קורונה חיסון הקורונה של חברת "פייזר"

מצב
הנושא נעול.
אגב, לכל מי שכותב 'לטענתם' שווה להעמיק בעמדת ההלכה בעניין.
תופתעו.

אני לא מאריכה כי זה לא הבמה.
 
אגב, הבוקר עשינו סדר בילקוט של רחפנונה (לאחר שלא מצאה מחברת, לאחר שלא הכינה מערכת בלילה)
וגילינו בתחתית הצהרת בריאות ריקה ולא חתומה.
כך שאני שואלת את עצמי על מה האחות היתה מסתמכת לו היתה מחסנת אותה.
מציעה להגיד את זה לבית הספר.
בפעם הבאה הם יותר ישימו לב.
 
אגב, לכל מי שכותב 'לטענתם' שווה להעמיק בעמדת ההלכה בעניין.
תופתעו.

אני לא מאריכה כי זה לא הבמה.
עכשיו סיקרנת.
ואין לי אפילו אופציה לפנות באישי :(
 
יעקב רבלין: חצי מליון ישראלים כבר התחסנו ויש לנו את קבוצת הביקורת הגדולה בעולם. אז מה קורה עם תופעות הלוואי. חולה לב שנפטר שעה אחרי החיסון ואלרגני לפניצלין שקיבל ריאקציה בינונית לחיסון. כל היתר: 499098 בריאים ושלמים.
 
מישהו יודע האם החיסון של מודרנה אמור להיות יותר יעיל/בטוח ומתי הוא אמרו לנחות כאן?
 
מכתבה שהתפרסמה לפני כשבועיים (הטעויות במקור...):
מבצע החיסונים לקורונה תכף יוצא לדרך בישראל, והשאלה עד כמה הישראלים ישתפו עמו פעולה ויתחסנו מרחפת באוויר. הטכנולוגיות חדשניות, האישורים מהירים, והשאלות שיש לציבור סביבם הן רבות. בימים הקרובים ננסה לענות בכל פעם על שאלה אחת, בהתבסס על מידע מחקרי ושיחות עם מומחים כדי שלבסוף כולנו נוכל לקבל החלטות מושכלות

חברת מודרנה פרסמה את התוצאות המלאות שלה מהניסוי שערכה בחיסון לקורונה (Covid-19), ולפי כל ההערכות, הן מספיקות לאישור החיסון על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, עד סוף השבוע. אם זה אכן יקרה, החיסון של מודרנה יצטרף לחיסון של פייזר, שכבר אושר. אז מה אפשר ללמוד מההשוואה בין התוצאות המלאות שפרסמו שתי החברות?
קודם כול, חשוב לומר ששני החיסונים נראים מצוין, ודאי ביחס לציפיות שהיו רגע לפני שפורסמו התוצאות הראשונות של פייזר בתחילת נובמבר. שני החיסונים גם דומים זה לזה מאוד, מאחר שהם מבוססים על אותה טכנולוגיה. עם זאת, יש ניואנסים.

האוכלוסייה המבוגרת: יתרון קל לפייזר בבני ה-65 ומעלה
יש הבדל קל בין החיסונים ביעילות שהרלהם בקבוצה המבוגרת יותר. החיסון של פייזר השיג 95% יעילות בכל האוכלוסיות, כולל מבוגרים ובעלי מחלות רקע הרלוונטיות לקורונה. החיסון של מודרנה השיג יעילות של 94.1% בכל האוכלוסיות, וגם חיסון זה היה יעיל בבעלי מחלות רקע שונות. עם זאת, במבוגרים בני 65 ומעלה, הוא היה יעיל ב-86%. זה עדיין חיסון יעיל מאוד, וייתכן שההבדל הוא מקרי, אבל הנתון הזה גם יכול לענות על השאלה מי צריך לקבל את החיסון של פייזר ומי את של מודרנה.

תופעות הלוואי: שני הניסויים מצביעים על בטיחות
השוואת נתוני הבטיחות מאפשרת לראות את פרופיל הבטיחות הכללי של חיסוני RNA. שני החיסונים גרמו לתופעות לוואי חולפות ביומיים שלאחר מתן הזריקה - כאבי ראש, חולשה, כאבי שרירים וחום - תופעות מוכרות של פעילות מערכת החיסון. תופעה מסוימת הופיעה בשכיחות של יותר מ-50% בשני החיסונים, אם כי התופעות הופיעו, גם אם בשכיחות נמוכה יותר, גם בקבוצת הביקורת. התופעות בקבוצה של מודרנה הופיעו בשכיחות מעט גבוהה יותר מאשר בחיסון של פייזר, אך ההבדלים לא היו דרמטיים.
לגבי תופעות לוואי חמורות יותר, בניסוי של פייזר, ארבעה מתנדבים בקבוצת הניסוי לקו בשיתוק על שם בל, שיתוק בעצבי הפנים שהוא לרוב חולף, אך לא תמיד. בניסוי של מודרנה לקו בשיתוק כזה 3 מתנדבים בקבוצת הניסוי ו-1 בקבוצת הביקורת. שיתוק על שם בל הוא תופעה שמופיעה בשכיחות של 15-30 מקרים לכל 100,000 איש, כלומר, המספרים בניסויים הללו תואמים את שכיחות התופעה באוכלוסייה, אולם ההטיה "לטובת" קבוצת הניסוי מצדיקה מעקב אחר תופעת לוואי זו בקרב המתחסנים העתידיים. זיהומים טבעיים רבים גורמים לתופעה זו, ביניהם גם וירוס הקורונה עצמו. מלבד זאת, לא נרשמו תופעות לוואי חמורות שנראו קשורות לחיסון.
בניסוי של מודרנה, אך לא של פייזר, הופיעה תופעה של נפיחות בפנים אצל שלוש נשים שעברו הזרקות של חומרי מילוי באזור הפנים. תופעה זו מתרחשת לפעמים במקרה של זיהומים טבעיים, ונראה שהיא תגובה של מערכת החיסון המעוררת לחומרים שהוזרקו. התופעות לא היו חמורות.
בשני הניסויים לא היו תופעות לוואי חמורות בקרב חולים עם אלרגיות. עם זאת, הם לא כללו אנשים עם אלרגיות קשות מאוד. ביום הראשון לשימוש בחיסון של פייזר בבריטניה נרשמו שני מקרים של תגובה אלרגית חזקה (אך לא בעוצמה של שוק אנפילקטי מסכן חיים), בקרב חולים שסבלו משוק אנפילקטי בעבר.
בבריטניה הוחלט לא לחסן אנשים שסבלו בעבר משוק כזה ובארה"ב נאמר כי אם הם לא אלרגיים ספציפית לחיסון ולמרכיביו, הם יכולים לקבל את החיסון במרפאה שמנוסה בטיפול באלרגיה. העובדה כי בשני הניסויים לא נרשמו תגובות אלרגיות מפתיעות בחולים שקיבלו את החיסון - לא לאחר המנה הראשונה ולא לאחר המנה השנייה - מחזקת את הביטחון במתן שלו לאנשים שלא ידוע כרגע שהם אלרגיים.
נראה כי שני הניסויים תומכים זה בזה, וביעילות ובבטיחות של טכנולוגיית ה-RNA לחיסון לקורונה.

הלוגיסטיקה: היתרון של מודרנה פחות משמעותי כאן
ברמה הלוגיסטית, לחיסון של מודרנה ישנו יתרון על פני החיסון של פייזר מאחר שהוא ניתן לשינוע בטמפרטורה של מינוס 20 מעלות, כלומר במקפיא רגיל. החיסון של פייזר דורש אחסון במינוס 70 מעלות, דבר שדורש מערך שינוע עם אריזות הקפאה ומקפיאים ייחודיים. מנקודת המבט הישראלית, שרשרת ההקפאה במינוס שבעים מעלות עובדת, והיתרון הלוגיסטי עבור מודרנה הופך פחות משמעותי. בנקודת הקצה החיסון של מודרנה עמיד במקרר רגיל למשך 30 ימים, כך שהוא יכול לתת יותר גמישות לגורם המחסן. מבחינת המתחסן, זה לא משמעותי.

האספקה: קצב הגעת החיסונים בסימן שאלה
כעת נותרה רק השאלה באיזה קצב נקבל כל אחד מן החיסונים. כמה מאות אלפי מנות חיסון של פייזר כבר הגיעו לארץ, אך כעת כשהחיסון אושר לשיווק בארה"ב, לא ברור מה יהיה קצב האספקה של מנות החיסון בהמשך לישראל. החיסונים של מודרנה אמורים להתחיל להגיע לכאן מן המפעל בשווייץ בתחילת ינואר.
 
יעקב רבלין: חצי מליון ישראלים כבר התחסנו ויש לנו את קבוצת הביקורת הגדולה בעולם. אז מה קורה עם תופעות הלוואי. חולה לב שנפטר שעה אחרי החיסון ואלרגני לפניצלין שקיבל ריאקציה בינונית לחיסון. כל היתר: 499098 בריאים ושלמים.
להדגיש: אותם החצי מליון הם בעיקר החתך הפגיע ביותר באוכלוסיה. מבוגרים, קבוצות סיכון ושות'.
ולמה הוא מתייחס רק לארץ, בא נתייחס לעולם כולו, מליונים על גב מליונים כבר חוסנו.
 
מישהו יודע האם החיסון של מודרנה אמור להיות יותר יעיל/בטוח ומתי הוא אמרו לנחות כאן?
תרשים שפורסם בשעתו:
השוואת חיסונים.png
 
השאלה אם אין יותר אחוזי הצלחה למודרנה. כלומר מה מהות "תיקון" האחוזים שערכו פייזר?
 
של 'מודרנה' מבוסס לחלוטין עלי', משא"כ בד'פייזר'.
לא ידועים לי הפרטים המדויקים.
 
מה ההבדל בין סוג החיסונים? לא אמרו ששניהם עובדים על טכנולוגיה mRNA?
שניהם עובדים על אותה טכנולוגיה חדשה
שעדיין לא נוסתה כלל בעולם
עד לפני שנה היא הייתה מדע חלומי, אף אחד לא העז לנסות אותה על בני אדם. כי יתכנו תופעות לוואי ארוכות טווח, שקשה מאוד לדעת כרגע.
הטכניקה הזו אושרה במהירות כזו רק בגלל הדחיפות , (כל חיסון אחר בטכנולוגיה רגילה צריך הרבה יותר זמן לפיתוח.)
ועדיין היא מלאה מתנגדים מקיר לקיר ע"י אנשי מקצוע רציניים. (ולא רק קונספירציות!)
צריך לדעת להבדיל בין אנשי קונספירציות לבין עובדות בדוקות מאנשי מקצוע אמינים. ופה לצערנו יש משתיהם ואנשים רבים נוטים להתבלבל, ולהגיד הכל קונספירציה, ומרשים לעצמם לטמון ראשם בחול ולהתעלם מעובדות שאי אפשר להכחיש.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה