אז מה קורה עם חכמי צרפת?
שאלה טובה.
אז או שהם חולקים על הכל ונוקטים שהכל אמת ממש כפי שאתה היית רוצה שיהיה, אבל זה בעייתי מאוד כי יש דברים שאין להולמם בחוש, (לא מדע. אלא חוש הראיה הפשוט.)
או, וכך נראה לי יותר הגיוני - זכותך לחלוק כמובן - שהם המשיכו את המשחק. וכפי שעניתי למעלה על זמן ר"ת.
רצו להסביר שצריך חושך עמוק יותר, אז השתמשו במשל הרקיע וחלונותיו, על אף שהיה ברור להם שאין חלונות שם.
(וה"נראין דברי עכו"ם מדברינו" שלך, הוא אינו כפשוטו כמובן. למה? קרא את השורות הקודמות.)
וכך נהגו תמיד.
במים שלנו, הדין הוא שיש להלין מים כי בלילה טמפרטורת החוף, נמוכה מהמים וביום להיפך.
אז במקום לומר דין זה כפי שהוא, השתמשו במשל שמשלו חכמים על השמש שכביכול כובה שם.....
(על אף שחכמים לא כתבו זאת, וזה רק משל.)
יש לי עוד להגיב, אז אשאיר להמשך משהו......


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //