תיווך מתנדבות לעזרה

  • הוסף לסימניות
  • #21
לא רוצה להזכיר סיפורים שהיו עד כמה זה מסוכן..
יש סמינרים שיש להם בנות מתנדבות על בסיס קבוע ורק במשפחות שהסמינר בדק < ולהם יש איך ויידע לדעת מה קורה. ואגב הבנות הולכות לעזור< מנסיון אצלינו שבאו לעזור> רק בזוגות ואחרי בירורים....
חלילה לא מוריד תרעיון לגמרי אבל אני את הילדה שלי לא הייתי שולח לשום מקום שאני לא מכיר ממש אישית
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
ואוו ממש מרגש לשמוע!
האמת היא, שחשבנו על הכל.
גם על הבעיות הנ"ל לכן ציינתי במפורש "*הנאמנות והמשפחות יכנסו למאגר אחרי ברור אמינות"
וכמובן רק בשעות היום ולא כשהן לבד בבית ובלי גברים. בקשר לביטוח זה אכן נקודה שלא חשבנו אבל באמת אחשוב ע"כ רציני אם והיה ויגדל ויהיה תורמים למיזם נדאג גם לזה. בע"ה.
חשבנו יותר על בנות בגילאי 16-18 או בנות פנימיה או חלשות יותר בפן הלימודי
כל בת אפילו הכי עמוסה שבעולם אם תקדיש שעה שעתיים בשבוע/שבועיים לחסד אמיתי וטהור תצטרפנה כל הבנות ויהיה המון שעות של הושטת יד קטנה לכל המשפחות המשועות
דובר כאן על סינון למשפחות במצוקה.
הקושי נפוץ מאוד אצל כלל האוכלוסיה גם מי שיש לה כסף. מאוד יהיה לה קשה למצוא (מברור יסודי)
פשוט אין! ברגע שזאת תיהיה יוזמה גם בנות בזוגות זה כבר יהיה אחרת יהיו יותר ידיים
יותר יכנס למודעות של הבנות השעות הפנויות שיש להן שלא נדבר על החסד העצום!
יותר חשבנו על סדר בסיסי של בית טאטוא כביסות שטיפת ריצפה/כלים בייביסיטר
במיוחד במצב של לפני\אחרי לידה כמובן שהן תהיינה בעדיפות עליונה אבל כל מקרה לגופו.
לא כולנו יודעות לעשות את זה טוב לעבוד\לגדל\לבשל\לכבס\לסדר\להיות רעיה בבת אחת באותו יום!
אז צעד נעשה עכשיו ונפתח כתובת מייל!
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
לגבי השם חשבנו על "מעגלים" כי בתכל'ס כל חסד הוא בסוף חוזר אליך..
מחר יהיה עוד התקדמות בעניין. לאט לאט מגבשים את הרעיון לכדי משהו מציאותי!!

תודה רבה לכולכן! על העידוד והתמיכה!!
אשמח לשמוע עוד דיעות\עיצות\ורעיונות
אשמח שתפצנה את הרעיון הלאה ולקבל מידע רלונטי גם למייל הנ"ל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אני מכירה משפחה עם 4 קטנים מתחת גיל 5 כש-2 ילדים מיוחדים עם קשיים רבים מאד !!!
ואין להם שום גוף שעוזר להם .
הלב נקרע .
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני מכירה ארגון שמציע עזרה אחרי לידה - הבחורות לוקחות את הילדים לגינה / אליהן הביתה בלבד, לא עוברות את סף הדלת. וזו עזרה גדולה גם ככה!
בישולים - הם מציעים מבשלת, בתשלום מסובסד, כנ''ל ניקיון.
(לא יעזור "לברר", חסר סיפורים בקהילה?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אני מכירה ארגון שמציע עזרה אחרי לידה - הבחורות לוקחות את הילדים לגינה / אליהן הביתה בלבד, לא עוברות את סף הדלת. וזו עזרה גדולה גם ככה!
בישולים - הם מציעים מבשלת, בתשלום מסובסד, כנ''ל ניקיון.
(לא יעזור "לברר", חסר סיפורים בקהילה?)
רעיון מעולה ועזרה ענקית!

כל סוג של עזרה למשפחה כזאת מקלה מאד.

לקחת ילדים לגינה או למשחקיה מאפשרת לאמא מרווח נשימה שלו היא זקוקה כל כך.

אין ברירה, חייבים לחיות את המציאות
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אפשר גם לעזור בשיעורי בית לגדולים יותר, ואפילו לחזור עם הקטנים על החומר הנלמד בגן. מהכרות קרובה, המטלות האלה קשות מאד להורים שגם כך כורעים תחת הנטל, ומאידך הילדים סובלים מכך. אם עושים את זה נכון - הילדים גאים בעזרה הזאת, מה עוד שהבחורות יכולות אפילו לשלוח פתק למורה / רבה / גננת.

מי כעמך ישראל!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני מכירה משפחה עם 4 קטנים מתחת גיל 5 כש-2 ילדים מיוחדים עם קשיים רבים מאד !!!
ואין להם שום גוף שעוזר להם .
הלב נקרע .
אולי מישהו כאן יוכל לעזור או שמכיר מישהי שתוכל לעזור?

אולי תכתבי לנו רק את שם העיר, ומי שרצינית שתתכתב אתך באישי
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בירושלים .
מדובר במשפחה חרדית ואיכותית
הילדים דוברי אידיש ועברית .

תודה על ההצעה .
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
מצטרפת להתלהבות מהיוזמה
ברכות רבות תבואנה על ראשיכן!
וגם ההתרעות הן במקומן, חייבים להיות גדרים מאד חזקים וברורים.

היוזמה הזו נוגעת לכל אמא שמרגישה כורעת תחת העומס. למצב הכלכלי אין קשר.
כשנזקקתי לעזרה והצעתי תשלום נאה עם כיסוי ביטוחי, היה מפרך למצוא מישהי מתאימה ש"נאה" לה להדיח כלים ולקפל כביסה בבית של אחרים. חלילה חלילה ניקיון. בקושי העזתי לתת לה מטאטא ביד, וגם זאת לא בכל פעם...

ברור שמי שיושב על צנורות של מיליונים, יכול להעסיק עוזרת שאחראית על כל ענייני הבית, במשרה מלאה דרך חברת כוח אדם ואז הכל מסודר.
אבל רוב הציבור לא אוחז שם.
גם בקרב מי שכבר נקרא יותר מסודר כלכלית, עדיין רווח השיקול הכלכלי והרצון לחסכון.

אשתדל לסיע בכל אשר יידרש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
שלום לכן כל נשות ישראל היקרות!
אחרי שישבנו והעמקנו בנושא הגענו למסקנה שכמעט כל בית בישראל זקוק להושטת יד בשנות גידול הילדים
השטף של החיים הלידות, העבודה.. מוציאים מאיתנו, האמהות כל כך הרבה כוחות
ואם רק היתה עוד יד שתעזור ותקל מעליך... כמובן ללא תמורה כי גם ככה את לחוצה בעניין..
אז אנחנו מרימות את הכפפה!
לקחנו זאת על עצמנו אני ואחותי ואנו מעוניינות לעשות זאת לש"ש ובעילום שם וללא שום כוונת רווח!
רק כדי שזה יצא לפועל ברצינות אנו צריכות קצת את העזרה שלכן...

אנחנו פותחות סוג של "משרד תיווך"
כל משפחה יכולה לקבל עזרה! גם אלה שגומרים בכבוד את החודש
מספיק שהאמא היקרה לא מצליחה להשתלט על הכביסות/כלים/בישולים

זה יעבוד ככה:
יש נערות/נשים צדיקות שיש להם קצת זמן לעשות חסד אמיתי "נאמנות"
ויש את המשפחות שזקוקות לעזרה (וזה לא בושה!!!)
אנחנו פשוט נתווך בינהן.
את זקוקה לעזרה? קודם כל את צריכה להרשם למאגר (אל תתבישי!). תתקשרי.
ואנו נעשה הכל כדי למצוא לך מישהי צדיקה שתיהיה לך לעזר.
אין לנו כרגע תקציב אפילו לא לפרסום.
באיזה עיר/אזור? זה תלוי בך! את יכולה להיות שותפה פעילה!
ואם נתקדם אח"כ ויהיו תרומות נוכל גם לשלם קצת למתנדבות/לפרסם/לצ'פר..

לא התחלנו כלום רק יש לנו המון רצון ואנרגיות!
איך יתקדם? נראה מה תגיבו לי.

אשמח שתעברנה זאת הלאה גם למי שהיא ללא חיבור לאינטרנט

*הנאמנות והמשפחות יכנסו למאגר אחרי ברור אמינות

אני פורשת מהמחשב כרגע. אשמח להגיע יותר מאוחר ולראות שיש מתלהבים.. :)
יוזמה מבורכת!
פתחתן את זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לא רוצה לתקוע מסמרים בגלגל
א-ב-ל-
לא מכניסים בחורות לבתים אחרים נקודה.
לא יעזור שום אמינות ושום הכרות מהשכונה!
וגם אם זה בלי נוכחות של גברים!!!
אני כותבת מניסיון מר...
מה שכן, אפשר לארגן משהו כזה של חסד מחוץ לבית כמו שכתבו - להוציא את הילדים, לקחת כביסה לגיהוץ/קיפול, להכין אוכל וכו'

הייתי חייבת להגיב כדי שבנות לא יעברו את הגיהינום שאני עברתי:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לא רוצה לתקוע מסמרים בגלגל
א-ב-ל-
לא מכניסים בחורות לבתים אחרים נקודה.
לא יעזור שום אמינות ושום הכרות מהשכונה!
וגם אם זה בלי נוכחות של גברים!!!
אני כותבת מניסיון מר...
מה שכן, אפשר לארגן משהו כזה של חסד מחוץ לבית כמו שכתבו - להוציא את הילדים, לקחת כביסה לגיהוץ/קיפול, להכין אוכל וכו'

הייתי חייבת להגיב כדי שבנות לא יעברו את הגיהינום שאני עברתי:(
אוי מצטערת על מה שעברת
אבל אני כן חושבת שאפשרי ונכון להרים כזה פרויקט רק בצורה מבוקרת ונכונה וכמובן עם אלפיי עיניים לשמירה
כי יש בתים טובים שזועקים לעזרה

יש כזה דבר מצלמה שניתנת להעברה?
אם כן יהיה מי שיצפה ויקשיב במצלמה כל שעות הביקור של הבחורות
ואם יש תקלה במצלמה מייד הוא שולח משהו שיהיה אחראי על האזור שהבחורה נמצאת
כמובן שלפרויקט כזה צריך ים כסף לתרומות.....
אבל מי שיהיה חלק מזה הוא יזכה להרים בתים תרתיי משמע.

כמובן שכל זה עם המצלמות רק אחרי שבודקים מי המשפחה בכל אופן
ובשעות הביקור לא יהיו גברים בכלל בבית!
אשמח לשמוע בעד ונגד
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
1. אין דבר כזה להכיר באמת משפחה אחרת.
גם משפחה שנראית ונחשבת מעולה מכל הבחינות!
2. זה שאין גברים באיזור בזמן ההתנדבות עדיין לא פותר את הבעיות!!!
3.מצלמות אולי יכול להיות אופציה - אבל זה באמת דורש הרבה התעסקות - תפעול, מעקב צמוד...
אני כותבת באמת מתוך כאב עצום !!!
המטרה היא פשוט להזהיר ולמנוע המון צער ועוגמת נפש!!!
לא אמשיך לשכנע כי מי שלא מעוניין לקבל לא יקבל
אבל אני את שלי אמרתי...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מאמר מהרב גלינסקי לתשעה באב:

לפני שנה,

בערב תשעה באב אחר הצהריים -

כתבתי את רחשי לבי.



כשסיימתי לכתוב -

החלטתי לשתף את הדברים גם אתכם,

וקיבלתי תגובות מאד מרגשות.

אלא ש... זה היה קצת מאוחר,

ורוב החברים קראו את זה רק 'לאחר' תשעה באב.



ולכן, אני שולח שוב את אותם הדברים

(עם טיפונת שיפוץ והתאמה)

והפעם, קצת מוקדם יותר,

בתקווה שתספיקו לקרוא את זה לפני תשעה באב.

ובתקווה גדולה עוד יותר -

שעד תשעה באב זה לא יהיה רלוונטי.



המלצה אישית:

תדפיסו את הדברים,

שיהיה לכם לתשעה באב.

ואם אפשר, תדפיסו שני עותקים

ותנו גם לאחרים.



בבקשה:



---

את השורות הבאות -

לא תמיד אפשר לכתוב...

ולכן הן נכתבות כעת,

כמה שעות לפני תשעה באב!



[אינני יודע מתי תקרא את זה

לפני תשעה באב, במהלכו, או לאחריו

בכל מקרה ומתי שזה יהיה –

זה לגמרי רלוונטי]



אנחנו חיים בדור –

שבו לכל בעיה יש פתרון!

ואם אין פתרון – כנראה שזו לא בעיה...



- סובל/ת מכאב ראש או גב? יש פתרון!

- הילד נמוך מדי? יש פתרון!

- מרגיש שאינך ממצה את עצמך? יש פתרון!

- קשה לך עם המינוס/המשכנתא? יש פתרון!

- לא מרגיש טעם בלימוד? יש פתרון!



רוצים להתחתן ולא מצליחים? נעזור לכם!

התחתנתם ולא מסתדרים? נעזור לכם!

רוצים להתגרש? נעזור לכם!

רוצים ילדים? נעזור לכם!

רוצה הפסקה? נעזור לכם!



- יש בעיה שלא מצאת לה פתרון?

גם לזה יש פתרון!

- כל הפתרונות לא עזרו לך?

ובכן, גם לזה יש פתרון!...



ואם עדיין היו דברים,

שלא נמצאו להם פתרונות -

כעת ה-AI בטח כבר ימצא את הפתרון המבוקש.



---

כן!

גם המכון הזה,

שממנו נשלח המסר הנוכחי –

נוסד ונועד בכדי להמציא פתרונות לבעיות.



ולא, אין כל תלונה חלילה.

אדרבה, תודה לה'!

שיש כל כך הרבה פתרונות, ובהישג יד.



אבל יש רגעים, נדירים אמנם -

שבהם צריך לומר את האמת!!

ותשעה באב, הוא אחד הרגעים הנדירים הללו.



ומה האמת? –

שכל הפתרונות הללו

אינם אלא פתרון מלאכותי

לכאב מאד מאד עמוק, שאין לו פתרון!



והכאב הוא –

שאין לנו בית!!

יש לנו הכל – אבל אין לנו מקום בעולם!

ואם כך, כל מה שיש לא באמת עוזר...



יהודי,

- לא משנה מה יש לו וכמה,

- לא משנה כמה הוא מצליח,

- לא משנה כמה הוא מתקדם ומשיג,

הוא תמיד ירגיש בודד!



כי לפני אלפיים שנה,

הבית שלנו נהרס,

ומאז אין לנו מקום שהוא שלנו.

פשוט אין.



זה לא באמת משנה -

אם זה יהודי בדור האינקוויזיציה,

או בדור ה-2025 פלוס!...

זה אולי משנה איך אנחנו נראים מבחוץ

אבל לגמרי לא משפיע על איך אנחנו מרגישים מבפנים!



בפנים – זה אותו יהודי בודד!

מסכן, הומלס, חסר בית, מרוחק ומנודה.

והבדידות הזאת –

כואבת, חונקת, מעיקה ומציקה

כל יום, כל היום, בכל מקום ובכל מצב!



אז נכון –

יש לנו המון גלידות וארטיקים,

אטרקציות מכל הסוגים,

ולהבדיל, גם המון תורה ומצוות ורוחניות

אז מה?!

אבל אין לנו בית!



יש היום ב"ה ארגונים נפלאים -

שמסייעים ליתומים ואלמנות,

ולהבדיל, לחולים סופניים.



הם משתדלים להנעים להם ככל האפשר -

עם אטרקציות, ומתנות, והפתעות וממתקים!

וזה באמת מרגש, ונותן קצת אוויר.

אבל בסוף... אחרי כל החוויות הנהדרות –

הם חוזרים הביתה, לחיים הרגילים

ושם – הם נשארו יתומים / אלמנות / חולים רח"ל

ואת הכאב הזה, אף אחד לא יכול לקחת!



גם את הכאב שלנו –

אף אחד לא יכול לקחת!

זה נהדר, שיש הרבה חוויות

זה נפלא, שיש הרבה פתרונות

זה מרגש, שיש הרבה שפע

אבל - זה לא פותר את הכאב!!!



---

אז יש פעם אחת בשנה –

שבה אנחנו מקבלים רשות,

להניח את הכאב הזה על השולחן

ולתת לו להיות. טבעי, חשוף, כואב ומריר –

כפי שהוא באמת!!



הזמן הזה, הוא תשעה באב.



כבר כמה שבועות, שאומרים לנו –

אל תאכל ארטיק!

אל תלך לים!

אל תשמע מוזיקה!

למה? כדי להתעלל בנו?!

חלילה.



משום שכואב לך!!!

אז אל תסתום את הכאב הזה עם ארטיק!

אל תפצה את עצמך עם מוזיקה!

ואל תברח מעצמך אל הים!

אלא – תראה אותו, את הכאב. תניח לו להיות.



וכשמגיע תשעה באב –

אנחנו עושים עוד צעד קדימה,

ומוותרים גם על הרוחניות!!

אל תרגיע את עצמך בלימוד תורה,

אל תחנוק את הכאב עם הנחת תפילין,

ואל תדחיק את הבדידות עם חברים.

לא!



תסתכל לעצמך בעיניים

ותאמר את האמת:

אני בודד! אני יתום! אני מסכן!

אין לי בית! אין לי אבא! אין לי אמא!

אין לי טעם אמתי בחיים!

הכל רק ב'כאילו', ומלאכותי, והצגה

בפנים בפנים – פשוט מר לי!



זאת האמת!

לא תמיד נעים לראות אותה,

ולא תמיד אפילו 'מותר' לדבר עליה.

כי זה כואב מדי, ועלול לפרק אותנו.

אנחנו מצווים לתפקד, להתקדם, לפעול, ולחיות.

אבל, פעם אחת בשנה –

מותר לנו!

מותר לנו לבכות! מותר!!



---

אז אם תשעה באב,

היה נראה לנו כמו משהו שלא שייך לנו,

אולי אפילו כמו מטרד שאנו מצפים להיות אחריו...

כאילו דורשים מאתנו להמציא איזה כאב,

ולבכות על משהו שמעולם לא הכרנו –

זהו שלא!



לא צריך להמציא שום כאב -

ולא לבכות על משהו שאיננו מכירים.

הכאב קיים, ובענק.

ואנו מקבלים רשות, להציף אותו,

כפי שהוא, בגודל טבעי!

ולתת לו לבכות את עצמו, בלי לחנוק ובלי לעצב!



וזו המתנה הכי גדולה

שאנחנו יכולים לקבל – כל עוד אנחנו בגלות!

האפשרות לבכות את הבדידות, את העגמת נפש, את הצער

שמלווה אותנו כל יום וכל היום.

להתנקות ממנו, להשתחרר, להתקלף –

ולהגיע לרגע אמתי של נחמה!



כן.

כי כאשר יהודי בוכה את כאב הבדידות,

הוא מגלה פתאום לידו,

עוד מישהו שבוכה את אותו כאב!...

זה אבא שלנו, והוא לא הלך לשום מקום.

הוא אתנו יד ביד באותו כאב.

ואם כך, מהרגע שגילינו את זה –

אנחנו כבר לא לבד!



אה, לא לבד?!

זה כבר סיפור אחר!!

מהרגע הזה, יש לי כח לעבור הכל.

כי לבד – אי אפשר לעבור כלום

אבל ביחד – אפשר לעבור הכל.



כל המתאבל על ירושלים

זוכה ורואה בשמחתה!
  • תודה
Reactions: lh ו-CHAYA S2 //
1 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה