דרוש מידע עזרה רוצים לפטר אותי כדי למנוע ותק

  • הוסף לסימניות
  • #43
מעניין למה החשש הזה קיים רק אצל מעבידים חריידים ולא חלילה במוסדות החינוך אצל אחינו הטועים
הפעלת המוסדות שונה מאוד בין המוכש"ר לממלכתי
משרד החינוך יודע מצוין כמה כיתות הוא יפתח וכמה לא והאם יש רישום לגן לשנה הבאה או שלא
ואין לו בעיות של בטיחות ובריאות ואיתנות פיננסית וכו'
המוסדות שלנו מתמודדים אם אי וודאות עד הרגע האחרון ולפעמים גם לאחר פתיחת השנה
ובנוסף משרד החינוך אם הוא יסגור גן הוא יתמודד יפה מאוד אם עוד כמה תקנים מיותרים מה שאין כן אצלינו שכזה דבר יכול להקריס מוסד
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
הפעלת המוסדות שונה מאוד בין המוכש"ר לממלכתי
משרד החינוך יודע מצוין כמה כיתות הוא יפתח וכמה לא והאם יש רישום לגן לשנה הבאה או שלא
ואין לו בעיות של בטיחות ובריאות ואיתנות פיננסית וכו'
המוסדות שלנו מתמודדים אם אי וודאות עד הרגע האחרון ולפעמים גם לאחר פתיחת השנה
ובנוסף משרד החינוך אם הוא יסגור גן הוא יתמודד יפה מאוד אם עוד כמה תקנים מיותרים מה שאין כן אצלינו שכזה דבר יכול להקריס מוסד
ולכן כל הצוות המסור של כל ה 10/ 15/ 20 כיתות נעשק ומפוטר בגלל חשש לכיתה או שתיים בגלל רשלנות של המעביד שהצוות התריע בפניו במהלך כל השנה שיש נזילות ועכברושים בקרוואן והתמונות כבר לא עוזרות
אם היו מפטרים רק את הצוות של הכיתה שתיים שיש חשש כלפי נו אבל לפטר את כולם בגלל כיתה שתיים נו נו
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
נושא חשוב!
שאלה לי: האם ההתנהלות הזו (פיטורין לצורך מניעת ותק, למשל) נובעת מכורח המציאות בלבד, או שיש כאן "נבל ברשות התורה"?
האם המוסדות שנוהגים כך, מקפידים ליידע ע"כ את העובדים מראש (כחלק מתנאי ההעסקה)?
אני מניחה שזה חוקי לחלוטין, השאלה שמטרידה היא: האם "רוכבים" על הסעיף הזה גם כשאין סיבה, או שפשוט אין ברירה אחרת?
(אודה להסבר טוב, אני לא מבינה ברגולציות וכדו')
תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
המכתב לא היה חוקי

וסתם בשביל העניין למי שזקוק לכך (וכמובן שאיני יועץ ואין לי רשיון ייעוץ וכל אחד לפני צעד כזה ייתעייץ עם אנשי המקצוע המתאימים) במקרה של פיטורים ניתן למשוך את כספי הפיצויים
למשוך פיצוים זה פגיעה אנושה בפנסיה פיצוים הם שליש מהפנסיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
מעניין למה החשש הזה קיים רק אצל מעבידים חריידים ולא חלילה במוסדות החינוך אצל אחינו הטועים
זה נוהל קבוע בכל המוסדות בשביל לא להתחייב לעובד סתם לפני שיודעים בודאות שרוצים אותו במערכת
גם במשרד החינוך זה ככה מנסיון רק שבמשרד החינוך אחרי בדיקה וצפיה בעובד הם מחליטים האם להשאיר ולתת קביעות או לפטר ואצלנו בד”כ זה גם ככה ב3 שנים הראשונות וזהו אבל תמיד יש כאלה יוצאי דופן שמהדרים בזה מעבר ל3 שנים בעיקר בגנים כי מה אכפת להם הרי אסור לנו להתלונן
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
זה נוהל קבוע בכל המוסדות בשביל לא להתחייב לעובד סתם לפני שיודעים בודאות שרוצים אותו במערכת
גם במשרד החינוך זה ככה מנסיון רק שבמשרד החינוך אחרי בדיקה וצפיה בעובד הם מחליטים האם להשאיר ולתת קביעות או לפטר ואצלנו בד”כ זה גם ככה ב3 שנים הראשונות וזהו אבל תמיד יש כאלה יוצאי דופן שמהדרים בזה מעבר ל3 שנים בעיקר בגנים כי מה אכפת להם הרי אסור לנו להתלונן
ולכן כל הצוות המסור של כל ה 10/ 15/ 20 כיתות נעשק ומפוטר בגלל חשש לכיתה או שתיים בגלל רשלנות של המעביד שהצוות התריע בפניו במהלך כל השנה שיש נזילות ועכברושים בקרוואן והתמונות כבר לא עוזרות
אם היו מפטרים רק את הצוות של הכיתה שתיים שיש חשש כלפי נו אבל לפטר את כולם בגלל כיתה שתיים נו נו
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
  • הוסף לסימניות
  • #54
נכון. טעות שלי. צריך שימוע
אבל זה לא מספיק בתקופת הריון
צריך גם אישור משרד העבודה (שממש לא קל לקבל...)
שזה אומר שהם שלחו הודעת פיטורין בלי שימוע (אם אפשר להוכיח) ובלי אישור ממשרד העבודה

ולכן
אפשר לתבוע אותם בענק (כמובן לאחר שאלת רב)
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
ולכן כל הצוות המסור של כל ה 10/ 15/ 20 כיתות נעשק ומפוטר בגלל חשש לכיתה או שתיים בגלל רשלנות של המעביד שהצוות התריע בפניו במהלך כל השנה שיש נזילות ועכברושים בקרוואן והתמונות כבר לא עוזרות
אם היו מפטרים רק את הצוות של הכיתה שתיים שיש חשש כלפי נו אבל לפטר את כולם בגלל כיתה שתיים נו נו
לא הבנתי את התגובה
זה לא רשלנות ולא חוסר תיכנון זה התנהלות קבועה לצערנו וגם במשרד החינוך עושים את זה וזה חוקי עד 3 שנים אח”כ הם לא יכולים לפטר
אלא אם זה עמותה פרטית שכן אפשר (ככה הבנתי)
זה עצוב ומרגיז אבל זו המציאות של כל העובדי הוראה כל מורה חדשה עברה את זה בהתחלה עד שקיבלה קבע
אם הם מפטרים כל שנה את כל הצוות וזה לא עמותה פרטית אלא בני יוסף או החינוך העצמאי והצוות מעל 3 שנים שם זה לא חוקי
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
יש היום הרבה עמותות שלא מפטרים בהם כל שנה, יתכן אפילו רובם כך, רק צריך להרים קצת את הראש ולא להתקבע לעבודה מנצלת
 
  • הוסף לסימניות
  • #57

סיעת באחד הרשתות החרדיות מזמינים שימוע לפיטורין שאלתי את מישהו מה לעשות הוא אמר לי שזה כלום כי זה רק למנוע ותק מה עושים ואחכ מכניסים מחדש​

בלתק
אם לא היתה הפסקת עבודה של חצי שנה
כל הותק וזכויותיו נשמרות
כך זה על פי חוק

כך שאין לזה משמעות אמיתית

הרשת עושה את זה כי אם בסוף הגן לא ייפתח מסיבה כלשהיא- הם לא יחזירו את הסייעת

ככל שזה עם שימוע וכו זה תקין וחוקית
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
יודעת שזה לא ממש נושא של האשכול, אבל אני רואה שיש כאן הרבה בעלי ניסיון...
האם יש אפשרות לעדכן ותק ודרגה BA במשרד החינוך למי שעובדת בבעלות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
נבלים ברשות התורה...
מה שלא הבנתי זה, אם אחרי 3 שנים א"א יותר לעשות את זה, אז איך יש כאן סיפורים גם על פיטורין אחרי 10 שנים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
יודעת שזה לא ממש נושא של האשכול, אבל אני רואה שיש כאן הרבה בעלי ניסיון...
האם יש אפשרות לעדכן ותק ודרגה BA במשרד החינוך למי שעובדת בבעלות?
שלום וברכה
קיבלתם תשובה
זה רלוונטי בשבילנו (והאם עבודה בבעלות התכוונתם למוכש"ר )
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה