מידע שימושי תרגיל מענין על אורך ורוחב...

אורך או רוחב...

  • אפשרות 1

  • אפשרות 2


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
  • הוסף לסימניות
  • #81
בדיוק לומדת מהקישור שהביאה חד משמעית.
טוב לדעת.
הפתרון שלי לומר: גובה ורוחב פותר בעיות בענין.
זה לא נכון, כי בחפצים שהם תלת מימד כמו מזגן למשל יש אורך רוחב וגובה וזה 3 דברים שונים בתכלית, הרוחב במזגן לדעתי יהיה העובי שלו מהצד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
אני בדיוק חושבת אם על אדם שמן ונמוך יגידו שהוא גבוה מצד לצד :)
זה לא קשור אורך זה תמיד החלק הארוך ולכן באדם האורך זה הגובה שלו , ולא משנה אם הוא עומד או שוכב, לפי אלו שבוחרים באפשרות 2 כאשר אדם שוכב- אז האורך שלו נהפך להיות רוחב? כי טענתם שמאוזן =רוחב- בקיצור זאת טעות לדעתי ואורך זה החלק הארוך בכל צורה ודרך שתחזיקו את החפץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
זה לא נכון, כי בחפצים שהם תלת מימד כמו מזגן למשל יש אורך רוחב וגובה וזה 3 דברים שונים בתכלית, הרוחב במזגן לדעתי יהיה העובי שלו מהצד..
זה נכון, תלוי לאיזה שימוש.
אם זה תלת מימד- אכן תגיד אורך, רוחב וגובה.
אם זה שטוח - גובה ורוחב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
תחשבו על זה - כשאתם פונים למעצבת גרפית- או מהצד השני - כשאתן מקבלות עבודות גרפיקה
איך מגדיר הלקוח את הדרישה:
דף שוכב- לרוחב
דף עומד- לאורך
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
בדבר עומד לא שייך רוחב, הרוחב פה זה עובי התמונה, אלא אם כן תסתכלו על זה שוכב, ואז כמובן התשובה היא אפשרות 1
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
לאלו שאומרים 1
איך תגדירו את הסימון במגירה, אורך או רוחב?
ודאי שזה אורך המגירה.
הנושא של גובה לא קשור לאשכול הזה בכלל, וזה לא הנושא.
כאן הנושא הוא אורך מול רוחב.
הסימון הוא על אורך המגירה, נקודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
ודאי שזה אורך המגירה.
הנושא של גובה לא קשור לאשכול הזה בכלל, וזה לא הנושא.
כאן הנושא הוא אורך מול רוחב.
הסימון הוא על אורך המגירה, נקודה.
אז כשאת מדברת עם נגר תאמרי לו אני רוצה מגירה רחבה או מגירה ארוכה?
נראה לי שבמגירה רחבה יכנסו הרבה פריטים ובמגירה ארוכה יכנסו פריטים ארוכים
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
אז כשאת מדברת עם נגר תאמרי לו אני רוצה מגירה רחבה או מגירה ארוכה?
נראה לי שבמגירה רחבה יכנסו הרבה פריטים ובמגירה ארוכה יכנסו פריטים ארוכים
גם אם זה נכון, זו תוצאה של טעות שהשתרשה.
דקדוקית זה לא נכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
מה נקרא אצל בן אדם אורך רוחב וגובה
אורך זה גם הגובה של הבן אדם, לא?
ורוחב זה מכתף לכתף, והמידה השלישית נקראת בכלל שומן, לא?
למה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
פינתי,
שאלה,
מה את מחפשת?
מה הכינוי הנכון או איך מקובל לכנות בימינו אורך ורוחב של חפץ מסויים?

ואגב, במידות התורה:
תיבת נח, מידות המשכן וכליו.
מידת אורך - החלק הארוך יותר.
מידת רוחב - החלק הקצר יותר.
לא משנה התנוחה או אם יש עובי לחפץ. (כמו היריעות לדוגמא)
(כלומר, תשובה 1 היא הנכונה, להבדיל)

"עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר, קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה, וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר. וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ: שְׁלשׁ מֵאוֹת אַמָּה אֹרֶךְ הַתֵּבָה חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ וּשְׁלשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ".
"אֹרֶךְ הַיְרִיעָה הָאַחַת, שְׁמֹנֶה וְעֶשְׂרִים בָּאַמָּה, וְרֹחַב אַרְבַּע בָּאַמָּה, הַיְרִיעָה הָאֶחָת: מִדָּה אַחַת, לְכָל-הַיְרִיעֹת."
"עֶשֶׂר אַמֹּת, אֹרֶךְ הַקָּרֶשׁ; וְאַמָּה וַחֲצִי הָאַמָּה, רֹחַב הַקֶּרֶשׁ הָאֶחָד".
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #94
אורך = מאונך
רוחב= מאוזן
2

צודקת
וגם
אורך מלשון ארוך.
הצד היותר ארוך נקרא אורך.
לא משנה איך תהפכו או מאיפה תסתכלו....

ולכן נראה שאם יש תמונה יבינו מה האורך

במקום רוחב
1
אבל כל מקרה, גם אם תכתבו אורך 200 רוחב 50 וגם אם להפך- יבינו טוב איזה מידה מיועדת לכל צלע.
ואפשר גם כתוב רוחב וגובה, ואז בכלל לא יהיו שאלות

אז משנה ל 2 כי זה יותר נכון.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
התמונה היא רוחבית.
אבל אורך מתייחס תמיד לצד הארוך של האובייקט.
ורוחב לצד הקצר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
1
אבל כל מקרה, גם אם תכתבו אורך 200 רוחב 50 וגם אם להפך- יבינו טוב איזה מידה מיועדת לכל צלע.
ואפשר גם כתוב רוחב וגובה, ואז בכלל לא יהיו שאלות

א. יבינו אבל כתבנו שגיאה.

ב. בימינו מקובל לא לפרט מה אורך ומה רוחב אלא לכתוב 30*40. 10*90*120. ויצאנו ידי חובת כולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
פינתי,
שאלה,
מה את מחפשת?
מה הכינוי הנכון או איך מקובל לכנות בימינו אורך ורוחב של חפץ מסויים?

ואגב, במידות התורה:
תיבת נח, מידות המשכן וכליו.
מידת אורך - החלק הארוך יותר.
מידת רוחב - החלק הקצר יותר.
לא משנה התנוחה או אם יש עובי לחפץ. (כמו היריעות לדוגמא)
(כלומר, תשובה 1, להבדיל)

"עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר, קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת הַתֵּבָה, וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר. וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ: שְׁלשׁ מֵאוֹת אַמָּה אֹרֶךְ הַתֵּבָה חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ וּשְׁלשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ".
"אֹרֶךְ הַיְרִיעָה הָאַחַת, שְׁמֹנֶה וְעֶשְׂרִים בָּאַמָּה, וְרֹחַב אַרְבַּע בָּאַמָּה, הַיְרִיעָה הָאֶחָת: מִדָּה אַחַת, לְכָל-הַיְרִיעֹת."
"עֶשֶׂר אַמֹּת, אֹרֶךְ הַקָּרֶשׁ; וְאַמָּה וַחֲצִי הָאַמָּה, רֹחַב הַקֶּרֶשׁ הָאֶחָד".
זה כשיש שלושה מימדים לא רק שנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
זה כשיש שלושה מימדים לא רק שנים

שימי לב, הבאתי גם את היריעות.

"אֹרֶךְ הַיְרִיעָה הָאַחַת, שְׁמֹנֶה וְעֶשְׂרִים בָּאַמָּה, וְרֹחַב אַרְבַּע בָּאַמָּה, הַיְרִיעָה הָאֶחָת: מִדָּה אַחַת, לְכָל-הַיְרִיעֹת."
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה