מידע שימושי תרגיל מענין על אורך ורוחב...

אורך או רוחב...

  • אפשרות 1

  • אפשרות 2


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
זה לא נכון, כי בחפצים שהם תלת מימד כמו מזגן למשל יש אורך רוחב וגובה וזה 3 דברים שונים בתכלית, הרוחב במזגן לדעתי יהיה העובי שלו מהצד...

יש 3 מידות:
אורך - הקו הארוך ביותר.
רוחב - הקו הקצר ביותר
עומק - קו האורך שנמדד בין החזית לעורף של החפץ.

ראיתי שהכניסו גם את המושג גובה, גובה מתייחס תמיד לקו המידה האנכי. שעומד.
אכן, גובה יכול להיות האורך, ויכול להיות הרוחב. הוא לא מתייחס ליחסי המידות אלא רק למיקום של הקו.
ואילו כשמופיעים יחסי אורך/רוחב, כן יש משמעות למהארוך ומה קצר. (היחס בין הקווים)
 
לפי המושגים בתפירה ,אפשרות 1 הנכונה.
לפי איך שזה מרגיש- אפשרות 2 ... ;)

לאורך ורוחב בבד מתייחסים לפי הנתונים בגליל לפני הגזירה ולא כ'חתיכה בפני עצמה'
כלומר, היחס אל הבד מתחיל בהיותו בגליל ארוך! והרוחב הוא בעצם הצד הצר.
לכן לדוגמא,
אם קניתי חצי מטר בד קטיפה. מגליל באורך 20 מטר וברוחב מטר וחצי.
יהיה נכון לקרוא לחלק הקצר אורך הבד כי הוא מתייחס לגליל השלם.
זה משנה כידוע לכיוון החוט הדוגמא או הברק וכו'
 
דמיינו שהתמונה הנ''ל הייתה בניין או קוביה המונחת על הקרקע, היה ברור לכולם שהחלק הקצר הוא הגובה, הארוך הוא האורך והעובי הוא הרוחב.
 
דמיינו שהתמונה הנ''ל הייתה בניין או קוביה המונחת על הקרקע, היה ברור לכולם שהחלק הקצר הוא הגובה, הארוך הוא האורך והעובי הוא הרוחב.
אם כך הכי נוח זה
גובה - לחלק הקצר
אורך - לחלק הארוך
ועומק - לעובי
 
בס"ד

אני חושבת לגמרי 1,
אבל כולם מביאים מקורות,
אז הנה עוד מקור מוסמך לגמרי :)
שמעז לסתור את דעתי.

1606382233521.png
 
אם כך הכי נוח זה
גובה - לחלק הקצר
אורך - לחלק הארוך
ועומק - לעובי
אולי כך הכי נוח, אבל לכאורה הכי תקני לקרוא לעובי - רוחב.
כשם שאם למשל הייתי תולה בית קטן על הקיר, הייתי קורא לעומק - רוחב.
אלא אם תמונה היא שונה, כיון שיתכן שהיא נחשבת לבעלת שני ממדים ואז כמובן שאפשרות 1 היא הנכונה.
בכל אופן לכל אובייקט בעל שלושה ממדים, הגובה הוא החלק האנכי, האורך הוא הארוך והרוחב הוא הקצר, מלבד אם הוא עגול שאז במקום אורך ורוחב יש לו היקף וקוטר.
 
דמיינו שהתמונה הנ''ל הייתה בניין או קוביה המונחת על הקרקע, היה ברור לכולם שהחלק הקצר הוא הגובה, הארוך הוא האורך והעובי הוא הרוחב.
שזו בעצם אפשרות 2 לא?
 
בתור אחת שלומדת מסלול מתמטיקה:
בדו ממד- כמו בשאלה פה שהיא ביקשה להתעלם מהעובי- ין הבדל אם מדובר על אורך או רוחב! ולכן 2 התשובות נכונות!
בתלת ממד אכן יש הבדל, ולכן אתם צודקים בנוגע לאורך, רוחב וגובה המגירה וכל מה שיש בעולם כי הוא בעצם תלת ממדי.
בעולם המציאותי שלנו אין ממדים נוספים מלבד תלת ממד. לפחות לא מה שאנחנו יכולים לראות.

אחות של @סופרמן
 
.

זה אחד האשכולות המעניינים ביותר שהיו פה לאחרונה...

.
 
בס"ד

אני חושבת לגמרי 1,
אבל כולם מביאים מקורות,
אז הנה עוד מקור מוסמך לגמרי :)
שמעז לסתור את דעתי.

צפה בקובץ המצורף 772739

שימי לב, את הקו הקצר התוכנה מכנה גובה.
ולכן,
הא בהא תליא.
אם משמשים במוצר בעל שני מדדים במונח גובה (כמו כאן)
חובה להשתמש במונח רוחב ביחס למדד הנוסף.
אי אפשר גובה ואורך יחדיו.
וזה מחזק את הדעה שצורה מס' 1 היא הנכונה.
 
שימי לב, את הקו הקצר התוכנה מכנה גובה.
ולכן,
הא בהא תליא.
אם משמשים במוצר בעל שני מדדים במונח גובה (כמו כאן)
חובה להשתמש במונח רוחב ביחס למדד הנוסף.
אי אפשר גובה ואורך יחדיו.
וזה מחזק את הדעה שצורה מס' 1 היא הנכונה.
לפי מה שאת אומרת זו אפשרות מס' 2.
כי אי אפשר לומר גובה ו אורך
וכן אפשר לומר גובה ו רוחב
 
אותי יותר מעניין זה--
איך אפשרות מס' 2 שומרת בדביקות על המקום הראשון גם בפער נמוך.
:D
 
לפי מה שאת אומרת זו אפשרות מס' 2.
כי אי אפשר לומר גובה ו אורך
וכן אפשר לומר גובה ו רוחב

זו לא אפשרות 2.
כי גובה ואורך אלו שני דברים שונים.

מעניין מה היה קורה אם היית מוסיפה אופציה נוספת: גובה ורוחב.

אני בחרתי באופציה מספר 1.
אם היתה אופציה של גובה ורוחב. הייתי בוחרת בה. כי היא יותר מדוייקת לתמונה.
 
אותי יותר מעניין זה--
איך אפשרות מס' 2 שומרת בדביקות על המקום הראשון גם בפער נמוך.
:D

נכון, ואני שמחה שכך. כי ברור שאפשרות 2 היא הנכונה.

למרות שחשבתי שרוב העולם סובר אחרת.

בכלל, נראה לי שבגדול הגברים נוטים לאפשרות 1, ואילו נשים נוטות לאפשרות 2.
 
עפ''י ויקיפדיה:
כאשר אומרים שיש למלבן אורך ורוחב. אורך הוא הצלע הארוכה יותר, והרוחב הוא הצלע הקצרה יותר מבין השניים.


ולתוספת אישית:
כשיש מרובע על הרצפה (לא תלת מימד) אתייחס לצד הארוך יותר בשם אורך...
אבל בשימוש שוטף: כמו בתפירה/תוכנות גרפיקה וכו' - אורך מתכוונים בד''כ לגובה - החלק המאונך. ולכן הצבעתי לאפשרות ב'.
 
זה דיון אחרי סיום עירובין, בדף היומי?
חצר שארכה יתר על רוחבה נידונת כמבוי (עירובין יב)
האם שייך רוחבה יתר על ארכה?
(ברשב"א מובא שזה לפי פתח הכניסה וכן במשנ"ב)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה