דיון עוד מה'סור מרע' - כתבה ביתד על נפילה כואבת.

  • הוסף לסימניות
  • #81
היה היה אדם שהקים לו גמ''ח והרויח מכך בעקיפין ובמישרין כח שררה שלטון ואולי אפילו ממון.
לימים פחתו ההפקדות ואיתם פחתו הכח ושאר המנעמים.
הלך מיודעינו ורחרח מדוע ולמה פחתו ההפקדות, ענו לו הקהל-מצאנו שדה טובה ואנו משקים אותה בכספנו.
חשב מיודעינו איך נשמר את כוחנו, והגיע למסקנא-הן תמימים הם, בוא נבהיר להם שהשדה שהם מצאו אינה מצמיחה משבעת המינים, אלא דרדרים.
(עריכה: כמובן שאין הדברים נאמרים לגופו של אדם, אלא רק לעורר הלבבות).
קצת מוגזם בסוף הוא לא מתעלם משוק ההון גם בכנוסים ששל יד שמשון וגם בעצות לאנשים פרטיים
לדעתי הוא רואה את עצמו קודם כיועץ כלכלי לפני הפעילות שלו בגמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
המוסך המקומי לאוהל בישמעל
היה היה אדם שהקים לו גמ''ח והרויח מכך בעקיפין ובמישרין כח שררה שלטון ואולי אפילו ממון.
לימים פחתו ההפקדות ואיתם פחתו הכח ושאר המנעמים.
הלך מיודעינו ורחרח מדוע ולמה פחתו ההפקדות, ענו לו הקהל-מצאנו שדה טובה ואנו משקים אותה בכספנו.
חשב מיודעינו איך נשמר את כוחנו, והגיע למסקנא-הן תמימים הם, בוא נבהיר להם שהשדה שהם מצאו אינה מצמיחה משבעת המינים, אלא דרדרים.
(עריכה: כמובן שאין הדברים נאמרים לגופו של אדם, אלא רק לעורר הלבבות).
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
קצת מוגזם בסוף הוא לא מתעלם משוק ההון גם בכנוסים ששל יד שמשון וגם בעצות לאנשים פרטיים
לדעתי הוא רואה את עצמו קודם כיועץ כלכלי לפני הפעילות שלו בגמח
לא דיברתי לגופו של אדם!!! אבל אם חשוב לך אז תוסיף בית למחזמר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
קצת מוגזם בסוף הוא לא מתעלם משוק ההון גם בכנוסים ששל יד שמשון וגם בעצות לאנשים פרטיים
לדעתי הוא רואה את עצמו קודם כיועץ כלכלי לפני הפעילות שלו בגמח
אתה לא הבנת למי הוא התכווין
לכאורה [למותר לציין שאותו בעל גמח הוא כן סמך על ההשקעות המפוקפקות ואף השקיע בהם] לכאורה
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
אצלינו בקהילה (וכך זה שנים באמריקה אצל משפחתי) ההורים לא נותנם כסף לדירה (מי שאין לו אפשרות לגם וגם), אלא כסף להשקעה נכונה, ובגלל שזה התרבות אנשים לא מתביישים לשאול ולא עושים דברים במחשכים, מה שאני מבינה שרוב הנפילות זה בגלל חוסר האפשרות להתייעץ, לא לספר ולא לשתף וממילא נופלים בשטויות כאלו.
אצלינו בקהילה (וכך זה שנים בישראל אצל הליטאים)
ההורים לא נותנים כסף לדירה, אלא בסיס כלכלי לכל החיים
והזוג, קונה ומשקיע מה שהוא חושב שהשקעה נכונה
(אנערף מה מגדיר השקעה לנכונה? נדל״ן לפני עשור זה השקעה לא נכונה?)

והנושא הכי מדובר בכוללים ובמשפחה אחרי שידוכים ולידות
זה איפה אפשר להשקיע
לכל אחד יש המון עם מי להתייעץ ולשתף

ואם כבר הבעיה היא הפוכה
כל אחד חושב שהוא מבין ויודע
וכל אחד הופך להיות ״יועץ״

הלוואי על זוג חרדי קלאסי בארה״ב
שהיה מגיע להכפלת הון שזוג ליטאי קלאסי עשה פה בשלושים שנה האחרונות
(חישוב פשוט, עם כמה התחתנו מול כמה ששילמו עבור חתונות ילדיהם)
מצחיק לראות איך דור הZ בטוח שהוא יודע יותר טוב מדור המילניום איך להשקיע
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
שמעתי הכל בקול הלשון והיה מביך
אני מצטט את אריה ליבוביץ
"ההזיה ששוק ההון יעשה 10% בשנה - אין דבר כזה"
ואין מה להכחיש שהרב קסלר אכן דיבר כנביא ש"ודאי לו שמי שישקיע יפסיד, כי הקב"ה לא רוצה בזה"
עזוב שהגרמ"ה הירש תמך בכל מאודו
לגבי הדברים של הרב קסלר, אני חושב שיש להתייחס למשמעות הכוללת של דבריו ולא להתפס למשפט כזה או אחר ולהוציא אותו.
כדוגמא היה גם אפשר להוציא את המשפט שהוא מתייחס לגבי המומחים ומסביר שהם כנראה צודקים והוא לא מבין בזה.
(אם יש מישהו שיש לו אפשרות להעלות את התמליל המלא של דבריו אני מניח שזה יראה את מה שאני אומר)

לגבי אריה ליבוביץ, לצערי אף שנכחתי באירוע אינני זוכר מה אמר בכנס האחרון ומה היה התוכן הכולל של דבריו בלי להתפס למשפט כזה או אחר,
אך וודאי שלאורך השנים הכינוס שלו וגם הוא עצמו הציגו קו מאוד מאוזן ושקול, גם בנושא ההשקעה במניות וגם בנושאים אחרים,
לפחות ממה שלי זכור הרב ליבוביץ לא בכינוס ההוא ולא במאמרים שפרסם, לא כתב שאין להשקיע במניות, אלא דיבר על הצורך לבדוק היטב ולהבין מה שעושים ולא להסחף אחר טרנדים.
לצד זאת הוא כמובן משווק את הגמ"ח שלו, שזה דבר לגיטמי לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
חשוב להזכיר שהרב ליבוביץ לא מדבר רק נגד השקעות
בכנסים הכלכליים שהוא מקיים מדי שנה (שהם כינוסים פורצי דרך במגזר החרדי לדעתי)
הוא מדבר גם על מה כן ולא רק על מה לא
הכנסים כולם נמצאים בקול הלשון וניתן לצפות בהרצאות של הרב ליבוביץ בהם
אני אישית זכיתי לדבר במסגרת הכינוסים של יד שמשון על נושא חשיבות הפנסיה ומסלולי ההשקעה בפנסיה, ודיברתי בעד השקעה במסלולי מניות, כאמור זה היה בכינוס של יד שמשון, כפי שתוכלו לראות את ההרצאות בקול הלשון.
גם בכינוס שנה לאחר מכן דיבר נחום ברוק בעד השקעות במניות.


רק בשנה האחרונה בעקבות התבהלה למניות הוא שינה מעט גישה, אך גם בשנה האחרונה הדיבורים בכינוס לפחות לדעתי כמי שהשתתף שם ושמע את ההרצאה של הרב קסלר הדיבור היה מאוד עניני לא סתם הפחדות אלא העלאת נקודות שאני מניח שרבים מאוד יסכימו איתם
לא הובנתי נכון

דיברתי בעיקר על מערכת יתד נאמן
שנותנת יד חופשית לפרסומות מכל סוג שהוא
אבל מעולם לא טרחו ברצינות להסביר לציבור מה הדרך הכי קלה ובטוחה להשקיע
ומעולם לא הסבירו עד כמה האחוזי תשואה שמובטחים במיזמים שהם עצמם מפרסמים מופרכים

גם הר׳ אריה ליבוביץ עצמו
שיש לו זכויות רבות בעזרה לציבור
נפל במשהו ששייך לעבר
״הפחדות קיצוניות״
בתקווה שאנשים יברחו מכל הנושא

היום לעניות דעתי זה בדיוק הפוך
כולם שומעים סיפור
ובמקום להבין את המוסר השכל
בטוחים שהם יהיו יותר חכמים
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
אצלינו בקהילה (וכך זה שנים בישראל אצל הליטאים)
ההורים לא נותנים כסף לדירה, אלא בסיס כלכלי לכל החיים
והזוג, קונה ומשקיע מה שהוא חושב שהשקעה נכונה
(אנערף מה מגדיר השקעה לנכונה? נדל״ן לפני עשור זה השקעה לא נכונה?)

והנושא הכי מדובר בכוללים ובמשפחה אחרי שידוכים ולידות
זה איפה אפשר להשקיע
לכל אחד יש המון עם מי להתייעץ ולשתף

ואם כבר הבעיה היא הפוכה
כל אחד חושב שהוא מבין ויודע
וכל אחד הופך להיות ״יועץ״

הלוואי על זוג חרדי קלאסי בארה״ב
שהיה מגיע להכפלת הון שזוג ליטאי קלאסי עשה פה בשלושים שנה האחרונות
(חישוב פשוט, עם כמה התחתנו מול כמה ששילמו עבור חתונות ילדיהם)
מצחיק לראות איך דור הZ בטוח שהוא יודע יותר טוב מדור המילניום איך להשקיע
זה כמובן לא נכון הספוילר:
כעת לעובדות- הזוגות הליטאיים קנו דירות בקריית ספר לפני 30 שנה (1995) והמשקיע האמריקאי שם בS&P500
הזוג הליטאי השקיע 400000 ש"ח לדירת 5 חדרים, שכיום שווה במקרה הכי טוב 2.3 מיליון והם הוזקקו לשפץ אותה ב200000 ש"ח לפחות פעם אחת. הזוג האמריקאי גם השקיע 400000 ש"ח (100000$) והיום יש לו בתיק 9,000,000 ש"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
הזוג האמריקאי גם השקיע 400000 ש"ח (100000$) והיום יש לו בתיק 9,000,000 ש"ח
כמה זוגות אמריקאיים כאלו אתה מכיר?
(חוץ מזה שהסטיגמה כאילו באמריקה כולם גרים בשכירות ומשקיעים את הכסף וכו', ממש לא נכונה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
זה כמובן לא נכון הספוילר:
כעת לעובדות- הזוגות הליטאיים קנו דירות בקריית ספר לפני 30 שנה (1995) והמשקיע האמריקאי שם בS&P500
הזוג הליטאי השקיע 400000 ש"ח לדירת 5 חדרים, שכיום שווה במקרה הכי טוב 2.3 מיליון והם הוזקקו לשפץ אותה ב200000 ש"ח לפחות פעם אחת. הזוג האמריקאי גם השקיע 400000 ש"ח (100000$) והיום יש לו בתיק 9,000,000 ש"ח
זה כמובן לא מה שהיה כתוב בספוילר:

השאלה היא פשוטה
כמה כסף היה להם ברגע החתונה
וכמה כסף יש להם היום + כל מה שנתנו לילדיהם
מהיכן ההכפלת הון?
הסיפור על הדירה בק״ס רק מוכיח את יכולות החיסכון וההשקעה שלהם,
אחרת מהיכן הם חיתנו את ילדיהם?

ולפינת העובדות:
למשפחה האמריקאית הממוצעת אין 9m בתיק
אפילו לא קרוב

ומלפני 30 שנה (וגם 20)
להשקיע בs&p500 היה עדיין רעיון מוזר

כי להגיד שחרדי בן 50 ממוצע בארה״ב נמצא בעשירון העליון (מקור ג׳ימני)
זה בקושי בדיחה
כנ״ל שהחרדי הממוצע השקיע בסנופי לפני שהוקם קרן מחקה כזו (1993)
זה כבר עצוב
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #93
כעת לעובדות- הזוגות הליטאיים קנו דירות בקריית ספר לפני 30 שנה (1995) והמשקיע האמריקאי שם בS&P500
הזוג הליטאי השקיע 400000 ש"ח לדירת 5 חדרים, שכיום שווה במקרה הכי טוב 2.3 מיליון והם הוזקקו לשפץ אותה ב200000 ש"ח לפחות פעם אחת. הזוג האמריקאי גם השקיע 400000 ש"ח (100000$) והיום יש לו בתיק 9,000,000 ש"ח
לא הבנתי למה אתה מתעלם מהשכירות שהם לא שילמו בשונה מהזוג האמריקאי
אם הזוג האמריקאי שילם רק 2000 שח שכירות לשלושים שנה תוריד להם בחצי את התשואה נשאר בערך 4.5 מ'
תוריד עוד מיליון שקל מס נשאר 3.5 מ' (וכנראה ישאר פחות כי דירת 5 חדרים לא עולה 2000 שקל שכירות...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
לא הבנתי למה אתה מתעלם מהשכירות שהם לא שילמו בשונה מהזוג האמריקאי
אם הזוג האמריקאי שילם רק 2000 שח שכירות לשלושים שנה תוריד להם בחצי את התשואה נשאר בערך 4.5 מ'
תוריד עוד מיליון שקל מס נשאר 3.5 מ' (וכנראה ישאר פחות כי דירת 5 חדרים לא עולה 2000 שקל שכירות...)
אני לא מתעלמת
במחשבון שלי שכירות ממוצעת בקרית ספר עלתה 4000 ש"ח
זה אפילו לא מיליון וחצי
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
אני לא מתעלמת
במחשבון שלי שכירות ממוצעת בקרית ספר עלתה 4000 ש"ח
זה אפילו לא מיליון וחצי
אם אותו זוג ליטאי השקיע את ה4000 האלה בSP500 (אחרי שהוא קנה דירה) יש לו היום בנוסף לדירה את ה9 מיליון שיש לאמריקאים...
או לחלופין אם הזוג האמריקאי היה מושך כל שנה 48000 שקל מההשקעה בשביל לשלם לשכירות מהSP500 לא היה נשאר לו כלום היום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
זה כמובן לא מה שהיה כתוב בספוילר:

השאלה היא פשוטה
כמה כסף היה להם ברגע החתונה
וכמה כסף יש להם היום + כל מה שנתנו לילדיהם
מהיכן ההכפלת הון?
הסיפור על הדירה בק״ס רק מוכיח את יכולות החיסכון וההשקעה שלהם,
אחרת מהיכן הם חיתנו את ילדיהם?

ולפינת העובדות:
למשפחה האמריקאית הממוצעת אין 9m בתיק
אפילו לא קרוב

ומלפני 30 שנה (וגם 20)
להשקיע בs&p500 היה עדיין רעיון מוזר

כי להגיד שחרדי בן 50 ממוצע בארה״ב נמצא בעשירון העליון (מקור ג׳ימני)
זה בקושי בדיחה
כנ״ל שהחרדי הממוצע השקיע בסנופי לפני שהוקם קרן מחקה כזו (1993)
זה כבר עצוב
א. זה לא 9 מ' דולר זה2.2 מיליון דולר ב. אני מסכימה שלא התחילו את זה לפני 30 שנה אלא לפני 10-15 שנה, אצלנו במשפחה זה קיים, אם תרצה נוכל לעשות את אותו חישוב על 10 שנים זה יהיה הרבה יותר לטובת שוק ההון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
אם אותו זוג ליטאי השקיע את ה4000 האלה בSP500 (אחרי שהוא קנה דירה) יש לו היום בנוסף לדירה את ה9 מיליון שיש לאמריקאים...
או לחלופין אם הזוג האמריקאי היה מושך כל שנה 48000 שקל מההשקעה בשביל לשלם לשכירות מהSP500 לא היה נשאר לו כלום היום...
כמובן שאתה צודק, וזה מראה את חשיבות ההשקעה בשוק ההון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
א. זה לא 9 מ' דולר זה2.2 מיליון דולר ב. אני מסכימה שלא התחילו את זה לפני 30 שנה אלא לפני 10-15 שנה, אצלנו במשפחה זה קיים, אם תרצה נוכל לעשות את אותו חישוב על 10 שנים זה יהיה הרבה יותר לטובת שוק ההון.
א. ברור, 9 מיליון דולר זה ב2-3% העליונים
ב. בישראל משקיעים הרבה יותר זמן
ההפרשות לפנסיה הרבה יותר נפוצות וותיקות
ג. גם השקעה עצמאית נפוצה בשנים האחרונות
ד. השקעה בנדל״ן בישראל לפני עשור הייתה יותר רווחית בחלק מהמקרים
(השקעה בלי הון עצמי בכלל, או כיסוי של ההון עצמי תוך כמה שנים)
ה. גם אם השקעה בסנופי נקודתית נכנסה באיחור ביחס לאמריקאים
ברור שלדברים דלעיל אין שחר
אנשים לא מתביישים לשאול ולא עושים דברים במחשכים, מה שאני מבינה שרוב הנפילות זה בגלל חוסר האפשרות להתייעץ, לא לספר ולא לשתף וממילא נופלים בשטויות כאלו.
ברור שאין שום בושה לשאול ולהתייעץ
וק״ו שאף אחד לא היה צריך לעשות משהו במחשכים
 
דירה לפני 10 שנים שעלתה 1.2 כמה שווה היום?
בS&P זה נהיה 4.1 מיליון לפני מיסוי, אבל כל הדיון לא ברור לי, וודאי שהיכולים לרכוש דירה צריכים לרכוש דירה וזה לא קשור להשקעה, לנו קנו דירה לפני שנתיים ברוממה ושווי השכירות שלה
א. ברור, 9 מיליון דולר זה ב2-3% העליונים
ב. בישראל משקיעים הרבה יותר זמן
ההפרשות לפנסיה הרבה יותר נפוצות וותיקות
ג. גם השקעה עצמאית נפוצה בשנים האחרונות
ד. השקעה בנדל״ן בישראל לפני עשור הייתה יותר רווחית בחלק מהמקרים
(השקעה בלי הון עצמי בכלל, או כיסוי של ההון עצמי תוך כמה שנים)
ה. גם אם השקעה בסנופי נקודתית נכנסה באיחור ביחס לאמריקאים
ברור שלדברים דלעיל אין שחר

ברור שאין שום בושה לשאול ולהתייעץ
וק״ו שאף אחד לא היה צריך לעשות משהו במחשכים
אם אין בושה מצויין, אני הבנתי שאצלכם מתביישים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה