קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

במשך ימים רבים ואשכולות ארוכים יש דיונים וויכוחים והסברים ומחיקות, ו... לא מעיזים להיישיר מבט לפיל שבחדר.

אינני יודעת אם באמת יש רבנים שמקלים בכל מכל. למען הדיון, בואו נלך על זה שכן.

אנשים טוענים: שכל אחד שילך לפי רבותיו. לכל אחד יש את הרב שלו, וצריך לכבד את כולם. וצריך להכיל שיש דעות שונות. ומי שכותב נגד מי שנוהג אחרת ממנו, הוא בעצם נגד הרב שאמר ככה (אם באמת אמר), וזה זלזול חלילה, ועוד כהנה וכהנה דיבורים.

וכשקוראים את זה, נדמה שכל קבוצה חיה על אי בודד, או לפחות בעיר נפרדת לגמרי, ולא מובן למה מתערבים לה במה שהיא עושה לפי המקובל אצלה או לפי הרב שלה.

הפרדוקס הגדול הוא, שאנחנו חיים לגמרי ביחד. באותן ערים, באותן שכונות ורחובות, באותם שטיבלאך וחנויות ואוטובוסים, באותן מרפאות ובתי חולים, לפעמים באותם מוסדות לימוד.
ולא מדובר על כמה שעות כל אחד יחכה לעצמו בין בשר לחלב, או האם יאכל אורז בפסח או לא; מצות יד או מכונה.

מדובר בעניין שיש לו משמעות ציבורית מובהקת. הנהגת הפרט לבדו - לא עליה מדובר במצב כזה.
זו סוגיה שקשורה להדדיות רחבה.
ואם חלק מהציבור מונחה להיזהר ביותר כי מדובר בשמירת הנפש על כל חומרתה,
וחלק מהציבור - המעורבב אתו ביחד על כל צעד ושאל - מונחה לא לשמור כלל -
יש כאן דילמה אמיתית מאין כמותה!
חשוב להיות מודעים לה.
ולא רלוונטי לדבר דיבורים שמתאימים להנהגה פרטית שאיננה נוגעת לשני.

פעם פעם היה משה רבינו אחד.
בתקופה מאוחרת יותר, היתה סנהדרין.
לפני לא הרבה זמן היו קהילות בחו''ל, שכל אחת מהן גרה במקום אחר על פני בגלובוס.
היום - אנחנו ביחד. ויש אינספור קהילות. והרבה הכרעות שונות והפוכות בעניינים ציבוריים שנוגעים לכל הכלל.

אנא, אל תגלשו למחוזות לא טובים בעקבות הפוסט הזה.
זו מציאות קיימת, שלא נוצרה באשמת אף אחד. אחד מניסיונות התקופה, שלא ברור איך מתמודדים איתה.
חוץ מהתחשבות במקום שאפשר. וזה לא מעט.
זו התמודדות, שלא נראה שיש לה פיתרון עומק, עד ביאת גואל צדק וגאולה שלמה במהרה בימינו אמן.
 
נערך לאחרונה ב:
במשך ימים רבים ואשכולות ארוכים יש דיונים וויכוחים והסברים, ו... לא מעיזים להיישיר מבט לפיל שבחדר.

אינני יודעת אם באמת יש רבנים שמקלים בכל מכל. למען הדיון, בואו נלך על זה שכן.

אנשים טוענים: שכל אחד שילך לפי רבותיו. לכל אחד יש את הרב שלו, וצריך לכבד את כולם. וצריך להכיל שיש דעות שונות. ומי שכותב נגד מי שנוהג אחרת ממנו, הוא בעצם נגד הרב שאמר ככה (אם באמת אמר), וזה זלזול חלילה, ועוד כהנה וכהנה דיבורים.

וכשקוראים את זה, נדמה שכל קבוצה חיה על אי בודד, או לפחות בעיר נפרדת לגמרי, ולא מובן למה מתערבים לה במה שהיא עושה לפי המקובל אצלה או לפי הרב שלה.

הפרדוקס הגדול הוא, שאנחנו חיים לגמרי ביחד. באותן ערים, באותן שכונות ורחובות, באותם שטיבלאך וחנויות ואוטובוסים, באותן מרפאות ובתי חולים.
ולא מדובר על כמה שעות כל אחד יחכה לעצמו בין בשר לחלב, או האם יאכל אורז בפסח או לא.

מדובר בעניין שיש לו משמעות ציבורית מובהקת. הנהגת הפרט כשלעצמו - לא רלוונטית במצב כזה.
זו סוגיה שקשורה להדדיות רחבה. ואם חלק מהציבור מונחה להיזהר ביותר כי מדובר בשמירת הנפש על כל חומרתה, וחלק מהציבור המעורבב אתו ביחד על כל צעד ושאל - מונחה לא לשמור כלל, יש כאן דילמה אמיתית מאין כמותה.
ואי אפשר לדבר דיבורים שמתאימים להנהגה פרטית שאיננה נוגעת לשני.

פעם פעם היה משה רבינו אחד. בתקופה מאוחרת יותר, היתה סנהדרין.
לפני לא הרבה זמן היו קהילות בחו''ל, שכל אחת גרה במקום אחר בגלובוס.
היום - אנחנו ביחד. ויש אינספור קהילות. והרבה הכרעות שונות והפוכות.

אנא, אל תגלשו למחוזות לא טובים.
זו מציאות קיימת, שלא נוצרה באשמת אף אחד. אחד מניסיונות התקופה, שלא ברור איך מתמודדים איתה.
זו התמודדות, שלא נראה שיש לה פיתרון, חוץ מביאת גואל צדק וגאולה שלמה במהרה בימינו אמן.
תודה.
 
אנחנו הכנסנו ילד בן 9 לבידוד
לא בגלל עבודה אלא רק בגלל סיכון

הוא כבר ביום ה -12 ולא רוצים לצאת
נהנים עד הגג!!
כל הילדים מקנאים
אבל !!
חילקנו את זה 3 ימים ראשונים לבד- חילקנו את החדר עם מפה שקופה וכל הזמן מישהוא ישב לידו משחקי מילים כמו חי צומח דומם, מידי פעם יצא לסלון שג"כ מחולק ושוב משחקים של הצגות וכד
או יצירות ונגרות שהוא עשה כמו כל בני הבית האחרים
ביום הרביעי נכנסה איתו אחותו בת 12 הם מקבלים ציוד אישי לחדר אוכל מפנק , יצירות ועוד

זה מדהים איך 2 יחד יכולים להיות כך, ממליצה לכל אחד אם יש אפשרות להכניס ילד נוסף זה הרבה יותר מועיל לדעתי מהורה

והילד שלי בן 9 אחד שצריך המון מגע, אז אנחנו שולחים לו חיבוקים בכאילו נשיקות וכד

המון השקעה כל הזמן לדבר ליד הדלת

בהצלחה רבה לכולם
להעריץ ממש
 
הו, זה כבר נשמע מרשים לחלוטין.
אם כך, ודאי שלא נותר מוצא, ואל לך בשום אופן להאמין לאף סיפור שתשמעי.
הרי אנשים שאת מכירה - את יודעת שהם לא שאלו נכון, או עיוותו את התשובה,
ואנשים שאינך מכירה - עליך לשמור על בטיחותך, ולא להאמין חלילה.
הכל תותים :)
ואחרי זה מטיפים על דמוגגיה.....

כדאי לך לקרוא שוב את ההודעות שלי, לפני שח"ו תגרמי לניק אחד כאן לזלזל בזהירות הנדרשת על סמך שום דבר.
 
כל החיים השקעתם בי, נתתם לי, קניתם לי.
כל החיים אהבתם אותי, נישקתם, חיבקתם, נתתם לי להרגיש הכי יקר לכם בעולם.
כל החיים עשיתם בשבילי הכל, קרעתם בשבילי את הים, חיפיתם, גוננתם, דאגתם.

ופתאום.
סתם חשבתי לי, ששום דבר לא קורה פתאום.
תאורים כמו שהעלתה פה למשל @שרית קובל לא מגיעים על רקע ילד שתמיד מרגיש אהוב, מחובק, הכי יקר בעולם.
יש סגנון של הורים וסגנונות של משפחות, ואלו שמרגישים סבבה עם לסגור ילדה בת 8 בחדר לשבועיים, זה בדרך כלל סגנון אחר מהסוג המאד מאד מחבק וגונן.
מצבי קיצון מדגישים את ההבדלים, לא מייצרים אותם.
 
אני חושבת שאני מאד מודעת לבטיחות ברשת, וסומכת על החישנים שלי לזהות בין מתחזים לשאינם.

וגם מזהה האם הם אנשים מהימנים ורציניים? שמודעים וצמודים לאמת?
יודעת מהם הערכים וסולם העדיפות שלהם?
נשמע לי לא הגיוני לגבי אנשים שמכירים רק דרך הפורום.
(לא צריך ללכת רחוק עד ל"מתחזים".)

וכמובן שגם בעולם הלא וירטואלי- יש אנשים שלא אסמוך על מילתם. ובהחלט שרמת האמון שלי במה שהוא אומר, הינה בהתאם להיכרותי עם אישיותו.


אני רואה שאת ותיקה ממני בהרבה, כאן בפורום. אז אולי זו יכולת שרוכשים עם הזמן.:)
 
סתם חשבתי לי, ששום דבר לא קורה פתאום.
תאורים כמו שהעלתה פה למשל @שרית קובל לא מגיעים על רקע ילד שתמיד מרגיש אהוב, מחובק, הכי יקר בעולם.
יש סגנון של הורים וסגנונות של משפחות, ואלו שמרגישים סבבה עם לסגור ילדה בת 8 בחדר לשבועיים, זה בדרך כלל סגנון אחר מהסוג המאד מאד מחבק וגונן.
מצבי קיצון מדגישים את ההבדלים, לא מייצרים אותם.
לגמרי
 
וגם מזהה האם הם אנשים מהימנים ורציניים? שמודעים וצמודים לאמת?
יודעת מהם הערכים וסולם העדיפות שלהם?
נשמע לי לא הגיוני לגבי אנשים שמכירים רק דרך הפורום.
(לא צריך ללכת רחוק עד ל"מתחזים".)
אני אעז ואומר שכן.
 
רק עכשיו קראתי את כל האשכול איזה עצוב:(
ואני שמחה לראות שיש משפחות שיודעות איך להתנהג בבידוד
כי מישהו שהוא רבה בחיידר סיפר שילד אחד חדר לו מגמגם אחרי הגל הראשון כי הוא היה שבועיים בחדר סגור לבדדדדדד
עצוב:(

אני לא יכולה לשמוע את זה איזה עצוב
מחרידדדדד
 
במשך ימים רבים ואשכולות ארוכים יש דיונים וויכוחים והסברים ומחיקות, ו... לא מעיזים להיישיר מבט לפיל שבחדר.

אינני יודעת אם באמת יש רבנים שמקלים בכל מכל. למען הדיון, בואו נלך על זה שכן.

אנשים טוענים: שכל אחד שילך לפי רבותיו. לכל אחד יש את הרב שלו, וצריך לכבד את כולם. וצריך להכיל שיש דעות שונות. ומי שכותב נגד מי שנוהג אחרת ממנו, הוא בעצם נגד הרב שאמר ככה (אם באמת אמר), וזה זלזול חלילה, ועוד כהנה וכהנה דיבורים.

וכשקוראים את זה, נדמה שכל קבוצה חיה על אי בודד, או לפחות בעיר נפרדת לגמרי, ולא מובן למה מתערבים לה במה שהיא עושה לפי המקובל אצלה או לפי הרב שלה.

הפרדוקס הגדול הוא, שאנחנו חיים לגמרי ביחד. באותן ערים, באותן שכונות ורחובות, באותם שטיבלאך וחנויות ואוטובוסים, באותן מרפאות ובתי חולים, לפעמים באותם מוסדות לימוד.
ולא מדובר על כמה שעות כל אחד יחכה לעצמו בין בשר לחלב, או האם יאכל אורז בפסח או לא; מצות יד או מכונה.

מדובר בעניין שיש לו משמעות ציבורית מובהקת. הנהגת הפרט לבדו - לא עליה מדובר במצב כזה.
זו סוגיה שקשורה להדדיות רחבה.
ואם חלק מהציבור מונחה להיזהר ביותר כי מדובר בשמירת הנפש על כל חומרתה,
וחלק מהציבור - המעורבב אתו ביחד על כל צעד ושאל - מונחה לא לשמור כלל -
יש כאן דילמה אמיתית מאין כמותה!
חשוב להיות מודעים לה.
ולא רלוונטי לדבר דיבורים שמתאימים להנהגה פרטית שאיננה נוגעת לשני.

פעם פעם היה משה רבינו אחד.
בתקופה מאוחרת יותר, היתה סנהדרין.
לפני לא הרבה זמן היו קהילות בחו''ל, שכל אחת מהן גרה במקום אחר על פני בגלובוס.
היום - אנחנו ביחד. ויש אינספור קהילות. והרבה הכרעות שונות והפוכות בעניינים ציבוריים שנוגעים לכל הכלל.

אנא, אל תגלשו למחוזות לא טובים בעקבות הפוסט הזה.
זו מציאות קיימת, שלא נוצרה באשמת אף אחד. אחד מניסיונות התקופה, שלא ברור איך מתמודדים איתה.
חוץ מהתחשבות במקום שאפשר. וזה לא מעט.
זו התמודדות, שלא נראה שיש לה פיתרון עומק, עד ביאת גואל צדק וגאולה שלמה במהרה בימינו אמן.
א.אהבתי מאד, כתיבה מיוחדת ומשקפת מציאות.
ב.גם אצל משה רבינו ואצל הסנהדרין היו בלאגנים לא פחות מהיום, אשתדל בלי נדר לצרף בהמשך קישור להרצאה של הרב זמין כהן שליט"א בעניין.
ג.לצערנו אחד המאפיינים הבולטים של חולי הדור הוא חסרון הנהגה, נותר לנו להתרפק על זכרונות ההנהגה של הרב וואזנר זצוק"ל / הגרי"ש אלישיב זצוק"ל / הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בימי האינתיפאדה - היו אלו ימים מפחידים ומסחררים אבל היתה הנהגה מלוכדת.
חלילה וחס שישמע מדבריי זלזול בגדו"י שליט"א, אך ההנהגה כבר לא קיימת.
 
ג.לצערנו אחד המאפיינים הבולטים של חולי הדור הוא חסרון הנהגה, נותר לנו להתרפק על זכרונות ההנהגה של הרב וואזנר זצוק"ל / הגרי"ש אלישיב זצוק"ל / הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בימי האינתיפאדה - היו אלו ימים מפחידים ומסחררים אבל היתה הנהגה מלוכדת.
מה שאני זוכר מכל תקופה שתמיד הרבנים של הדור הקודם היו מנהיגים אמיתיים ושל הדור הזה כבר לא.
זה נאמר על הרב שך ביחס לרב מבריסק, זה נאמר על הרב אלישיב ביחס לרב שך, זה נאמר על הרב שטיינמן ביחס לרב אלישיב, וגם היום זה נאמר על הגר"ח והגרי"ג ביחס לרב שטיינמן.
 
בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
ידע הציבור ויבדוק.
לי לא היה אכפת להצהיר בגלוי וללא חשש שקבלתי באופן אישי הוראות מפוסק גדול, שסותרות את הוראות משרד הבריאות, וכן מכירה באופן אישי עוד כמה כאלה,
אך לא רואה סיבה לפרט, כי ממילא אכנס אצלך לקטגוריות שמוכנות אצלך מראש: פרשנות שגויה, שאלה מעוותת, החלטה עצמאית ועוד...
נכון.
אין צורך לפרט.
אבל לא בגלל הסיבות שהזכרת,
אלא כי אני פשוט לא אאמין לניקית אנונימית מפרוג.
ואל תכעסי, זה לא אישי.

וההודעה הזאת לא כוונה לאלה ש(אולי) קיבלו הוראה מרבם.
אלא לכל מי ששומע סיפורים מהסוג הזה.
זה הכל.
פשוט מדהים.
עומדת כאן אשה, מודיעה קבל עם ועדה שהיא אישית ביררה, והיא אישית קיבלה תשובה. את מסיבותייך שלך, לא מוכנה להאמין לה. ועדיין זה לא מפריע לך להצהיר ש
אז שוב.
אין כל תביעה כלפי אלה שנוהגים כהוראת רבותיהם. או ששאלו וקיבלו הנחיות מפורשות.
נקודה.

אבל יש יותר מידי בציבור החרדי ש:
- מסתמכים על תשובה שמישהו אחר קיבל.
- מחליטים שמכיוון שהרב לא התיחס לענין הרי שאין צורך ל....
- מפרשנים משפט ניטרלי שהרב אמר כרצונם. (לדוג' כששאלו את הרב האם להבדק- הרב ברך אותם שיהיה טוב....)
- מפרשנים משפט לא ניטרלי שהרב אמר, העיקר שיתאים למה שהם רוצים. (לדוג הוא אמר את זה רק בגלל ש... אבל הוא חושב ש....)

והכי גרוע- נאחזים בשמועות חסרי בסיס עובדתי.
??????????????

אהה. ויש גם את אלה שלוקחים מרבנים שונים את מה שמתחשק להם.

בינתיים כל המקרים שבדקתי אותם מקרוב היו כאלה.
ידע הציבור ויבדוק.
 
פשוט מדהים.
עומדת כאן אשה, מודיעה קבל עם ועדה שהיא אישית ביררה, והיא אישית קיבלה תשובה. את מסיבותייך שלך, לא מוכנה להאמין לה. ועדיין זה לא מפריע לך להצהיר ש
הרבה יותר מדהים. שאנשים תוקפים אחרים בלי לטרוח אפילו לקרוא על מה הם מגיבים.

כתבתי שעל כל אחד לשמוע להוראות רבו. (!!!)
וכתבתי ששמעתי סיפורים (מאנשים שאני מכירה!) והתברר להד"ם או שעיוותו את העובדות לטעמם.
(וכן- אני חוזרת ואומרת שבינתיים. כל טענה ששמעתי. בבדיקה עם אנשים מהימנים- התברר שזה לא נכון.)
אז בטח שאין כל סיבה להאמין למה שכל אחד מצהיר/כותב/אומר.

(ואם מישהי תצהיר כאן קבל ועידה ש....
אז זה הופך להיות אמת ואין בלתו?
תמהני.)

מה לא ברור כאן?

ואגב אם מישהו ממש רוצה אז יש ברחבי הרשת הרבה עובדות שסותרות חלק גדול מהטענות הללו.
והסיבה שאני לא מצטטת היא כי אני ממש לא רוצה להתחיל לדבר על קהילות ספציפיות.
 
נערך לאחרונה ב:
פשוט מדהים.
עומדת כאן אשה, מודיעה קבל עם ועדה שהיא אישית ביררה, והיא אישית קיבלה תשובה.
אני רוצה להסב את תשומת הלב שהוראות אישיות לפי הנסיבות האישיות, הן דבר אחד, והוראות מוסמכות ואמינות לכלל הציבור - הן דבר אחר.
 
(ואם מישהי תצהיר כאן קבל ועידה ש....
אז זה הופך להיות אמת ואין בלתו?
תמהני.)

מה לא ברור כאן?
מדי הרבה אנשים טוענים שהם עצמם ביררו אצל רבם (לא שלחו מישהו, ולא הסתמכו על ידיעה מעורפלת), וקיבלו את התשובה שהם קיבלו.
את לא חייבת להאמין, אבל לחזור שוב ושוב, לאורך כל השרשורים שזה לא נכון (כי את לא מכירה כזה מקרה...), כי זה נוגד את האג'נדה שלך - זה אכן לא ברור.
אה, ואני מקווה שאת שמעת על המושג סאבטקטסט...
 
נערך לאחרונה ב:
אני רוצה להסב את תשומת הלב שהוראות אישיות לפי הנסיבות האישיות, הן דבר אחד, והוראות מוסמכות ואמינות לכלל הציבור - הן דבר אחר.
מה הקשר?
מדברים בדיוק על הוראות שאנשים ביררו ונענו, שיש מי שלא מוכן להאמין לזה. זה הכל.
 
פשוט מדהים.
עומדת כאן אשה, מודיעה קבל עם ועדה שהיא אישית ביררה, והיא אישית קיבלה תשובה. את מסיבותייך שלך, לא מוכנה להאמין לה. ועדיין זה לא מפריע לך להצהיר ש
זה בדיוק הבעיה שעל הפורום זה לא נקרא "היא אישית", אם מישהו יתקשר אליכם ממספר לא מזוהה ויעיד לכם עדות מהימנה תסמכו עליו??

אם שתי המתווכחות מוכנות לעשות מאמץ להגיע לעמק השווה הן יכולות לנסות בפרטי שכל אחת תזדהה בפני השניה, ואחר כך לעדכן בפורום אם היא מאמינה לה או לא.
אם מעדיפים שלא לעשות את זה אז חבל על הזמן של הדיון בנושא הזה.
 
זה בדיוק הבעיה שעל הפורום זה לא נקרא "היא אישית", אם מישהו יתקשר אליכם ממספר לא מזוהה ויעיד לכם עדות מהימנה תסמכו עליו??

אם שתי המתווכחות מוכנות לעשות מאמץ להגיע לעמק השווה הן יכולות לנסות בפרטי שכל אחת תזדהה בפני השניה, ואחר כך לעדכן בפורום אם היא מאמינה לה או לא.
אם מעדיפים שלא לעשות את זה אז חבל על הזמן של הדיון בנושא הזה.
פעם שלישית. אני לא חייבת להאמין לה, כמו שאני לא חייבת להאמין לאחרת. אבל מוחה על האמירה השרירותית שתמיד ההקלות הם רק ממקור לא מוסמך, כמו שהוצהר כאן פעם אחרי פעם, ועל סמך זה אנשים נוהגים איך שנוהגים.
הגיע הזמן להפנים שיש דברים מעבר למה שאתם מכירים/ מעוניינים לשמוע.
 
מדי הרבה אנשים טוענים שהם עצמם ביררו אצל רבם (לא שלחו מישהו, ולא הסתמכו על ידיעה מעורפלת), וקיבלו את התשובה שהם קיבלו.
את לא חייבת להאמין, אבל לחזור שוב ושוב, לאורך כל השרשורים שזה לא נכון (כי את לא מכירה כזה מקרה...), כי זה נוגד את האג'נדה שלך - זה אכן לא ברור.
נו, באמת...
אז לכן חזרתי וביקשתי:
ידע הציבור ויבדוק.
וכל מי שקורא מילים אלו---
כמובן- אל תאמינו גם לי!
תבדקו בעצמכם.
עם אנשים מהימנים מבפנים.

מסכימה איתך שאני חוזרת על עצמי.(סליחה מכל מי שהשתעמם)
אבל זה לא סיבה לסלף דברים...

ושוב- אני עוד לא פגשתי את ההוא שרבו אמר לו שאין צורך להזהר.
אני מצהירה על כך קבל ועידה.
 
נערך לאחרונה ב:
נו, באמת...
אז לכן חזרתי וביקשתי.



מסכימה איתך שאני חוזרת על עצמי.(סליחה מכל מי שהשתעמם)
אבל זה לא סיבה לסלף דברים...
פעם אחרונה, ובזאת בל"נ פורשת מהשיח העקר הזה.
אנשים בודקים. כן, לא רק את.
אנשים מבררים. כן, לא רק את.
אנשים מקבלים תשובות. כן, לא רק כאלו שמוצאות חן בעינייך.
לא סילפתי כלום. רק טענתי שהדמגוגיה הזו לא מחזיקה מים. מאד קל לשאול את כל מי שברדיוס שלך, שנשמע לרב שלך, להנהגתו. אבל אם תלכי קצת יותר רחוק - תקבלי תשובות אחרות. זה מה שניסיתי להבהיר כאן.
מבינה שקשה לך לקבל את הדברים, זה עדיין לא אומר שזה נכון.
ואם כל כך הרבה פעמים את צריכה לבקש שלא יסלפו את דברייך - אולי תבדקי למה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה