דרוש מתכון לסלמון חגיגי טעים ועסיסי, לחג הסוכות :)

  • הוסף לסימניות
  • #21
מתכון מקסים שאוהבים אצלינו -

מערבבים חרדל ודבש [אין לי כמויות סורייייי]
מורחים על הדג ומפזרים מעל רוזמרין.

אני אוהבת לתת לתת לדג לעמוד כמה שעות עם התיבול כדי שיספוג היטב את הטעמים,
וכשזה מתבלים ע"ב מיונז זה מאוד מרכך את הדג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
סלמון בירקות וצ'ילי
לדעתי מתכון מנצח, והירקות משמשות גם כסלט לחלה...
אני חותכת לקוביות קטנות:
1 בצל
1 בטטה בינונית
1 גמבה
1 עגבניה
מתבלת בשמן, פפריקה, מלח, מעט פלפל שחור והרבה צ'ילי מתוק
מפזרת על הדג בנדיבות (מספיק ל6 מנות ברווח) מכל הכוונים
אופה בתנור ללא כיסוי עד שהירקות מתרככות היטב.

טיפ קטן: אחרי שאני חותכת את הירקות אני מכניסה אותן לשקית הקפאה ומעליהן שופכת את התיבול ואז ביד אחת אני סוגרת את השקית וביד שניה מערבבת . באופן זה גם התיבול הגיע לכל הירקות היטבוגם לא לכלכתי כלי. - טיפ זה מתאים לכל מאכל שמצריך תיבול או ערבוב
בהצלחה ובתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #23

קבצים מצורפים

  • IMG_0246.JPG
    IMG_0246.JPG
    KB 814.6 · צפיות: 338
  • IMG_20200604_155125.jpg
    IMG_20200604_155125.jpg
    2.2 MB · צפיות: 296
  • הוסף לסימניות
  • #25
  • הוסף לסימניות
  • #26
סלמון עם עגבניות מיובשות
מורחים על פרוסות הדג בנדיבות ממרח עגבניות מיובשות של "פרג".
אפשר לפני כן לדלל מעט בשמן זית ולערבב עם שום ועשבי תיבול שאוהבים - לא חובה.
ממליחים מעט ומפלפלים.
מניחים מתחת לדג פרוסות עגבניות ושולחים לתנור.
מעדן אמיתי.

סלמון ביין לבן ותפוזים
מערים על הדג יין לבן ונקטר תפוזים (שתיה קלה),
מורחים מעל הדג מעט מיונז וזורים על הכל אבקת מרק בצל.
מגישים לצד פרוסות אננס מטוגנות בבלילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
המתכון שלי בכל הזדמנות חגיגית!
מתוך טעימות 86 תמי פיליפ

פילה סלמון במייפל, צ'ילי ובצל מטוגן

6 פרוסות פילה סלמון טרי
לרוטב:
5 כפות שמן
2 בצלים גדולים חתוכים לרבעי טבעות
4 שיני שום קצוצות
1.4 כוס סירופ מייפל
2 כפות צילי מתוק
2 כפות רוטב סויה
מעט צ'ילי גרוס -לבחירה
מלח ופלפל שחור גרוס
2 כפות עירית קצוצה

מכינים את הרוטב:
מחממים שמן במחבת ומטגנים בצל ושום על אש נמוכה 10 דקות עד שהבצל רך וזהוב.
מוסיפים למחבת מייפל, רוטב צ'ילי, סויה וצ'ילי גרוס, מביאים לרתיחה ומסירים מהאש.
מסדרים את פרוסות הדג בתבנית, יוצקים מעל את הרוטב, זורים בנדיבות מלח ופלפל גרוס, מכסים ואופים ב220 מעלות כ-10 דקות.
מסירים את הכיסוי ואופים עוד כ-5 דקות.
זורים עירית ומגישים

לחימום על הפלטה:
אופים 10 דקות בלבד ללא כיסוי.

הערות שלי :
* אני מכינה מסלמון קפוא ויוצא מצוין
* לא יודעת איך הבצל אמור להזהיב תוך עשר דקות על אש נמוכה... אצלי זה לוקח הרבה יותר זמן
* לדעתי הנדיבות חלה על המלח בלבד ולא על הפלפל הגרוס
* אני מכינה הרבה מהרוטב ומקפיאה לפעמים אחרות, יוצא מצוין!
מצא חן בעיני המתכון הזה...
תודה!
רק לא הבנתי מה זה 1.4 כוס סירופ מייפל?
אחד ורבע?
וגם,
את כותבת שאת מקפיאה, אפשר להכין היום ולהשאיר במקרר עד לשישי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
  • הוסף לסימניות
  • #29
אצלנו הכי הולך: קטשופ-מיונז-חרדל ביחס שווה, למרוח כל חתיכה מכל הצדדים, להניח בתבנית, לפזר למעלה קצת פפריקה בשביל הצבע ונגיעה מלח (אפשר מעל הכל רוזמרין, אני עושה בלי). 15-20 דקות בתנור.
בתיאבון (:
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
לס
פעם אכלתי באיזו מסעדה, ואז חיקיתי בבית:
שמן זית בנדיבות, פלפל שחור גרוס, מלח גס.
אלוף.
למון יש טעם מעודן משל עצמו. בשונה מחלק מהדגים האחרים הוא באמת לא צריך הרבה בשביל שיהיה מוצלח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
ל 6-8 חתיכות סלומון
שוטפים(להוריד תעור לא חובה!)
מניחים בתבנית
חותכים לפרוסות עגבניה אחת גמבה אחת וחצי ראוש שום וחבילת כוסברה קוצצים
תיבול:
שמן
מלח כפית
פלפל שחור כפית
פפריקה מתוקה2 כפות אפשרי בנוסף גם חריפה להוסיף לפי הטעם
כף שטוחה מרק עוף
מערבבים את כול התיבול
שמים את הירקות בתבנית ושופכים תרוטב על הדקים ומורחים משני צדידי הדגג
בהצלחהההה
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מתאים ל 4-5 מנות
קודם תשרו את הסלמון במלח גס ומיץ לימון כרבע שעה - עשרים דק'
כדי להוציא את הטעם לוואי
למרינדה:
4 כפות שמן
5 שיני שום כתוש (אפשר להוסיף)
3 כפות רוטב סויה
3 כפות רוטב צ'ילי
2 כפות סילאן
כפית פפריקה
כפית גריל דג
קורט פלפל וקורט מלח
לערבב ולהשרות את הנתחים במירינדה כ- 12 שעות
ניתן לפזר מלמעלה:
שקדים מולבנים/גרוסים או אגוזים טחונים
אחרי ההשריה מכניסים לתנור על 180 ל20 דק' מקסימום 25
בתיאבון


יש לי את המתכון הזה כנתחים על שיפודים... מתחסל ברגע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
לס

למון יש טעם מעודן משל עצמו. בשונה מחלק מהדגים האחרים הוא באמת לא צריך הרבה בשביל שיהיה מוצלח.

מסכימה לגמרי.
גם תיבול הכי פשוט יוצא טוב עם סלמון.

אצלנו -
שמן זית, שום, מלח ורוד. זהו.

לפעמים אני מכינה ברוטב (אין לי כמויות מדוייקות):

מאדים בצל גדול ושום, מוסיפים כמה עגבניות וגמבות קצוצות.
חצי כוס מים, קצת שמן זית (לא נהרס בבישול בסיר עם נוזלים, רק בטיגון\אפיה בחום גבוה)
אפשר להוסיף גם קוביות גזר\דלעת\דלורית.
כשהירקות מתרככים - מרסקים, מביאים שוב לרתיחה (אולי צריך להוסיף עוד נוזלים)
מניחים נתח פילה של דג (רצוי גדול אחרת זה מתפורר).
מבשלים רק עד שזה בדיוק מוכן ולא יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
לפילה סלמון גדול מנסיון יוצא מאד מאד טעים!!!!

כוס לימון
כוס שמן זית
ראש שום
מלח גס
פלפל שחור גרוס
חבילת פטרוזיליה קצוצה
חצי חבילת כוסברה קצוצה (לא חובה!)

את הלימון השמן זית והשום אני טוחנת ביחד או כותשת.
לשפוך מעל הדג, להוסיף מעל את המלח פלפל שחור ופטרוזיליה קצוצה
(לחסוך את העבודה של החיתוך פטרוזיליה כשאני מסיימת לטחון במגמיקס את הלימון שום והשמן זית אני מוסיפה את הפטרוזיליה / כוסברה לקיצוץ קל..)
אני אוהבת להוסיף מתחת לדג פטרוזיליה / כוסברה (לא קצוץ זה נותן המון טעם)
פרוסות לימון מעל

טעים!!!!!!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מתאים ל 4-5 מנות
קודם תשרו את הסלמון במלח גס ומיץ לימון כרבע שעה - עשרים דק'
כדי להוציא את הטעם לוואי
למרינדה:
4 כפות שמן
5 שיני שום כתוש (אפשר להוסיף)
3 כפות רוטב סויה
3 כפות רוטב צ'ילי
2 כפות סילאן
כפית פפריקה
כפית גריל דג
קורט פלפל וקורט מלח
לערבב ולהשרות את הנתחים במירינדה כ- 12 שעות
ניתן לפזר מלמעלה:
שקדים מולבנים/גרוסים או אגוזים טחונים
אחרי ההשריה מכניסים לתנור על 180 ל20 דק' מקסימום 25
בתיאבון
אני רוצה לנסות את המתכון הזה כי הוא מתאים לי מבחינת זה שהוא פיקנטי, בפעמים הקודמות שהכנתי סלמון, הכנתי את הסלמון שלם בלי לחתוך כי זה נראה לי שומר על הדג שלא יתייבש ויישאר עסיסי, אשמח לדעת לגבי המתכון הזה אם להשאיר שלם או שכן כדאי לחתוך לפרוסות.
האם אופים מכוסה או מגולה?
אשמח למשוב!
מעריכה מאד את העזרה והליווי... :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יש פה מגוון של מתכונים ואני ממש מתלבטת מה לנסות.
אז לפני זה חשוב לי לכתוב שאני חייבת מתכון מושלם! טעים עסיסי ונימוח!
חשוב לי טעם פיקנטי ולא חריף, לא אוהבים אצלנו את המתוק...
אני ממש אשמח אם תפרגנו לי מתכון אבל באמת טוב!
הסלמון מפשיר לאיטו מחכה באיזה תיבול אני אפתיע אותו... :)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה