- הוסף לסימניות
- #41
לצערנו הרב,
הכוונה היא להפוך את הציבור שלנו,
הציבור החרדי היקר והטוב,
להיות ככל הגויים בית ישראל.
להיות ציבור שצורך "תרבות",
שיש לו חיי חברה מגוונים.
ברור שלא כולם בנויים רק ללמוד וללמוד,
וצריכים דברים נוספים.
אבל תיאטרון חרדי זה כבר יותר מדאי.
זה להיות חילוני עם כיפה.
ואם כבר,
אז אפשר לקחת שחקנים חילוניים וללמד אותם מחזה "חרדי",
לא יהיה שום הבדל.
צריך לעצור את הסחף הזה,
ובזמן.
פתאום שאני קוראת את דברך, עולות בי שאלות על זריצקי לדוגמא ממתי הוחלט שבעם הספר העם היהודי יהיה ספר ספרותי לא של חידושי תורה ואפילו לא אגדתא, למה זה בסדר וממתי זה התחיל להיות בסדר , הרי הייתה לזה איזו נקודת התחלה,
דבר נוסף לדוגמא הרמח"ל זצ"ל כתב את ספרו לישרים תהילה בצורת מחזה צורה שלא הייתה מוכרת עד אז ובעצם יכול להיות שהייתה רווחת באותה תקופה.
הקב"ה ברא בעולמו אנשים שיכולים להציג, לנגן, לשיר, לצייר , אם היה צריך אנשי אומנות רק לזמן בנית המקדש שם כשרון זה היה נגנז, למה שהקב"ה יברא משהו שהדור לא צריך??!!, (מה זה רק יצר הרע מקסימום להשתחרר בשרבוט על ניר ממו בין הסדרים?)
ובד"כ שחקנים חילונים לא יהיו ערים לכל הניואנסים אלא אם ישב עליהם במאי חרדי רציני שידאג לזה מאוד (אגב כמעט כל הסרטים של בנות ישראל המאושרות במשמרות הקודש יש הרבה שחקניות חילוניות רק שהבמאית שם בנפשה כל ניואנס וזה מוקפד אבל גם מוסרט ככה שאפשר לערוך ולדייק וזה לא בחי על הבמה).
מסכימה עם דבריך שאנחנו לא רוצים להפוך למגזר שצורך תרבות כלומר זה לא איפה שליבנו מונח ולכן נורא נורא חשוב להדגיש שזה צריך לדוגמא לרוץ רק בבין הזמנים כי זה זמן מוגדר לחופש וזה צורה בריאה להעביר מסרים בחופש, אבל שהיה באולם זה וזה בשכונה חרדית פעם בשבוע הצגה למבוגרים באמת נשמע מופרך וגם ממש שגוי מבחינת האמת החרדית. ולחלוטין מסכימה עם נקודה זו שהועלתה!
מכירה הרבה סרטים שהועברו בהם מסרים מחזקים הן רוחנית והן נפשית, נכון יש סרטי פנאי ודרמה בלבד (שגם זה נצרך לדור זה אין מה לעשות זה דור של עקיבתא דמשיחא לא קל לנוער היום ועדיף להביא מוצר מאושר מבית)מה המטרה של מיזם כזה?
- העברת מסרים - אף אחד לא הולך לסרטים והצגות כדי להתחזק ולהפנים מסרים. אנשים יוצאים נטו כדי להשתעשע. כל התכנים וההכשרים הם אריזה מאפשרת ותו לו.
.
הנושאים החמים