התייעצות שילמו לי דמי לידה חלקיים, יש לי עסק עם קירות??

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני עובדת אצל 2 מעסיקים,
מהראשון קיבלתי דמי לידה לפי שקלול של 6 החודשים האחרונים,
ומהשני שוקללו ר 4 מתוך 6 חודשים האחרונים,
מה שאומר שקיבלתי כמה מאות שקלים פחות.
יש לציין שהרו"ח דיווחה על חודשים אלו שהיו חסרים בביטוח לאומי.

בפניה מקוונת לביטוןח לאומי ענו לי ש" על פי הבדיקה נראה שנכנס עבור שני המעסיקים."
כתבתי להם בשנית שאכן כנס מ2 המעסיקים אך החישוב היה מוטעה.
התשובה היתה "פנייה דומה טופלה על ידינו."

מה עושים? יש שם עם מי לדבר או שמתעסקים עם קירות???
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ממליצה לפנות לסיוע משפטי. יש שם פניה מיוחדת בנוגע לביטוח לאומי. אצלי תוך יום ביטוח לאומי הגיב
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לא ממש הבנתי
לקחו רק 4 חודשים וחילקו אותם ל 6? או חלקו ל 4 אבל השתיים הנוספים גבוהים יותר?
אין כזו אופציה של חישוב... החישוב אמור להיות או לפי 3 או לפי 6, הגבוה מביניהם
איך את יודעת שלקחו 4?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא ממש הבנתי
לקחו רק 4 חודשים וחילקו אותם ל 6? או חלקו ל 4 אבל השתיים הנוספים גבוהים יותר?
אין כזו אופציה של חישוב... החישוב אמור להיות או לפי 3 או לפי 6, הגבוה מביניהם
איך את יודעת שלקחו 4?
לקחו 4 וחילקו ל6,
כך היה בפירוט במכתב מביטוח לאומי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תמשיכי להתעקש
תנסי גם טלפונית
בסוף תקבלי בע"ה הכל.
אם את מנסה שוב מקוון - תצרפי שם את התלושים שלא נכנסו לחישוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ולמה לא לקחו 6?
כי אם לא קיבלו דיווח על 6 מהמקום השני, יקחו רק על 4
בכל מקרה
אם הייתה עבודה ב6 חודשים גם במקום השני
את תקבלי
אולי יקח זמן עד שיקבלו את הדיווחים
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #9
לי היה מקרה קצת שונה- 2 מעסיקים
אבל לא ספרו נכון את מס החודשים היה לי 10 חד' מתוך 12 אבל הם ראו רק 8
דיברתי בטלפון ולא הסכימו לשנות עד שהלכתי לביטו"ל ישירות מול פקידה עם הדפים שלי ששלחתי והראיתי לה שהם שכחו דף נוסף שבו הופיעו עוד 2 חוד'
על המקום היא סידרה לי את ההפרש שמגיע לי
הבנתי מעוד כמה שהחבר'ה שם לא מתאמצים מדי לבדוק וצריך פשוט לבוא ולעמוד להם על הראש
בהצלחה והרבה מזל"ט
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יכול להיות שהכניסו 0 בשני חודשים מהמעסיק הזה?
אם כן, ייתכן שהמעסיק פשוט לא העביר אליהם את המידע עדיין , ואת יכולה לשלוח אליהם את התלושים.
הרו"ח דיווחה על כל ה6, אך הם הכניסו 0
בינתים אני ממתינה לחתימה מהמעסיק כדי לשלוח להם בשנית את הדיווח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מנסיון - עיצה שעבדה
באתר של הביטוח לאומי היכן שמגישים את התביעה
לצרף מכתב ובו פרוט של השגיאה במקום מסמכים
קוראים את זה עובדי הבי"ל ולא מכונות
והיתה התייחסות עם תיקון הטעות
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הרו"ח דיווחה על כל ה6, אך הם הכניסו 0
בינתים אני ממתינה לחתימה מהמעסיק כדי לשלוח להם בשנית את הדיווח.
אני מציעה לצרף גם את התלושים.

הרו"ח דווחה - הכוונה בטופס שנועד לדמי לידה?
כי אני התכוונתי לפערים במידע שנמצא במערכת שלהם, לפעמים יש פערים בדיווח של המעסיק, ואז התלוש שלך לא קיים במערכת שלהם.
בעיקרון במקרה כזה הם אמורים לפנות אליך לבקש את התלושים החסרים, אבל לא תמיד זה קורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני מציעה לצרף גם את התלושים.

הרו"ח דווחה - הכוונה בטופס שנועד לדמי לידה?
כי אני התכוונתי לפערים במידע שנמצא במערכת שלהם, לפעמים יש פערים בדיווח של המעסיק, ואז התלוש שלך לא קיים במערכת שלהם.
בעיקרון במקרה כזה הם אמורים לפנות אליך לבקש את התלושים החסרים, אבל לא תמיד זה קורה.
לא הוגשו תלושים,
אלא טופס תביעה מרוכז מהרו"ח,
כל 6 החודשים היו מדווחים שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא הוגשו תלושים,
אלא טופס תביעה מרוכז מהרו"ח,
כל 6 החודשים היו מדווחים שם
אז כדאי לצרף את התלושים לערעור. כי כנראה היה קיים פער אצלם במערכות מידע. זו כמובן טעות שלהם, אבל אם תצרפי תלושים תחסכי בשבילך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
  • הוסף לסימניות
  • #20

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סיפור קצת מאתגר-
אני עתידה בעז״ה לצאת לחופשת לידה החודש (דצמבר 2025)
בשנתיים האחרונות עבדתי במקביל אצל שני מעסיקים.
באמצע אוקטובר יצאתי לשמירת הריון, והשמירה אושרה ע״י ביטוח לאומי.
בחודש ספטמבר אחד המעסיקים הקטין לי את אחוזי המשרה בפועל, מה שהוביל לירידה בשכר בתלוש ספטמבר.
ביקשתי תיקון, ולכן בתלוש אוקטובר שולמה לי תוספת שכר רטרואקטיבית בגין ההפחתה בספטמבר, אך גם בתלוש זה אחוזי המשרה שדווחו לא תאמו את אחוזי המשרה שהיו לי באוגוסט ובחודשים שקדמו לכך.
בנוסף, בתלוש אוקטובר נוכו לי ימי מחלה, למרות שכבר הייתי בשמירת הריון. כתוצאה מכך שולם לי שכר גבוה מעט מהשכר שהיה אמור להיות משולם בפועל, והמוסד (המעסיק) דרש ממני החזר כספי.
ביקשתי מהמעסיק להוציא תלוש תיקון או תלוש משלים שישקף את הנתונים הנכונים (אחוזי משרה, שכר וימי היעדרות), אך המעסיק סירב. עם זאת, הוא כן מסר לי בכתב חישוב של השכר שהיה אמור להיות משולם לפי תלושים מתוקנים – אילו היו יוצאים.
ביטוח לאומי חישב את דמי שמירת ההריון לפי שלושת החודשים: יולי-אוגוסט-ספטמבר 2025.
בשל הירידה בשכר המדווח בספטמבר, והפער בין הדיווח של המעסיק לביטוח לאומי לבין השכר שהיה אמור להיות משולם בפועל, הממוצע של השכר היומי יצא נמוך יותר.
בנוסף, בכל אחד מהחודשים שעל פיהם חושב השכר קיימים פערים בין השכר המדווח לביטוח לאומי לבין השכר בפועל לפי התלושים, לרעתי, בטווח של כ-2 עד 70 ש"ח לחודש. הפערים אינם גדולים בפני עצמם, אך משפיעים על ממוצע השכר ועל גובה הגמלה.
וככול הנראה ישפיעו על הדמי לידה בהמשך.
1. האם יש מה לעשות בנידון והאם שווה להתעסק ולהילחם שההפסד עומד על כמה מאות ש"ח?
2. האם מבחינת פנסיה/ קרן השתלמות יגרם לי הפסד והאם זה משמעותי?
3. בנוסף בתלושים מהמעסיק הזה ירד לי מס הכנסה בגלל תיאום מס לא מדוייק (בעקבות ההריון הרווחתי פחות אצל המעסיק השני) וככול הנראה יגיע לי החזר מס, האם שווה לעשות תיאום מס עכשיו או לחכות לבקש החזר מס שנה הבאה? והאם ירד לי מס בגלל הדמי לידה למרות שהם מיועדים ל3 חודשים קדימה?
4. בנוסף אצל המעסיק הנוסף הייתי אמורה לקבל דמי הבראה בנובמבר, לא קיבלתי אותם עקב השמירה, האם אני זכאית להם ואם כן ממי? והאם הם יחושבו בדמי לידה?

נ.ב.
גם אשמח לדעת מהמבינים בדבר האם הורדה של אחוזי משרה, אפילו אחוזים בודדים עלולה לפגוע לי בהמשך בתור עובדת הוראה?

אשמח לכל תשובה
תודה רבה לעונים!!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה