דרוש מידע מה עושים? שרטתי בטעות רכב ברוורס

  • פותח הנושא szn
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
נסעתי רוורס ובטעות עשיתי שריטה לרכב די חדש (קורולה שנת 2019)
הסריטה קטנה מאד אבל היא מגיעה עד הפח.

כמובן שהשראתי לו פתק עם פל', הוא חזר אלי, ואמר לי שאני אמצא מקום שמתקן, ולא דחוף לו דוקא מקום יקר.

יש לכם המלצה איך מתקנים את זה בצורה טובה אבל שיצא לי זול?
(באזור י-ם)

תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נוסעים לדיר קדיס ליד קרית ספר, כמה דקות של פחד.. ואתה יכול לצאת במאה שקל ופחות, כמובן אחרי מיקוח כיאה למו"מ עם ערבים.
יכול להיות שיש להם אחים קרובים יותר לירושלים , לא מכיר
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
סתם עצה טובה בלי קשר לפותח האשכול
תמיד כשמשאירים פתק אחרי פגיעה אל תרשמו שום מילה של הודאה בנזק וכד' כי יש נוכלים שמגלגלים עליכם נזק וכו' הרבה יותר ממה שעשיתם ועל הדרך רוצים לעשות שיפוץ לרכב שלהם על חשבון הביטוח שלכם, נכון שלפעמים מה שלעין רגילה נראה נזק קל הוא באמת נחשב לנזק חמור, אבל אני לא מדבר על המקרים האלה.
לרשום רק אנא תחזור אלי לטלפון זה לגבי חשש שאולי הזקתי לרכבך, וכן תיזהו בשיחות טלפון לא להודות במה שלא עשיתם - המוציא מחברו עליו הראיה.
וכמובן לצלם (לא שזה יעזור כי אין לכם דרך להוכיח מה היה קודם)
נ.ב. גם יש לקחת בחשבון שמבחינה הלכתית נזק שאדם נורמלי לא היה מתקן אילו היה קורה ברכב שלו (שריטה קטנה ולא בולטת) , וגם לא מפחית משווי הרכב (מצוי ברכב ששוה כמה אלפים בודדים) אז בכלל אין שון חיוב לשלם משהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נ.ב. גם יש לקחת בחשבון שמבחינה הלכתית נזק שאדם נורמלי לא היה מתקן אילו היה קורה ברכב שלו (שריטה קטנה ולא בולטת) , וגם לא מפחית משווי הרכב (מצוי ברכב ששוה כמה אלפים בודדים) אז בכלל אין שון חיוב לשלם משהו
איזה בחינה הלכתית מי התיר לך כזה דבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
סתם עצה טובה בלי קשר לפותח האשכול
תמיד כשמשאירים פתק אחרי פגיעה אל תרשמו שום מילה של הודאה בנזק וכד' כי יש נוכלים שמגלגלים עליכם נזק וכו' הרבה יותר ממה שעשיתם ועל הדרך רוצים לעשות שיפוץ לרכב שלהם על חשבון הביטוח שלכם, נכון שלפעמים מה שלעין רגילה נראה נזק קל הוא באמת נחשב לנזק חמור, אבל אני לא מדבר על המקרים האלה.
לרשום רק אנא תחזור אלי לטלפון זה לגבי חשש שאולי הזקתי לרכבך, וכן תיזהו בשיחות טלפון לא להודות במה שלא עשיתם - המוציא מחברו עליו הראיה.
וכמובן לצלם (לא שזה יעזור כי אין לכם דרך להוכיח מה היה קודם)
נ.ב. גם יש לקחת בחשבון שמבחינה הלכתית נזק שאדם נורמלי לא היה מתקן אילו היה קורה ברכב שלו (שריטה קטנה ולא בולטת) , וגם לא מפחית משווי הרכב (מצוי ברכב ששוה כמה אלפים בודדים) אז בכלל אין שון חיוב לשלם משהו.
יותר פשוט לברוח ולא להשאיר שום פתק


מאיפה הבאת את זה??
לא לשלם על נזק שעשית???
כשאני עשיתי נזק לרכב שלי בולט מאוד לא תיקנתי
לכן מי שיעשה לי נזק עכשיו לא יצטרך לשלם???
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
איזה בחינה הלכתית מי התיר לך כזה דבר

דיני מזיק אינם כדיני גזילה.
מזיק צריך לשלם את תשלום הנזק בשיווי, ולא להחזיר את החפץ לקדמותו.
ויש עוד הרבה להאריך, אבל לא פרוג הוא המקום
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נוסעים לדיר קדיס ליד קרית ספר, כמה דקות של פחד.. ואתה יכול לצאת במאה שקל ופחות, כמובן אחרי מיקוח כיאה למו"מ עם ערבים.
יכול להיות שיש להם אחים קרובים יותר לירושלים , לא מכיר
בשום אופן זה סיכון גבוה מאוד לא לוקחים רכב חדש לכפרים בשום אופן! אין בכך משום המלצה לקחת רכבים ישנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
איזה בחינה הלכתית מי התיר לך כזה דבר
יותר פשוט לברוח ולא להשאיר שום פתק


מאיפה הבאת את זה??
לא לשלם על נזק שעשית???
כשאני עשיתי נזק לרכב שלי בולט מאוד לא תיקנתי
לכן מי שיעשה לי נזק עכשיו לא יצטרך לשלם???
א. דברים פשוטים לכל מי שלמד דיני נזיקין, ממש גמרות מפורשות.
ב. יעויין בפסקי דין רבים שכך פוסקים למעשה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש לכם המלצה איך מתקנים את זה בצורה טובה אבל שיצא לי זול?
לא הייתי ממליץ להיכנס עם רכב חדש לכפר ערבי, כי הם עלולים לגנוב בלי שתשימו לב חלקים חדישים.
יש את 'גבי את ארז' ברחוב אהליאב מאד מומלץ - זול, אמין, מהיר, ועושה עבודה מעולה.
מניסיון של כמה פעמים, והמון חברים מרוצים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אמנם הדבר פשוט מבחינה הלכתית שאין חיוב לשלם נזק שאין בו ירידת ערך, אך לנזקקים לפסק הלכה של רב מוסמך, בבקשה:
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
שמעתי שהמשטרה מחרימה לפעמים רכבים בדיר כדיס.
בכל אופן הוא מתכוין שאתה תיקח את האוטו שלו למוסך? הוא יודע מי אתה? מה אתה? סתם מעניין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
במקרה דומה שהיה לנו כשרטנו משמעותית רכש יוקרה חדש
בעל הרכב היה מספיק הוגן לספר לנו שאחרי שלקח את הרכב למוסך החברה (הוא לא הסכים בשום אופן למוסך אחר)
הציעו לו שם לשפשף עם -
ספוג הפלא! השיפשוף אכן ירד נשארה שריטונת לא משמעותית שעליה הוא מחל.
מאז שמענו על עוד 2 שעשו שימוש בספוג הפלא ועזר.
אולי יועיל לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש את 'גבי את ארז' ברחוב אהליאב מאד מומלץ - זול, אמין, מהיר, ועושה עבודה מעולה.
מניסיון של כמה פעמים, והמון חברים מרוצים.

כמה עולה שם תיקון כזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ספוג הפלא נועד אך ורק למקרים שיש מריחת צבע על הפח, כלומר עקב חיכוך יש צבע שעבר מרכב לרכב, חוץ מהשריטות.
ואז ממליצים להוריד את זה עם ספוג הפלא בזהירות,
אבל את השריטות עצמן ספוג הפלא לא ממלא, אולי רק שורט יותר את הפח.
 
  • תודה
Reactions: szn
  • הוסף לסימניות
  • #17
ספוג הפלא נועד אך ורק למקרים שיש מריחת צבע על הפח, כלומר עקב חיכוך יש צבע שעבר מרכב לרכב, חוץ מהשריטות.
ואז ממליצים להוריד את זה עם ספוג הפלא בזהירות,
אבל את השריטות עצמן ספוג הפלא לא ממלא, אולי רק שורט יותר את הפח.
ניסית פעם?
גם אני חשבתי כך אבל הוא לא שרט בכלל!
והרבה פעמים זה נראה בוודאות קילוף של הצבע ובאמת זה שפשוף
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
רק לשים לב שיש כאלה שמנצלים את זה שיש לכם צד ג' כדי ליפות את כל הרכב שלהם
לכן כדאי לבדוק אולי לומר שאין לכם בכלל צד ג' ולא לפתוח את הביטוח!

(היה מישהו שסרטתי, והשארתי פרטים , אח"ח חזר אליי, ואמר תן לי את הפרטים של הביטוח ולא היה לי... כי לא היה צד ג' ואז סיפר לי שככה לא היה תובע אותי על הסריטות, אבל בדיוק לפני כמה שבועות צבע את האוטו בכפר בדיר קדיס. עניתי לו מצויין תחזור לשם, ואנ ישלם כמה שעלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בשום אופן זה סיכון גבוה מאוד לא לוקחים רכב חדש לכפרים בשום אופן! אין בכך משום המלצה לקחת רכבים ישנים.
אם הפחד מגניבת חלקים וכו', תיקון כזה עושים על המקום וזה דבר חיצוני כך שאין מה לפחד,
ואם הפחד שבדיוק תהיה אכיפה והחרמת רכבים, אמנם זה יחסית נדיר אבל נתון לשיקול דעתו של כל אחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אם הפחד מגניבת חלקים וכו', תיקון כזה עושים על המקום וזה דבר חיצוני כך שאין מה לפחד,
ואם הפחד שבדיוק תהיה אכיפה והחרמת רכבים, אמנם זה יחסית נדיר אבל נתון לשיקול דעתו של כל אחד.
כמדומני שאם נמצאים בשטח אז אין אכיפה על הרכב
מקסימום אומרים להסתלק

אשמח אם יחכימו אותנו כאן
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה