דרוש מידע מכירים מקרוב ילד שעבר טיפול רגשי?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מעוניין לדעת האם יש באמת טיפול שעוזר, או שזה בבחינת 'אני העשרתי את אברם'...

אז מי שמכיר מקרוב (לא שמועות רחוקות) ילד שעבר טיפול רגשי, הייתי שמח אם תענו על השאלות הבאות:

  1. באיזה שיטת טיפול השתמשו?
  2. האם עזר או לא?
  3. במידה והתשובה על שאלה 2 היא שעזר: איך הוכחתם לעצמכם שזה באמת עזר, ולא זרקתם כסף לפח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אנחנו הלכנו עם ילד מגיל שלוש עד עשר, בהפסקות, לסוגי טיפולים שונים. החל מפסיכולוגית ילדים בגישה נרטיבית, המשך בפסיכולוג, ובעיקר - הדרכת הורים רציפה. השינוי היה מדהים. אי אפשר להכיר את הילד הזה: בנוי, שמח, חיוני, רגוע ומתפקד בחסד השם.
מלבד ס"ד ההשתדלות הטבעית הייתה, לתחושתינו, - לא להתפשר על מישהו לא מקצועי, וכן - הדרכת ההורים שהיא רוב רובה של העזרה שניתנה.
בהצלחה!!1
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אנחנו הלכנו עם ילד מגיל שלוש עד עשר, בהפסקות, לסוגי טיפולים שונים. החל מפסיכולוגית ילדים בגישה נרטיבית, המשך בפסיכולוג, ובעיקר - הדרכת הורים רציפה. השינוי היה מדהים. אי אפשר להכיר את הילד הזה: בנוי, שמח, חיוני, רגוע ומתפקד בחסד השם.
מלבד ס"ד ההשתדלות הטבעית הייתה, לתחושתינו, - לא להתפשר על מישהו לא מקצועי, וכן - הדרכת ההורים שהיא רוב רובה של העזרה שניתנה.
בהצלחה!!1
וואוו!! זה נראה לי מאד מאד מוגזם, ללכת שבע שנים לטיפול! כמה כסף שפכתם לתוך הכיס המטפלים. גם האדם הכי פסימי היה חייב להשתכנע שהטיפול עזר, כדי לא ליכנס לדיכאון...
ובכלל, איך הגעתם למסקנה כבר בגיל 3 ללכת לטיפול רגשי עם ילד? ואיך לא התייאשתם והרמתם ידים עד לגיל 10?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אגב, אני לא מאמינה ב'שיטת טיפול'.
מי שמטפל אמיתי, משלב כמה שיטות, ומי שלמד רק 'שיטת טיפול' משול לשיפוצניק שלמד להשתמש רק בכלי אחד.
יעיל מאד, נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
וואוו!! זה נראה לי מאד מאד מוגזם, ללכת שבע שנים לטיפול! כמה כסף שפכתם לתוך הכיס המטפלים. גם האדם הכי פסימי היה חייב להשתכנע שהטיפול עזר, כדי לא ליכנס לדיכאון...
ובכלל, איך הגעתם למסקנה כבר בגיל 3 ללכת לטיפול רגשי עם ילד? ואיך לא התייאשתם והרמתם ידים עד לגיל 10?
אגיד רק באופן כללי שיש מימון מטעם מקורות רבים כמו ידידות טורנטו וכדומה. ושיש שיקול דעת נכון ומדוייק להורים, על פי רוב :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
  1. במידה והתשובה על שאלה 2 היא שעזר: איך הוכחתם לעצמכם שזה באמת עזר, ולא זרקתם כסף לפח?
איך הוכחנו לעצמנו לפני כן שיש בעיה?
לפני זה הרגשנו שהיה לנו קושי,
אז אותה שיטה גם אחר כך, פשוט הרגשנו שהקושי נפתר, שקל לנו יותר, שנפתח לנו משהו חדש בלב.
למה את/ה מתכוונ/ת במילה 'הוכחה'? לא ירדה אש משמים כדי לכתוב לנו על הקיר 'מנא מנא תקל ופרסין'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
וואוו!! זה נראה לי מאד מאד מוגזם, ללכת שבע שנים לטיפול! כמה כסף שפכתם לתוך הכיס המטפלים. גם האדם הכי פסימי היה חייב להשתכנע שהטיפול עזר, כדי לא ליכנס לדיכאון...
ובכלל, איך הגעתם למסקנה כבר בגיל 3 ללכת לטיפול רגשי עם ילד? ואיך לא התייאשתם והרמתם ידים עד לגיל 10?
היא כתבה במפורש שהם הלכו בהפסקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אנחנו הלכנו עם ילד מגיל שלוש עד עשר, בהפסקות, לסוגי טיפולים שונים. החל מפסיכולוגית ילדים בגישה נרטיבית, המשך בפסיכולוג, ובעיקר - הדרכת הורים רציפה. השינוי היה מדהים. אי אפשר להכיר את הילד הזה: בנוי, שמח, חיוני, רגוע ומתפקד בחסד השם.
מלבד ס"ד ההשתדלות הטבעית הייתה, לתחושתינו, - לא להתפשר על מישהו לא מקצועי, וכן - הדרכת ההורים שהיא רוב רובה של העזרה שניתנה.
בהצלחה!!1


איזו הורות מופתית! מצדיעה לך!
כל כך לא פשוט וקל להתגייס לטפל וללוות טיפול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אתם שואלים שאלות מאוד כוללות
אי אפשר לענות על זה תשובה
ולמה?
כי תלוי מאוד לצורך מה פנו, מה רצו לקבל מהטיפול, במה להתקדם.
ומאוד תלוי גם ברקע שיש לילד, סביבה, משפחה

עושים אבחון למצב ואז מציבים יעד.
לפי היעד אמורים להחליט מה שיטת הטיפול הנכונה
ובד"כ מקצוענים משלבים כמה שיטות.

איזה הוכחות להצלחת הטיפול אתם מחפשים? משהו כתוב?
אם הטיפול עזר מרגישים את זה. רואים את זה.

הרבה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אגב, אני לא מאמינה ב'שיטת טיפול'.
מי שמטפל אמיתי, משלב כמה שיטות, ומי שלמד רק 'שיטת טיפול' משול לשיפוצניק שלמד להשתמש רק בכלי אחד.
יעיל מאד, נכון?
צודקת במיליון אחוז!!!!

איזו הורות מופתית! מצדיעה לך!
כל כך לא פשוט וקל להתגייס לטפל וללוות טיפול.
מצטרפת להצדעה!

אוסיף ואומר באופן כללי שבהרבה מאד מצבים, טיפול ממש מציל!!
א"א לתאר לאילו שינויים גדולים וטובים טיפול יכול להוביל.
שווה לנסות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
צודקת במיליון אחוז!!!!


מצטרפת להצדעה!

אוסיף ואומר באופן כללי שבהרבה מאד מצבים, טיפול ממש מציל!!
א"א לתאר לאילו שינויים גדולים וטובים טיפול יכול להוביל.
שווה לנסות!
קופצת על הנושא.
קיבלתי הפנייה מקופ"ח לטיפול רגשי עבור הבת שלי (לאחר שביקשתי), אפשרי במבחר סוגים:אומנות ,דרומה ועוד.
האם אתם מכירים מישהי טובה באזור ירושלים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הלכנו עם כמה ילדים לטיפול רגשי
ואני ממליצה ומצדיעה לכל הורה שמחפש איך לעזור לילד שלו
יש כאלו שהצלחנו יותר וראינו ממש שינויים מפליגים
ויש כאלה שפחות והדרך היתה ארוכה ומיגעת
יש כאלה שהספיק רק טיפול אחד ממוקד
יש כאלה שהספיק רק הדרכת הורים (אגב זה לא רק זה המון. לפני הכל מומלץ תמיד ללכת להדרכת הורים. כי ילד מקבל מההורים הכי הרבה חוסן רגשי יותר מכל מטפל מומחה או פסיכולוג)
יש כאלה שעברנ כמה מטפלים ומהלכים ונסיונות
ויש כאלה שתוך חצי שנה הדרך ללב שלהם היתה פתוחה
מה שחשוב לי לאמר זה שאף פעם אל תחשבו שעשיתם דיי
כי כל מה שאתם משקיעים כיום בילדים חוזר אליכם אח"כ ובגדול
גם אם נראה לכם שהמטפל דפק אתכם או שלא יצא מזה כלום או שהילד לא התחבר לתחום הטיפול או שנהיה יותר גרוע או שנגמר הכסף ותם הכח ונמאס ואין התקדמות וכו'
אז תנסו משהו אחר, תבדקו דרכים חלופיות, תתיעצו שוב אבל אל תאמרו נואש ואל תאמרו דיי
טיפול בילד זה לא דגם אחד שעוזר לכולם
זה הרבה ניסוי טעיה ותהיה והמון המון סעיתא דשמיא ותפילות
וכמובן לא לשכוח את הילדים החלקים להתפלל שהטוב הזה ימשיך תמיד

לגבי השאלות:

  1. באיזה שיטת טיפול השתמשו?
  2. האם עזר או לא?
  3. במידה והתשובה על שאלה 2 היא שעזר: איך הוכחתם לעצמכם שזה באמת עזר, ולא זרקתם כסף לפח?
1. שיחות, טיפול באומנות, טיפול במשחק (מCBT יש לנו טראומה - אם כי אני לא שוללת את השיטה. ספציפית לנו זה לא עזר. אני גם פחות מאמינה בזבנג וגמרנו)
2. הודו להשם - כפי שכתבתי לעיל חלק עזר מעבר למה שציפינו כלומר התקדמות בתחוים שלא חשבנו שהם קשורים כמו רמה לימודית וכו' ויש כאלה שלקח יותר זמן
3. הילד הוא ההוכחה הכי טובה
הרי לא חשבנו על טיפול כי הכל היה חלק ובסדר
יש נקודות שמפריעות כשזה הצטבר לכתם גדול שמפריע אז ניסינו לעזור לילד ולנו כדי למנוע תסכולים נוספים
זה כמו סכר סדוק כל זמן שזה טיפות לא חושבים על טיפול ומנסים לסתום לבד אבל כשזה מתחיל זרם אז מתחילים לחפש פתרונות


בהצלחה במה שתחליטו
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אין כזה דבר המלצה על מישהו בלי להכיר את הבעיה

כמה עקרונות לפני שהולכים למטפל/ת רגשי/ת
לברר אם המטפל מתמחה בבעיה הספציפית הזאת
לקבוע יעד סביר של מספר טיפולים ולראות אם משהו זז-
אם כלום לא זז-פשוט לחפש כיוון חדש
רק סייעתא דשמייא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הלכנו עם כמה ילדים לטיפול רגשי
ואני ממליצה ומצדיעה לכל הורה שמחפש איך לעזור לילד שלו
יש כאלו שהצלחנו יותר וראינו ממש שינויים מפליגים
ויש כאלה שפחות והדרך היתה ארוכה ומיגעת
יש כאלה שהספיק רק טיפול אחד ממוקד
יש כאלה שהספיק רק הדרכת הורים (אגב זה לא רק זה המון. לפני הכל מומלץ תמיד ללכת להדרכת הורים. כי ילד מקבל מההורים הכי הרבה חוסן רגשי יותר מכל מטפל מומחה או פסיכולוג)
יש כאלה שעברנ כמה מטפלים ומהלכים ונסיונות
ויש כאלה שתוך חצי שנה הדרך ללב שלהם היתה פתוחה
מה שחשוב לי לאמר זה שאף פעם אל תחשבו שעשיתם דיי
כי כל מה שאתם משקיעים כיום בילדים חוזר אליכם אח"כ ובגדול
גם אם נראה לכם שהמטפל דפק אתכם או שלא יצא מזה כלום או שהילד לא התחבר לתחום הטיפול או שנהיה יותר גרוע או שנגמר הכסף ותם הכח ונמאס ואין התקדמות וכו'
אז תנסו משהו אחר, תבדקו דרכים חלופיות, תתיעצו שוב אבל אל תאמרו נואש ואל תאמרו דיי
טיפול בילד זה לא דגם אחד שעוזר לכולם
זה הרבה ניסוי טעיה ותהיה והמון המון סעיתא דשמיא ותפילות
וכמובן לא לשכוח את הילדים החלקים להתפלל שהטוב הזה ימשיך תמיד

לגבי השאלות:

  1. באיזה שיטת טיפול השתמשו?
  2. האם עזר או לא?
  3. במידה והתשובה על שאלה 2 היא שעזר: איך הוכחתם לעצמכם שזה באמת עזר, ולא זרקתם כסף לפח?
1. שיחות, טיפול באומנות, טיפול במשחק (מCBT יש לנו טראומה - אם כי אני לא שוללת את השיטה. ספציפית לנו זה לא עזר. אני גם פחות מאמינה בזבנג וגמרנו)
2. הודו להשם - כפי שכתבתי לעיל חלק עזר מעבר למה שציפינו כלומר התקדמות בתחוים שלא חשבנו שהם קשורים כמו רמה לימודית וכו' ויש כאלה שלקח יותר זמן
3. הילד הוא ההוכחה הכי טובה
הרי לא חשבנו על טיפול כי הכל היה חלק ובסדר
יש נקודות שמפריעות כשזה הצטבר לכתם גדול שמפריע אז ניסינו לעזור לילד ולנו כדי למנוע תסכולים נוספים
זה כמו סכר סדוק כל זמן שזה טיפות לא חושבים על טיפול ומנסים לסתום לבד אבל כשזה מתחיל זרם אז מתחילים לחפש פתרונות


בהצלחה במה שתחליטו

כל מילה פנינה.
הלוואי וכל ההורים יהיו כ"כ אכפתיים ומסורים לילדיהם.

סיפור חמוד שקשור:
שמעתי פעם ויכוח של זוג הורים שרצו להפסיק את הטיפול לילד שלהם בגלל העניין הכספי, בתרוץ שצריכים לשמור את הכסף בשביל חתן ילדים.....
ואז הם הבינו שבשביל שבכלל יהיה את מי לחתן-----צריך להשקיע כעת בטיפול!!!
עמוק, אבל כ"כ נכון.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
קבוע יעד סביר של מספר טיפולים ולראות אם משהו זז-

לא תמיד נכון לעשות כך, משום שיש מקרים שבהם כביכול מרגישים ששום דבר לא זז למרות שכבר ממש עבר הרבה זמן.
זה כי אנחנו לא תמיד מודעים לתהליכים פנימיים שמתרחשים בפנים...וישפיעו בהמשך....
או כמו מקרים שקצת יותר קשה להיפתח ולהתחיל לעבוד.......
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לרוב אצל ילדים צעירים לא מדברים על טיפול פסיכולוגי אלא יותר על תרפיות, כי כך קל יותר להגיע איתם להישגים. בגיל הצעיר קשה מאד לתקשר מילולית ברמה אפקטיבית לטיפול, ובכלל כלים השלכתיים מתאימים יותר.
שיטת הטיפול בדכ פחות משמעותית מהמטפל. חשוב לקבל המלצות, וכמו שכתבו- לבחון אחרי מספר מפגשים האם יש תזוזה חיובית.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בתור הורה -אני רואה את זה לגמרי אחרת מאנשי מקצוע

ילד שלא מתקדם איתו כלום אחרי מספר טיפולים סביר

זה אומר
או שהמטפלת לא מקצועית
או שהילד לא "מתחבר" לטיפול או למטפלת
וגם נזקים לא קטנים יכולים לצאת מזה

וכל השאר תרוצים של אנשי מקצוע(במחילה מאנשי המקצוע)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני מטפלת רגשית (מתחילה, אומנם)
יש לי שנה ניסיון
אבל ב"ה רואה תוצאות שלא ייאמנו!!
אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו
אבל עיקר הפידבקים אני מקבלת מהורים
שאומרים לי שהילד השתנה 180 מעלות!!
ואכן את תחילת השינוי ראו כבר תוך 4 פגישות
לדוג' ילד שהגיע על רקע של התפרצויות בכל תסכול הכי קטן
היה ממש מאבד שליטה, זורק חפצים, מרביץ להורים
ושום דרך חינוכית לא עזרה עד שהם קלטו שאולי זו בעיה רגשית ולא חינוכית.
באיזה שיטות טיפול?
אני משלבת כמו שאמרו למעלה
קלפים טיפוליים, תרפיה באומנות, CBT,NLP -עם השיטות הללו עבדתי בעיקר
תוך חודשיים/שלוש
ההורים סיימו את הטיפול בהתרגשות שקבלו ילד חדש
ועוד 2 סיפורים מסה"כ פחות משנה שעבדתי
שיש התקדמות ענקית עדיין צריכים עוד הרבה עבודה
בהצלחה!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה