דרוש מידע אזרחי שווייץ? דרוש מידע!

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום,
אני אזרחית שוויצרית, אבל מעבר לדרכון אדום זה לא נותן לי כלום...
מישהו יודע איך אפשר לנצל את הביטוח לאומי השוויצרי? כמה צריך לשלם בשביל זה כל חודש?
שמעתי שיש כאלה שעושים מזה הרבה מאד כסף. (קצבת זקנה בבוא היום... עמו"ש) זה גם לא סותר קבלת קצבה ישראלית, יש אמנה מסודרת בין המדינות- מצו"ב.

בנוסף- איך אני עושה את בעלי והילדים אזרחים שוויצרים?
תודה!

אמנה בדבר ביטחון סוציאלי בין מדינת ישראל ובין הקונפדרציה ההלווטית (שוויץ)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
שלום,
אני אזרחית שוויצרית, אבל מעבר לדרכון אדום זה לא נותן לי כלום...
מישהו יודע איך אפשר לנצל את הביטוח לאומי השוויצרי? כמה צריך לשלם בשביל זה כל חודש?
שמעתי שיש כאלה שעושים מזה הרבה מאד כסף. (קצבת זקנה בבוא היום... עמו"ש) זה גם לא סותר קבלת קצבה ישראלית, יש אמנה מסודרת בין המדינות- מצו"ב.

בנוסף- איך אני עושה את בעלי והילדים אזרחים שוויצרים?
תודה!

אמנה בדבר ביטחון סוציאלי בין מדינת ישראל ובין הקונפדרציה ההלווטית (שוויץ)

בקשר לאזרחות, פשוט לפנות לשגרירות בת"א, עכשיו רק בקביעת תור מראש, לילדים אפשר לעשות אזרחות רק עד גיל 18

כמו"כ אפשר להיכנס לשוייץ מישראל ללא חובת בידוד, ומשם אפשר להגיע לכל אירופה בלי בעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בשביל לקבל ביטוח לאומי שויצרי לא צריך הסכמה של הרשויות כאן
ההסכמים הם עניני מיסים
באופן כללי ביטוח לאומי שוייצי לתושבי חו"ל הוא מורכב והשוייצים משתמטים מזה ככל יכולתם
אם תשלחו לי באישי יותר פרטים כמו גיל וכדו' אוכל להנחות אתכם קצת בענין
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בקשר לאזרחות, פשוט לפנות לשגרירות בת"א, עכשיו רק בקביעת תור מראש, לילדים אפשר לעשות אזרחות רק עד גיל 18
דיברתי איתם הם שלחו לי רשימה של מסמכים שצריך להביא, אחד מהם לא הבנתי מה זה-
· תמצית רישום מלא חדש של שני בני הזוג עם אפוסטיל
מה הכוונה? ספח של תעודת זהות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
  • הוסף לסימניות
  • #7
בקשר לאזרחות, פשוט לפנות לשגרירות בת"א
אין צורך בהגעה פיזית. ניתן לשלוח מסמכים בדואר.
בנוסף- איך אני עושה את בעלי והילדים אזרחים שוויצרים?
התהליך הוא רישום נישואין ואח"כ הילדים.
רצוי להתקשר לקונסוליה בת"א הם עונים באדיבות רבה.
למיטב זכרוני דורשים העתק תעודת נישואין מהרבנות (בתשלום) בה נרשמתם.
ותמצית רישום דו שפתית.
ועל הילדים יש להביא תעודות לידה דו לשוניות (ניתן להגיש בקשה מקוונת ולקבל בדואר)
ואיזה מסמך בשוויצר דויטש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מישהו מכיר אם קיימת חברה שמתעסקת עם כל הדברים האלה?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יש איזשהו ריוח לאזרחי שוויץ הגרים בישראל?
ובצורה ברורה יותר האם ניתן להוציא משהו מהם? (אני מדבר בכל נושא שהוא, כגון: קצבת נכות, קצבת ילדים, מענקים כלשהם, אבטלה).
כוונתי לאלו שהם כבר מס' דורות אזרחי שוויץ ולא עוברים איזו פרוצדורה מיוחדת של רישום וכו'.
אשמח אם למישהו יש מידע בנושא, או לכל הפחות אפשרות לשלוח אותי למישהו שמבין בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ובצורה ברורה יותר האם ניתן להוציא משהו מהם? (אני מדבר בכל נושא שהוא, כגון: קצבת נכות, קצבת ילדים, מענקים כלשהם, אבטלה).
כבר כתבו לעיל.
ניתן לשלם כעין תשלומי ביטוח לאומי בארץ.
ומקבלים פנסיה בבוא העת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
למיטב הבנתי התהליך פשוט מאשר מארה"ב.
אני יודע מידיעה שזה יותר מסובך..
ואני מדבר אפי' על מישהו שעלה לארץ בגיל העמידה אחרי הרבה שנות מגורים ועבודה שם.

1. להעביר כל שנה את הכספים לשוויץ.
2. לפתוח חשבון בנק בשוויץ- הם לא נותנים למי שלא גר שם ו- מכניס משכורת,
ועוד..

שלא לדבר עלי - שרשמית אני לא זכאית לביטוח לאומי מכיוון שגם לא נולדתי שם וגם אני לא גרה שם.
צריך איכשהו להתגבר על המכשול הזה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כבר כתבו לעיל.
ניתן לשלם כעין תשלומי ביטוח לאומי בארץ.
ומקבלים פנסיה בבוא העת.
בקיצור, כעת זה רק להוציא כסף מהכיס ובבוא העת אי"ה לקבל בחזרה עם תוספת, זה כבר משהו אחר, השאלה שלי היתה האם ניתן לקבל כמו כאן בארץ, קצבאות וכד', וכנראה שלצערי התשובה שלילית לעת עתה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #19
בקיצור, כעת זה רק להוציא כסף מהכיס ובבוא העת אי"ה לקבל בחזרה עם תוספת, זה כבר משהו אחר, השאלה שלי היתה האם ניתן לקבל כמו כאן בארץ, קצבאות וכד', וכנראה שלצערי התשובה שלילית לעת עתה...
אי אפשר לקבל כלום בתור אזרחי שוויץ כשלא גרים בשוויץ.
בשביל קצבאות חובה לגור שם ולהראות נוכחות פעילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
שלום,
אני אזרחית שוויצרית, אבל מעבר לדרכון אדום זה לא נותן לי כלום...
מישהו יודע איך אפשר לנצל את הביטוח לאומי השוויצרי? כמה צריך לשלם בשביל זה כל חודש?
שמעתי שיש כאלה שעושים מזה הרבה מאד כסף. (קצבת זקנה בבוא היום... עמו"ש) זה גם לא סותר קבלת קצבה ישראלית, יש אמנה מסודרת בין המדינות- מצו"ב.

בנוסף- איך אני עושה את בעלי והילדים אזרחים שוויצרים?
תודה!

אמנה בדבר ביטחון סוציאלי בין מדינת ישראל ובין הקונפדרציה ההלווטית (שוויץ)
אי אפשר
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה