התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

ראינו במשך השנים כי מי שנשאר סמוך למרכזי התורה היה ס''ד מיוחדת לרכוש דירה
ומאידך הפריפריאלי נשאר שם ללא יכולת-ואכמ''ל!
אני נוטה להעריך שב'משך השנים' שלך לא עובר את שלוש שנות נישואים.
כי אחרי שתהיה נשוי עשר שנים ויותר תגלה לפתע חברים שנצמדו למרכזי התורה, אךבגלל נסיבות החיים גילו שגם בפריפריה ישנם מרכזי תורה וקנאת סופרים.
וכדי להישמע משכנע, גם אני אחתום בר"ת- ועד"ל ל"ד.
(ועדיף לשתוק לא לדבר)
 
אני נוטה להעריך שב'משך השנים' שלך לא עובר את שלוש שנות נישואים.
כי אחרי שתהיה נשוי עשר שנים ויותר תגלה לפתע חברים שנצמדו למרכזי התורה, אךבגלל נסיבות החיים גילו שגם בפריפריה ישנם מרכזי תורה וקנאת סופרים.
וכדי להישמע משכנע, גם אני אחתום בר"ת- ועד"ל ל"ד.
(ועדיף לשתוק לא לדבר)
יש לנו ילדים נשואים בפריפריה ובמרכז
שתגדלו תבינו
 
נלע"ד שאין כמעט אנשים שמבחינה כלכלית האופציות שלהם הם חדמ"ש מרכז או פריפריה,
השאלה אם פרפריה בלי משכנתא או משכנתא קטנה ודירה מרווחת מאווררת בבעלות מלאה
או דירה קטנה בטאבו משותף ועם משכנתא והלואות שחונקות אותך שנים קדימה, וזה מה ששהוא בם לשאול אם שווה את כל זה בשביל לגור במרכז כי הרי זה עדיין בטווח היכולת שלו, או לא.
השאלה אם שווה לסבול את זה בשביל לגור במרכז.
עוד אחד שמתחבט בדילמא הזו.
 
באמת? זה המחיר?
לא
זה המחיר לדירת חמשה חדרים 1.6
בקריית בית הלוי אכן יש מענק, אבל המחיר לפני מענק הוא כ 1.6 ל4 חדרים.
בפרויקט חרדי אחר בנתיבות, אם אני זוכר נכון המחיר הוא 1.6 ל4 חדרים.
ברכסים לדוג' נראה לי אפילו יותר יקר.
 
בפרויקט חרדי אחר בנתיבות, אם אני זוכר נכון המחיר הוא 1.6 ל4 חדרים.
לא ידוע לי על דבר כזה, ובאופן אישי אני לא מאמין שיהיו קונים במחיר הזה (בזמן שאפשר לקבל באותו סכום דירת 5 מוכנה חדשה ומרווחת)
 
אכן
המחיר של 1.6 חמשה חדרים זה בשכונה החדשה מעלות הנחל [שנחשבת לסטייל גבוה]
אין לי מושג לגבי המחירים בשכונה החרדית בנתיבות
[ונ.ב. וודאי שרכסים יותר יקר מנתיבות]
 
בקריית בית הלוי אכן יש מענק, אבל המחיר לפני מענק הוא כ 1.6 ל4 חדרים.
בפרויקט חרדי אחר בנתיבות, אם אני זוכר נכון המחיר הוא 1.6 ל4 חדרים.
ברכסים לדוג' נראה לי אפילו יותר יקר.
כעת בדקתי המחיר בבית הלוי הוא 1.52 לפני מענק
ובזמנו בדקתי שבאזורים האלה דירה על הנייר עולה יותר מדירה בנויה
[אולי בגלל שהדירות הקיימות הם בשכונות ישנות]
 
כעת בדקתי המחיר בבית הלוי הוא 1.52 לפני מענק
ובזמנו בדקתי שבאזורים האלה דירה על הנייר עולה יותר מדירה בנויה
מכיר מישהו שקנה בקומה 4 בבית הלוי, דירה 102 מ"ר עם מרפסת סוכה פחות מ3 מ"ר (ס"ה מרפסת כ15 מ"ר)
מחיר לפני מענק 1.45
ואני מאמין שדירות בקומה נמוכה יותר או מרפסת סוכה גדולה יותר המחיר יותר גבוה.
הפרויקט השני שאני מדבר צמוד לבית הלוי לא זוכר איך קוראים לו.
כמו שאתה אומר, על הנייר יותר יקר מדירה מוכנה.
 
יש לנו ילדים נשואים בפריפריה ובמרכז
שתגדלו תבינו
יש הורים חונקים,
שהילדים שלהם בורחים לפירפיה בה באמת יותר קל "להיפתח",
הם המיעוט שבמיעוט---

מי שגדל עם הורים טובים מחנכים, גם כשעבר לפריפריה הוא זה שהקים שם את הכולל ואת החידר, הוא זה שנלחם להיכנס לוועד הורים ולשנות את הבית יעקב לחזק יותר. וכוללללם נהנים מהתוצאות היום - פרפריות חזקות רוחנית, בחלקם המרא דאתרא "מחזיק חזק" את הקהילה יותר מבערים מרכזיות.

יתכן שאתם מדברים מניסיון אישי...
אתם ראיתם את ילדכם, ואני ראיתי אנשים אחרים.
ראיתי הרבה אברכים מהפריפריה והם היו הרבה יותר בני תורה ותלמידי חכמים מחלק מאברכי בני ברק...
הא, וכמובן שראיתי גם הפוך.
 
@בעלת שאיפה ,
אשמח להסבר מה הכוונה סיעתא דשמיא,
אם יש למשפחה אפשרות לשלם דירה במרכז, בהנאה, אין זה סייעתא דשמיא מיוחדת, אלא יכולות כספיות שלא כל אחד התברך בהם.


אבל אם אין אפשרות ונקרעים כל חוש בשביל זה, אז מה הסיעתא דשמיא בזה?
חוסר רוגע?
חוסר שלווה?
דקדוקי עניות?
 
מה זה ההצעות על משהו צמוד לבית אריה? @בעזר השם ספק לנו מידע
אז ככה, מי שמטפל בפועל בויזניץ עם הדיור זה הרב חיים מאיר בו הגדול של האדמור הוא כבר מזמן רצה לפתוח עוד פריקטים חוץ מעפולה אחרי שעפולה כבר מיצתה את עצמה
יש לו אחד בשם צוויבל (לא זוכר כרגע את שמו האישי) והוא הנושא ונותן בפועל בנושא הזה כך שמי שמגיע להרב לשאול הוא מפנה אותו לצוויבל.
אני שוחחתי עם צוויבל וזה מה שהא אמר, שמעמנואל ירדו כנראה לגמרי, והם בוחנים אפשרויות חילופיות כגון בית אריה - עופרים שזה ממש סמוך לברכפלד וזה במרכז אלא מאי המקום אינו זול והם באמצע דיונים אם כשיבנו במקום בנינים גבוהים י ותר מדו קומתי אם זה יצא זול וכדו'.
הוא אמר שיש להם שהפיתרון שהם מחפשים כרגע זה משהו קרוב למרכז וזול ובית אריה עונה על הצרכים האלו
ולגבי ישוב דתל"י המצב בעפולה כשהגיעו לשם לא היה יותר מזהיר לגור עם כל מיני ארחי פרחי כאלו שאינם הודים כלל ומחללי שבת וכו'
ולתוספת נופח קרוב משפחה שלי ישב כבר פעם מטעם ויזניץ לבדוק אופציה של נחליאל (אני לא זוכר במדויק עם מי אבל זה אני זוכר שישב במשרדים ברחוב פארן ברמת אשכול בירושלים)
יש בעיה כרגע שהאדמור לצערינו עדיין לא בקו הבריאות כך שאין עדיין את הדחיפה הגדולה מלמעלה לנחלטות גורליות כרגע,
אבל בכל אופן האדמור לא נחשב כמי שמפחד ממהלכים כאלו או אחרים
 
@בעלת שאיפה ,
אשמח להסבר מה הכוונה סיעתא דשמיא,
אם יש למשפחה אפשרות לשלם דירה במרכז, בהנאה, אין זה סייעתא דשמיא מיוחדת, אלא יכולות כספיות שלא כל אחד התברך בהם.


אבל אם אין אפשרות ונקרעים כל חוש בשביל זה, אז מה הסיעתא דשמיא בזה?
חוסר רוגע?
חוסר שלווה?
דקדוקי עניות?
אפשר לענות בבוטות במקומה?

כל אברך/ אשת אברך שהכרתי ששאלו רב (מלבד ניקית אחת שכתבה כאן) קבלו הוראה לעבור לפירפריה מסויימת (כל אחד לאחרת, כל אחד מול גדול דור שונה). הגדילה לעשות זוג צעיר שיכל לקנות דירה עם משכנתא קטנה במקום מרכזי או בלי בפריפריה, ובכלל לא תכנן ללכת לפירפריה והרב שלח אותם לשם, חזרו אחרי שבוע לרב הסבירו שההורים מתנגדים (בעל המאה הוא בעל הדעה.. וזה היה כסך של ההורים) הרב נתן תשובות בשביל ההורים, אחרי שבוע חזרו שוב ואמרו לו את האמת שהזוג לא רוצים רוחנית אז גם הם קבלו תשובה, ורק אז קנו... הגדול הדור שענה להן כבר נפטר, הם מודים לו עד היום.

למה אנשים מתנגדים?
מסיבות גשמיות קרבה להורים , רצון בילדים לידם, קרוב לעבודה, וכו זו זכותם,
רק שלא ישקרו ועטפו את זה בסיבות רוחניות---
 
אפשר לענות בבוטות במקומה?

כל אברך/ אשת אברך שהכרתי ששאלו רב (מלבד ניקית אחת שכתבה כאן) קבלו הוראה לעבור לפירפריה מסויימת (כל אחד לאחרת, כל אחד מול גדול דור שונה). הגדילה לעשות זוג צעיר שיכל לקנות דירה עם משכנתא קטנה במקום מרכזי או בלי בפריפריה, ובכלל לא תכנן ללכת לפירפריה והרב שלח אותם לשם, חזרו אחרי שבוע לרב הסבירו שההורים מתנגדים (בעל המאה הוא בעל הדעה.. וזה היה כסך של ההורים) הרב נתן תשובות בשביל ההורים, אחרי שבוע חזרו שוב ואמרו לו את האמת שהזוג לא רוצים רוחנית אז גם הם קבלו תשובה, ורק אז קנו... הגדול הדור שענה להן כבר נפטר, הם מודים לו עד היום.

למה אנשים מתנגדים?
מסיבות גשמיות קרבה להורים , רצון בילדים לידם, קרוב לעבודה, וכו זו זכותם,
רק שלא ישקרו ועטפו את זה בסיבות רוחניות---
אני לא רוצה לענות בבוטות,
וכן אני לא רוצה לענות במקום אף אחד,

אבל מה שבטוח שמי שלוקח הלוואה (משכנתא לצורך העניין) בלי לדעת אייך ישלם אותה נקרא רשע, וזה נפסק להלכה, ולא נראה לי שיש סייעתא דשמיא לעבור על ההלכה,

ואם הכוונה שיש כן כסף, אז שוב אין זו סייעתא דשמיא למגורים דווקא במרכז, אלא סייעתא שמיא לאותו ניק שהשי"ת שלח לו כסף בשפע, וא"כ אני שמח בשמחתו וכט"ס.
 
אני שוחחתי עם צוויבל וזה מה שהא אמר, שמעמנואל ירדו כנראה לגמרי, והם בוחנים אפשרויות חילופיות כגון בית אריה - עופרים שזה ממש סמוך לברכפלד וזה במרכז אלא מאי המקום אינו זול והם באמצע דיונים אם כשיבנו במקום בנינים גבוהים י ותר מדו קומתי אם זה יצא זול וכדו'.
בקיצור הסיפור עם בית אריה נשמע כמו "עז" שמכניסים כדי להוריד את הציבור מעמנואל.
גם אם זה יצא לפועל זה יהיה עוד המון שנים וגם אז כנראה יהיה יקר.
ולתוספת נופך קרוב משפחה שלי ישב כבר פעם מטעם ויזניץ לבדוק אופציה של נחליאל (אני לא זוכר במדויק עם מי אבל זה אני זוכר שישב במשרדים ברחוב פארן ברמת אשכול בירושלים)
נחליאל זה טוב אבל עמנואל זה לא טוב?
בקיצור תגיד שהם רוצים להיות ביישוב בלי חסידויות אחרות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה