בקשה הפגנות חרדים

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
דמינו הותר {אסון} דמינו הופקר {אסון} וכבר בכל הפגנה של ציבור שלנו קורה משהו יגידו התאבדות ויגיד דריסה וכו' אני אומר תחזרו לבית המדרש בזמן הרומאים לא היו הפגנות היו לומדים {תשאל את רבי עקיבא וחבריו} אז די להתחכמויות לא רוצים צבא ועבודה {כי כך חונכנו וכך הדרך} אז לפחות ללמוד בשקידה ושקיקה לא הפגנה וסכנה
תענית דף י"ח ע"א: "פעם אחת נגזרה גזירה על ישראל שלא יעסקו בתורה ושלא ימולו את בניהם ושיחללו שבתות, מה עשה יהודה בן שמוע וחבריו הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה, אמרה להם עמדו והפגינו בלילה. הלכו והפגינו בלילה, אמרו אי שמים, לא אחים אנחנו, לא בני אב אחד אנחנו, לא בני אם אחת אנחנו, מה נשתנינו מכל אומה ולשון שאתם גוזרין עלינו גזירות רעות, ובטלום".
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מישהו יכול
אני מאמינה שאם זה היה נשק יחיד ומועיל היינו שומעים או רואים את גדולי ישראל משתמשים בזה...
הרב יעקב עדס, הרב משה צדקה, ועוד שלל רבנים שלא מביאים בעיתונים המיינסטרים כי הם לא מיישרים קו עם העסקנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לא יודע אם זה נכתב מבורות או מרשעות.
אבל צפייה קלה בתיעודים תראה שמאות או אלפי אברכים יצאו היום למוקדים שונים ברחבי הארץ, בשביל לזעוק את הכאב של כולנו.
ביחס לזקני העם זה בחורים .
סתם שאלה איך נכנס פה בורות לאיזה תחום ידיעה זה שייך שמי שאין לו את זה הוא בור
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אני מאמינה שאם זה היה נשק יחיד ומועיל היינו שומעים או רואים את גדולי ישראל משתמשים בזה...
קשקוש ישן.
רבותינו, ובראשם מרן הרב אלישיב זצ"ל, קראו לא פעם לצאת להפגנות, למרות שלא עלה על דעתם להשתתף בהם.
מאותה סיבה שלא עלה על דעתם שקשישים בני גילם ישתתפו בהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
דמינו הותר {אסון} דמינו הופקר {אסון} וכבר בכל הפגנה של ציבור שלנו קורה משהו יגידו התאבדות ויגיד דריסה וכו' אני אומר תחזרו לבית המדרש בזמן הרומאים לא היו הפגנות היו לומדים {תשאל את רבי עקיבא וחבריו} אז די להתחכמויות לא רוצים צבא ועבודה {כי כך חונכנו וכך הדרך} אז לפחות ללמוד בשקידה ושקיקה לא הפגנה וסכנה
דווקא בזמן הרומאים היתה ההפגנה הראשונה הידועה לנו...
"פעם אחת נגזרה גזירה על ישראל שלא יעסקו בתורה ושלא ימולו את בניהם ושיחללו שבתות מה עשה יהודה בן שמוע וחביריו הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה אמרה להם עמדו והפגינו בלילה הלכו והפגינו בלילה אמרו אי שמים לא אחים אנחנו לא בני אב אחד אנחנו לא בני אם אחת אנחנו מה נשתנינו מכל אומה ולשון שאתם גוזרין עלינו גזירות רעות ובטלום ואותו היום עשאוהו יו"ט" (תענית יח.)

אבל... רש"י מסביר שזו היתה עצרת תפילה ולא הפגנה:
"הפגינו - צעקו כך מתרגמינן בתהלים כל לשון שועה וצעקה לשון פגינה: אי שמים גרסינן אהה ה' להקב"ה היו צועקים על אותם שגזרו עליהם גזרות קשות והיו אומרים להם לפני הקב"ה וכי לא אחיכם וכו':"
ותוס' לא חולק:
"הלכו והפגינו. הפיגו לשון נהי וצעקה. אי שמים גרסינן פירוש שמים להקב"ה היו צועקין למה יאמרו הגוים איה אלהיכם ולהם אמרו וכי לאו אחיכם אנחנו וכו':"
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ברור ששונאים אותנו אבל למה צריך להכניס את עצמנו למקום סכנה ערבים מוחזקים בעיני לרוצחים צריך להבין ולהיזהר לא כי הם בסדר אלא כי לא בסדר
וגם למה צריך לתקוף רכב שנקלע לזירת הפגנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
תענית דף י"ח ע"א: "פעם אחת נגזרה גזירה על ישראל שלא יעסקו בתורה ושלא ימולו את בניהם ושיחללו שבתות, מה עשה יהודה בן שמוע וחבריו הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה, אמרה להם עמדו והפגינו בלילה. הלכו והפגינו בלילה, אמרו אי שמים, לא אחים אנחנו, לא בני אב אחד אנחנו, לא בני אם אחת אנחנו, מה נשתנינו מכל אומה ולשון שאתם גוזרין עלינו גזירות רעות, ובטלום".
לא כתוב שהם עשו את זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
דווקא בזמן הרומאים היתה ההפגנה הראשונה הידועה לנו...
"פעם אחת נגזרה גזירה על ישראל שלא יעסקו בתורה ושלא ימולו את בניהם ושיחללו שבתות מה עשה יהודה בן שמוע וחביריו הלכו ונטלו עצה ממטרוניתא אחת שכל גדולי רומי מצויין אצלה אמרה להם עמדו והפגינו בלילה הלכו והפגינו בלילה אמרו אי שמים לא אחים אנחנו לא בני אב אחד אנחנו לא בני אם אחת אנחנו מה נשתנינו מכל אומה ולשון שאתם גוזרין עלינו גזירות רעות ובטלום ואותו היום עשאוהו יו"ט" (תענית יח.)

אבל... רש"י מסביר שזו היתה עצרת תפילה ולא הפגנה:
"הפגינו - צעקו כך מתרגמינן בתהלים כל לשון שועה וצעקה לשון פגינה: אי שמים גרסינן אהה ה' להקב"ה היו צועקים על אותם שגזרו עליהם גזרות קשות והיו אומרים להם לפני הקב"ה וכי לא אחיכם וכו':"
ותוס' לא חולק:
"הלכו והפגינו. הפיגו לשון נהי וצעקה. אי שמים גרסינן פירוש שמים להקב"ה היו צועקין למה יאמרו הגוים איה אלהיכם ולהם אמרו וכי לאו אחיכם אנחנו וכו':"
רש"י בר"ה י"ט ע"א מפרש אחרת:
"הפגינו - צעקו בשוקים וברחובות כדי שישמעו השרים וירחמו עליכם".
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה