דרוש מידע יש לך ילדה שנולד/ה בסוף דצמבר 2021?

  • הוסף לסימניות
  • #1
הבן שלי נולד ב 30.12.21 השנה הוא נמצא בגן פרטי , אני חשבתי לרשום אותו לשנה הבאה לגיל 3
לפני כמה ימים קיבלתי מכתב מהחיידר שהוא עולה לגן של גיל 4

מבירור נאמר לי שהבחינה אם להשאיר אותו שנה היא בגן חובה
זכור לי מחברה שלי שהיא כן השאירה שנתיים בגן של גיל 3

השנה הבנתי שהקשיחו נהלים במשרד החינוך
אשמח לדעת למי יש נסיון בזה בדגש על ילד/ה שעולה שנה הבאה לגן ולא על מקרים משנים עברו

תודה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש לי בת שילידת סוף דצמבר 2021 מסיימת גן עירוני ראשון,
אני יודעת לפחות 7 שנים שזה הנוהל בי-ם
מי שמשאיר בגן פרטי- יעלה בשנה שאחרי לגן גיל 4,
הבחירה להשאיר היא רק בגן חובה (אם תינתן בכלל בחירה, כי שם הקשיחו נהלים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בירושלים מעולם לא נתנו להשאיר שנתיים בגן שלוש וגם לא להיכנס לגן 3 בגיל שחורג מהשנתון אפילו ביום

(יש לי ילד בתאריך כמוך ועוד שתיים בסוף נובמבר. כמה שחשבתי שנכון לי ולילד להשאיר עוד שנה בפרטי לא עשיתי את זה כדי שלא יצטרכו להתמודד חדשים בשנתון של 4)

יודעת שיש ערים ומסגרות שבהם יש גמישות בעניין. דווקא חיידר שהוא יחסית פרטי, יכול לשחק יותר בקלות עם השנתונים
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יש לי בת שילידת סוף דצמבר 2021 מסיימת גן עירוני ראשון,
אני יודעת לפחות 7 שנים שזה הנוהל בי-ם
מי שמשאיר בגן פרטי- יעלה בשנה שאחרי לגן גיל 4,
הבחירה להשאיר היא רק בגן חובה (אם תינתן בכלל בחירה, כי שם הקשיחו נהלים)
איך את רואה אותה מול ילדות הגן היא מסתדרת ?
הבן שלי מאוד עדין אני ממש חוששת בשבילו
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
איך את רואה אותה מול ילדות הגן היא מסתדרת ?
הבן שלי מאוד עדין אני ממש חוששת בשבילו
ההבדל היה ניכר בעיקר בחודשים הראשונים,
באזור חנוכ ה הפער הצטמצם ממש.
וכיום מבחינת תפקוד היא ממש מתחרה עם שאר הבנות ואפילו עוקפת את חלקן,
מבחינה פחיזית ניכר מאוד הפער בינה לבין בגדולות בגן, שעוקפות אותה בראש וגדולות גוף לעומתה,
בחודשים הראשונים זה התבטא בהמון פרמטרים- שפה, יכולת ביטוי, הבנה, יכולת ריכוז, איפוק, הבנת סיטואציות,
עם הזמן הפער הצטמצם ממש וחוינו קפיצת גדילה משמעותית בשפה, ביכולת הביטוי והתקשורת, בהבנת הוראות וסיטואציות, יכולות מוטוריות, ממש בכל המישורים השנה הזאת היתה מקפצה.
(היות והיא לא יחידה בגן ילידת דצמבר ונבמבר, הגננת היתה סבלנית לתהליך וליוותה אותו בהבנה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הבן שלי נולד ב 30.12.21 השנה הוא נמצא בגן פרטי , אני חשבתי לרשום אותו לשנה הבאה לגיל 3
לפני כמה ימים קיבלתי מכתב מהחיידר שהוא עולה לגן של גיל 4

מבירור נאמר לי שהבחינה אם להשאיר אותו שנה היא בגן חובה
זכור לי מחברה שלי שהיא כן השאירה שנתיים בגן של גיל 3

השנה הבנתי שהקשיחו נהלים במשרד החינוך
אשמח לדעת למי יש נסיון בזה בדגש על ילד/ה שעולה שנה הבאה לגן ולא על מקרים משנים עברו

תודה
בהחחלט הקשיחו נהלים... בעבר היה פשוט יותר להשאיר שנתיים בגן פרטי ורק אז להעלות לגן עירוני/ ת"ת.

לי יש ילדה ילידת דצמבר 2021 והעליתי אותה שנה שעברה לגן עיריה.
במידה ולא הייתי מעלה אותה הייתי חייבת להעלות אותה לגן של גילאי 4.
אבל בעיקרון אולי זה לא כ"כ נורא כי הבת/הבן שלך יהיה בגן של גילאי 4 ויהיו איתם עוד ילדים בגיל שלהם צעירי שנתון שהגיעו מגן עיריה אחר של גילאי 3
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בהחחלט הקשיחו נהלים... בעבר היה פשוט יותר להשאיר שנתיים בגן פרטי ורק אז להעלות לגן עירוני/ ת"ת.

לי יש ילדה ילידת דצמבר 2021 והעליתי אותה שנה שעברה לגן עיריה.
במידה ולא הייתי מעלה אותה הייתי חייבת להעלות אותה לגן של גילאי 4.
אבל בעיקרון אולי זה לא כ"כ נורא כי הבת/הבן שלך יהיה בגן של גילאי 4 ויהיו איתם עוד ילדים בגיל שלהם צעירי שנתון שהגיעו מגן עיריה אחר של גילאי 3
נקרא שבשלב הזה קשה יותר להשתלב,
ולכן אם שיך - לא רצוי להשאיר בגן פרטי במקום שלא יאפשרו אח"כ להכנס לגן ראשון
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אצל בנים זה הרבה פחות קריטי מבנות
הרבה חיידרים חותכים את השנתון בפסח או אפילו אייר, ואז הוא ממש לא יהיה הכי קטן.
הבן שלי גדול משלך ב4 ימים, ויהיו בגן 4 יחד איתו ילדים שיחגגו 4 עד אחרי פסח... (חלקם רק עשו חלאקה עכשיו!)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם 😊

אשמח לעצתכם בנושא. הבת שלי ילידת חשוון, ומישהי הציעה לי להשאיר אותה עוד שנה בגן פרטי לפני המעבר לגן עירייה בשנה הבאה.
כי לפי החוק החדש, שנה נוספת לפני כיתה א’ אפשרית רק עכשיו, לפני גיל 3. ולדעתה זה עדיף לא להיכנס קטנה מידי לכיתה א'.

פרטים על הילדה:
בת שנתיים ו‑2 חודשים
עדיין יונקת, ויש לה אח קטן שנולד לאחרונה (רצינו שתסתגל לאט לאט קודם אליו ואז למסגרת)
רק עכשיו הכנסנו אותה למעון (באמצע השנה), עד כה הייתה בבית
ומאוד קשה לה עם המעון, במיוחד שרגילה כל היום לאמא להנקה וכו'

השאלות שלי:
1. מי מכם עשה שנה נוספת בגן לילד שלו? האם באמת כדאי?
2. גנים פרטיים באזור פרדס כץ – קריית הרצוג: מה העלויות שלהם?
3. מתי נפתחת ונסגרת ההרשמה לגן פרטי + לגן עירייה?
4. אם נרשמים לגן עירייה – האם אפשר לבטל בסוף אם התחרטנו ורוצים גן פרטי?
5. האם יש איש מקצוע שיכול לראות את הילדה ולהעריך התאמה למסגרת?
6. אם נירשם לגן עירייה רק בגיל 4 - זה לא פספוס?
7. אם כן מחליטים להשאיר שנה - האופצייה היחידה היא רק גן פרטי? או שיש אפשרויות אחרות? כמו מטפלת שלוקחת ילדים הביתה? או שחייב מוסד מוכר?

כל עצה תתקבל בברכה!
תודה רבה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה