דרוש מידע מכירים מקרוב ילד שעבר טיפול רגשי?

  • הוסף לסימניות
  • #21
בתור הורה -אני רואה את זה לגמרי אחרת מאנשי מקצוע

ילד שלא מתקדם איתו כלום אחרי מספר טיפולים סביר

זה אומר
או שהמטפלת לא מקצועית
או שהילד לא "מתחבר" לטיפול או למטפלת
וגם נזקים לא קטנים יכולים לצאת מזה

וכל השאר תרוצים של אנשי מקצוע(במחילה מאנשי המקצוע)
זו גם דעה של כל איש מקצוע...
השאלה כמה זה מספר מפגשים סביר
ומה זה 'אפס תזוזה'.
לגבי מספר מפגשים-כדאי לשאול מראש למה לצפות, תוך כמה זמן אמורים לראות שינוי.
לגבי מה נחשב לתזוזה- כדאי לשאול גם את איש המקצוע אם הוא רואה שינוי,ואם כן שיפרט במה, וגם את האחראים בסביבה הלימודים של הילד, בנוסף להתרשמות ההורה, כמובן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
זו גם דעה של כל איש מקצוע...
השאלה כמה זה מספר מפגשים סביר
ומה זה 'אפס תזוזה'.
לגבי מספר מפגשים-כדאי לשאול מראש למה לצפות, תוך כמה זמן אמורים לראות שינוי.
לגבי מה נחשב לתזוזה- כדאי לשאול גם את איש המקצוע אם הוא רואה שינוי,ואם כן שיפרט במה, וגם את האחראים בסביבה הלימודים של הילד, בנוסף להתרשמות ההורה, כמובן.


אפס תזוזה-זה שאין שום תגובה לטיפול -ואין שינוי בילד
לגבי מספר מפגשים תלוי כמובן בטיפול/בילד
והאם זה דעה של כל איש מקצוע?!
הלוואי-תדפדפי למעלה באשכול הזה ותביני שזה לא ממש דעה של כל אנשי המקצוע...
(ובפרט בזמן שאין להם מטופלים!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אני מודה לכולם שטרחו לענות ולשתף בחווייתם עם טיפול רגשי. לא האמנתי שאקבל כ"כ הרבה תשובות.

אני רק רוצה להבהיר מה היתה כוונתי בשאלה שלישית (איך הוכחתם לעצמכם...).
'מחקרים' מוכיחים שאנשים נוטים להאמין 'ולראות' תוצאות של כל מיני דברים, טיפולים שונים ומשונים, תכשירים, טיפות וכו' וכו' וכו', לאו דוקא ע"פ המציאות בשטח, רק מחמת אילוצים שונים (רגשיים...) שמחייבים אותם להאמין כך (ורמזתי את זה בתגובה השניה שלי).

ובגלל זה רציתי שמי שעונה בחיוב, שיוסיף כמה מילים מדוע חושב שהטיפול עזר. יש דברים שאפשר להוכיח בשטח, ויש דברים שרק 'מרגישים' שינוי לטובה. מי שכותב למשל שהילד התפרץ וזרק חפצים, ואחרי הטיפולים הוא הפסיק, אז אני יוכל להאמין שהטיפול עזר. מי שכותב שהילד היה פרפקציוניסט ולכן כל דבר שלא היה מבין בלימוד היה מכעיס אותו ומנתק אותו ולא ידע סוף השבוע את החומר, ואחרי הטיפול הוא יודע את החומר כל שבוע, אז אני יכול לסמוך שאכן כך היה, כי אפשר לעגן את השינוי במעשים בשטח.
לעומת זה, מי שכותב - למשל - שהילד היה תמיד כועס על כל דבר קטן, ומאז הטיפול הכעס ירד באחוזים ניכרים, או שהילד היה תמיד עצבני, ומאז התחיל להיות שמח, אז יכול להיות שכן, אבל גם יכול להיות שלא, וזה לא נקרא מבחינתי דבר שאפשר להוכיח, כי זה לא ממש דברים שאפשר לראות בברירות, זה דבר שתלוי הרבה בלב ובהרגשה.
ועוד פעם, אני לא אומר שלא נכון, כי רק מי שקרוב לילד יכול לדעת באמת, אבל מצידי, לפני שאני הולך לטיפול, רציתי לשמוע אם יש ביניכם מי שראה שינויים שאפשר להוכיח במעשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אגיד רק באופן כללי שיש מימון מטעם מקורות רבים כמו ידידות טורנטו וכדומה. ושיש שיקול דעת נכון ומדוייק להורים, על פי רוב :)
אשמח לשמוע יותר פרטים, איך להשיג המימון הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
חשוב לדעת שטיפול אחרי אבחון מעלה מאוד את סיכויי הצלחת הטיפול.

שמעתי פעם שיש אבחון רגשי מקצועי הניתן ללא עלות במרכזי שערי הצלחה 0722-444444
לא בדקתי את זה, אבל לכאורה שווה בדיקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אני שלחתי ילדים לטיפול
ואני מטפלת בילדים [זרים] בעצמי.
אין שיטת טיפול אחת.
אחד החלקים שהם זרזים מבחינתי זה האמון שההורים נותנים בטיפול [בי]
ובילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
יש דברים שאפשר להוכיח בשטח, ויש דברים שרק 'מרגישים' שינוי לטובה. מי שכותב למשל שהילד התפרץ וזרק חפצים, ואחרי הטיפולים הוא הפסיק, אז אני יוכל להאמין שהטיפול עזר. מי שכותב שהילד היה פרפקציוניסט ולכן כל דבר שלא היה מבין בלימוד היה מכעיס אותו ומנתק אותו ולא ידע סוף השבוע את החומר, ואחרי הטיפול הוא יודע את החומר כל שבוע, אז אני יכול לסמוך שאכן כך היה, כי אפשר לעגן את השינוי במעשים בשטח.
לעומת זה, מי שכותב - למשל - שהילד היה תמיד כועס על כל דבר קטן, ומאז הטיפול הכעס ירד באחוזים ניכרים, או שהילד היה תמיד עצבני, ומאז התחיל להיות שמח, אז יכול להיות שכן, אבל גם יכול להיות שלא, וזה לא נקרא מבחינתי דבר שאפשר להוכיח, כי זה לא ממש דברים שאפשר לראות בברירות, זה דבר שתלוי הרבה בלב ובהרגשה.
ועוד פעם, אני לא אומר שלא נכון, כי רק מי שקרוב לילד יכול לדעת באמת, אבל מצידי, לפני שאני הולך לטיפול, רציתי לשמוע אם יש ביניכם מי שראה שינויים שאפשר להוכיח במעשים.


בדרך כלל אנשים (וילדים) לא משתנים מ-0 ל-100 תוך זמן קצר. מדובר על תהליך של התבגרות ולמידה של כלים חדשים לניהול רגשות, להתמודדות עם תסכול וכו'.
נראה לי שהורים בהחלט מסוגלים להבחין אם טיפול עוזר לילד שלהם, גם אם פעם ב... הוא עדיין כועס/עצבני/לא יודע את החומר. מה גם, כמו שאמרו כבר לפני, שחלק משמעותי מטיפול אצל ילדים זה הדרכה של ההורים ואז השינוי מושפע הרבה גם מהגישה שלהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
קופצת על האשכול.
איפה ניתן לקבל הדרכת הורים ומה הפרוצדורה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אשמח לשמוע יותר פרטים, איך להשיג המימון הזה.
קופצת על האשכול.
איפה ניתן לקבל הדרכת הורים ומה הפרוצדורה?
מצרפת כתבה שפורסמה ב"בתוך המשפחה" לפני שנה בערך. יש שם באופן כללי את סוגי הטיפולים שניתן לקבל ללא עלות בכל מיני מסגרות, חלקן ציבוריות.
השאלה הגדולה היא מי המטפל, חשובה המקצועיות, האנושיות והחיבור האישי. והכי חשוב - הדרכת הורים.
בשביל לקבל מימון מידידות טורנטו, צריך שהת"ת או בית הספר יהיו קשורים לעמותה ובכך מתאפשר טיפול אצל מטפלים בעלי תואר שני + חמש שנות ניסיון בטיפול בתשלום מזערי (משהו כמו עשרים שקלים לפגישה)
 

קבצים מצורפים

  • טיפול במסגרת ציבורית.docx
    KB 43.8 · צפיות: 272
  • הוסף לסימניות
  • #30
קופצת על האשכול.
איפה ניתן לקבל הדרכת הורים ומה הפרוצדורה?
בקופות חולים, במרכזי התפתחות הילד, ובהרבה ערים גם בשרות הפסיכולוגי בעירייה.
מאד ממליצה, להורים עם יכולת רגשית ורמת אינטלגנציה תקינה.
הרבה יותר מכל טיפול - כשאתם לומדים איך להיות שם בשבילו, אתם נותנים לו את המתנה הכי גדולה בעולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נתון נוסף - אם יש ביטוח משלים, ברוב קופות החולים ניתן לגשת לכל מטפל בעל תואר שני ומעלה ולקבל מימון חלקי.
בכללית, למשל, יש מימון של 100 ש"ח לפגישה לכל ילד עד גיל 18, ולא רבים האנשים שיודעים את זהו מנצלים וממש חבל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אני מטפלת רגשית (מתחילה, אומנם)
יש לי שנה ניסיון
אבל ב"ה רואה תוצאות שלא ייאמנו!!
אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו
אבל עיקר הפידבקים אני מקבלת מהורים
שאומרים לי שהילד השתנה 180 מעלות!!
ואכן את תחילת השינוי ראו כבר תוך 4 פגישות
לדוג' ילד שהגיע על רקע של התפרצויות בכל תסכול הכי קטן
היה ממש מאבד שליטה, זורק חפצים, מרביץ להורים
ושום דרך חינוכית לא עזרה עד שהם קלטו שאולי זו בעיה רגשית ולא חינוכית.
באיזה שיטות טיפול?
אני משלבת כמו שאמרו למעלה
קלפים טיפוליים, תרפיה באומנות, CBT,NLP -עם השיטות הללו עבדתי בעיקר
תוך חודשיים/שלוש
ההורים סיימו את הטיפול בהתרגשות שקבלו ילד חדש
ועוד 2 סיפורים מסה"כ פחות משנה שעבדתי
שיש התקדמות ענקית עדיין צריכים עוד הרבה עבודה
בהצלחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בקופות חולים, במרכזי התפתחות הילד, ובהרבה ערים גם בשרות הפסיכולוגי בעירייה.
מאד ממליצה, להורים עם יכולת רגשית ורמת אינטלגנציה תקינה.
הרבה יותר מכל טיפול - כשאתם לומדים איך להיות שם בשבילו, אתם נותנים לו את המתנה הכי גדולה בעולם.
האם אין חומר כתוב, שאפשר להעשיר להורים את הידע בענין זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
האם אין חומר כתוב, שאפשר להעשיר להורים את הידע בענין זה?
יש המון המונים של חומר כתוב :)
אני לא חושבת שאפשר לספור כמה....
ספרים, שיעורים, הרצאות, בלוגים, מה לא.
אבל הדרכת הורים זה לא שיעור, הדרכת הורים זה תהליך - בדיוק כמו טיפול. להסתכל פנימה, לשקף לעצמנו מה קורה בפנים, להבין מה מניע אותנו, מה חוסם אותנו מלהתנהג כמו שהשכל שלנו מבין מצוין שכדאי, מה מרגיז אותנו בילד הזה, או לחילופין מה גורם לנו לעודף הזדהות איתו, ועוד ועוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אני לקחתי ילדים לטיפול רגשי- פסיכולוגית, טיפול באומנות , טיפול בעלי חיים, טיפול במוזיקה. וגם הדרכות הורים
הדרכות הורים אפקטיבי הכי מהר והכי יעיל לדעתי, הכוונה להדרכה אצל פסיכולוג או עו"ס.

ילד אחד היה ממש שקט בגן לא דיבר מילה עם הגננת וטיפול באומנות עזר לו, במסיבת סיום השתתף ממש יפה מול כל האמהות.

ילד אחר נתתי לו הומאופטיה או טיפות טבעיות אחרות במקביל לטיפול הרגשי וגם ראינו שינוי. מילד מופנם לילד משוחרר יותר באה. קשה לי לדעת מה השפיע על השינוי יותר הטיפות או הטיפול הרגשי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נתון נוסף - אם יש ביטוח משלים, ברוב קופות החולים ניתן לגשת לכל מטפל בעל תואר שני ומעלה ולקבל מימון חלקי.
בכללית, למשל, יש מימון של 100 ש"ח לפגישה לכל ילד עד גיל 18, ולא רבים האנשים שיודעים את זהו מנצלים וממש חבל...

כיום כבר לא בכל הקופות. בתחילת 2019 היתה רפורמה על טיפולים רגשיים. צריך לבדוק כל מקרה לגופו
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אני רואה שהרבה כותבים כמה הטיפול הרגשי הועיל ושינה את החיים... לצערי אצלנו זה לא היה ככה... ב2 ילדים טיפלנו,
במימון של קופת החולים + השתתפות עצמית חודשית לא גבוהה. ואני לא יכולה להצביע על משהו מסויים שזה שינה... באחד משניהם הייתי ממש צריכה להבטיח פרסים שהילד יסכים ללכת בכל פעם... כמובן שהמטפלות נבחרו לאחר בירורים טובים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אני מעוניין לדעת האם יש באמת טיפול שעוזר, או שזה בבחינת 'אני העשרתי את אברם'...

אז מי שמכיר מקרוב (לא שמועות רחוקות) ילד שעבר טיפול רגשי, הייתי שמח אם תענו על השאלות הבאות:

  1. באיזה שיטת טיפול השתמשו?
  2. האם עזר או לא?
  3. במידה והתשובה על שאלה 2 היא שעזר: איך הוכחתם לעצמכם שזה באמת עזר, ולא זרקתם כסף לפח?
אני שולחת לטיפול רגשי-לשלושת בממדים, עזר מאוד, אני נורא מתנגדת לשליחה לפסיכולוג כי אז הילד שוקע במחשבות, לדעתי, אבל בשלושת בממדים עזר לנו מאוד. באסטמה, אלרגיה והתנהגות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני שולחת לטיפול רגשי-לשלושת בממדים, עזר מאוד, אני נורא מתנגדת לשליחה לפסיכולוג כי אז הילד שוקע במחשבות, לדעתי, אבל בשלושת בממדים עזר לנו מאוד. באסטמה, אלרגיה והתנהגות.
כל המגיבים למעלה, לכאו' סותרים את ההנחה שלכם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה