ההזמנה לשימוע הם שולחים לאחר התאריך של השימוע שכמובן לא היה ולא נברא,
מעניין האם אפשר להוציא מזה תביעה משפטית.
הנה צילומסך מתוך מכתב ששלחו לי משימוע שלא היה:
צפה בקובץ המצורף 1951270
(לא יכלתי לחתום אבטלה מכיון שהיו לי שעות נוספות שלא קשורות להוראה שהמשיכו כרגיל)
מצטרפת להמלצה
מי שיכולה שפשוט תתפוס רגליים ותברח מהמקומות המגעילים הנצלנים האלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אלו טענות שלך והן לא כל כך קבילות
מה שהיה אסור בשום אופן זה לפטר אותך או להרע את תנאי ההעסקה שלך עד סיום ההריון ועוד 60 יום מחזרה מחל"ד
ואת בהחלט יכולה לתבוע אותם בבית דין על מה שהורידו לך
(בבית משפט זה קופה הרבה יותר שמנה...)
מה שאפשר לעשות כדי להוכיח שלא היה שימוע זה לשלוח מכתב חזרה "לא ידוע על איזה שימוע מדובר" ואז חובת ההוכחה עליהם

אבל לא צריך הוכחה, עצם זה שפטרו אותך בתקופת הריון זה עבירה על החוק
ולפי מה שבדקתי בבית משפט שידוע בדאגת יתר לזכויות נשים אפשר באמת לעשות קופה שמנה
(ידוע לי על אחת שפיטרו אותה בתקופת הריון והעמותה הציע לה סכום עתק בתנאי שלא תתבע אותם... מהפחד שתתבע ואז זה יצא להם הרבה יותר יקר)



הם לא שלחו פתק הם שלחו הודעה טלפונית
להודעה טלפונית (למיטב ידיעתי) אין כל תוקף
עדכון על שימוע ועדכון על פיטורים חייב להיות בכתב
 
  • הוסף לסימניות
  • #35

כי מוסדות חרדים מתוקצבים רק 10 חודשים מתוך 12
והרשתות הם רשתות שמתוקצבות חלקית
ואין למנהלי המוסדות שום הבטחה שיפתחו הכיתות/הגנים שהיו להם השנה גם בשנה הבאה...

אתם אולי לא יודעים, אבל לפעמים מנהלי העמותות האלו מחזיקים גנים במשך חודשים ארוכים ללא תיקצוב כי משרד החינוך/הבריאות לא אישר את הסמל של הכיתה/הגן...
אבל המציאות מוכיחה כל שנה מחדש שמי שסובל מחשש לצמצום וסגירת כיתות זה דווקא לא החרדים אלא ההיפך הילודה רק מעיצה את התפתחות המוסדות
אז דיי לעושק
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
בבקשה לא לסטות מנושא הדיון

האשכול נועד לייעוץ ולא לוויכוחי סרק

רוצים להתווכח על הנעשה במוסדות החרדים תפתחו אשכול חדש
(לא רוצה שהאשכול ינעל)

בתקווה להבנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
הפיטורים לא מפריעים לוותק ! הם מיועדים כפי שכבר כתבו כאן , למקרה שלא יפתחו מספיק גנים/כתות...
אגב, זה גם בחינוך הממלכתי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מה שאפשר לעשות כדי להוכיח שלא היה שימוע זה לשלוח מכתב חזרה "לא ידוע על איזה שימוע מדובר" ואז חובת ההוכחה עליהם
לא צריך שימוע
צריך אישור משר העבודה

אבל המציאות מוכיחה כל שנה מחדש שמי שסובל מחשש לצמצום וסגירת כיתות זה דווקא לא החרדים אלא ההיפך הילודה רק מעיצה את התפתחות המוסדות
אז דיי לעושק
לא נפתחות כיתות מכל מיני סיבות כמו שהקרוואן לא תקני, ושהשירותים לא מספיק נקי
ובנוסף, גם באזורים חרדיים יש מקומות שכיתות נסגרות מחוסר ילדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
הפיטורים לא מפריעים לוותק ! הם מיועדים כפי שכבר כתבו כאן , למקרה שלא יפתחו מספיק גנים/כתות...
אגב, זה גם בחינוך הממלכתי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יש פה בלבול לדעתי
במאי הם מפטרים את כל עובדי ההוראה- כי זה התאריך האחרון. אם בשנה הבאה לא תפתח כיתה וכו', אם לא הודיעו עד מאי הם מחויבים להעסיק.
זכויות הותק משלב מסוים לא נפגעות למרות הפיטורין האלה ונספרות לפי העבודה בפועל. הפיטורין באים להגן על המעסיק אם הוא לא ימשיך להעסיק את העובדת בשנה הבאה
או אם יחליט לשנות היקף או תנאי משרה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה