דרוש מידע טיפול בנוער מתמודד או בסיכון / גרפולוגיה

  • הוסף לסימניות
  • #41
שיקבלו אותה אם היא מעל גיל 35 ועם 10 שנות ניסיון בחינוך
שימו לב.
כנראה בגלל התכנים המורכבים של התחום הם לא מקבלים צעירות.
אז אולי עוד כמה שנים אני אהיה פסיכולוגית עם תואר שני
וניפגש כשאני אהיה מורה שם.
זאת אכן נקודה חזקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
שיקבלו אותה אם היא מעל דיל 35 ועם 10 שנות ניסיון בחינוך
שימו לב.


ולכן שלא יתפלאו שנשים צעירות הולכות ללימודים אקדמאים.
אם בשביל היוקרה לא מוכנים לקבל אותי בסמינר כלשהוא שיש לו התמחות שיכולה להתאים לי
אז אולי עוד כמה שנים אני אהיה פסיכולוגית עם תואר שני
וניפגש כשאני אהיה מורה שם

@אהרון 0
התנצלות ששפכתי את התסכול שלי על ההודעה שלכם.
כאחת שלומדת את התחום, אני מבינה את הסיבה.
אני אמנם יותר קרובה ל35 מאשר ל20, ועדיין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
כאחת שלומדת את התחום, אני מבינה את הסיבה.
אני אמנם יותר קרובה ל35 מאשר ל20, ועדיין.
גם אני,
אבל אין להם משהו כתחליף
חוץ מזה, אין ספק שאני זאת שאצא מרווחת אם אלמד במקום אחר :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
התנצלות ששפכתי את התסכול שלי על ההודעה שלכם.
מובן, קיבלתי.
אז אולי עוד כמה שנים אני אהיה פסיכולוגית עם תואר שני
נשמע צודק, השאלה מה יהיה המחיר...
נראה לי שלא סתם גדולי תורה מורים להימנע מלימודים אקדמאיים!
מה הפתרון?! זה לא קשור!
אם ארצה למנוע אותך מלאכול רעל זה מותנה בכך שאספק לך חלופה??

ושוב, זה עוד לפני שנכנסים מהי הדרך הנכונה לטיפול בנפש,
שזה רלוונטי לנושא הנידון ופחות לשאר תחומי האקדמיה (כמו מתמטיקה, רפואה, וכו').
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #47
ראשית אדגיש שאני לא חושבת לשנות את עמדתך בנושא, ניכר שהיא ברורה ומוצקת היטב.
בכל זאת אסביר 'לשיטתם' את ההגיון בדרישת ידע אקדמי במקצועות הטיפול.
א. כי ידע מצטבר (כל דור לומד על בסיס המסקנות של הדור שקדם לו, ובמערכת מאורגנת של ידע זה נבנה כקומה על גבי קומה).
ב. אתיקה מקצועית - במערכת של טיפול יש כללים מאד יצוקים של 'מותר' ו'אסור', ועדיין יש תקלות. במערכת שלא מחויבת לכללי טיפול מוסדרים, הפרצות גדולות ביותר. והסיפורים הקשים רבים. רבים מדי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
ראשית אדגיש שאני לא חושבת לשנות את עמדתך בנושא, ניכר שהיא ברורה ומוצקת היטב.
בכל זאת אסביר 'לשיטתם' את ההגיון בדרישת ידע אקדמי במקצועות הטיפול.
א. כי ידע מצטבר (כל דור לומד על בסיס המסקנות של הדור שקדם לו, ובמערכת מאורגנת של ידע זה נבנה כקומה על גבי קומה).
ב. אתיקה מקצועית - במערכת של טיפול יש כללים מאד יצוקים של 'מותר' ו'אסור', ועדיין יש תקלות. במערכת שלא מחויבת לכללי טיפול מוסדרים, הפרצות גדולות ביותר. והסיפורים הקשים רבים. רבים מדי.

עמדתי בנושא? אהמממ, טוב רעיונית, כי מעשית "מבוקש מידע על הכשרה לטיפול בנוער בסיכון, לבנות"...

בנוגע להסבר - אני מסכים! לגמרי, אלו נקודות נכונות לחלוטין!
רק מה, א. בהשוואה ואלף אלפי הבדלות - גם ידע של גדולי תורה, ידע מצטבר, מתוך המקור הכי אמין, עם אלפי שנות ניסון, על בסיס מסקנות הדור הקודם וכו' לא רק שלא אמור ליפול מהאקדמיה אלא לעלות עליה עשרת מונים, לפי אותם פרמטרים שהוזכרו!
אממה, תוצאות בשטח? נכון, אין מה להלין ממי שלא נשאר נאמן למקור, אך למרבה הצער פועל בשמו, ומשחיר את המקור...
פשוט שלרכוש את הידע האמור לא די בתלבושת של ציבור נושאי הדגל הנ"ל, וגם לא רק בלימוד גרידא בבתי האולפנה של התורה! יש דרך ארוכה (להבדיל, פסיכולוג קליני בכיר רוכש תואר זה אחרי 20 שנות הכשרה! כך אמרה לי פסיכולוגית בעלת תואר זה).
ב. אתיקה מקצועית זה כבר עניין אישי למשתמש, הרי כמה סיפורים (שאולי לא מתפרסמים אצלנו) יש של אנשים שעשו שימוש פסול וניצול בתואר שלהם כפסיכולוגים רופאים וכו'...

אז נכון, טיפול בנפש בדרך התורה נשמע (כן, לצערי גם לי) מיושן ולא פופולרי, אבל זו האמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אז נכון, טיפול בנפש בדרך התורה נשמע (כן, לצערי גם לי) מיושן ולא פופולרי, אבל זו האמת.
טיפול בנפש בדרך התורה נשמע לי הכי טוב שיש,
הבעיה העיקרית שלי עם רבים מ'המטפלים בדרך התורה' שהם לוקחים תאוריות פסיכולוגיות קיימות,
מוסיפים משנים מצנזרים איך שבא להם בלי ידע מקצועי מוסמך,
(ובסוגריים, גם בלי להיות גדולי הדור...)
מערבבים,
שמים חותמת,
ומגישים למשתמש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
להבדיל, פסיכולוג קליני בכיר רוכש תואר זה אחרי 20 שנות הכשרה! כך אמרה לי פסיכולוגית בעלת תואר זה).
ללמוד פסיכולוגיה קלינית לוקח בערך שבע שנים, זה דורש תואר ראשון בפסיכולוגיה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית. (אלא אם כן למדו את התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה, ואז הוא לבד יכול לקחת גם שלושים שנה ;) )
אם מישהו רוצה לעשות דוקטורט בתחום, עוד ארבע חמש שנים.
מה זה 'בכיר' זאת כבר הגדרה עצמאית שלה.
כנראה שהיא התכוונה להגיד שהיא ממשיכה ללמוד ולהתמקצע כל הזמן, שזה מה שצריך לעשות כל פסיכולוג שרוצה להיות באמת פסיכולוג טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
טיפול בנפש בדרך התורה נשמע לי הכי טוב שיש,
הבעיה העיקרית שלי עם רבים מ'המטפלים בדרך התורה' שהם לוקחים תאוריות פסיכולוגיות קיימות,
מוסיפים משנים מצנזרים איך שבא להם בלי ידע מקצועי מוסמך,
(ובסוגריים, גם בלי להיות גדולי הדור...)
מערבבים,
שמים חותמת,
ומגישים למשתמש.
אמת! הוא אשר אמרתי...

כמובן שזה לא קשור לטיפול עפ"י תורה רק בגלל שהוא בוחר לכנות את זה כך,
וברור גם שעדיפה הכשרה אקדמאית על פני חוסר הכשרה או בשם 'טיפול עפ"י תורה'... שזה לא זה ולא זה!
זו לא בעיה בדרך אלא באנשים שלא משקיעים באף הכשרה,

ניקח לדוג' את הרב יחיאל יעקבסון, שחוזר ומדגיש שמעולם לא למד מאום מהפסיכולוגיה, ובכל זאת שיטתו והצלחותיו אינן צריכות לראיה, או רבים מיסודות הטיפול של הרב שלמה הופמן שלא קשורים לפסיכוליגה, למרות שהיתה לו הכשרה מקיפה מאוד בפסיכולגיה (הוא היה קצין מבחן ראשי ועוד עיסוקים רבים בתחום הפסיכולגיה), פעמים רבות הוכיח מרבותיו דברים אחרים והצדיקם, ותלמידיו התחנכו על בסיס זה כשהוא מדגיש שאין זו דרך הפסיכולגיה, דוגמאות לכך ניתן למצוא בספריהם. וכן משגיחים אמיתיים כמו הרב שלמה ברויאר משגיח ישיבת בית מתתיהו שנוכחתי פעמים רבות (גם עלי...) כמה ידיעתו בנפש עצומה והדרכותיו קולעות, גם במקרים סבוכים, וכן הלאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
מה זה 'בכיר' זאת כבר הגדרה עצמאית שלה.
האמת אני ראיתי את תעודותיה בקליניקה, והיה שם תעודה עם תואר 'בכיר'
[ואגב, הייתי מעורב באיזו פרוצדורה סבוכה בה היו פסיכולוגים ופסיכיאטרים ועוסיו"ת,
נדהמתי לראות את המחלוקות והזלזול של איש בעמיתו,
הזלזול הכולל של ד"ר לפסיכולגיה ופסיכיאטריה בעו"ס היה מזעזע,
הם ממש עויינים אותם, מכנים אותם 'דל גאה' 'עצלניות שנפלטו מלימודי פסיכולגיה' ושלל תארים שאחסוך מכם
וסליחה מכל העוסי"ם/ות שבפורום (פסיכולגים/ות ופסיכיאטרים/ות כנראה שאין בפורום), זה רק סיפור...
והמחלוקות והעוינות ביניהם, ואיך שכל אחד אומר קבלו דעתי...
ובין הדברים הד"ר לפסיכולגיה הבכירה הוכיחה מתוך 20 שנות תקופת הכשרתה כמה שדעתה עדיפה על דעת הפסיכיאטרים,
והיא הוכיחה ופירטה תקופת הכשרתה בכתובים...
אפרופו ידע מצטבר ואתיקה מקצועית...]
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #53
האמת אני ראיתי את תעודותיה בקליניקה, והיה שם תעודה עם תואר 'בכיר'
[ואגב, הייתי מעורב באיזו פרוצדורה סבוכה בה היו פסיכולוגים ופסיכיאטרים ועוסיו"ת,
נדהמתי לראות את המחלוקות והזלזול של איש בעמיתו,
הזלזול הכולל של ד"ר לפסיכולגיה ופסיכיאטריה בעו"ס היה מזעזע,
הם ממש עויינים אותם, מכנים אותם 'דל גאה' 'עצלניות שנפלטו מלימודי פסיכולגיה' ושלל תארים שאחסוך מכם (וסליחה מכל העוסי"ם/ות שבפורום, זה רק סיפור)
והמחלוקות והעוינות ביניהם, ואיך שכל אחד אומר קבלו דעתי...
ובין הדברים הד"ר לפסיכולגיה הבכירה הוכיחה מתוך 20 שנות תקופת הכשרתה כמה שדעתה עדיפה על דעת הפסיכיאטרים,
והיא הוכיחה ופירטה תקופת הכשרתה בכתובים...
אפרופו ידע מצטבר ואתיקה מקצועית...]
זה ממש נכון, מלחמות אגו קטן עליהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אם רוצים הבנה בנפש היהודית של האדם
לא כזו שהלבישו עליה כיפה
אלא הבניה לפי מפת הנפש היהודית, במקורות שלנו
יש את השיעורים ב'נתיב הא"ב' של הרב שמואל יצחק רוזנבלט.


בשלבים המתקדמים, יש כלים לעבודה
בנושאים של שלום בית
עבודה עם נוער נושר
ואנשים שנפלו ל'מחשכי הנפש'.



יש לקחת בחשבון, כי אלו לא לימודי תעודה טיפולית מוכרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אם רוצים הבנה בנפש היהודית של האדם
לא כזו שהלבישו עליה כיפה
אלא הבניה לפי מפת הנפש היהודית, במקורות שלנו
יש את השיעורים ב'נתיב הא"ב' של הרב שמואל יצחק רוזנבלט.


בשלבים המתקדמים, יש כלים לעבודה
בנושאים של שלום בית
עבודה עם נוער נושר
ואנשים שנפלו ל'מחשכי הנפש'.



יש לקחת בחשבון, כי אלו לא לימודי תעודה טיפולית מוכרת.
תודה רבה!
[אגב יש גם את של הרב משה בויאר, אני אישית למדתי אצלו ומאוד נהניתי, יש לו כלים מדהימים המקנים יכולות מרשימות, בשטח. יש לו צוות מטפלים שלו והמון עובדות שהיו אצלו - מקרים טיפוליים, מהם הוא מוריד המון לפרקטיקה]
פחות מחפשים לימודים כלליים ו/או תיאורטיים, יותר מחפשים מידע על עבודה עם נערות בסיכון ומתמודדות,
כמובן תחת הדרכה או עם הכשרה.

בינתיים שמענו על עמותת עלם, ועל עזר מציון ובית חם,
קצת לא מספק, נשמח לפירוט.

תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
בינתיים שמענו על עמותת עלם, ועל עזר מציון ובית חם,
קצת לא מספק, נשמח לפירוט.
סתם ככה בחיפוש עבודה, מאד כדאי להיות יוזמתיים.
מציעה לרבנית לחפש את מספרי הטלפון, להתקשר, להסביר למה זה מעניין אותה ולמה היא רוצה להיכנס לתחום,
לשאול אותם אם הם צריכים עובדים עכשיו...
מנסיון, מעסיקים מעריכים עובדים יוזמתיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
סתם ככה בחיפוש עבודה, מאד כדאי להיות יוזמתיים.
מציעה לרבנית לחפש את מספרי הטלפון, להתקשר, להסביר למה זה מעניין אותה ולמה היא רוצה להיכנס לתחום,
לשאול אותם אם הם צריכים עובדים עכשיו...
מנסיון, מעסיקים מעריכים עובדים יוזמתיים.
תודה על הטיפ החשוב
אולי ייפתח אשכול טיפים מרוכז למחפשי עבודה
ואולי גם דף מסודר עם המלצות מניסיון
בתקופה זו זה יכול להיות הצלה
לא כך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
ממפגש בעת גירושין של בן משפחה עם עו"ס, כל מילה רעה שאפשר לאמר עליהם אני אקבל :(
ואני יכול לציין 2 עו"סיות שעזרו לי מאוד מאוד בשתי תחומים שונים לחלוטין ואני יוקיר להם טובה כל חיי
בקיצור עו"סים הם בני אדם יש בהם כאלה וגם כאלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
ואני יכול לציין 2 עו"סיות שעזרו לי מאוד מאוד בשתי תחומים שונים לחלוטין ואני יוקיר להם טובה כל חיי
בקיצור עו"סים הם בני אדם יש בהם כאלה וגם כאלה
ויש בהם הרבה שהגיעו ללמוד את המקצוע מרצון עז ומשליחות עמוקה.
פוגשת אותם בעבודה שלי, דואגים למשפחות הרבה יותר ממה שהם חייבים.
(לא, לא כולם. אבל אחוז גבוה).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה