עזרה פגע ברכב ומתחמק מתשלום הנזק

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום!

לפני ראש השנה, אורח של שכן בבין ליד פגע ברכב שלנו וכיסח את הפנס האחורי + עיקם את הפח. הוא בא מעצמו וסיפר שפגע וכו וביקש שלא נתבע את הביטוח כי הוא חתן וכו...
טעות שלנו - הסכמנו.
בעלי דיבר איתו אחרי החג. קודם כל, היה פשוט סרט להשיג אותו. הבן אדם לא עונה. מזהה את המספר של בעלי ופשוט לא עונה. ואם ענה, אז הוא בנסיעה, וממש עוד שעה יחזור אליו לקבל את פרטי החשבון להעברה. כלום...
אחרי כמה חודשים כאלה, התקשרתי אליו מהטפלון שלי. הוא כמובן ענה מיד. טען להגנתו שבעלי לא מתקשר אליו ושאין לו את המספר שלו וכו. שקרים בקיצור. אמרתי לו- עזוב. עכשיו תעשה את העברה. כמובן הוא היה בנהיגה ואמר שיחזור אלי. לא חזר.
למחרת נדנדתי עד שענה. הוא לקח את פרטי החשבון. כל זה קרה שבוע שעבר. נתתי שבוע שיעשה את ההעברה. לא עשה.
אני מנסה להתקשר- ושוב, הוא לא עונה. מלא פעמים, והוא לא עונה. באחת הפעמים הוא ענה, ופשוט שם אותי על השתק או משהו. לא דיבר... ואני שומעת אותו מנהל את עניניו בפלאפון אחר....

מאוד מסתכל!! מה אפשר לעשות?? איך אפשר פשוט לגמור עם הסיפור הזה ולגרום לו לשלם? הדבר היחיד שיש לי זה הטלפון שלו והשם שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
הייתי שולחת לו מסר שאם הוא לא משלם תפנו לביטוח. (אפשרי בכלל בשלב זה? תיקנתם את הפח בעצמכם או שהוא נשאר מעוקם?)
לא כאיום- כמציאות. מישהו צריך לשלם לכם על הנזק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הייתי מודיעה לו את זה - אילו היה עונה. חוץ מזה - אני לא יודעת אם אפשר.

אין לי שום הוכחה. שום תמונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אז קודם כל אתם צריכים הוכחות, הוא לא סתם מתחמק, הוא יודע שלא תוכלו לעשות לו כלום.
אולי להתקשר אליו מטלפון אחר ולהקליט, אבל לעשות את זה בחכמה ולהתיעץ עם עו"ד כדי להוביל אותו לומר את הדברים הנכונים.
אולי לבקש מעו"ד לפנות אליו, וזה ירתיע אותו. עו"ד יכול לומר לו שיש תיעוד, ואז הוא ישלם.

התנהלתם עד עכשיו בתמימות, וזה לרעתכם. תצטרכו עזרה מקצועית כדי להוציא את הכסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
איך באמת היה צריך להיות ההתנהלות ברגע שהוא פנה אליהם ?
(גילוי נאות, אני לא פותח האשכול. רק מתעניין מהצד בשבילי שלא אצטרך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לפחות אתם יודעים על מי להתעצבן אני קרה לי שתי מקרים מעצבנים בשנה האחרונה
א.חניתי בחניה מתחת לבניין ליד הכולל שלי בשטח שהוא עירוני (הבניין הגיע לחניה כמקובל בב"ב)ותמיד מקובל שחונים שם בהסכמת השכנים ואיזה רווק בן 30 משועמם התעצבן כי באותו יום הוא החליט שזה חניה שלו ופשוט חרט אם מפתח או משהו על המכסה מנוע שלי נא לא לחנות כאן זה גזל
ב. בחניה מתחת לבניין שלי שסגור אם שער מישהו נכנס ברכב שלי בחוזקה ועיקם את הפח והפנס ולא השאיר שום פרט מזהה
ועוד הרבה שריטות שזה באמת לא מעניין אף אחד
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
איך באמת היה צריך להיות ההתנהלות ברגע שהוא פנה אליהם ?
(גילוי נאות, אני לא פותח האשכול. רק מתעניין מהצד בשבילי שלא אצטרך)
דבר ראשון להחתים אותו על מסמך שאם הוא לא מפצה בסכום הגיוני שמורה להם הזכות לתבוע את חברת הביטוח שלו
תמיד טוב לשמור ברכב חוזה לתביעת ביטוח
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מאוד מסתכל!! מה אפשר לעשות?? איך אפשר פשוט לגמור עם הסיפור הזה ולגרום לו לשלם? הדבר היחיד שיש לי זה הטלפון שלו והשם שלו
יש לכם אולי עדי ראיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא רוצה לייאש, אבל אם אין עדים שמוכנים לבוא לתחנת המשטרה, והמזיק לא בא לו לשלם לכם, די חבל על המאמץ, אף אחד לא יעשה בשבילכם את העבודה הזו לריב איתו, לא הביטוח ולא המשטרה.
מכיון שדפקו את הרכב שלי כמה פעמים ועשו לי נזקים גדולים, ולא הצלחתי לעשות עם זה כלום, החלטתי שעדיף לי לעשות עבודה עם עצמי ולהחליט שזה חלק מהעלויות של הרכב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הכי חשוב בדברים האלו זה תיעוד של כל מה שקשור לזה
תמונה של המכה מיד כשזה קרה
תמונה של הרכב הפוגע כמה שיותר קרוב לזמן שזה קרה
הקלטות של השיחה
עדי ראיה או שמיעה
פתק שהוא השאיר או משהו בסגנון.

פרטי נהג שם תז צילום רישיון נהיגה טלפון
פרטי רכב פוגע צילום רישיון רכב תעודת ביטוח



אם תפנו לסוכן ביטוח שלכם הוא יוכל להסביר לכם איך להתנהל הכי טוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הכי חשוב בדברים האלו זה תיעוד של כל מה שקשור לזה
תמונה של המכה מיד כשזה קרה
תמונה של הרכב הפוגע כמה שיותר קרוב לזמן שזה קרה
הקלטות של השיחה
פתק שהוא השאיר או משהו בסגנון.
ומה בדיוק אפשר לעשות עם זה, אם ההוא מכחיש?
הביטוח כל עוד והוא לא מודה לא יחייב אותו.
המשטרה, זה בכלל לא מעניין אותה, נראה לכם ששוטר יפצח חקירה מי צודק, ומה בדיוק נאמר בהקלטות, וכו' וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא רוצה לייאש, אבל אם אין עדים שמוכנים לבוא לתחנת המשטרה, והמזיק לא בא לו לשלם לכם, די חבל על המאמץ, אף אחד לא יעשה בשבילכם את העבודה הזו לריב איתו, לא הביטוח ולא המשטרה.
מכיון שדפקו את הרכב שלי כמה פעמים ועשו לי נזקים גדולים, ולא הצלחתי לעשות עם זה כלום, החלטתי שעדיף לי לעשות עבודה עם עצמי ולהחליט שזה חלק מהעלויות של הרכב...
כן אבל עצוב שיש אנשים שמחשבנים את העלויות האלה על מי שהם גרמו לו נזק
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ומה בדיוק אפשר לעשות עם זה, אם ההוא מכחיש?
הביטוח כל עוד והוא לא מודה לא יחייב אותו.
המשטרה, זה בכלל לא מעניין אותה, נראה לכם ששוטר יפצח חקירה מי צודק, ומה בדיוק נאמר בהקלטות, וכו' וכו'.
הוספתי להודעה הקודמת:
פרטי נהג שם תז צילום רישיון נהיגה טלפון
פרטי רכב פוגע צילום רישיון רכב תעודת ביטוח
עדי ראיה או שמיעה

אם תפנו לסוכן ביטוח שלכם הוא יוכל להסביר לכם איך להתנהל הכי טוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
המלצה במקרים כאלה ודומיהם - או שמוותרים לגמרי, או שתובעים כמו שמותר על פי דין תורה, או בדין תורה או בשאלת רב על אופנים אחרים.
להשאיר את זה באוויר זה ממש לא טוב אז או שמוותרים ומוחלים כדי לא להשאיר את זה לדין שמים, או שמתנהלים כמו יהודים טובים, לא מריבות לא צעקות לא איום לשם איום, אלא בירור ותביעות של מה שמגיע לנו על פי דיני התורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
המלצה במקרים כאלה ודומיהם - או שמוותרים לגמרי, או שתובעים כמו שמותר על פי דין תורה, או בדין תורה או בשאלת רב על אופנים אחרים.
להשאיר את זה באוויר זה ממש לא טוב אז או שמוותרים ומוחלים כדי לא להשאיר את זה לדין שמים, או שמתנהלים כמו יהודים טובים, לא מריבות לא צעקות לא איום לשם איום, אלא בירור ותביעות של מה שמגיע לנו על פי דיני התורה.
לפעמים השני מחליט למסור את זה לדין שמיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כן אבל עצוב שיש אנשים שמחשבנים את העלויות האלה על מי שהם גרמו לו נזק
לדעתי יש כאן תהליך פסיכולוגי מעניין.
הרי אנשים לא הולכים וגונבים מתיק של מישהו כסף. נכון?
אלא מה, יש איזה מין תהליך כזה, שאנשים אומרים לעצמם כל מיני תירוצים, כגון שהנזק הזה לא מוריד את הערך האמיתי של הרכב, וגם, שכל מי שנדפק לו הרכב הוא גנב, והוא מחפש להפיל עלי עכשיו את כל הנזקים שיש לו כבר ממילא ברכב, וכיון שהוא גנב אז אני לא צריך להתעסק איתו בכלל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לדעתי יש כאן תהליך פסיכולוגי מעניין.
הרי אנשים לא הולכים וגונבים מתיק של מישהו כסף. נכון?
אלא מה, יש איזה מין תהליך כזה, שאנשים אומרים לעצמם כל מיני תירוצים, כגון שהנזק הזה לא מוריד את הערך האמיתי של הרכב, וגם, שכל מי שנדפק לו הרכב הוא גנב, והוא מחפש להפיל עלי עכשיו את כל הנזקים שיש לו כבר ממילא ברכב, וכיון שהוא גנב אז אני לא צריך להתעסק איתו בכלל...
כל כך נכון וכל כך עצוב..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם,

במוצאי שבת האחרונה נסעתי לירושלים.
במחסום ליד כלא עופר, ממש לפני הפנייה לגבעת זאב, נסעתי באיטיות – למעשה גלשתי כמעט על 0 קמ"ש – ואז נתקעתי קלות ברכב שהיה לפניי.

אני בטוח שלא נגרם כל נזק.
לאחר שעברנו את המחסום, עצרנו בצד, ושלושה צעירים ערבים יצאו מהרכב שלהם. הם הראו לי "נזק" ברכב וטענו שאני גרמתי לו.

הבעיה היא שאכן נכנסתי בהם מאחור, אבל אני יודע שלא נגרם כלום מהמגע הקל שהיה.
כעת הם דורשים ממני 900 ש"ח פיצוי.

נתון חשוב: הרכב שבו נסעתי הוא רכב מחברת השכרה.

השאלות שלי הן:

1. האם יש להם חובת הוכחה לנזק ולקשר שלו לאירוע, או שטענתם מתקבלת אוטומטית רק משום שנכנסתי בהם מאחור?


2. איך נכון לנהוג במצב שבו מדובר ברכב שכור – האם לפנות מיד לחברת ההשכרה ולתת להם לטפל בזה?


3. האם אסור לי לשלם להם ישירות (כדי לא להסתבך מול חברת ההשכרה)?


4. האם קיימת אפשרות לבקש תיעוד ממצלמות האבטחה במחסום, שיכול להראות שלא נגרם נזק או שהרכב שלהם כבר היה במצב הזה?


5. האם כדאי לערב את המשטרה כדי שיהיה רישום רשמי של האירוע?


6. האם נכון או חכם לטעון שראיתי תיעוד ממצלמות, למרות שאין לי באמת גישה אליו?


7. האם קיים חשש שמדובר בניסיון להוציא ממני כסף במרמה? ואם כן – איך נכון לפעול?



אשמח לשמוע מניסיון של אחרים או מהמלצות מקצועיות, במיוחד בהקשר של רכב השכרה.

צירפתי תמונות של "הנזק" שכביכול גרמתי להם

תודה רבה.
  • תודה
Reactions: רותי א. צלמת1 //
1 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה