חגים מיונז ביתי בקלי קלות, מדהים!!!

  • הוסף לסימניות
  • #82
שימו לב שנדובר בביצה לא מפוסטרת!
נשים במצב מיוחד וכן אנשים רגישים צריכים להזהר. ככלל לא מומלץ להשתמש כלל בביצים לא מפוסטרות, עם כל ההנאה ממיונז ביתי משובח - הייתם מעדיפים לותר עליו מלגלות שהיתה סלמונלה על אחת הביצים.
ואחרי שמילאתי את תפקיד הדודה המרגיזה והמעצבנת הנה השנקל שלי:
כל מיונז שתרצו לעשות אותו משובח יותר, תוסיפו לו כמה שיותר חומצים משובחים. חומץ בן יין, חומץ הדרים וכו'
אתם יכולים להגיע ככה לטעם של מיונז טומי! למי שמכירה
יש לי סייר תפוחים-חומץ תפוחים, נראה לך ילך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
רק מעירה שיש שימוש למיונז גם למתכוני בישול. למשל-על הדג (עם מיץ תפוזים.. או תבלינים אחרים). למתכונים אלו ודאי שימושי להשתמש במיונז המכיל ביצה, שתעבור את הבישול יחד עם התבשיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
לא חובה שקדים קלופים, אם מקלפים המראה נראה ממש כמו מיונז
כמה שמן? לא זוכרת להגיד, כתוב לי במתכונים של ערב פסח אבל זה לא זמין, פשוט לשפוך בזרם דק עד שנוצר המרקם הרצוי.
וסתם ככה - שנה שעברה ישראל דודק בבתוך המשפחה פרסם מתכון של מיונז מפירה, אין דברים כאלה!
אמנם אין לי את המתכון מדוייק (כנ"ל - במתכונים של פסח), אבל הבסיס היה פירה מעוך היטב ואז עם בלנדר מוט מעבדים ומוסיפים בזרזוף דק שמן מתבלים במלח ופלפל. משמין זוועות (לכן טמנתי את המתכון במתכונים של פסח בלבד...) אבל טעים ברמות!
יש לך אותו זמין? אשמח לקבל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
זו גם הסיבה שהאנשור (תרכובת הזנה לחולים שניתנת דרך הפה או בזונדה) מוגשת קרה בלבד ומקפידים על כך מאד.
אבי ניזון מאנשור. חמי ז"ל ניזון מאנשור. מעולם לא ראיתי ולא שמעתי ששמים אנשור במקרר. אולי בשביל טעם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
עשיתי, שמן אגוזחם, ביצה, קצת מלח, וחומץ תפוחים, יצא מצויין בטעם, אבל המרקם נוזלי מידי לטעמי-את המיונז של אמא שלי ממש צריך למרוח, שלי יצא כמו מעדן, מה ניתן לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
עשיתי, שמן אגוזחם, ביצה, קצת מלח, וחומץ תפוחים, יצא מצויין בטעם, אבל המרקם נוזלי מידי לטעמי-את המיונז של אמא שלי ממש צריך למרוח, שלי יצא כמו מעדן, מה ניתן לעשות?
שמת את השמן בהדרגה?
אצלי זה מה שפישל
פעם שניה הוספתי בזרם דק-ויצא פצצה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
יש לך אותו זמין? אשמח לקבל!
בשמחה!
אתמול הכנתי והבת שלי שטעמה אמרה שיצא מעולה,

טוחנים כ-2 תפו"א בינוניים במוט בלנדר, ותוך כדי העלאה והורדה של המוט מזלפים בזרם דק שמן (רק לא שמן דקלים!)
מעבדים מס' דקות ומתבלים לפי הטעם (מלח, פלפל)
בהצלחה, אשמח לשמוע איך יצא
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
בשמחה!
אתמול הכנתי והבת שלי שטעמה אמרה שיצא מעולה,

טוחנים כ-2 תפו"א בינוניים במוט בלנדר, ותוך כדי העלאה והורדה של המוט מזלפים בזרם דק שמן (רק לא שמן דקלים!)
מעבדים מס' דקות ומתבלים לפי הטעם (מלח, פלפל)
בהצלחה, אשמח לשמוע איך יצא
פירה מ2 תפוא, נכון?

תודה רבה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
בשמחה!
אתמול הכנתי והבת שלי שטעמה אמרה שיצא מעולה,

טוחנים כ-2 תפו"א בינוניים במוט בלנדר, ותוך כדי העלאה והורדה של המוט מזלפים בזרם דק שמן (רק לא שמן דקלים!)
מעבדים מס' דקות ומתבלים לפי הטעם (מלח, פלפל)
בהצלחה, אשמח לשמוע איך יצא
תודה על המתכון. כתוב לך אולי כמה שמן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
יש מתכון למיונז בלי בלנדר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
הכנתי לפי ההוראות (להקציף קודם את הביצה ואח"כ שמתי כוס חד פעמית עם שמן שעשיתי בתחתיתה חור קטנטן והשמן נזל ממש באיטיות) ויצא לי נוזלי :(
יש מה לעשות? הקצפתי את זה די הרבה והוספתי עוד בערך חצי כוס שמן (אגוזים) אבל חבל לי על השמן כי לא נראה לי שמשהו זז...
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
הכנתי לפי ההוראות (להקציף קודם את הביצה ואח"כ שמתי כוס חד פעמית עם שמן שעשיתי בתחתיתה חור קטנטן והשמן נזל ממש באיטיות) ויצא לי נוזלי :(
יש מה לעשות? הקצפתי את זה די הרבה והוספתי עוד בערך חצי כוס שמן (אגוזים) אבל חבל לי על השמן כי לא נראה לי שמשהו זז...

תקציפי שוב ביצה ותוסיפי את הנוזל שנאשר לך מהנסיון הקודם. (משמש במקום שמן חדש)
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
תקציפי שוב ביצה ותוסיפי את הנוזל שנאשר לך מהנסיון הקודם. (משמש במקום שמן חדש)
במקום השמן? ולהוסיף עוד שמן חדש? כי זה כבר יכיל 2 ביצים על כוס וחצי שמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
במקום השמן? ולהוסיף עוד שמן חדש? כי זה כבר יכיל 2 ביצים על כוס וחצי שמן
על ביצה אחת אני שמה חצי בקבוק
אז תוסיפי עוד
מקסימום תעשי מזה אח"כ רוטב שום או משהו בסגנון.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה