- הוסף לסימניות
- #641
אני מאוד מעריך את זה שערכת ספרי קבלה, אבל ממש לא בטוח שניתן להסתמך על דבריך, כאחד שרק קורא, אבל לא מבין את הנכתב בעקבות השימוש בשפת הקבלה, וכפי שמסביר זאת הרמח"ל.ב"ה זכיתי במסגרת עבודתי לערוך כמה וכמה ספרי קבלה מדורות קודמים
מגורי האר"י ועד לאחרונים
ואני יכול לומר בפה מלא:
אין שם את זה
חד וחלק.
רוחניות וסודות עליונים יש בשפע,
מציאות הבריאה, רפואות, גאוגרפיה, פיזיקה, טבע, וכדומה - אין!!!
ומה שיש, מועתק מספרי חכמי המדע שהיו לפניהם כפי שציינו במפורש.
או מהשגתם העצמית כדלהלן.
ומי לנו גדול ממוהרח"ו, שעליו יסמוכו כל המקובלים, והוא כותב בהקדמת שערי קדושה
מהיכן בא הידע המדעי לחסידי וצדיקי הדורות הקודמים,
והוא מעיד עליהם שהוא מעורבב מאמת ושקר, ומסיים "ביין שגו ובשכר תעו".
וז"ל:
...ועל כן נתמעטו הלבבות, גם הידיעות, של הדורות הבאים אחריהם, ופסקו בעלי רוח הקודש, סעו המה למנוחות, עזבו אותנו לאנחות, צמאים גם רעבים, עד אשר צמח ייאוש בלבות בני האדם לתור בחכמה נפלאה הלזו, ואם ימצאו שנים שלשה גרגירים בראש אמיר, אחד מעיר ושנים ממשפחה, מבקשים מים, ואין, כי נסתם כל חזון, לסיבת אשר לא כתוב בספר אופן מעשהו, להתקרב לגשת אל הקודש פנימה:
ויש מהם אשר היו משביעים בכח שמות הקודש אל המלאכים, ויקוו לאור, והנה חושך, כי היו מלאכים תחתונים מאוד, ממונים על עבודת העולם הזה, והם מורכבים מטוב ורע, והן עצמן לא ישיגו האמת והאורות העליונים, ומגלין להם דברי תערובות, טוב ורע, אמת ושקר, ודברים בטלים דעניני רפואות, וחכמת הכימי"א, ופעולות קמיעין והשבעות, וגם אלה ביין שגו ובשכר תעו. מי יתן והיה לבבם זה לעסוק בתורה ובמצוות, וישאו קל וחומר מאותן ארבעה גדולי ישראל, שנכנסו לפרדס ולא נמלט מהם איש, כי אם ההוא סבא חסידא, רבי עקיבא (ואף הוא, בקשו מלאכי השרת לדחפו, לולא ה' עזרתה לו), נכנס בשלום ויצא בשלום:....
ובכן, כפי עדות מוהרח"ו, העברת המסורת כן נפסקה.
מידי פעם קמו אנשים גדולים אשר נשא לבם אותם לקרב אל הקודש,
וכל אחד סלל דרך לעצמו להתקדש,
לא היה רצף שלא נפסק מרב לתלמיד,
חלקם זכו לקרב לאמת, וחלקם לא (כפי עדות מהרח"ו. מי אנחנו שנוכל לבחון).
וגם האר"י כידוע לא קיבל חכמתו מרב אלא מהשגתו האישית.
ומאחר שכן, חוזרת השאלה, מתי נפסקה המסורת,
וגם כשעוד היתה העברת המסורת, הרי לא היתה לכולם אלא ליחידים
וכמבואר בחגיגה יג.
וא"כ כשם שרוב חז"ל לא עסקו במעשי בראשית ובמעשי מרכבה, כך י"ל שלא עברה אליהם חכמת הטבע לכולם במסורת,
ורובם דיברו לפי ידיעות שרכשו מחכמי המדע שבזמנם.
וכמבואר בר"ה כה. שרק לר"ג הנשיא היתה מסורת מבית אבותיו על מהלכה האמיתי של הלבנה, ולשאר החכמים שם לא היתה מסורת זו עד שקיבלוה מר"ג, כיעו"ש.
לילה טוב
אם היית מקובל, והיית אומר לי שאין, זה סיפור אחר.
אבל קריאתך בספרי קבלה, דומה לאמריקאי, שבעקבות האנגלית, הוא מיטיב לקרוא באותיות לטיניות, ולאחר שהוא ערך ספר בצרפתית, הוא הצהיר, "לא כתוב שם כך וכך"....
ידידי, אינך מבין (וגם אני לא. רק ציטטתי מהיודעים.) את שפת הקבלה.
המהרח"ו שהבאת כאן, לא כתב שנפסקה המסורת, ולא העיד כן. אולי התכוונת למהרח"ו במקום אחר, אך קשה להניח שיש מהרח"ו כזה.
נכתב ספר שלם בשם קדמות הזוהר ע"י רד"ל מווילנא, והוא אחד המקורות לדברי אלו.
כוונת מהרח"ו באשר ציטטת, היא לומר, שגם אמנם לא נפסקה המסורת של סודות התורה ח"ו, אבל הייתה בהעלם גדול, ונידלדלה מאוד גם ביד תופסיה. ולמרות שעדיין היה, ויש, חוט המקשר מימות רשב"י עד ימינו, עדיין הגדולים בקבלה השיגו את רוב חכמתם בסיוע מלמעלה, אם ע"י מגיד ושאלות חלום, או באופנים אחרים. (כגון האר"י והרמח"ל ועוד.) אבל הבסיס, ודאי בא מרב כלשהו, אחרת, למה זה לא קרה לכל אחד אחר מהרחוב..... (גם זה נכתב בקדמות הזוהר, ובעוד מקומות.)
ולכן נפתרה שאלתך מתי נפסקה המסורת, כי היא לא נפסקה עד יום זה ב"ה.
בקשר למסורת קידוש החודש, זה עניין אחר לחלוטין, ואינו נוגע לכאן, ראה בהודעותי למעלה שהרחבתי בזה, (אינני יכול אפי' לציין איפה, פשוט תעבור על האשכול, אין טעם לחזור על דברי פעם רביעית ולהטריח את כולם.)
דבר נוסף שנכתב במהרח"ו כאן, שהיו כאלו שהיו לא הגונים שעשו שימוש בקבלה לצרכי חול, כגון השבעות למען ידיעות בחכמות הטבע, והוא כמובן מגנה את זה.
איפה ראית שכתוב כאן שחכמי התורה האמיתיים שכיוונו רק לש"ש לא ידעו את סודות הבריאה ברמה שהכירו את המציאות??? זה לא נכתב כאן אפילו לא ברמז.
תמהני.
בהצלחה.
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //