לקחת משכנתא עכשיו או להמתין?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני רוצה לקחת משכנתא בין 15 ל 20 שנה ורציתי לשאול אם כדאי לחכות עם הלקיחת משכנתא {שאולי יהיו רביות טובות יותר בהמשך} או שכדאי להזדרז לקחת משכנתא כמה שיותר מהר וקבע אותה
תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יכול להיות שירד בהמשך אבל לא מחר
מה הצורך שלכם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני רוצה לקחת משכנתא בין 15 ל 20 שנה ורציתי לשאול אם כדאי לחכות עם הלקיחת משכנתא {שאולי יהיו רביות טובות יותר בהמשך} או שכדאי להזדרז לקחת משכנתא כמה שיותר מהר וקבע אותה
יש את החלק שכדאי לקבע ועד שיהיו כאלה הזדמנויות נצטרך לחכות כמה שנים כנראה.
ויש את החלק שנצטרך למחזר שוב ושוב.
אני ממליצה לקחת כמה שיותר מהר.
כבר עכשיו אין את מה שהיה לפני כמה חודשים וחבל לדעתי להפסיד
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
מתי ירד עוד חודשיים
קניית דירה ויש טווח של 4 חודשים
להבנתי לא צפוי ירידה משמעותית אולי עוד שנתיים אבל כמובן שלא באמת אפשר לדעת
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בתחזית שבנק ישראל מפרסם בהחלט צפויה ירידה בפריים וגם בעוגנים של המשתנות.
התחזית מדברת על הרבעון השני של 26.
לגבי הקבוע לא צמוד כנראה שגם הוא ירד, לא חושבת שמשמעותית.
לדעתי כל עוד והקל"צ הוא רק שליש מהתמהיל, עדיף לקחת משכנתא עכשיו ולקבע מרווחים נמוכים במסלולים המשתנים, למרות שבקל"צ תתכן הזדמנות עתידית לריבית טיפה יותר נמוכה.
(אגב אין שום הגיון למחזר את הקל"צ אם תרד הריבית, כי את כל הפער משלמים בעמלת היון).
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בתחזית שבנק ישראל מפרסם בהחלט צפויה ירידה בפריים וגם בעוגנים של המשתנות.
התחזית מדברת על הרבעון השני של 26.
לגבי הקבוע לא צמוד כנראה שגם הוא ירד, לא חושבת שמשמעותית.
לדעתי כל עוד והקל"צ הוא רק שליש מהתמהיל, עדיף לקחת משכנתא עכשיו ולקבע מרווחים נמוכים במסלולים המשתנים, למרות שבקל"צ תתכן הזדמנות עתידית לריבית טיפה יותר נמוכה.
(אגב אין שום הגיון למחזר את הקל"צ אם תרד הריבית, כי את כל הפער משלמים בעמלת היון).
בגלל שצפויה ירידה זה גרוע לגבי התוספת לעוגן שמקבלים.
לגבי המיחזור של הקל"צ
לא תמיד יש עמלות שממחזרים צריך לתפוס את זה בזמן. לכן חשוב מאד להשקיע שהריבית תהיה נמוכה מהממוצע כבר היום כדי לתת את הספייס לעקוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בגלל שצפויה ירידה זה גרוע לגבי התוספת לעוגן שמקבלים.
כן, אבל ברור שאחרי שהריביות ירדו בפועל, המרווחים יעלו עוד יותר.
לא תמיד יש עמלות שממחזרים צריך לתפוס את זה בזמן.
הסיבה היחידה שיכולה להיות שלא יהיה בכלל עמלות זה, או מסלול זכאות, או כי פשוט הריבית של הקל"צ לא ירדה, ואז גם אין סיבה למחזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הסיבה היחידה שיכולה להיות שלא יהיה בכלל עמלות זה, או מסלול זכאות, או כי פשוט הריבית של הקל"צ לא ירדה, ואז גם אין סיבה למחזר.
עמלת היוון זה הפער שבין הריבית בביצוע לבין הריבית הממוצעת במועד הסילוק.
אבל במיחזור הוא יכול לקבל פחות מהריבית הממוצעת, והחלק הזה (ההפרש בין הממוצע למה שיקבל באמת)וודאי שהוא חוסך
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כן, אבל ברור שאחרי שהריביות ירדו בפועל, המרווחים יעלו עוד יותר.

הסיבה היחידה שיכולה להיות שלא יהיה בכלל עמלות זה, או מסלול זכאות, או כי פשוט הריבית של הקל"צ לא ירדה, ואז גם אין סיבה למחזר.
את השורה הראשונה לא הבנתי. כשהריביות ירדו הלקוח יפסיד לטווח הארוך.
והשורה השניה לא נכונה כי אם מקבלים היום פחות מהממוצע וממחזרים גם לפחת מהממוצע אפשר להנצל מהעמלות היוון ברובן או בכולן
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
את השורה הראשונה לא הבנתי. כשהריביות ירדו הלקוח יפסיד לטווח הארוך.
מה שבאתי לטעון זה טענה פשוטה, במסלולים המשתנים שווה לקבע כרגע מרווחים נמוכים, כי כשהריבית תרד המרווחים יעלו.
והשורה השניה לא נכונה כי אם מקבלים היום פחות מהממוצע וממחזרים גם לפחת מהממוצע אפשר להנצל מהעמלות היוון ברובן או בכולן
מסכימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מה שבאתי לטעון זה טענה פשוטה, במסלולים המשתנים שווה לקבע כרגע מרווחים נמוכים, כי כשהריבית תרד המרווחים יעלו.
זה בדיוק מה שאמרתי ולכן לא הבנתי את מילת הקישור - "אבל" -
"כן, אבל ברור שאחרי שהריביות ירדו בפועל, המרווחים יעלו עוד יותר."
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
קראתי את השרשור. ולא הבנתי מה ההמלצה הסופית. מי שצריך לקחת משכנתא. עדיף לחכות עוד חודש וחצי עד אחרי ההכרזה הבאה של הריבית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
קראתי את השרשור. ולא הבנתי מה ההמלצה הסופית. מי שצריך לקחת משכנתא. עדיף לחכות עוד חודש וחצי עד אחרי ההכרזה הבאה של הריבית?
לא.
להוציא עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
קראתי את השרשור. ולא הבנתי מה ההמלצה הסופית. מי שצריך לקחת משכנתא. עדיף לחכות עוד חודש וחצי עד אחרי ההכרזה הבאה של הריבית?
לפי הדו"ח של מנהל אחד הבנקים הגדולים, אין צפי של ירידת רבית עד אחרי המלחמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לפי הדו"ח של מנהל אחד הבנקים הגדולים, אין צפי של ירידת רבית עד אחרי המלחמה.
אני חושבת שהדו"ח הנ"ל מדבר על ריבית הפריים.
בדרך כלל חלק מהתמהיל במשכנתא הוא מל"צ שהוא נקבע לפי עוגנים של אג"ח, והעוגנים של האג"ח בהחלט יכולים לרדת עוד לפני סיום המלחמה. מה שאומר שמוטב להקדים את המשכנתא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני חושבת שהדו"ח הנ"ל מדבר על ריבית הפריים.
בדרך כלל חלק מהתמהיל במשכנתא הוא מל"צ שהוא נקבע לפי עוגנים של אג"ח, והעוגנים של האג"ח בהחלט יכולים לרדת עוד לפני סיום המלחמה. מה שאומר שמוטב להקדים את המשכנתא.
דיברתי על הריבית במשק מה שנקרא "רבית בנק ישראל".
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה