תח"צ קו חדש בית שמש רמת שלמה בסופ"ש - קו 628

אתה גם בעד שיבטלו את כל האוטובוסים הישירים מהשכונות בירושלים לדוגמא לב"ב, ביתר, מודיעין עילית, אלעד?
כי אם אתה טוען שזה יוצר לחץ על אוטובוסים בשעות השיא זה מה שצריך להיות
זאת אומרת למה רק מבית שמש זה לא טוב ומבני ברק זה כן טוב?
ואם תגיד שזה צריך להתבטל מכל הערים אז כנראה לא היית אף פעם בשכונות בירושלים
זה לא שחור לבן, יש עוד שיקולים
בעיקרון אני בעד שיצמצמו את הקווים ממודיעין עילית לשכונות באופן משמעותי, ויוציאו אותם בפריסה מהמסוף, תוך הפעלה דו כיוונית, וצמצום במקביל של הקווים הרגילים
ובני ברק הגיוני להפעיל, כי התשתית לא מחזיקה את הקווים
מביתר, אני לא מכיר,
ומאלעד נראה שכמעט ואין.
 
בסדר אז צריך להחזיק עוד טיפה אוטובוסים רזרבה. לא סוף העולם. ויהיו אוטובוסים שייצאו "רק" עם 30 נוסעים (אם קו מסוים ממלא "רק" אוטובוס וחצי). כאילו כל האוטובוסים שמשרד התחבורה מוציא בכל הארץ מלאים ב60 נוסעים כל אחד.

ברור שצריך לבצע את הלו"ז. אין ספק.
בבית שמש אין קווי שכונות, ובביתר יש קווי שכונות. איפה יותר נסיעות מתבצעות?

חלופות ישירות דווקא מפחיתות פקקים, במקום שיירה של אוטובוסים שנוסעים בכבישי בית שמש, כל אוטובוס עושה שכונה ויוצא ישר מחוץ לעיר מהיציאה הקרובה (לדוגמא רמה ד'-דרך מחלף רמב"ש) (נראה לי גם אתה כתבת את זה בעבר).
זה בדיוק הנקודה שזה לא עוד טיפה של אוטובוסים, מערך כזה אלא מצריך עוד הרבה אוטובוסים, וזאת בשעה שגם בלי זה צריך לגייס עוד אוטובוסים עבור השיא

מערכת טובה צריכה לנסות ולשמור על כמויות אחידות עד כמה שניתן, וגם לנושא התדירות יש משקל חשוב, אבל האמינות היא הנקודה הכי חשובה.
אם רושמים נסיעות והם לא נותנות מענה, עדיף שלא יהיו קיימות.
ולכן אין טעם להשוואות בין ביתר לבית שמש, כי זה בדיוק הפוך, מכיון שביתר אחוז הביצוע יותר גבוה אפשר להעמיס על המפעיל עוד מטלות.
מלבד הצורך בגיוס נהגים נוספים לשעת השיא ישנה בעיית ניהול של הנקודות הנוספות, שהם במסלולים שהנהגים אינם רגילים להם, מתכון לתקלות בפני עצמו.

ככל שצריך יותר מסלולים כדי לכסות את העיר, כך כמות האוטובוסים שצריך כדי להבטיח שכולם יעלו גדלה.

כך שניתן להגדיר שהעיקרון הוא, שקווים אמורים לפעול לפי ביקוש של כל ימות השבוע.
במידה וכמות האוטובוסים גדולה מידי בשביל תשתית הכבישים, צריך להפעיל חלופות (מקוצרות או נקודות יציאה מהירות או כל רעיון אחר), באזורים בהם יש עומס.
ומידה והחלופה או הקו המיוחד מייצרת שיפור עבור הנוסעים, חשוב להפעיל את החלופה גם בזמן השפל, בשביל לתת את האפשרות לנוסעים שאינם צריכים לנסוע בשיא להעדיף את השפל.
 
בעיקרון אני בעד שיצמצמו את הקווים ממודיעין עילית לשכונות באופן משמעותי, ויוציאו אותם בפריסה מהמסוף, תוך הפעלה דו כיוונית, וצמצום במקביל של הקווים הרגילים
גם את הקווים משכונות מודיעין עילית לירושלים אתה בעד לצמצם? כלומר מי שנוסע מקריית ספר לירושלים יצטרך לקחת קו פנימי למסוף, ואז מהמסוף קו למרכז ירושלים (ואז עוד קו פנימי בירושלים).
מערך כזה אלא מצריך עוד הרבה אוטובוסים
לא הרבה. כי מחזיקים רזרבה מסוימת לכלל הקווים, ואז איפה שיש אוטובוס מלא, שולחים אליו אוטובוס מהרזרבה.
גם לנושא התדירות יש משקל חשוב
בער"ש ומוצ"ש אין משקל חשוב לתדירות. אני מדבר על אוטובוס אחד לפני שבת ואוטובוס אחד במוצ"ש.
אם רושמים נסיעות והם לא נותנות מענה, עדיף שלא יהיו קיימות.
ברור.
מכיון שביתר אחוז הביצוע יותר גבוה
לא משמעותית. גם בביתר יש המון חיסורים.
מלבד הצורך בגיוס נהגים נוספים לשעת השיא ישנה בעיית ניהול של הנקודות הנוספות, שהם במסלולים שהנהגים אינם רגילים להם, מתכון לתקלות בפני עצמו.
יש להם סמארטפון שמופיע בו המסלול.
 
גם את הקווים משכונות מודיעין עילית לירושלים אתה בעד לצמצם? כלומר מי שנוסע מקריית ספר לירושלים יצטרך לקחת קו פנימי למסוף, ואז מהמסוף קו למרכז ירושלים (ואז עוד קו פנימי בירושלים).
אני כן.
אולי לא בסופ"ש אבל בימי שגרה זה יהיה דבר מבורך שיצא חלופה מרכזית בתדירות גבוהה.
בשונה מהקווים הקיימים היום שאין לך תחנה שאפשר לצאת אליה בלי לבדוק מתי האוטובוס הקרוב.
מתי שכל אוטובוס יוצא רק פעם בחצי שעה ואתה צריך לנחש באיזה חלופה יצא אוטובוס ובאיזה חלופה יחליטו לדלג זה מוריד מאוד מהאמינות של הקווים.
בשונה מחלופה מרכזית מקוצרת שתצא כל 10-15 דקות במקום חלק מקווי הפיזור שלא מסתבר שאנשים ייתקעו בתחנה שעה שלימה (מלבד בתנאי קיצון, למרות שלא חסרים גם כאלו במו"ע לדאבונינו).
תשאל כל תושב מודיעין עילית איזה נסיעות יותר חלקות, הנסיעות מירושלים למודיעין עילית בה כל התחנות אחודות וניתן לנסוע עם החלפות או הנסיעה ממודיעין עילית לירושלים שלא, התשובה ברורה.

אבל זה כמובן בדגש על לצמצם, לא לבטל חלילה.
 
אני כן.
אולי לא בסופ"ש אבל בימי שגרה זה יהיה דבר מבורך שיצא חלופה מרכזית בתדירות גבוהה.
בשונה מהקווים הקיימים היום שאין לך תחנה שאפשר לצאת אליה בלי לבדוק מתי האוטובוס הקרוב.
מתי שכל אוטובוס יוצא רק פעם בחצי שעה ואתה צריך לנחש באיזה חלופה יצא אוטובוס ובאיזה חלופה יחליטו לדלג זה מוריד מאוד מהאמינות של הקווים.
בשונה מחלופה מרכזית מקוצרת שתצא כל 10-15 דקות במקום חלק מקווי הפיזור שלא מסתבר שאנשים ייתקעו בתחנה שעה שלימה (מלבד בתנאי קיצון, למרות שלא חסרים גם כאלו במו"ע לדאבונינו).
תשאל כל תושב מודיעין עילית איזה נסיעות יותר חלקות, הנסיעות מירושלים למודיעין עילית בה כל התחנות אחודות וניתן לנסוע עם החלפות או הנסיעה ממודיעין עילית לירושלים שלא, התשובה ברורה.

אבל זה כמובן בדגש על לצמצם, לא לבטל חלילה.
הרעיון לעשות שם מסלול בית שמאי - בית הלל בתדירות גבוהה לי-ם על חשבון צמצום תדירות קווי העשרות השכונתיים התקבל פה בהרבה אהדה באשכולות הרלוונטיים.
 
יש משהו שנקרא הסעת המונים ואין אותו כל כך במדינה שלנו, ולתת את התפקיד של הסעת המוניים לאוטובוס, התרחיש יכול להיות ידוע מראש, לאוטובוס אפשר לתת תפקידים ממש מוגדרים, כדוגמת קווי השכונות שהצליחו מעבר למשוער,

ועוד משהו, בשביל לייצג את דעתם של אנשי מודיעין עילית, אי אפשר בכותרת שלא עוסקת במודיעין עילית. לפחות הם צריכים להיות נוכחים כשמדברים עליהם.
 
לתת את התפקיד של הסעת המוניים לאוטובוס, התרחיש יכול להיות ידוע מראש, לאוטובוס אפשר לתת תפקידים ממש מוגדרים,
יש המון מקומות שאוטובוסים מלאים בהצלחה את תפקיד הסעת ההמונים
(יש אומרים אפילו בהצלחה יתירה מפתרונות מסילתיים).
 
גם את הקווים משכונות מודיעין עילית לירושלים אתה בעד לצמצם? כלומר מי שנוסע מקריית ספר לירושלים יצטרך לקחת קו פנימי למסוף, ואז מהמסוף קו למרכז ירושלים (ואז עוד קו פנימי בירושלים).

לא הרבה. כי מחזיקים רזרבה מסוימת לכלל הקווים, ואז איפה שיש אוטובוס מלא, שולחים אליו אוטובוס מהרזרבה.

בער"ש ומוצ"ש אין משקל חשוב לתדירות. אני מדבר על אוטובוס אחד לפני שבת ואוטובוס אחד במוצ"ש.

ברור.

לא משמעותית. גם בביתר יש המון חיסורים.

יש להם סמארטפון שמופיע בו המסלול.
ברור שקווי השכונות ממודיעין עילית זקוקים לשינוי, הם נוסעים ריקים, ליתר דיוק בכל פעם קו אחר נוסע ריק.
בתקופת אגד היה דבר כזה שנקרא אוטובוס לרשות הסדרן (הרבה פעמים הסדרן היה הנהג של האוטובוס הזה), כיום צריך לשבץ מראש כמויות, ובגלל ההיקף העצום, מתקשים להשאיר את הרזרבה התפעולית הנדרשת (וזה כבר נושא אחר, שקשור לאי האכיפה של תנאי המכרז).

גם בער"ש ומוצ"ש יש משקל לתדירות, וגם לשעת היציאה, להוסיף נסיעה בשיא הביקוש פירושו לגרום לאנשים ליכלו לבחור אחרת להעדיף את הנסיעה הזאת, כי גם מדובר בשעה נוחה, וגם בנסיעה ישירה.

וזה לא עוזר שיש להם סמארטפון שמופיע בו המסלול (כשיש להם כזה, כי לא לכולם יש), צריך מישהו שיוודא שאכן הנהג יצא בזמן, ושהוא מכיר באיזה תחנות הוא צריך לעצור ובאיזה לא.
 
להוסיף נסיעה בשיא הביקוש פירושו לגרום לאנשים שיכלו לבחור אחרת להעדיף את הנסיעה הזאת, כי גם מדובר בשעה נוחה, וגם בנסיעה ישירה.
אתה אומר שלא עושים אוטובוסים ישירים כדי שהתח"צ לא תהיה נוחה ואנשים ייסעו ברכבים פרטיים?
 
הדרך הכי טובה למדוד האם אוטובוס יכול למלא תפקיד של הסעת המונים, היא לראות איך אוטובוס מחליף רכבת באירוע של השבתת רכבת.
 
הדרך הכי טובה למדוד האם אוטובוס יכול למלא תפקיד של הסעת המונים, היא לראות איך אוטובוס מחליף רכבת באירוע של השבתת רכבת.
זו דווקא לא דרך טובה למדוד, כי לרכבת יש מסלול בלעדי, ולאוטובוס לא.
הדרך למדוד הוא לעומת אוטובוס שנוסע במסלול בלעדי כמו מת"צ ללא רמזורים (כמו רכבת ישראל שאין לה רמזורים).
כרגע לא נראה לי שיש דבר כזה בישראל.
(רק להבהיר, רכבת קלה זו לא הסעת המונים, לרכבת קלה יש קיבולת נמוכה יחסית).
 
אם כבר הוזכר הנושא של רכבת קלה, תמיד לרכבת קלה יש קיבולת גבוהה, בעיקר בגלל התשתית שלה שאין לה רמזורים, ואפשר להסיע יותר רכבות בפרק זמן יותר קצר, ועוד משהו, היא אף פעם לא באה במקום אוטובוס אלא בנוסף לאוטובוס, אפילו ברחובות קינג' ג'ורג' ויפו, האוטובוסים נשארו, הם רק עברו לרחובות המקבילים.

וברכבת כבדה עוד יותר, התשתית ללא הרמזורים מצטרף לקיבולת הגבוהה שלה, ואתה צודק שבארץ התופעה של רכבות לא כל כך נפוצה.
 
אם כבר הוזכר הנושא של רכבת קלה, תמיד לרכבת קלה יש קיבולת גבוהה, בעיקר בגלל התשתית שלה שאין לה רמזורים, ואפשר להסיע יותר רכבות בפרק זמן יותר קצר, ועוד משהו, היא אף פעם לא באה במקום אוטובוס אלא בנוסף לאוטובוס, אפילו ברחובות קינג' ג'ורג' ויפו, האוטובוסים נשארו, הם רק עברו לרחובות המקבילים.

וברכבת כבדה עוד יותר, התשתית ללא הרמזורים מצטרף לקיבולת הגבוהה שלה, ואתה צודק שבארץ התופעה של רכבות לא כל כך נפוצה.
המשך כאן
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

למה רק במודיעין עילית יש קו נפרד מכל שכונה במודיעין עילית (ק"ס דרומי, ק"ס צפוני, ברכפלד, חפציבה נאות הפסגה) לכל שכונה בירושלים ובבני ברק (בער"ש ומוצ"ש), ואילו בבית שמש מסתפקים במקרה הטוב באוטובוס אחד שעושה סיבוב בכל בית שמש ביחד למרות שבית שמש גדולה ממודיעין עילית פי שנים?
פניתי בנושא הזה לפני זמן רב למקלב פרנקל משרד התחבורה ועוד ועוד ולא קיבלתי שום מענה.
מדובר סך הכל על אוטובוס אחד בער"ש ואוטובוס אחד במוצ"ש, לא קו שיצא כל יום כל רבע שעה...

וכמובן גם אחרי המסלול הזה של 40 דק' בתוך בית שמש, יהיו כאלו כמו תושבי ד'2 או ג'1 או רמה א' למעלה, שיצטרכו ללכת 20 דק' או חצי שעה עד האוטובוס (או לקחת עוד אוטובוס פנימי) כשתושבי מודיעין עילית נהנים מאוטובוס ישיר מדלת לדלת לירושלים ובני ברק.
אני יכול להבין שבימות החול אי אפשר לעשות אוטובוסים מדלת לדלת, אבל בער"ש ומוצ"ש שזה נסיעות אחרי שעות העומס של העבודה (אין כ"כ עומס בכבישים), ומדובר באוטובוס אחד ס"ה, ואנשים נוסעים עם כל המשפחה ילדים וטף מזוודות עגלות וכו' בהחלט יש מקום לעשות אוטובוסים ישירים מדלת לדלת (לדוגמא אוטובוס שיסע את כל רמה ד' כולל רב חנינא ורב חנן ויצא ישר לכביש 38 ובירושלים רק את רמת שלמה, וכנ"ל משאר שכונות בית שמש)

אפילו במקום להוסיף נסיעות לקווים הרגילים (600 617 וכו') אפשר לעשות את התוכנית הזו.
תחשוב איך הציבור יהיו מרוצים ואיזה פירגונים פרנקל יקבל אם הוא יארגן אוטובוס מכל שכונה בבית שמש לכל שכונה חרדית גדולה בארץ בער"ש ומוצ"ש.
מדובר בסך הכול בערך 50 אוטובוסים בער"ש ו50 אוטובוסים במוצ"ש (5 שכונות בבית שמש כפול 10 שכונות חרדיות בארץ). לשם השוואה קו 600 עושה 76 נסיעות לכל כיוון כל יום. וכמובן הנוסעים בקווים האלו יהיו במקום לנסוע בקווים הקיימים היום בער"ש ומוצ"ש.
ההסכם, שגובש עוד בממשלה הקודמת, כולל בין היתר בניית נתיבי תחבורה ציבורית ורכישת אוטובוסים ארוכים בהיקף של 250 מיליון שקל • לפי גורמים בענף, החתימה עליו והקצאת התקציבים נבלמת על ידי השר בצלאל סמוטריץ' מסיבות פוליטיות
אסף זגריזק16:03


במשרד האוצר תוקעים הסכם תחבורה לבית שמש במאות מיליוני שקלים. לדברי מקורות בענף, הסיבה הרשמית לכך היא עיכובים משפטיים, אבל מאחורי הקלעים מרוץ העברת הכספים בעיצומו - משום שככל שמתקרבים לבחירות 2026 הסיכוי שהפרויקטים יאושרו נמוך יותר.

ואולם, אותם מקורות טענו בשיחות עם גלובס כי בדיונים משותפים למשרדי התחבורה והאוצר התגלה שהשר בצלאל סמוטריץ' בעצמו עצר את החתימה על ההסכם ואת הקצאת התקציבים; זאת, לדבריהם, על רקע העובדה שנציג מפלגתו במועצת העיר לא הוכנס לקואליציה והוא חבר באופוזיציה העירונית.

ההסכם מול עיריית בית שמש נדחה מספר פעמים. עוד בתקופת הממשלה הקודמת הוצע לעירייה לחתום על ההסכם, אך היא גררה רגליים בנושא.

ההערכות במשרד התחבורה בהנהלתו הקודמת היו שהעירייה העדיפה לחכות לממשלה הנוכחית בתקווה שזו תהיה רגישה יותר לצרכיה ותתקצבה בסכומים גדולים יותר. לאחר מכן, בתחקיר "המקור" נטען שרגב היא שעצרה את החתימה. בכל אופן, ההסכם עדיין לא נחתם מאז, למרות שמשרד התחבורה הגיש אותו לאישור משרד האוצר.

ההסכם כולל בניית נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות מרכזיים כמו נהר הירדן, נחל הקישון, נחל צאלים וישעיהו הנביא. התקציב כולל כ־250 מיליון שקל לתכנון ולביצוע של הנתיבים הללו וכן לרכישת אוטובוסים מפרקיים וארוכים יותר לשירות. זאת משום שהאוכלוסייה בבית שמש נסמכת בחלקה הגדול על תחבורה ציבורית.

ההחלטה על חיזוק העיר בית שמש
בינואר 2022 קיבלה הממשלה הקודמת החלטה על חיזוק העיר בית שמש. בין הדרכים לחיזוקה הכלכלי־חברתי של העיר נמנו פעולות שעל משרד התחבורה לבצע. כך הוטל על המשרד לקדם תכנון ובנייה של נתיבי תחבורה ציבורית, תכנון מסופים, הסדרת רחובות והתאמתם לנסיעת אוטובוסים מפרקיים, פיתוח רשת אופניים וכן הגדלת היצע האוטובוסים.

לפני שנה פרסם המרכז להעצמת האזרח דוח על התקדמות ההחלטה ומצא שבכל הנוגע לתחבורה היא לא מתקדמת כמתוכנן. בעיקר בשל תקציב חלקי שהועבר, היעדר שיתוף פעולה של הנהלת העיר הקודמת באשר לסלילת נתיבי אופניים, ובנוסף נמצא כי תוכנית המאי"ץ שמכוחה נבנה ההסכם שמתעכב - עדיין בדיונים.

בחודש יוני בשנה שעברה ביקרה צמרת משרד התחבורה בעיר, ואז ציינו שם כי "במהלך הישיבה, הנחתה השרה רגב לקדם פגישות של צוות המאי"ץ עם הנהלת העיר החדשה, על מנת לגבש הסכם לטובת העיר שייחתם בקרוב. במסגרת ההסכם, ייסללו 31 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית, מסלולי אופניים, יחודשו תשתיות התחבורה העירוניות, תשופר הבטיחות בדרכים ויורחבו הכבישים בעיר לטובת אוטובוסים רבי קיבולת. זאת במקביל להאצת העבודות ברחוב נהר הירדן, הרחוב הראשי של העיר, שכבר יצאו למכרז. ההסכם יביא להגדלת השימוש בתחב"צ, קיצור זמני נסיעה והורדת כמות האוטובוסים בצירים המרכזיים". ואולם חרף החלטות ממשלה ותוכניות שצוברות אבק - ההסכם ותיקצובו, כאמור, נתקעו.


הסכמי התחבורה הכלליים אושרו על ידי משרדי התחבורה והאוצר לקראת תקציב 2022, אז הוקצו 6 מיליארד שקל לסלילת נתיבי תחבורה ציבורית במשך 5 שנים וכן 2 מיליארד שקל לסלילת שבילי אופניים. גורמי המקצוע במשרד התחבורה והאוצר גיבשו בשעתו תבחינים מקובלים לבחינת ההקצאות. ואולם בפועל, רבות מהתוכניות מתעכבות, חלקן בשל מחלוקות פוליטיות.

מלשכת השר סמוטריץ' לא התקבלה תגובה.
עקב עבודות תשתית ברחוב חזון אי"ש בבני ברק, נרשמו עומסי תנועה כבדים בכל רחבי העיר. עקב חוסר תיאום מול משרד התחבורה וחברות התח"צ, כלל האוטובוסים זרמו לרחוב לפי הלו"ז הקבוע ויצרו עומס תנועה חריג ברחבי העיר. חלק מהקווים היוצאים מהעיר ביצעו במשך שעה וחצי איסוף בבני ברק, במקום 30-40 דק' ביום שישי רגיל. הפקק השתרך למרחק של יותר מ-1 ק"מ ממוקד העבודות.
עומסי תנועה דומים נרשמו במוצאי שבת, דבר שגרם לשיבוש התנועה בצירים רבים בעיר, כך גם נודע על רכבי חירום שלא יכלו לפלס דרכם מחמת העומס.

חלק מהנוסעים שנסעו בקו 681 שיצא בשעה 15:00 מב"ב לבית שמש הגיעו ליעדם דקות ספורות לפני זמן הדלקת הנרות.
סיום המסלול: 18:05, זמן הדלקת הנרות: 18:21

1757525309828.png

כך גם בקו 351 מקרית עתידים לאשדוד דרך בני ברק, יצא בשעה 15:30 וסיים בשעה 18:02. זמן הדלקת הנרות: 18:39

1757525442311.png

קו 210 מב"ב למו"ע שיצא בשעה 14:20 סיים את הנסיעה סמוך לשעה 17:42, זמן הדלקת הנרות 18:29

1757526269173.png

נסיעת קו 412 האחרונה מב"ב לנווה יעקב, י-ם בשעה 14:50 סיימה בשעה 17:43, הדלקת הנרות בשעה 18:22

1757526757047.png

בהשגחה פרטית לא היו עומסי תנועה חריגים בכבישים הבינעירוניים, אך מצב זה עשוי להשתנות ביום שישי הקרוב עקב חסימת כביש החוף באזור נתניה, דבר שעשוי להשפיע על כלל כבישי המרכז המקשרים בין נתיבי איילון וכביש 4. זאת לצד זמן השקיעה שמקדים השבוע בכ-10 דקות.

אני לא יודעת אם זה המקום לשחרר כאן, אבל נמאס, פשוט נמאס מהצורה שבה (לא) עובדים.
כמויות האוטובוסים שלא יוצאים, יוצאים לא בזמן, משנים מהמסלול, לא עוצרים עולה כל הזמן!
כבר אין אפשרות להסתמך על לוחות זמנים כשרוצים לתכנן מסלול, זה נהיה לא הגיוני בעליל!!!

כמה אנקדוטות מהתקופה האחרונה:
ערש"ק פרשת חיי שרה.
הוזמנתי לאח שלי שגר בצפת.
לקווים אלו יש צורך בהזמנת מקום מראש. הזמנתי מקום מראש, כמו שצריך. עכשיו אני רגועה.
יום שישי בבוקר התארגנו מוקדם (יום שישי קצר, נסיעה ארוכה)
אנחנו יוצאים לכיוון האוטובוס (אנחנו עולים בתחנה אחרונה). כשאנחנו בדלת, ה"קל-קו" טוען שהוא עוד שלוש דקות בתחנה.
(מה שהיה לא הגיוני בעליל, כי זה היה 3 דקות לאחר שעת היציאה, לרוב זה משהו כמו 20 דקות נסיעה בתוך העיר)
מרוב ריצה, לא הספקנו לקחת כיסוי גשם לעגלה, לא מטריות ולא כלום. רצנו כמות שאנחנו, התעטפנו איך שהוא במעיל והגענו לתחנה.
פתאום - מהפך. עוד עשרים דקות האוטובוס מגיע. אנחנו מחכים מחכים מחכים.
אחרי 40(!) דקות משעת היציאה - האוטובוס מגיע. השעה 11:55. ואז - הוא מנופף לנו לשלום---------------------------- ושועט בדרכו לכיון היציאה מהעיר.

אני שבת (אמורה להיות) בצפת. איך אני מגיעה? טלפון מהיר ל8787 מבהיר לי שהאוטובוס האחרון מבני ברק יוצא ב12:05. הצצה קטנה בשעון מגלה שהשעה כבר 12:00, ואם אין לי רשיון טיס (ואין לי) - אין לי דרך להגיע לבני ברק בפרק הזמן הזה.

טלפון (עצבני למדי, חייבת לציין) לחברת המפעילה. הנציגה אומרת שתבדוק ותחזור אלי (כאילו שזה יעזור לי...)
לאחר כמה דקות היא חוזרת אלי וטוענת "האוטובוס היה מלא, ולכן הנהג לא עצר"
אז דבר ראשון, מסקנה, אנשים, פליזזזזזזזזזזזזזזזזזז תזמינו מקום. עקרונית צריך להזמין מקום, אבל אף אחד לא אוכף את זה בעליה לאוטובוס. מה קורה? האנשים שעולים בתחנות הראשונות - מסודרים, גם אם הם לא הזמינו מקום, והאלו בתחנות האחרונות - גם אם הזמינו מקום לא תמיד הוא מובטח להם. הנציגה אמרה לי שהם מוציאים כמות אוטובוסים לפני כמות האנשים שהזמינו.
לטענתה רק 20 איש הזמינו מקום, ולכן הוציאו רק אוטובוס אחד.
בבקשה, קצת מחשבה על האחר, תזמינו מקום! זה לא כזה מסובך. זה מסקנה לקוראים.
למעשה התחלתי להתווכח איתה, והיא חוזרת על טענתה שהחברה לא אשמה שאנשים לא הזמינו מקום (כמובן, היא לא מאשימה אותי, תודה רבה לה באמת...).
ביקשתי פיצוי, אין עם מי לדבר.
ביקשתי כמה וכמה פעמים מנהל, והוא "לא נמצא". משום מה, מעולם הוא לא נמצא במקום, וגם אין דרך להשיג אותו.
(שאלתי אותה מה הם יעשו אם פתאום יוודע להם שיש פצצה בבניין, האם גם אז הם לא ישיגו אותו...)
כשהיא שאלה אותי מה אני רוצה מהמנהל אמרתי לה שאני רוצה פתרון איך אני מגיעה לשבת לצפת
(אמרתי לה בצחוק ,מצידי שהמנהל יבוא על קורקינט לקחת אותי לצפת, היא קיבלה את הדברים כמות שהם, ועונה לי בשיא הרצינות. "לא, המנהל לא יבוא על קורקינט, הוא עכשיו בבית"... מה את אומרתתתתתתתתתתתתתתתתת...)
מפה לשם, הבנתי שאם אני לא מזמינה מונית, אין לי דרך להגיע לשבת לצפת.
שינינו כיון ונסענו להורים שלי לשבת
(אה, ושכחתי לספר שכל פעם שנמאס לנציגה התורנית לדבר איתי, היא פשוט מעבירה אותי להמתנה. לפי הפרוטוקול אסור להם לנתק לי, אז הם מעבירים אותי להמתנה שלא מובילה לשום מקום, ואז ברישומים מופיע שאני ניתקתי ולא הם. מעניין למה)
עד כאן הקפה א'...;)

סיפור נוסף, לפני כחודש.
יש לי תור עם הבן שלי לבדיקת BERA (בדיקת שמיעה) בביה"ח רמב"ם.
תכננתי לקחת אוטובוס לתחנת סבידור מרכז בתל-אביב, ומשם להמשיך ברכבת.
רק מה שלא הבאתי בחשבון - שאומנם 379 יוכל להביא אותי למחוז חפצי, אבל זה יקרה רק אם הוא יעצור לי...
ושוב, המחזה חוזר על עצמו, הנהג מנופף לי לשלום (יפה שיש להם דרך ארץ, והם מקיימים את "והווי מקדים בשלום כל אדם")
הערכת מצב פשוטה ומהירה מבהירה לי שעם האוטובוס הבא אני לא אספיק את הרכבת. מה אני עושה?
זו בדיקה עם המתנה יחסית ארוכה, ואני לא הולכת לפספס אותה.
פשוט וקל. מונית. רק 180 ש"ח לתחנת רכבת...


סיפורים ג', ד',ה' עד ש' סופית בערך מספרים על קווים פנימיים שלא יצאו,
אחד אחרי השני, קו 4, קו 6 וכו'
כשאני בלחץ להגיע לתורים, ובסוף, מחוסר ברירה מזמינה מונית.
זה כבר מצב לא הגיוני!!!
למה (לפחות) 5 פעמים בחודש אני אמורה לשלם על מונית???
שדדתי בנק ולא ידעתי? ירשתי את רוטשילד? נהייתי שותפה של איילון מאסק?


והנה סיפור טוב לקינוח.
ערש"ק פרשת וארא. ממש עכשיו.
אנחנו מתארחים בשבת אצל חמותי - בגני הדר.
יש שתי דרכים להגיע לשם. קו 180 לבני ברק - ואנחנו יורדים בצומת שערייה או קו 179 ישירות לפ"ת
החיסרון בקו 179 שאנחנו עולים עליו די בתחילת המסלול, מה שאומר נסיעה ארוכה בתוך העיר, כמו כן, התדירות שלו די נמוכה.
היתרון שזה אוטובוס עירוני, ולא צריך לקפל עגלות, לדחוף לתא-מטען מזוודות וכו'
ב180 זה בדיוק הפוך. זה אוטובוס בינעירוני, בתדירות יחסית גבוהה במיוחד בשעות המאוחרות של יום שישי, וזו תחנה אחרונה
יצאנו מהבית בשעה 12:55, אנחנו שומעים שיש לנו 180 עוד רבע שעה (יחסית הרבה זמן לחכות בשעות האלו)
קו 179 יוצא ב13:10. בחישוב פשוט נגיע הרבה יותר מהר עם 180. אנחנו הולכים לתחנה של 180 (שכחתי לציין שזה תחנות אחרות)
מחכים. מחכים, מחכים. וה"קל קו" ממשיך ודבק במשנתו שהאוטובוס יגיע בעוד 15 דקות.
בשעה 13:08, כשאנחנו מבינים שבזמן הקרוב לא יגיע 180, אנחנו רצים בחזרה לתחנה של קו 179. שיוצא עוד רגע.
או, ב"ה, אנחנו שומעים שהוא יצא ואפילו מתקרב לעברינו. אחרי כמה דקות שהוא לא מגיע, אנחנו מתקשרים שוב לקל קו, ומגלים שכמה נחמד, האוטובוס נעלם מהמסלול. חיכינו עוד כמה דקות ליתר בטחון, ואין זכר לאוטובוס.
רצים שוב בחזרה לתחנה של 180, שלא עבר עדין. (יש לנו נקודת תצפית על התחנה ההיא, זה ממול)
מקפלים עגלה, מתכוננים, ורק ב13:35 הגיע קו 180.
(במשך 35 דקות לא עבר הקו הזה!!! , בשעות האלו של יום שישי אמור להיות קו כל מקסימום 12 דקות)
במהלך הנסיעה הקצרה מאלעד למחלף שערייה הספקתי להתקשר לחברה.
הנציגה שענתה לי "בדקה" ואמרה שהיא רואה שהאוטובוס סטה ממסלולו. שאלתי למה, וקיבלתי תשובה שהנהג על דעת עצמו סטה מהמסלול. וכמובן שהוא יקבל על זה קנס וכו' וכו'.
כשממש התעצבנתי על ההתנהלות, אז היא אומרת לי, אני ממש מצטערת שהאוטובוס לא עצר לך (מה זה לא עצר? גם לא עבר בתחנה!)
הטחתי בה, את לא באמת מצטערת, זה לא מעניין אותך, אז היא עונה לי, נכון, אבל אני נציגה של החברה ואני מתנצלת בשמה...
כששוב ביקשתי מנהל, אז היא אומרת שהוא לא נמצא, וגם ממנו אני אשמע את אותן התשובות, והוא לא יפרט לי את הדרכים בהם הם מטפלים בדברים האלו. הסברתי לה שברור שהוא לא יפרט. אין מה לפרט, כי הם לא מטפלים!
היא המשיכה להגיד שבוודאי, וכל מקרה כזה מטופל, והנהג מוזמן לשיחת בירור וכו'. אני רק אמרתי לה שאני ממש מרחמת עליהם אם זה המצב שלהם אחרי שהם מנסים לטפל ולייעל...

זהו. קצת שפכתי...
ועכשיו ברצינות. תגידו, יש מה לעשות????
יש עם מי לדבר???
יש דרך כל שהיא לשפר את המצב?
תלונות לחברה, כפי שהבנתי שוות לכפרות
(המקסימום זה שהם שמרו את השם שלי בתור "נוסע נודניק - לא לענות...)
יש מישהו שהתלונן במשרד התחבורה או בכל מקום אחר וראה מזה תועלת?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה