התייעצות תגידו, גם אתם הרגשתם משהו מאוד רוחני בעצרת?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
  • הוסף לסימניות
  • #42
את ההרגשה הטהורה והנכספת הזאת של מאות אלפים זועקים נאמנות והשתוקקות בדמעות, ובתחינות,
בבקשה פשוטה מאבא שבשמים שהמשטינים לא יצליחו להפריד בינינו, ולא יקשו עלינו בדבר המחבר שבלאו הכי גורם עונג לשנינו
א"א לבטאות א"א לתאר, מה שבטוח זה חדר עמוק עמוק בלב...

הרגע שר' מיילך זעק "אבינו מלכינו בטל מעלינו כל גזירות קשות ורעות" והציבור אחריו ואתה מבין שעיקר הזעקה והגזירה הנוראה לא המינוס בבנק וקשיי פרנסה, חולי ומחלה, אלא זעקה של רצון לקשר רוחני ופתאום נופלת ההבנה כמה אנו מקטינים את עצמינו, כמה אנחנו גדולים...

וכשהרב אלבז צעק את "שמע ישראל" וייחוד שמו ית' וגילוי מלכותו הדהד נשמע ברמה מפי רבבות האלפים דמיינתי לעצמי איך יתגלה כבוד מלכותו כשזה יהיה בצורה מושלמת...

אשריי שזכיתי להיות שייך לקבוצה הנבחרת בעם הנבחר הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אני מצטרף למה שאמרת,
זה היה מדהים לראות איך שכל בעלז אל כל המפלסים שלה מלאים בלומדים מכל הסוגים,
למדתי שם שעתיים בבוקר וכמעט שלא מצאתי מקום רק למעלה בביהמ''ד בסוף...
זה היה פשוט מצמרר
שמעתי שגם בגור היה ציבור מגוון עם כיבוד בשפע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
ראוי לציון מיוחד את חסידות בעלזא שאירחו בצורה מופלאה ממש עשרות אלפי לומדים!!!
לאורך כל היום שתי' קרה/חמה קפה, תה, מיץ וכו'
וארוחת צהרים חמה לאלפי אנשים שהגיעו לעצרת, לא אנ"ש ולא כלום, פשוט לתת מכל הלב, מיוחד ביותר.
אכן הגעתי משעות הבוקר לבעלזא הרגשתי שהעצרת עברה לשם. הם פתחו את הבימ"ד הגדול ואפי' העבירו את התפילה של בחורים לרפואת הרב'ה שליט"א לחדר טישים בכדי לא להפריע ללומדים.
מי כעמך ישראל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
בעצרת הקודמת הייתי גם, היה מרומם , ללא ספק
אבל פה היה יותר השתפכות של תפילה וזעקה לבורא עולם,בעיני יותר ממעמקי הלב,
כי אז הגזרות יותר ריחפו באוויר,
ועכשיו המצב יותר קשה,
כבר יש עשרות בכלא,
וסנקציות נוראיות על האברכים ובחורי ישיבות,
זה היה תפילה מעומק הלב, עם הרבה דמעות , מאות אלפי הנשים
הצלחת המעמד בעצם קיומו- לתת כח להיות חלק מציבור הכי טוב בעולם, הציבור החרדי, על כל גווניו
אחדות
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
חברים... ממש העלתם לי דמעות בעיניים...
איזה יהודים קדושים!!!

אני הרגשתי יותר מנעילה של יום כיפור... משהו לא שגרתי בכלל!!!
האחדות היתה יוצאת דופן בעליל.
ערבית התפללתי בשטיבלאך, והרגשתי שאני יותר אוהב את ה'זרמים' השונים שבין החרדים.

פשוט רציתי שגדולי ישראל יחליטו שמהיום אין נוסחים ומנהגים שונים. לפתוח מין סנהדרין/שו"ע שמאגד הלכה אחת לכולם!!!

אשכנזים שרים אדון הסליחות. ספרדים משתלבים בסליחות אשכנזיות... משהו לא רגיל!!!


ועוד משהו שמתי לב, שיש בחורים שבאו 'להחתים כרטיס' (כמובן יחסית...), וזה לימד אותי 'שיעור בחינוך הילדים' לתפילה מעומק הלב.
למשל: יום לפני העצרת אמר לי אברך, "אני לא כל כך מבין, מה אני הולך לעשות שם...". וזה קצת מעיד על החיבור שלו לתפילה בשעת צרה...

אסיים:
מרוב התרגשות, פניתי למישהו שאני לא מכיר (ולא מהזרם שלי), ואמרתי לו, "כמה נחת יש להשם, לראות את כל הבנים שלו, מתאספים יחד. למה? כדי לומר לו אנחנו רוצים את התורה שלך".

ולהשם אמרתי: "היה פעם בהיסטוריה משהו כזה... מאז מעמד הר סיני"?

חברים... היה? אשמח לתשובה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #48
ההרגשה הייתה במשפט אחד...
ישראל, ואורייתא, וקודשא בריך הוא, חד הוא...
אהבתי את השילוב המעניין של הנוסחים...
וגולת הכותרת קבל עול מלכות שמים של הגר"ר אלבז...
כמו שהצטמררתי בעצרת המיליון הקודמת כשהייתי נער צעיר, כך היום אותו שקט מופתי ואז צעקה שמרעידה לבבות...
בדיוק אני חושב ע"ז.
בעצרת הקודמת בעיקר אני זוכר את השאגות של הרב אלבז, וכאז כן עתה.
רק שאז שהייתי יותר צעיר, פחות היה לי את הכלים להתרגש כמו היום.

היתה עוד הפגנה בתשנ"ט נגד הבג"ץ ואני מתלבט אם הייתי שם.
יש כאן מישהו שיכול לעורר קצת נשכחות מה אפיין את המעמד אז.. מה היה הקטע המרגש?
כמו שכתבנו למשל על הרב אלבז, ואני רואה שכולם כותבים את זה גם אז וגם היום!

ה' ישמור אותו בריא אולם לעד לעולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
העצרת האחרונה הוכיחה דבר פשוט אך עוצמתי – אין כוח בעולם שיכול להתמודד עם ציבור גדול, מאורגן ומונהג, שמאמין בצדקת דרכו. לא מדינה, לא מערכת משפטית, לא דמוקרטיה ואף לא דיקטטורה. כשציבור שלם קם ואומר את דברו – זו הכרעה.
אך הניצחון איננו רק במספרים. הוא עומק של רעיון. שוב נחשף הפער שבין אמונה שורשית, עמוקה ונצחית – לבין הריקנות של התרבות החילונית. הדת מנצחת לא רק מפני שהיא צודקת, אלא מפני שהיא החיים עצמם: טבעית, בסיסית, מחוברת למהות האדם. רעיונות של “שיויון” פיקטיבי קמלים מולה מעצמם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
ואולי כאן המקום לציין את אלפי האברכים והבחורים שהגיעו משעות הבוקר (והלילה) ונכנסו מיד למקומם הטבעי -בית מדרש! בעלי סיפר שזה היה מחזה מפעים איך בית הכנסת הולך ומתמלא ובכל פינה יושבים או עומדים , עם מקום או בלי מקום, ולומדים ללא הפוגה עד שעת תחילת העצרת.
מצתרפת
אחים שלי אמרו שלא עניין אף אחד כיסא או לא הם למדו במרץ !
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
איזה מרגש היה !!! לשפוך דמעות כמים
כל המילים של השירים המרטיטים - "אין לנו שיור רק התורה הזאת" "ונהיה אנחנו וצאצינו.." "תורה הקדושה התחנני בבקשה" מקבלות המחשה ויזואלית !! לובשות צורה !!
איזה מרומם
שמעתי איזה ראיון שהמראיין ציין שלא לשבח שלא דיברו שום דבר אפקטיבי כי היה כ"כ הרבה חלוקי דיעות על המסרים אז התאגדו רק תחת הדבר היחיד שכולם הסכימו איתו - הוקרת לומדי התורה !!!!!!
האם יש לנו שבח גדול מזה שאנחנו מצליחים להתעלות על הכול ולהתאגד מסביב התורה ולומדיה ??!!!!
הלב מתכווץ ומתרחב
"הנה ימים באים, לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה '" !!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני חשתי התרוממות רוח והתרגשות עצומה.
אשרי שזכיתי להיות חלק מהעוצמה ומהקדושה האדירה הזו!
הרגעים שנגעו בי במיוחד היו — לראות כל עדה מתפללת מתוך השתפכות הנפש את קטעי התפילה, כשבעל התפילה מעדה אחרת... לשמוע את תקיעת השופר העוצמתית שהרעידה את הלב, ולחוות את קבלת עול מלכות שמים בעוצמה נדירה, כזו שאין דומה לה בעולם.


יהי רצון שתפילותינו תתקבלנה ברחמים וברצון, וה' ישלח במהרה את המשיח לגאולתנו השלמה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
במחילה מכבודך, זוהי טעות גמורה,
אני עמדתי מתחת גשר המיתרים והיתה שם אווירה מרוממת בצורה שאינה ניתנת לתיאור,
אוירה רצינית ומכבדת,
אני מסנגר עליך שלא היית שם ורק שמעת...
תמיד יש להיות ויש להיות, תלוי עד כמה אתה מחליט שאתה נמצא כאן, גם באיזורים הכי מרגשים ניתן היה למצוא כאלה שבלי לשים לב לא היו שם לגמרי (אני לא מדבר על אף אחד ספציפי...)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #55
ולהשם אמרתי: "היה פעם בהיסטוריה משהו כזה... מאז מעמד הר סיני"?
כל מילה!!
היה מרגש יותר מאי פעם,ועצם האחדות והתפילה המשותפת והאיחוד כוחות החוצה מגזרים ועדות-
היוו את ההוכחה הכי חזקה של 'ויחן'-בלב אחד ובאחדות מוחלטת!!!
אשרינו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בבוייאן היה משהו לא רגיל.
בית מדרש עם כלל האוכלוסיה החרדית. עם שתיה חמה/קרה בשפע רב.
ועוגיות.
ממש הכנסת אורחים.
היה עוד הרבה הרבה הכנסת אורחים וחסד אפשר אפילו לפתוח אשכול מיוחד בשביל זה ואכמ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
צודק לגמרי
לצערי גם בסביבה שעמדנו שם (ליד המרפסות של מוסד הרב קוק) היה נוער קליל יותר שהשקיעו בלטפס על המרפסות והסיחו דעתם של הקהל בסביבה, ההגברה לא נשמעה שם ברור אלא כמין תחרות בין הרמקולים מי משמיע ראשון ומי חוזר אחריו, בתהילים לא הצליחו להבין היכן נמצאים, המילים בדרך כלל לא היו ברורות חוץ משל הרב אלבז, וזה ממש היה הרגשה של פספוס אדיר, הציבור היה אדיש וקפוא, חבל שלא הבנתי בזמן אמת שאם אשנה מעט את המיקום הכל יסתדר.
ראיתי שהציבור שמתחת לגשר יותר באווירה אבל חשבתי שרק הצפיפות שם גורמת לזה ולא רציתי להיות שם עם ילדים.
עמדתי מתחת הגשר, היה באזור הזה המון בחורים צעירים וזה לא הפריע לי בכל להרגיש ולחוות את כל הנ"ל.

עוד משהו שממש ריגש היה הרגע הזה ב 14:15 שההמונים שהיו באוטובוסים בכביש 1 פשוט ירדו והתחילו לעלות גל מגינות סחרוב למעלה.
אתה מסתכל אחורה ורואה בעליה נהר של שחור לבן זורם למעלה ורק שני דברים עוברים בראש.
א. מי ההזוי/ה שחושב שהוא יכול לכפות על כל אלו משהו שהם לא רוצים
ב. עליה לרגל. מתי נזכה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
זה היה מדהים לראות איך שכל בעלז אל כל המפלסים שלה מלאים בלומדים מכל הסוגים,
למדתי שם שעתיים בבוקר וכמעט שלא מצאתי מקום רק למעלה בביהמ''ד בסוף...
זה היה פשוט מצמרר
אני יכול להגיד לכם דבר אחד, אני תכננתי ללמוד עם חברותא ביום העצרת, והיה אתגר ממש ממש קשה למצוא שני מקומות אחד ליד השני בכל בתי המדרש במרכז ירושלים!! ועברתי איזה 5 בתי כנסת כולל העזרת נשים הכל היה מפוצץ בלומדים מ8 בבוקר עד 8 בערב!!! לא יאומן!!!!! מי כעמך ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
{( הבתי מדרש היו הרבה יותר מלאים משובע ומזוינעס:)})
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
אני יכול להגיד לכם דבר אחד, אני תכננתי ללמוד עם חברותא ביום העצרת, והיה אתגר ממש ממש קשה למצוא שני מקומות אחד ליד השני בכל בתי המדרש במרכז ירושלים!! ועברתי איזה 5 בתי כנסת כולל העזרת נשים הכל היה מפוצץ בלומדים מ8 בבוקר עד 8 בערב!!! לא יאומן!!!!! מי כעמך ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
{( הבתי מדרש היו הרבה יותר מלאים משובע ומזוינעס:)})
כמובן חוץ משעות העצרת.....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה