קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

כל הנושא של שמירה מהקורונה והקפדה על דרישות משרד הבריאות, הוא הלכתי מובהק.
לשיטת רבותיי ורבותיכם, לשיטת רבנים אחרים אין לו כל קשר להלכה וחכמי פרוג החשובים לא מחליטים מי רב ומי לא בוודאי לא כשהם בניגוד עניינים.
 
לשיטת רבותיי ורבותיכם, לשיטת רבנים אחרים אין לו כל קשר להלכה וחכמי פרוג החשובים לא מחליטים מי רב ומי לא.
יש רב שטוען שאין דעה הלכתית בנוגע לנושא הזה?
יש פסיקות שונות, מחמירות ומקילות, אבל בכל מקרה הנושא הוא הלכתי.
 
יש רב שטוען שאין דעה הלכתית בנוגע לנושא הזה?
ברור שלכל מה שקורה יש היבט הלכתי
כתבתם -
דרישות משרד הבריאות
ורק על זה עניתי לכם, ז"א שלקורונה / לתקופה יש בוודאי היבטים הילכתיים.
ויש רבנים ולא מהזרם המתנגד לציונות כדרך חיים, הטוענים שאין לדרישות משרד הבריאות כל אחיזה במציאות.
 
נערך לאחרונה ב:
ברוך השם טיפה של בהירות בתוך כל החושך וערפל הקרב הזה.
הלואי שיעשו כן הרבנים שבכל עיר ועיר.
(פה עיר התורה והחסידות בהרי יהודה הושיבו בית דין וחייבו את כל בתי הכנסת לחתום שמחוייבים להוראות, אבל שמעתי שלמעשה הכל פרוץ ואין אף אחד שכופה את זה והשטיבלאך עדיין מלאים וצפופים ורבים מסתובבים בחוצות ללא מסיכות והשם יצילנו מהם ומהמונם).
המטרה של בי"ד מלכתחילה הייתה תקשורתית בשביל שיורידו את הסגר
וגם בבני ברק זו המטרה
 
המטרה של בי"ד מלכתחילה הייתה תקשורתית בשביל שיורידו את הסגר
וגם בבני ברק זו המטרה
יש מצב שאת צודקת,
אבל מעניין שבשום נושא אחר אין מצב שמישהו יגיד כזה דבר בפרוג ולא יתוייג כחרדי חדש פורק עול.
לא?
 
הבנת מה שכתבתי? כי לפי התגובה שלך נראה שממש לא..
טענו נגד הכנסת ילדים לבידוד לבד- שכל המשפחה תכנס איתו
ואז היתה תגובה- יש אמהות בסיכון הן לא יכולות להחשף לילד שלהן שהוא בבידוד
הגיבו לזה- שהאמא תכנס לבידוד שבועיים וכל המשפחה תהיה עם הילדה.

מקווה שהטלפון השבור תוקן:cool:
ככה נראית אישה בחמישי אמצע לילה שלא התחילה בישולים...
 
אז שוב.
אין כל תביעה כלפי אלה שנוהגים כהוראת רבותיהם. או ששאלו וקיבלו הנחיות מפורשות.
נקודה.

אבל יש יותר מידי בציבור החרדי ש:
- מסתמכים על תשובה שמישהו אחר קיבל.
- מחליטים שמכיוון שהרב לא התיחס לענין הרי שאין צורך ל....
- מפרשנים משפט ניטרלי שהרב אמר כרצונם. (לדוג' כששאלו את הרב האם להבדק- הרב ברך אותם שיהיה טוב....)
- מפרשנים משפט לא ניטרלי שהרב אמר, העיקר שיתאים למה שהם רוצים. (לדוג הוא אמר את זה רק בגלל ש... אבל הוא חושב ש....)

והכי גרוע- נאחזים בשמועות חסרי בסיס עובדתי.
??????????????

אהה. ויש גם את אלה שלוקחים מרבנים שונים את מה שמתחשק להם.

בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
ידע הציבור ויבדוק.
 
נערך לאחרונה ב:
אז שוב.
אין כל תביעה כלפי אלה שנוהגים כהוראת רבותיהם. או ששאלו וקיבלו הנחיות מפורשות.
נקודה.

אבל יש יותר מידי בציבור החרדי ש:
- מסתמכים על תשובה שמישהו אחר קיבל.
- מחליטים שמכיוון שהרב לא התיחס לענין הרי שאין צורך ל....
- מפרשנים משפט ניטרלי שהרב אמר כרצונם. (לדוג' כששאלו את הרב האם להבדק- הרב ברך אותם שיהיה טוב....)
- מפרשנים משפט לא ניטרלי שהרב אמר, העיקר שיתאים למה שהם רוצים. (לדוג הוא אמר את זה רק בגלל ש... אבל הוא חושב ש....)

והכי גרוע- נאחזים בשמועות חסרי בסיס עובדתי.
??????????????

אהה. ויש גם את אלה שלוקחים מרבנים שונים את מה שמתחשק להם.

בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
ידע הציבור ויבדוק.
פשוט לא נכון,
ומן הסתם הסיבה היא כפי שאמרו קודם לכן, שאותם אנשים לא ממש ישמחו להודות על כך בפניך,
ואיכשהו, לי לא היה אכפת להצהיר בגלוי וללא חשש שקבלתי באופן אישי הוראות מפוסק גדול, שסותרות את הוראות משרד הבריאות, וכן מכירה באופן אישי עוד כמה כאלה,
אך לא רואה סיבה לפרט, כי ממילא אכנס אצלך לקטגוריות שמוכנות אצלך מראש: פרשנות שגויה, שאלה מעוותת, החלטה עצמאית ועוד...
 
פשוט לא נכון,
ומן הסתם הסיבה היא כפי שאמרו קודם לכן, שאותם אנשים לא ממש ישמחו להודות על כך בפניך,
ואיכשהו, לי לא היה אכפת להצהיר בגלוי וללא חשש שקבלתי באופן אישי הוראות מפוסק גדול, שסותרות את הוראות משרד הבריאות, וכן מכירה באופן אישי עוד כמה כאלה,
אך לא רואה סיבה לפרט, כי ממילא אכנס אצלך לקטגוריות שמוכנות אצלך מראש: פרשנות שגויה, שאלה מעוותת, החלטה עצמאית ועוד...
נכון.
אין צורך לפרט.
אבל לא בגלל הסיבות שהזכרת,
אלא כי אני פשוט לא אאמין לניקית אנונימית מפרוג.
ואל תכעסי, זה לא אישי.

וההודעה הזאת לא כוונה לאלה ש(אולי) קיבלו הוראה מרבם.
אלא לכל מי ששומע סיפורים מהסוג הזה.
זה הכל.
 
נכון.
אין צורך לפרט.
אבל לא בגלל הסיבות שהזכרת,
אלא כי אני פשוט לא אאמין לניקית אנונימית מפרוג.
ואל תכעסי, זה לא אישי.
אף פעם אני לא אבין את זה.
לרפקי אנונימית מפרוג לא תאמיני,
אבל לרבקה כהן השכנה שלך כן תאמיני?
במה השכנה שלך יותר 'אמיתית' מהניקית בפרוג?
כי את יודעת באיזה צבע החלוק שלה?
 
מהדברים הקלים בפרוג - לפרק אמירה עם סמיילי כלשהו...וזה טיבו של דיון וירטואלי הכל טוב.
אנסה לחדד, הקיצוניות מכל צד ולכל צד מעולם לא החזיקה מעמד בשום מקום גם לא הקיצוניות בישוב הארץ (דת"ל) ואני מדגיש קיצוניות ולא שמירת ההלכה על קוצו של יו"ד והמעוניין להבין מבין שיש הבדל עצום בין ההגדרות.
מה ההגדרה של קיצוניות? אפשר דוגמא? מישהו שזורק ביצים על השני?
 
נכון.
אין צורך לפרט.
אבל לא בגלל הסיבות שהזכרת,
אלא כי אני פשוט לא אאמין לניקית אנונימית מפרוג.
ואל תכעסי, זה לא אישי.

וההודעה הזאת לא כוונה לאלה ש(אולי) קיבלו הוראה מרבם.
אלא לכל מי ששומע סיפורים מהסוג הזה.
זה הכל.
הו, זו קטגוריה ששכחתי להזכיר, מאלו שמוכנות אצלך מראש כתגובה לכל הוכחה כזו...
אנונימיות :)
 
אף פעם אני לא אבין את זה.
לרפקי אנונימית מפרוג לא תאמיני,
אבל לרבקה כהן השכנה שלך כן תאמיני?
במה השכנה שלך יותר 'אמיתית' מהניקית בפרוג?
כי את יודעת באיזה צבע החלוק שלה?
הזוי שזו בכלל שאלה.
אחרי כל מה שמדברים על בטיחות ברשת עדיין יש כאלה שמרשים לעצמם להאמין????
את באמת חושבת שאין הבדל?
או ששכחת את הסמיילי הקורץ?
 
הו, זו קטגוריה ששכחתי להזכיר, מאלו שמוכנות אצלך מראש כתגובה לכל הוכחה כזו...
אנונימיות :)
לגמרי.
בטיחות ברשת.
יצא לך לשמוע על זה?

וכפי שכבר כתבתי:
אני גם לא מצפה שיקבלו את מה שאני כותבת.
רק לא להאמין לכל סיפור ושמועה.
כי רובם (לפחות) תלושים מהמציאות.
 
בטיחות ברשת.
הו, זה כבר נשמע מרשים לחלוטין.
אם כך, ודאי שלא נותר מוצא, ואל לך בשום אופן להאמין לאף סיפור שתשמעי.
הרי אנשים שאת מכירה - את יודעת שהם לא שאלו נכון, או עיוותו את התשובה,
ואנשים שאינך מכירה - עליך לשמור על בטיחותך, ולא להאמין חלילה.

הכל תותים :)
 
למה לסגור ?
אנחנו אמונים על דעת תורה ב 100% יש הנוהגים כשיטת הרמ"א ויש הנוהגים כשיטת הבית יוסף, הייתכן לזלזל או לסתם פיות אלו הנוהגים כדעת הבית יוסף בגלל שאני נוהג כדעת הרמ"א ?
תסבירו מה המצב הזה שונה ? אל תסתתרו מאחור בקשות לסגירת האשכול.
המצב מאד שונה דיבורי סרק והטחות באחר כעסים וכו
לא נשמע לי מתאים
שכל אחד יבחר את הדרך המתאימה לו עם הרב שאחריו הוא נוהג
72 פנים לתורה
ואין איש דומה לחברו אז די לויכוחים העקרים הללו
 
הזוי שזו בכלל שאלה.
אחרי כל מה שמדברים על בטיחות ברשת עדיין יש כאלה שמרשים לעצמם להאמין????
את באמת חושבת שאין הבדל?
או ששכחת את הסמיילי הקורץ?
אני חושבת שאני מאד מודעת לבטיחות ברשת, וסומכת על החישנים שלי לזהות בין מתחזים לשאינם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה