אשכול סלטים לשבת

  • הוסף לסימניות
  • #22
תירס גמדי
לטגן בצל
בסוף להוסיף פטריות (אם זה גדול ניתן לחתוך)
חותכים את התירס גמדי לעיגולים
מוסיפים 100 ג' רסק עגבניות
מעט פלפל שחור
מעט מלח
לערבב ומוכן
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
חברה שבאה אליי לשבת אמרה לי שהיא אוהבת רק סלט קישוא.
שאלתי אותה איך מכינים, והיא ענתה לי שמטגנים קישוא ומוסיפים ביצים קשות.
השניה סיימתי להכין אותו עם קיצור דרך.
חתכתי את הקישוא לקוביות, אחרי שהוא היה מאודה די הצורך, הוסםתי ביצה וערבבתי אותה תוך שהורדתי את המחבת מהכירה.
וכך במקום להתחיל לרסק ביצים קשות, היה לי סלט קישוא קליל.
מקוה שהיא תאהב את הטעם.
עשית את זה עם קיצורי דרך וקיצורי קיבה...
אין כמו לטגן היטב את הקישואים(אני מטגנת בסיר טיגון)
לטגן את הבצל עד שכמעט נשרף(יוצא צבע יפה)
להוסיף ביצה קשה, פלפל ומלח ולרסק הכל.
אין אפס!! השמן והטיגון לא בריאים אבל מה לעשות.... יותר טעים.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
חברה שבאה אליי לשבת אמרה לי שהיא אוהבת רק סלט קישוא.
שאלתי אותה איך מכינים, והיא ענתה לי שמטגנים קישוא ומוסיפים ביצים קשות.
השניה סיימתי להכין אותו עם קיצור דרך.
חתכתי את הקישוא לקוביות, אחרי שהוא היה מאודה די הצורך, הוסםתי ביצה וערבבתי אותה תוך שהורדתי את המחבת מהכירה.
וכך במקום להתחיל לרסק ביצים קשות, היה לי סלט קישוא קליל.
מקוה שהיא תאהב את הטעם..

בפעם הבאה, כדאי לך לטגן גם בצל, ורק אח"כ להוסיף קישוא (אני מוגרדת גס)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
סלט תירס גמדי פלפלים ופטריות חיות
מטגנת בצל וקצת שום, מוסיפה רצועות פלפל, פטריות ותירס גמדי חתוך קצת מלח ורוטב סויה. מטגנת עוד קצת עד להתרככות חלקית.
סלט פלפלים
3 צבעים של פלפלים חתוך לקוביות
חמוציות
שקדים קלויים
שומשום קלוי
רוטב:
2 שיני שום כתוש
4 כפות חומץ
2 כפות סוכר
3 כפות שמן
2 כפות רוטב סויה
סלט חסה
מוסיפה מכל הבא ליד ממה שיש לי- טבעות בצל, תירס גמדי, פטריות חיות, קוביות גמבה, פקאן סיני, גרעיני דלעת, ומתבלת במלח ושמן סוכר חום וקצת חומץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
סלט פלפלים קלויים
חותכים פלפלים בשלוש צבעים לרצועות או קוביות
כותשים שום מעט שמן זית ומלח ושמים בתנור לאפיה על חום בינוני-גבוה
כשמתקרר מוסיפים מעט כמון , פלפל ולימון
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
גזר מגורד עם פיקאנים-

5 גזר מגורד
100 גר' פיקאנים מסוכרים (כתושים קצת)
2 גבעולי בצל ירקות חתוכים

לרוטב-
2 שיני שום כתושות
חצי כוס שמן
שליש כוס חומץ
3 כפות שטוחות סוכר חום
מלח.

מעדן

אני מכירה את זה בלי הפקאנים, עם חמוציות. שמוסיפים אותן לפני ההגשה (אחרת נהיות רכות)
מעדן!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
סלט בטטות

מטגנים בצל
מטגנים קוביות קטנטנות של בטטה. על אש נמוכה שיירכו, ולא יישרפו
מתבלים במלח פלפל ודבש.
נחטף!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
סלט תירס ובצל.
מסננים קופסא תירס. מטגנים 2 בצלים. מוסיפים את התירס וטיפוש פפריקה ופלפל שחור. נותנים דקותיים לבישול יחד.
אני אישית לא אוהבת בצל אבל פה בבית הסלט נאכל בשמחה.

סלט זיתים בצ'ילי-קופסת זיתים בבלנדר יחד עם רוטב צ'ילי מתוק וממש טיפונת מים יוצא מעולה, לא תפסיקו לנשנש. חציל מטוגן קוביות הולך מצוין עם רוטב צ'ילי גם כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
סלט סלרי
חותכים קוביות קטנטנות של:
בצל
גזר
גמבה אדומה
גבעול סלרי (הוא עיקר הטעם)
מערבבים עם טיפה מיונז, מלח פלפל שחור

סלט זיתים
מערבבים בבלנדר (או בלנדר מקל)
1 קופסא זיתים
1קופסא מלפפון חמוץ
קצת מיונז
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מישהי לימדה אותי להכין את סלט הקישואים בצורה שונה:
מגרדים את הקישוא במגרדת
מטגנים בצל
מוסיפים את הקישוא
מטגנים עד שמקבל צבע
מוסיפים ביצה
מערבבים ואחרי כמה דק'
מורידים מהאש.
יוצא מעדן!!

לא מוסיפים מלח או תבלינים בכלל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
חדש!!!!
סוף הדרך!!!!
סלט אבוקדו ובטטה.
טעים בטירוף מכובד עשיר ויוקרתי.
קוביות אבוקדו וקוביות בטטה אפויה עם ... לא זוכרת (המשך יבוא)
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לא מוסיפים מלח או תבלינים בכלל?

וודאי מוסיפים מלח וזהו
אני אישית מפחיתה במלח אז אני לא מוסיפה ויש לו טעם טוב
לא חסר לנו מי שרוצה שיוסיף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
  • הוסף לסימניות
  • #38
חומוס "אליהו": לא יוצא בדיוק אותו טעם, אבל דומה ברעיון ובנימוכות.
חצי קילו חומוס - להשרות לילה.
לבשל בסיר לחץ עם ליטר מים, כפית מלח וכפית גדושה אבקת אפיה עד לחומוסים רכים עד נימוחים ממש (אפשר להיעזר בסיר לחץ לזירוז).
לסנן ולשמור 2 כוסות מים מהבישול.
לשמור כוס חומוס מבושל בצד לקישוט.
לשים במגימיקס את הגרגרים החמים.
להוסיף את המים ששמרנו (ועוד כמעט כוס מים מהברז עד מרקם ממש נוזלי כמו בחומוסיה)
מיץ מחצי לימון.
כוס טחינה גולמית.
2 כפיות שטוחות מלח.
כפית גדושה כמון.
לטחון כשזה חם (אמור לצאת נוזלי כמעט, אח"כ כשמתקרר זה לא ייאמן עד כמה זה מתקשה)
אפשר לשחק עם הטעמים.
עדיף להגיש את זה חם (אני מפנקת את בני הבית שחוזרים ביום שישי הביתה עם חומוס חם וטרי ופיתות חמות וטריות. ונשאר אח"כ גם לשבת, אבל בשבת זה יוצא טעים אבל קשה וקר.
אני אוהבת את זה ככה עדין- בלי שום ובלי פטרוזיליה, זה לא פלאפל.
להגיש עם טחינה, הגרגרים ששמרנו שמן זית, כמון, טיפה מיץ לימון ועלה פטרוזיליה לקישוט.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #39
חציל שניצל:
פורסת חציל אחד לפרוסות דקות
טובלת בביצה ופרורי לחם
ומטגנת

יוצא בטעם של דג מטוגן

סלט גזר מיונז:
פורסת 5 גזרים המעבד מזון לפרוסות דקיקות
מוסיפה 2.5 כפות מיונז
כף מיץ לימון
כפית מלח
שום כתוש אחד
2 עלי שמיר קצוצים
לערבב ולהגיש
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אפשר לעשות סלט מקורי שמורכב מ:

עדשים שחורות מושרות (אפשר להנביט אותם מעט יומיים מראש)
בורגול מושרה.
דבש
תפוחים או חמוציות או רימונים
שמיר
סלרי
בצל ירוק (לא חובה בכלל)
שמן
מלח

לשחק עם הכמויות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שיתוף - לביקורת שגבנו טהרנו נורא
ב"ה

יום אחד הבטחתי לעצמי שאני אספר לכם איך מכינים מרק מופלא לכבוד שבת קודש,
וגם צ’ולנט הכי טעים בעולמות כולם, יעידו על כך כל הטועמים.
היו פעמים שכמעט וכתבתי, ולא ידעתי אם נכון לשמור את הסוד ביני ובין קוני,
או שמא דווקא השיתוף יוסיף עוד תבלין, ושמו שבת.

את הגעגוע האדיר להכנת המאכלים זכיתי לחוות באחת משבתות השנה,
שבה חגגנו ב"ה שמחה.
ורק הגעגועים עצמם הם שדחפו אותי להעלות את חוויית ההכנה אל הכתב.

נתחיל במרק, הלא הוא חמין ששסכה לי אימי בילדותי .
ומי היא אימי, אם תשאלו? הלא היא השכינה הקדושה, כמו שכתוב: “עד שהבאתיו אל בית אימי”.

להכין את המרק מלא בקדושה מתחילים בקציצת הבצל.
הו הבצל, הלבן הזה, שכל כולו מספר סיפור של לובן.
ומהו לובן, אם תשאלו.
לבן, כידוע מעולם הקבלה, הוא צבע של המתקת הדינים.
ולא פשוט לאחוז ביד מן הלבן הלבן הזה, שבו ממתיקים את הדין כפשוטו.

ותפילתי בפי:
אנא ריבונו של עולם, תמתיק לנו את הדינים.
תטהר אותנו כחוט שני ההופך ללבן, עדות לכפרה, סליחה ומחילה.
ומה מקווה מטהר את הטמאים, אף הקדוש ברוך הוא מטהר את ישראל.

וכך בכל ירק וירק.
הגזר מבקש שתגזור עלינו גזירות טובות.
אותה סמליות של ראש השנה מוצאת את מקומה בכל שבוע ושבוע, לגזור עלינו שבוע מבורך.

כף מלח גדושה, שוב המתקה גדולה, שהרי המלח ממתיק.
והעצמות, הו, לו הייתם יודעים מה טמון בהן. מיום שחרב הבית ניטל טעם הבשר מן הבשר וניתן בעצמות.
“כל עצמותי תאמרנה ה’ מי כמוך”.

והתפילה נובעת:
שכל מי שטועם מן המרק, וכל הנלווים עלינו, וכל עמך בית ישראל, יזכו שהתורה תחדור לעצמותיהם,
שכל מהותם תהיה להכיר את שם ה’, לאהבה וליראה.

ותוך כדי הכנת המרק אני חותכת גם את הבצלים לצ’ולנט, ואותה תחינה שבה ועולה, להמתקה גדולה.

בצ’ולנט יש כמה מרכיבים סודיים, הידועים ליודעי ח"ן בלבד.
סילאן תמרים, הוא דבש התמרים, ובקשתו: “אמרתי אעלה בתמר”.
ודבש, שעמו הפסוק: “דבש וחלב תחת לשונך”,
ותקווה גדולה שירגישו כולם את המתיקות של לימוד התורה הקדושה.

כמה לשים?
כל זמן שמבקשים את הערבות הזאת, הסיבוב מתארך.
הכול לפי הכוונה.

והשעועית, מעלה כמיהה גדולה "שעה שוועת בני עמך"

יש גם מיץ רימונים, כנגד הפסוק: “שלחייך פרדס רימונים”.
ואחרי הגריסים, בתפילה שיהיו דברי תורה גרוסים בפינו, מגיע תור התיבול האחרון,
סיבוב של שמן זית, לכבוד הפסוק: “לריח שמניך טובים, שמן תורק שמך”.

ועוד פסוק מתהילים:
“כשמן הטוב על הראש, יורד על הזקן, זקן אהרון”.

וכך, במשך הזמן שזה לוקח, גם העוף מקבל סיבוב של שמן זית, ותפילה לזכות בחכמת התורה.
ואין תפילה דומה לחברתה, ולכל סיר, הסוד שלו.

ועכשיו, כשתרצו לדעת את המתכון הסודי, תבינו שאינו בר גילוי.
הוא נסתר מעצם היותו, מקודש, וטעמו, טעם מעין עולם הבא.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה