דרוש מידע תיאטרון חרדי מקצועי, יש חיה כזו?! הסקר המלא בפנים!!

תיאטרון מקצועי חרדי לכל המשפחה


  • סה"כ מצביעים
    174
  • הסקר נסגר .
  • הוסף לסימניות
  • #41
לצערנו הרב,
הכוונה היא להפוך את הציבור שלנו,
הציבור החרדי היקר והטוב,
להיות ככל הגויים בית ישראל.
להיות ציבור שצורך "תרבות",
שיש לו חיי חברה מגוונים.
ברור שלא כולם בנויים רק ללמוד וללמוד,
וצריכים דברים נוספים.
אבל תיאטרון חרדי זה כבר יותר מדאי.
זה להיות חילוני עם כיפה.
ואם כבר,
אז אפשר לקחת שחקנים חילוניים וללמד אותם מחזה "חרדי",
לא יהיה שום הבדל.
צריך לעצור את הסחף הזה,
ובזמן.

פתאום שאני קוראת את דברך, עולות בי שאלות על זריצקי לדוגמא ממתי הוחלט שבעם הספר העם היהודי יהיה ספר ספרותי לא של חידושי תורה ואפילו לא אגדתא, למה זה בסדר וממתי זה התחיל להיות בסדר , הרי הייתה לזה איזו נקודת התחלה,
דבר נוסף לדוגמא הרמח"ל זצ"ל כתב את ספרו לישרים תהילה בצורת מחזה צורה שלא הייתה מוכרת עד אז ובעצם יכול להיות שהייתה רווחת באותה תקופה.

הקב"ה ברא בעולמו אנשים שיכולים להציג, לנגן, לשיר, לצייר , אם היה צריך אנשי אומנות רק לזמן בנית המקדש שם כשרון זה היה נגנז, למה שהקב"ה יברא משהו שהדור לא צריך??!!, (מה זה רק יצר הרע מקסימום להשתחרר בשרבוט על ניר ממו בין הסדרים?)

ובד"כ שחקנים חילונים לא יהיו ערים לכל הניואנסים אלא אם ישב עליהם במאי חרדי רציני שידאג לזה מאוד (אגב כמעט כל הסרטים של בנות ישראל המאושרות במשמרות הקודש יש הרבה שחקניות חילוניות רק שהבמאית שם בנפשה כל ניואנס וזה מוקפד אבל גם מוסרט ככה שאפשר לערוך ולדייק וזה לא בחי על הבמה).

מסכימה עם דבריך שאנחנו לא רוצים להפוך למגזר שצורך תרבות כלומר זה לא איפה שליבנו מונח ולכן נורא נורא חשוב להדגיש שזה צריך לדוגמא לרוץ רק בבין הזמנים כי זה זמן מוגדר לחופש וזה צורה בריאה להעביר מסרים בחופש, אבל שהיה באולם זה וזה בשכונה חרדית פעם בשבוע הצגה למבוגרים באמת נשמע מופרך וגם ממש שגוי מבחינת האמת החרדית. ולחלוטין מסכימה עם נקודה זו שהועלתה!

מה המטרה של מיזם כזה?

- העברת מסרים - אף אחד לא הולך לסרטים והצגות כדי להתחזק ולהפנים מסרים. אנשים יוצאים נטו כדי להשתעשע. כל התכנים וההכשרים הם אריזה מאפשרת ותו לו.
.
מכירה הרבה סרטים שהועברו בהם מסרים מחזקים הן רוחנית והן נפשית, נכון יש סרטי פנאי ודרמה בלבד (שגם זה נצרך לדור זה אין מה לעשות זה דור של עקיבתא דמשיחא לא קל לנוער היום ועדיף להביא מוצר מאושר מבית)
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
תגובות נפלאות !! כל אחד מסביר את המבט שלו באופן נפלא ומיוחד !
והנראה לדעתי - כולנו יודעים שפרנסה משמיים כולנו יודעים שיש חובת השתדלות כולנו יודעים שדבר כמו הצגות משפיע הרבה יותר מקריאת מאמרים או האזנה להרצאות
הדבר הזה יש בו פונציאל אדיר להכניס בקרב הציבור הרבה נקודות מבט חשובות מאוד, שגדולי הדור מתקשים להביע באופן מוצלח ומתקבל
זה דבר נפלא !!!!!!!!
אבל.......... יש גם יצה"ר וסיטרא אחרא ועוד כל מיני ביטויים על הטומאה שפועלת בכל הכוחות ונוקטת בכל האמצעים והאפשרויות לנתק אותנו מ"אבינו אהובינו"
אפשר להגיד .. ואפשר להגיד..
מה יהיה בסוף? - את זה אי אפשר לדעת כעת...
ולכן: ההצבעה שלי היא: להיכנס לגדולי הדור לדבר ברור שיבינו את הצדדים טוב טוב ו.... לציית - חבל לקלקל ציבור שלם (אם יכריעו ככה... כמובן) ובסוף לא להרויח כסף - לא עושים כסף מלא לציית

וה' ינחינו בדרך הישר והטוב.......
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
''ותאמר רות אל תפגעי בי לעזבך''
כיון ששמעה נעמי כן , התחילה סודרת לפניה הלכות גרים . אמרה לה , בתי אין דרכן של בנות ישראל לילך לבתי תיאטראות ולבתי קרקסיאות , אמרה לה ,''אל אשר תלכי אלך''. (רות רבה ב' )
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
הקב"ה ברא בעולמו אנשים שיכולים להציג, לנגן, לשיר, לצייר , אם היה צריך אנשי אומנות רק לזמן בנית המקדש שם כשרון זה היה נגנז, למה שהקב"ה יברא משהו שהדור לא צריך??!!, (מה זה רק יצר הרע מקסימום להשתחרר בשרבוט על ניר ממו בין הסדרים?)
הקב"ה ברא גם אנשים שיודעים,
לשחק כדורגל, כדורסל וכיוצ"ב.
זה לא אומר שאנחנו עכשיו נפתח קבוצת כדורגל חרדית...
בעצם למה לא ?!
מה רק ללמוד,
מה רק בין הזמנים אפשר לשחק.
אפשר למצוא שמות יפים :
הפועל בין הזמנים,
בית"ר ליל שישי,
ובפרט שאנחנו כחרדיים בלא"ה מפולגים להמון קבוצות...
אנחנו לא ככל הגויים,
אנחנו ציבור תורני,
שרוצה גם לנוח ולנפוש ולהתרענן,
אבל לא רוצים שזה יהיה כדבר עיקרי.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
לידיעתכם:
סדרת ה"אונטערן" מוגדרת בארה"ב לילדים ונוער
הם אומרים בפירוש שהמטרה היא שיעבירו את ימי חול המועד בצורה מבוקרת.
ואכן הרמה שם היא לא מי יודע מה.
אמנם התפאורה מיוחדת
אבל השחקנים, חוץ מכמה בודדים, לא משהו
נכון שלפני כעשרים שנה הם התחילו עם הצגות לציבור המבוגרים כמו "יוסף שפיל" ו"סליחות נאכט אין קייב"
אבל הרבנים התנגדו לכך שבמוצהר יהפכו את הציבור החרדי לצופי הצגות וזה הפסיק
והיום זה רק לילדים ונוער
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
הקב"ה ברא גם אנשים שיודעים,
לשחק כדורגל, כדורסל וכיוצ"ב.
זה לא אומר שאנחנו עכשיו נפתח קבוצת כדורגל חרדית...
העניין של קבוצות כדורגל הוא תחרות נטו, אין שום אומנות או הנאה מעצם המשחק,
סתם, תחרות, כדי שיהיה את מי לקלל ואת מי להעריץ. ואין כזה מושג "כישרון לכדורגל" , זה יכולות פיזיות ותו לא, (זה שקבעו "חוקים" למשחק כדי להגביר את המתח והתחרות - לא הופך את זה לאומנות בפני עצמה בסופו של דבר זה תחרות למי יש יכולות פיזיות יותר טובות. נו, )
לעומת מחזה למשל, שעצם הדבר הוא אומנות בפני עצמו, ולא רק אומנות, אלא דרך חזקה מאד להעביר מסרים.
לא מביע דעה, רק לחדד את ההבדל.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #48
בנות ישראל, לא בני ישראל
בני ישראל ק"ו שהרי נצטוו והגית בו ...
ולא באתי להביע דעה רק לספר את ההסטוריה , יתכן שהיום זה נצרך
אני לא שופט כלום אבל כלום בדור הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
העניין של קבוצות כדורגל הוא תחרות נטו, אין שום אומנות או הנאה מעצם המשחק
לך תסביר את זה,
לשתי מיליארד בני אדם,
שזה כל עולמם בחודש האחרון...
;);););););););)

הוא אשר אמרתי :

ברוך אלהינו שהבדילנו מן הטועים !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
יש פה צדדים חזקים לכאן ולכאן,
נוגעים פה בקונפלקטים עדינים שנוגעים לאורח החיים של הציבור החרדי,
ובכל זאת הייתי אומר שהרושם שעולה מהמושג 'תיאטרון חרדי' הוא
שלילי, ושל פריצת החומות... לכן נוטה דעתי לשלילה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
לגבי השאלה אם ילך או לא, לכאורה ילך. הציבור שנקרא חרדי גדול מספיק, וגם דברים הסימן השאלה עליהם גדול יותר, כבר מצאו את מקומם בתוכנו.

אכן התשובה האמתית על השאלה האם הדבר הוא ראוי או לא, לענ"ד היא ברורה לחלוטין. כפי המבואר בפוסקים, ישנו איסור הלכתי בדבר, גם אם (מישהו מדמיין ש)זה יכול להביא תועלת. ולפי חלק גדול מהראשונים הוא נכלל בלאו דאורייתא של 'אל תפנו אל האלילים', אשר חז"ל דרשו על כך: 'אל תפנו א-ל מדעתכם'.

כשמדובר על שאלה השקפתית ודברים דקים, יש אולי מקום לדון בשיקולי ריווח מול הפסד, ואולי כדאי לוותר על דבר ש'לא מתאים למחננו', כדי שלא ילכו למקומות גרועים יותר, וכן על זו הדרך. אבל כשמדובר בדבר שנכנס בצד איסור דאורייתא, דומני שאין מקום לדיון.

(מומלץ להאזין לשיעורו של הרב מנשה ישראל רייזמן מיום ט' תמוז השנה, שם הוא מרחיב בדבר בצורה נפלאה כדרכו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
תיאטרון, כדורגל וכו' נכללים בגדר "תרבות פנאי"
אצל יהודים שומתומ"צ אין מושג כזה
יהודי האמון על ברכי היהדות צריך לדעת שכשיש פנאי הולכים לביהמ"ד ללמוד או עוסקים בחסד, או בבית עם האשה והילדים.
כל המושג תיאטרון נוגד את רוח ההשקפה היהודית.
[עוד לפני האיסור ההלכתי בדבר]
ב"ה שגם בארה"ב הבינו את זה, ומלבד ל"דינרים" שזה לצורך מצוה, אין את הדברים האלו.
בעז"ה גם בארץ זה לא ייכנס
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
  • הוסף לסימניות
  • #54
תראו.
לדעתי העניה.
יש דברים שהם מהות ההגדרה שלנו כחרדים.
ב"ה,
זכינו והציבור שלנו נהיה ציבור גדול מאוד.
ועם הגודל,
נתקיים בנו -
כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם.
אני ממש כועס שאומרים על אנשים מסויימים,
הם לא חרדיים,
או הם חרדים חדשים...
לדעתי,
הגדרת חרדי היא מי שחרד לדבר ה',
ומבטל את דעתו בפני גדולי ישראל.
יש שמדקדקים יותר ויש שפחות,
אבל בהשקפה ובשאיפה מבטלים את עצמנו.
ככל דבר,
חונכנו וכן אנו מחנכים,
חדש - אסור מן התורה.
אא"כ יורו לנו רבותינו.
כך גם בנושא זה.
אם יש יוזמה,
צריך שיעמוד מאחוריה רב בעל שיעור קומה.
אחרת,
זה כבר לא חרדי.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אני לא מבין מי הקהל יעד?
נשים ונערות? קיים
ילדים? קיים
גברים ובחורים? אני אישית אולי הייתי הולך אבל אני לא חושב שזה ילך בציבור שלנו, הגברים יושבים ולומדים (או לא) אבל לא הולכים לערבי פנאי
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אני לא מבין מי הקהל יעד
קשה לי קצת להסביר בדיוק למי שלא מכיר, גם ראיתי מהרבה תגובות כאן שלא הבינו בכלל על מה מדובר, לא נורא, אני יסביר בע"ה עם תוצאות הסקר.
בגדול, זה לא עניין של קהל יעד, זה משהו אחר לגמרי, לנשים ונערות יש רק סטנד-אפ, - זה ממש לא נקרא מחזה, לילדים יש תחפושות וחיקויים - נו נו,
כאן מדובר על הצגה מקצועית, כזו שאנשים בוגרים יכולים לצפות בה, ולראות סצנות מהחיים שיכולים לקרות לכולנו, כואבות, מצחיקות, מביכות, לא מוגזמות כמו סטנד אפ, אבל כן עמוקות, נוגעות, כאלו שיוצאים עם תובנות , ממש כאילו שמעת הרצאה בנושא XXX , וזה לא קטע של בידור או הוללות, להפך! זה רציני מאד, - ולכן זה גורם להזדהות וחיבור,
גם לא מדובר בסתם ערב שהולכים להצגה כמו שכמה הבינו כאן.. נו באמת! נראה לכם תמונה הגיונית ששני אברכים יוצאים מכולל ערב והולכים לראות הצגה??!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
כאן מדובר על הצגה מקצועית, כזו שאנשים בוגרים יכולים לצפות בה, ולראות סצנות מהחיים שיכולים לקרות לכולנו, כואבות, מצחיקות, מביכות, לא מוגזמות כמו סטנד אפ, אבל כן עמוקות, נוגעות, כאלו שיוצאים עם תובנות , ממש כאילו שמעת הרצאה בנושא XXX , וזה לא קטע של בידור או הוללות, להפך! זה רציני מאד, - ולכן זה גורם להזדהות וחיבור,
לדעתי הרבה מרצים היום בעצם הם מתפקדים כשחקנים ומציגים בכל מיני הבעות סצנות וכדו'
וזה טוב.
רק עצתי אם תרצו ללכת על הרעיון, תחשבו איך אפשר ליצור משהו שהוא הרצאה אך במקום מרצה אחד ישנם כמה עם קצת תוספת פה ושם ובאמת זה יכול ללכת אבל אל תחקו משהו מהעולם הגויי אלא תנסו לחשוב איך אפשר לנצל את הכשרונות והיכולות שלכם בצורה חדשנית דהיינו ליצור איזו הרצאה עם תוכן מרתק ויהא מוצגת על ידי שחקנים יתכן שתצליחו ליצור משהו חדש
וכמובן צריך פרסום מתאים לכך .
ולדוגמא הנה המרצים ברובם היום משתמשים במצגות וכדו' מה שלא היה פעם
וגם סרט על הרב אלישיב הולך יפה . אם תצליחו לשחק על עניינים באמת!!! רציניים ובצורה רצינית, וגם שיהיה מושך אזי ''שיחקתם אותה''.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
אני מאד רוצה!!!! שיהיה כזה דבר, אבל בציבור הליטאי אין סיכוי שיהיה כזה דבר (איזה כיף לחסידים!!אצלם כבר יש כאלו דברים!, טוב אצלם מותר להנות....)
אף אחד,
לא מחזיק,
אף אחד,
בכוח...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה