רכבים הולכי רגל-חובת קריאה.

  • הוסף לסימניות
  • #21
ערבבו פה שני נושאים:
1. הולכי רגל שחוצים את הכביש בלי שום מעבר חציה, על זה כתב @שוקו מיונז
2. זכות קדימה להולכי רגל במעבר חציה כן או לא, השלכות וכו'

מאחר ואת האשכול פתח @שוקו מיונז והוא מדבר על הנושא הראשון, מן הסתם ראוי לדבר על הנושא ההוא, ולא לערבב, "היי, אבל אתם הנהגים----"
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
  • הוסף לסימניות
  • #23
רק שאני אבין, מדובר כאן במעבר חציה?
אם כן אז באמת יפה מצד הנהג שהוא "בכלל לא חשב שמישהו אמור לחצות", וממש טוב שהוא צפר להולך רגל שחצה בעבר חציה "מתוך פחד טהור כדי שלא ייפגע". נהג רכב צריך לחשוב שמעבר חציה זה מדרכה.
צריך לשים סוף לדבר הזה שנהגים עוברים עבירות תנועה (לדוגמא לא נותנים זכות קדימה במעגל תנועה) וצופרים לנהג המקופח שישים לב לא להידרס...
אם יש טנדרים שחוסמים את שדה הראיה אז תפתחו נושא "נהגי טנדרים שימו לב", וגם נהג הרכב אמור לחשוב שמישהו בא לחצות במעבר חציה מאחורי הטנדר. כמובן גם הולך הרגל צריך להיזהר.
אם לא מדובר במעבר חציה אז כמובן לא אמרתי כלום.
מה זה משנה האם מדובר במעבר חציה, או לא
וזה גם לא משנה האם נהגים חנו בסמוך למעבר החציה וחסמו את שדה הראיה (למרות שזה דבר חמור מאוד, ונתקלתי בלא מעט מקרים בהם נהגים חנו לפני מעבר חציה וסיכנו הולכי רגל).

לנהג לוקח זמן לעצור את הרכב, זמן העצירה מורכב מזמן תגובה (שתלוי עד כמה הנהג חד ושם לב לכל מה שסביבו), ומרחק בלימה (שתלוי במהירות הנסיעה, משקל הרכב ומקדם החיכוך בן הרכב לכביש).

הולך רגל שקופץ לכביש לפני שנהג עצר או שנראה שהוא עומד לעצור מסכן את החיים שלו, ואין היגיון לשכב פצוע במחלקה או להריח את הפרחים מלמטה רק בשם הצדק.

וראוי לצפור לנהג המקופח כדי למנוע תאונה. צפירה מיועדת כדי למנוע תאונות, והסיבה לגורם התאונה פחות רלוונטי אם ניתן למנוע אותה באמצעות צפירה.

ומעבר חציה הוא לא חלק מהמדרכה, ולא אמורים לעצור בכל פעם שעוברים ליד מעבר חציה ריק.
נהג זהיר, כמובן יאט ליד מעבר חציה ללא ראות, ויצפה שהולכי רגל רודפי צדק יקפצו לו בן הגלגלים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
וראוי לצפור לנהג המקופח כדי למנוע תאונה. צפירה מיועדת כדי למנוע תאונות, והסיבה לגורם התאונה פחות רלוונטי אם ניתן למנוע אותה באמצעות צפירה.

ומעבר חציה הוא לא חלק מהמדרכה, ולא אמורים לעצור בכל פעם שעוברים ליד מעבר חציה ריק.
נהג זהיר, כמובן יאט ליד מעבר חציה ללא ראות, ויצפה שהולכי רגל רודפי צדק יקפצו לו בן הגלגלים.
נהג שעובר עבירות תנועה ראוי לו לחדול מכך, במקום להזהיר אחרים להיזהר מנהיגתו העבריינית.
נהג שנוסע במקום ללא ראות, צריך לחשוב שהולכי רגל יקפצו לו בין הרכבים החונים בצד הכביש, בין אם מדובר במעבר חציה ובין אם לא. הילד הקופץ מבין הרכבים החונים לכביש יכול להיות גם הבן של הנהג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נהג שעובר עבירות תנועה ראוי לו לחדול מכך, במקום להזהיר אחרים להיזהר מנהיגתו העבריינית.
נהג שנוסע במקום ללא ראות, צריך לחשוב שהולכי רגל יקפצו לו בין הרכבים החונים בצד הכביש, בין אם מדובר במעבר חציה ובין אם לא. הילד הקופץ מבין הרכבים החונים לכביש יכול להיות גם הבן של הנהג.
לא מבין מה ההקשר בין הדברים שאמרת
וכי נראה לך שנהגים מעוניינים בתאונות? ורק את הבן שלהם הם לא רוצים לדרוס?

זמן התגובה של רכב הוא ארוך משל הולך רגל
לא תמיד הנהג רואה הכל וגם לא יכול לראות הכל, בכאשר מדובר בהולך רגל שרץ או רוכב אופניים, אז זה גם לא מועיל שהנהג רואה.

ובתאונה בן רכב להולך רגל, עיקר הנזק יהיה לשני
וזאת סיבה מספיקה להזהר גם אם הצדק עימו
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מדובר על בני ברק, שם מעברי חצייה הם המלצה בלבד.
בגלל שגם שאר הכבישים מלאים בהולכי רגל לכן מעברי חצייה לא נועדו למעבר?? ואתה לא מאט בהם?
אם זה בבני ברק יש הרבה מה לומר...
נגיד על הכביש מתחת הבית שלי (חד סטרי מתעגל)
שיום אחד תצפתי על כמה הולכי רגל שירדו עם הגב לכיוון התנועה (בעיקול!!) ואפילו לא חשבו לבדוק
יש תחושה בעיר שהכביש שייך לסבא שלכם
סיפור שקרה לי לדוגמא, נסעתי באחד הרחובות המרכזיים
ולפתע ירדו אל הכביש אבא וחמשת ילדיו והלכו לרוחב הכביש
הייתי כל כך בהלם מזה שהאבא פשוט מנחיל להם את ההתנהגות הזו שאפילו לא צפרתי אלא המתנתי בנחת שיסיימו את הטיול שלהם (סתם חוסר אחריות מחפיר שאבא מוריד כאלו ילדים קטנים לכביש עמוס בלי מעבר חציה ועוד לרוחב הכביש)
בקטע רחוב הבא כבר הייתי לפני רמזור ורכבים מאחורי כך שהייתי חייבת לצפור לנסיך בן ה14 בערך (היה מעל בר מצווה)
שהתחכך לי בגלגלים לאיטו
והתגובה שלו היתה לא פחות מלהיעצר לי לפני הגלגלים לא לזוז ולהוציא לי לשון
עכשיו לא יכלתי שלא לחשוב על החינוך שהוא מקבל ברגעים אלו מהאבא שמטייל בנחת עם שאר הילדים
יש לי כל מיני סיפורים כאלו אבל אעצור כאן
החינוך לפי דבריך נשמע לא משהו..
אבל תרשה לי להמר שמדובר ברחוב שכל המדרכות בו מלאות ברכבים חונים וממילא אין לרכב שום זכות קדימה בכביש, וכי אתה מצפה שהולכי הרגל יעברו ברחוב רק כשאין רכבים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
  • הוסף לסימניות
  • #28
עד כמה שאני מכיר את בני ברק זה לא אמור להשתנות בטווח הזמן הנראה לעיין. זה נושא יפה לאשכול בפרוג אבל בתכלס' אם אתה רוצה להימנע מהישנות של מקרים כאלו זה פשוט לנהוג באיטיות ובזהירות על יד מעברי חציה - הטיעון שבבני ברק מעברי החציה יוצאים בלי להסתכל לא ינקה את המצפון אם חלילה יקרה משהו !
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
  • הוסף לסימניות
  • #31
במחילה מכבודו - מתי בפעם האחרונה נהגת בבני ברק?
בבני ברק הכללי אמורים להיות זהים לשאר הארץ
אכן, כשעצרתי במעבר חציה להולך רגל, הוא היה נראה מופתח ולקח לו זמן לעכל את זה.


הפעם האחרונה שנהגתי בבני ברק הייתי גם הפעם הראשונה שנפגשנו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
בגלל שגם שאר הכבישים מלאים בהולכי רגל לכן מעברי חצייה לא נועדו למעבר?? ואתה לא מאט בהם?

החינוך לפי דבריך נשמע לא משהו..
אבל תרשה לי להמר שמדובר ברחוב שכל המדרכות בו מלאות ברכבים חונים וממילא אין לרכב שום זכות קדימה בכביש, וכי אתה מצפה שהולכי הרגל יעברו ברחוב רק כשאין רכבים?
בתוך עמי אנוכי יושבת
ומתגוררת בעיר מיומי הראשון
ולא נולדתי עם הגה ביד וגם היום אני לא מחזיקה ברכב
יש הבדל בין לרדת שניה לכביש כי באמת אין אין מקום
לבין לטייל בו כמו בשבת בלילה
או לקפוץ בלי להסתכל
ועל זה אני מדברת
לא יכול להיות שאנשים פשוט יורדים כשמתחשק להם
והתגובות על צפירות...
ראיתי כמה פעמים נערים וילדים שחוסמים רכבים (בעיקר אוטובוסים) כי העיזו לצפור להם
וגברים ונשים שפשוט יורדים לכביש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בתוך עמי אנוכי יושבת
ומתגוררת בעיר מיומי הראשון
ולא נולדתי עם הגה ביד וגם היום אני לא מחזיקה ברכב
יש הבדל בין לרדת שניה לכביש כי באמת אין אין מקום
לבין לטייל בו כמו בשבת בלילה
או לקפוץ בלי להסתכל
ועל זה אני מדברת
לא יכול להיות שאנשים פשוט יורדים כשמתחשק להם
והתגובות על צפירות...
ראיתי כמה פעמים נערים וילדים שחוסמים רכבים (בעיקר אוטובוסים) כי העיזו לצפור להם
וגברים ונשים שפשוט יורדים לכביש...

כל מילה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
בתוך עמי אנוכי יושבת
ומתגוררת בעיר מיומי הראשון
ולא נולדתי עם הגה ביד וגם היום אני לא מחזיקה ברכב
יש הבדל בין לרדת שניה לכביש כי באמת אין אין מקום
לבין לטייל בו כמו בשבת בלילה
או לקפוץ בלי להסתכל
ועל זה אני מדברת
לא יכול להיות שאנשים פשוט יורדים כשמתחשק להם
והתגובות על צפירות...
ראיתי כמה פעמים נערים וילדים שחוסמים רכבים (בעיקר אוטובוסים) כי העיזו לצפור להם
וגברים ונשים שפשוט יורדים לכביש...
התייחסתי לדוג׳ שהבאת, אשמח שגם התגובה לתגובתי תהיה כזו, ונשמע האם אכן חנו שם רכבים על המדרכה!

לעצם דברייך בתגובה אני מסכים עם העיקרון אבל עם הערה גדולה,
במידה והמדרכה חסומה על ידי רכב חונה אין דבר כזה לרדת שנייה ולחזור!
ואם הבן אדם רואה עוד 3 מטר עוד רכב חונה ואחריו כנ״ל כמו שקורה ברחובות שהבאת בדוג׳ שלך,
מה אתם מצפים מאנשים שגרים בבני ברק שחלקם הגדול עם עגלות ילדים או קניות שיהיו הנדנד שלכם,
כדי שבזמן שבעל הרכב הנכבד גמר לחנות על המדרכה יוכל לנסוע בזריזות על הכביש!?
אז כנראה שיש כאלו שחולקים עליכם ולכן הם הולכים על הכביש.. {מביא צד שני כל הדוג׳ על מעשים אלימים כמובן לא רלוונטיות..}
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
התייחסתי לדוג׳ שהבאת, אשמח שגם התגובה לתגובתי תהיה כזו, ונשמע האם אכן חנו שם רכבים על המדרכה!

לעצם דברייך בתגובה אני מסכים עם העיקרון אבל עם הערה גדולה,
במידה והמדרכה חסומה על ידי רכב חונה אין דבר כזה לרדת שנייה ולחזור!
ואם הבן אדם רואה עוד 3 מטר עוד רכב חונה ואחריו כנ״ל כמו שקורה ברחובות שהבאת בדוג׳ שלך,
מה אתם מצפים מאנשים שגרים בבני ברק שחלקם הגדול עם עגלות ילדים או קניות שיהיו הנדנד שלכם,
כדי שבזמן שבעל הרכב הנכבד גמר לחנות על המדרכה יוכל לנסוע בזריזות על הכביש!?
אז כנראה שיש כאלו שחולקים עליכם ולכן הם הולכים על הכביש.. {מביא צד שני כל הדוג׳ על מעשים אלימים כמובן לא רלוונטיות..}

הבעיה של הרכבים החונים במדרכות אכן בעיה מזעזעת
וגורמת לאמהות להוריד את העגלות לכביש
אבל זה לא סותר את שיקול הדעת שהולכי רגל צריכים להפעיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
הבעיה של הרכבים החונים במדרכות אכן בעיה מזעזעת
וגורמת לאמהות להוריד את העגלות לכביש
אבל זה לא סותר את שיקול הדעת שהולכי רגל צריכים להפעיל
באם נהג יכתוב גילוי נאות - ״מעולם לא חניתי על המדרכה גם במקרה דחוף מאוד״, הולכי הרגל ישמחו לשמוע את דעתו..

{באופן כללי אני דווקא מזדהה יותר עם הצד של הנהג..
אבל מההתרשמות שלי מבני ברק, נראה ששם המדרכות כבר מזמן לא של הולכי הרגל אלא של הרכבים החונים..}
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
עקב הבלבול, אני מבהיר.
כוונתי הייתה לכך שבבני ברק או במאה שערים, אנשים קופצים לכביש שלא במעבר חצייה.
וודאי שחובה גמורה על הנהג להאט ולהסתכל היטב לפני מעבר חצייה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תופעת החרדי המכוער

טביאל עיר יפה, כעיקרון. כיכרות, צמחים, ובעיקר יופי פנימי.
המוני יהודים יראי שמיים, משפחות ובתים של תורה, מוסדות לימוד מכל הסוגים, רובם ככולם במבני קבע ראויים לשמם.

בתי כנסת גדולים ונהדרים, מחופים באבן ומצויידים במדרגות שיש וארונות קודש מגולפים, והמוני מנייני תפילה בכל שעות היממה, כולל גם פינת קפה לשירות הציבור.

אה! אשרינו!




אלא שיש קוץ מעצבן באליה:

תופעת הטביאליסט המכוער. כפראפראזה על "הישראלי המכוער" הידוע בכל העולם.
הטביאליסט המכוער. אינו התושב הקלאסי של העיר, אך לעיתים נדמה כי יש רבים ממנו.


קווים לדמותו.
הט"מ יחתום על הוראת קבע ענקית לקהילה שלו, כדי שהיא תוכל לבנות בית כנסת אדיר ויפהפה יותר מבית הכנסת ממול, אך לא יטרח לומר שלום חם ונעים לזר כי ייקלע בטעות לארמון הקהילתי שלו.
שירגיש לא נעים, עדיף. כך לא יתנחל פה. פה מתפללים ורצויים רק אנ"ש.

הט"מ לא יתרה בילדיו שאסור להם לגרור עד הבית עגלת מכולת, כיוון שהיא, מה לעשות, רכוש הסופרמרקט. התוצאה? ניתן לראות לא מעט עגלות מכולת מונחות בכניסה לבנייני מגורים, ממתינים לעובד הסופרמרקט שאולי יקח אותם ואולי לא.

הט"מ לא יאמר שלום לשכנים החדשים המתגוררים ביחידת הדיור על הגג. הוא יסתכל עליהם – ומבטו יעבור דרכם. בייחוד אם הם לא לבושים בדיוק בדיוק כמו הצורה והצבע שלו עצמו.

הט"מ ילביש את משפחתו בבגדים הכי עדכניים ויקרים שיש בנמצא, כך שיראו כאילו נגזרו מתוך פרסומת משובבת נפש של קידי קיש. אז מה אם אין קשר בין ההכנסות המזעריות שלו ובין הצורך הכפייתי לנקר את עיני השכנים-גיסים-חברים.

הט"מ מקפיד להחזיק בבעלותו ולנהוג ברכב יקר. רצוי חשמלי ועדיף עם שכבת לקס + ווקס + פוליש נוצצת ומרשימה. הוא אוהב במיוחד, משום מה, רכב גבוה עם גריל ענק מקדימה, המשרה את יראת הכבוד הרצויה.

מה הקשר בין אברך צעיר, פעמים רבות מלמד בחיידר או בעל תפקיד זוטר בחנות טמבור, או סתם איש אחזקה במוסד – ולרכב מנהלים כזה? אין לדעת.


הט"מ יקפיד לזעום אם עובר אורח יתפוס לו את החניה הפרטית המחושמלת שלו, אך לעולם לא יעשה מאמץ מיוחד להחנות רכבו בצורה מסודרת במקום שבו יש להתחשב בנוספים. בייחוד הוא לא יטרח לחנות באופן שמאפשר לאם עם עגלה לעבור בנחת בלי להסתכן בחייה ולרדת לכביש.

ואגב הסעיף הקודם; נדמה כי יש לט"מ הנאה מיוחדת לחנות כמו פריץ הכפר, ולחסום את מרבית המדרכה - העיקר שהוא עצמו לא ייאלץ ללכת יותר מעשרים שניות מפתח רכבו עד פתח השטיבלאך או מחוז חפצו...

אך כל אלו עניינים זניחים. זכותו של כל אדם לרכוש כל כלי תחבורה שעולה על דעתו, כל זמן שהדבר מסב לו הנאה ונחת.



מה שהופך את הנהג הטביאליסט המצוי למכוער, היא התנהגותו בכביש.

הט"מ ינהג בעירו ברוכת הילדים במהירות גבוהה. למה חמישים. אולי שישים, אולי שבעים או תשעים. הוא לא דואג, הרכב החשמלי המוגזם שלו יודע לעצור ממש בנגיעה על דוושת הגז. מה זה משנה אם פה ושם הוא כמעט דורס עוברי אורח?

הט"מ מפגין זלזול מוחלט בשאר הנהגים בעיר שלו.

כאשר נהג של רכב חונה מתחיל לצאת מהחניה, הטביאליסט המכוער יקפיד להגביר מהירות ולעקוף אותו, כדי שחס וחלילה לא ייאלץ להתעכב בנסיעתו לשטיבלך בעוד חצי דקה. מה אכפת לו שהרכב המסכן ייתקע בחניה עוד 5 דקות בגלל ט"מ נוספים.



הט"מ חסר סבלנות באופן קומי כמעט. כאשר לפניו נוהג אוטובוס עירוני, הב"מ לעולם ינסה לעקוף אותו. הוא לא יתן לאוטובוס את "מנת החסד" ויסכים להמתין 10 שניות. לא. הוא מייד ינסה לעקוף – וכמעט יתנגש ברכב הבא ממולו הנוסע במהירות, כזכור, מעל החמישים המותרים בחוק...



הטביאליסט המכוער לא ירחם על ילדה קטנה שרק רוצה לחצות במעבר חציה. הצחקתם אותו! הוא עסוק בשיחה נרגשת מלאת פוליטיקה באמצעות אוזנית הבלוטות' התלויה על אוזנו, אותה קנה במכירה הסמוכה לשטיבלאך. הוא יתן גז עוד לפני שהיא תספיק להציב את כף רגלה הקטנה והמפוחדת על מעבר החציה. שתפחד, מה זה משנה. היא לא הילדה שלו.


יש בעיר טביאל נהגים רבים זהירים, מכבדים את הזולת, חונים בצורה מסודרת, מאפשרים לרכב לצאת מהנחיה, ועוצרים לבטח מול הולכי רגל המבקשים לחצות את הכביש. ברור שיש כאלו. אבל הם לא מורגשים. בכלל.

אין בעיר אווירה של "מענטש". של:
את רוצה לחצות את הכביש? תחצי, בשמחה, אחכה לך בנחת.
אין לי חניה מתחת השטבילאך? אז מה אם יש תו נכה שחבר השיג לי. בגלל זה אחנה כמו פסיכי ואצער את כל העוברים ושבים? לא. אחנה במרחק 4 דקות הליכה בצורה מסודרת.
אני מטעין את הרכב החשמלי שלי מידי לילה? אציב שלט מסודר ונעים, ולא שלט אזהרה צהוב מאיים נבחני.
אני ממילא נוסע החוצה מהעיר? אתקרב לתחנות אוטובוס בדרכי, אציע לאברים הסעה לכניסה לעיר.
אני מתקרב למחסום? אמתין בסוף התור, לא אעקוף את כולו ואגרום צער וכעס לכל 10 הרכבים שלפניי.

כשאתה פוגש את הט"מ אחד על אחד, אתה מגלה בתשעים ותשע מהמקרים אברך עדין נפש, ירא שמיים, תורני, ממש אדם נהדר. מותק אפילו.

מישהו שלעולם לא יגזול מרעהו שקל, יקפיד להשיב כל אבידה, יעשר ממונו ויתרום לקהילתו סכומים נכבדים.

מה גורם לו להיות ב"מ? מהו הסוד?

ובכן -

אני לא יודע.

(אתם יודעים איזה חילול ה' מחריד קורה בכל פעם שאורח זר מגיע לטביאל? הוא יוצא מדעתו! לא חבל עליו? לא חבל עלינו? למה אנחנו לא מחנכים את עצמנו? קודם כל אתהמבוגרים? לתת כבוד זה לזה, לכבד, להאיר פנים, להיות מענטש?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה