דרוש מידע התייעצות דחופה בנושא הרווחה

  • הוסף לסימניות
  • #43
@לילי ci ztc surv תעתיקי את הכתובת אני רוצה למחוק
תלייקי שאדע שקראת
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אני במקום ההורים הייתי משתפת פעולה עם הרווחה
ילדות כאלו מוטב שיצאו מהבית קצת "להתאוור"...
במיוחד שהילדות כרגע נגד ההורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני במקום ההורים הייתי משתפת פעולה עם הרווחה
ומשלמת השתתפות כפי ההכנסות... לפעמים זו משכורת שלימה... אנשים מקבלים אלפי שקלים להחזיק ילדי אומנה בביתם..
גם אח"כ לקבל ילד מוכה ופצוע עד עמקי נפשו ולשלם סכומי עתק למטפלים רגשיים ויועצים וכו' !!!
ודי למבין!!!
שלא ימכרו לכם לוקשים!
אומנה זה הדבר שהכי מטלטל ילדים, שלא לדבר על זלזול הורים מחפיר שלומדים בבית האומנה!
אמר הרב עוזי משולם זצ"ל אין משיח בא עד שיתוקן ענין "מכירת יוסף"...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
ומשלמת השתתפות כפי ההכנסות... לפעמים זו משכורת שלימה... אנשים מקבלים אלפי שקלים להחזיק ילדי אומנה בביתם..
קודם כל- הרבה מהאומנות הן מצילות נפשות
בעיקר כשההורים לא מצליחים לתקשר עם הבנות ומשפחת האומנה באה ממקום חלק יותר
בלי האמוציות של חרדה ופגיעה אישית כמו הורים.

ודבר שני- מי אמר שחייבים אומנה?
ילדות בגילאי תיכון יכולות לצאת לפנימיה
והשיתוף פעולה של ההורים יכול רק לסייע
אי אפשר לאלץ ילדות לגור בבית ההורים.

ואני לא מדברת על הילדה בת ה-12
אלא על הנערות שהן בתהליך נשירה במילא
במקום להרוס את ההורים ואת הבית ואת עצמן
שההורים ישתפו פעולה בתהליך ההוצאה שלהן מהבית
יהיו מעורבים בקבלת ההחלטות לגביהן איזו פנימיה ואיזו מסגרת וכו'
יציעו לשלם למטפלים וכו'

ולא בתנגודת מול הרווחה שתגרום להם לחשוב שמדובר בהורים קשים ופוגעניים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
מההיכרות המעטה שלי עם הרווחה באמת ברוב המקרים הם לא ילחמו בהורים והלוואי יעשו את מה שצריך (לפחות בערים החרדיות אבל לא רק - הרווחה מקבלת תקציב זעום ביחס לצרכי העיר, כך שאין סיבה שהם יעבדו מעבר למה שהם מקבלים)

אבל מצד שני כמו שהזכירו פה - מידי פעם יש את העוס הזו שנופלת על משפחה מכל מיני סיבות, או שהם חושדים בכשרים ולא מוכנים לשנות את דעתם,

יש לי פה חבר שהרווחה לקחו לו את הילד בכוח לפנימייה ונתקו אותו לגמרי מההורים בעקבות קשר ומזימה מתוכננת של כל מיני שונאים/רודפי טובה שדחפו את הילד להעליל על ההורים דברים, ברוך השם אחרי כמה שנים הילד חזר הביתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
לצערינו בכל עיר ישנם סיפורים ידועים על ילדים נושרים שכ"נקמה" בהוריהם סיבכו אותם רציני,
לדוגמא בב"ב לפני כמה שנים ישב אברך בכלא על עלילת שוא של הבת שלו.....
אין חיה כזו!!!
מתחננת בפני המשטרה לקבל אישור להוציא ילדה מהבית ולהרחיק את האבא כי האבא פוגע מ. אך אין הוכחה רפואית.
וסיפור אחר מחריד עוד יותר (לא רוצה לפרט) אין למשטרה הוכחה ולכן הבן אדם מסתובב חופשי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אין חיה כזו!!!
מתחננת בפני המשטרה לקבל אישור להוציא ילדה מהבית ולהרחיק את האבא כי האבא פוגע מ. אך אין הוכחה רפואית.
וסיפור אחר מחריד עוד יותר (לא רוצה לפרט) אין למשטרה הוכחה ולכן הבן אדם מסתובב חופשי.
גם אני יודעת על מקרה כזה, ובת"א... העומס בעיר הזו מטורף!!! קשה להאמין שיש התנכלות מכוונת.
כנראה שחייבים להתייחס לדברי הבנות- גם אם הן מונעות מאינטרסים זרים, ולכן זו התוצאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אין חיה כזו!!!
מתחננת בפני המשטרה לקבל אישור להוציא ילדה מהבית ולהרחיק את האבא כי האבא פוגע מ. אך אין הוכחה רפואית.
וסיפור אחר מחריד עוד יותר (לא רוצה לפרט) אין למשטרה הוכחה ולכן הבן אדם מסתובב חופשי.
הסיפור שהוא סיפר נכון
והוא יצא זכאי במשפט
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
ומשלמת השתתפות כפי ההכנסות... לפעמים זו משכורת שלימה... אנשים מקבלים אלפי שקלים להחזיק ילדי אומנה בביתם..
גם אח"כ לקבל ילד מוכה ופצוע עד עמקי נפשו ולשלם סכומי עתק למטפלים רגשיים ויועצים וכו' !!!
ודי למבין!!!
שלא ימכרו לכם לוקשים!
אומנה זה הדבר שהכי מטלטל ילדים, שלא לדבר על זלזול הורים מחפיר שלומדים בבית האומנה!
אמר הרב עוזי משולם זצ"ל אין משיח בא עד שיתוקן ענין "מכירת יוסף"...
האלפי שקלים האלו לפעמים אפילו לא מכסים את ההוצאות של הילד. מדובר על כ2500 ש"ח לילד רגיל. ואם תורידו שכר לימוד (בחיידר וישיבה אין החזר מהמדינה) אוכל ובגדים ונסיעות- לא נשאר משהו משמעותי. זה דברים שהיו עולים גם להורים.
לגבי השתתפות ההורים- זה אכן בהתאם להכנסות. אם יש להם הכנסה נמוכה לנפש העלות של האומנה תהיה הרבה פחות ממה שהילד עולה להם כשהוא בבית. (ודאי נכון לגבי נוער שצורך הרבה יותר מילד קטן)
אם הם מרוויחים יפה- ישלמו. לא נורא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
כעו"ס אני מסכימה עם כל הנאמר, יש צדדים שונים לכל דבר, לא ניתן לומר דברים באופן גורף, אף על פי שבדרך כלל מה שנאמר כאן לטובת הרווחה הוא ברוב, רוב המקרים נכון. מעניין שבדרך כלל אני שומעת את הדברים האחרים, כנגד הרווחה, דווקא ממקומות שאני לא עובדת שם ואין לי אפשרות להכיר את המקרים - זה אומר דרשני! בדרך כלל מלבד הפונה בעצמו, לא ניתן לדעת את המניעים של הרווחה מכיוון שישנה חובת סודיות.
מניסיון, עו"ד יכול לעזור מאוד, כמובן כמו שמירי - (שאגב, מירי, נראה לי שאנחנו עובדות ביחד:) )כתבה לא לבוא כנגד ובתוקפנות אבל הם - העו"ד - יודעים את העבודה. לפעמים זה דווקא עוזר לשני הצדדים. במקרה שהייתי מעורבת, כאשר העו"ד משתכנע שיש צד חיובי מצד הרווחה, הוא עוזר למשפחה לקבל את הדברים באופן חיובי ודווקא להיעזר ברווחה, כמובן אם הוא רואה לנכון ואז המשפחה מקבלת את זה ברוח אחרת ויודעת איך להתנהל. מצד השני, באופן טבעי, גם הרווחה מן הסתם תתייחס בכבוד ואופן ענייני מול התנהלות של עו"ד. בסופו של דבר, המגמה היא, ששני הצדדים -המשפחה והרווחה - יעבדו בשותפות מול הבעיה.
בנוסף, כאדם בתוך הקהילה ולא כעו"ס, היו מקרים שמשום מה הקב"ה זימן לי לשמוע את 2 הצדדים, כל צד מכיוון אחר ושונה לגמרי, בלי שאף צד יודע על המידע שלי על הצד השני. הצד של הפוגע - ולא הפוגע עצמו - בטוחים שנטפלו עליהם בעלילות שווא ומנסים לעשות הכל כדי לזכות את המורשע. ומצד הנפגע, נשמעים דברים אחרים לחלוטין, מתוך הרבה התמרמרות וכעס. אבל כמובן שהייתי רק עדת שמיעה במקרים אלו (לא אחד) ואני לא דנה. בוודאי שזה לא מלמד על הכלל כולו, רק לדעת שאנחנו תמיד צריכים לדון לכף זכות, ומתוך הלכות לשון הרע אסור לקבל שום דבר על השני, אלא לפעול כאשר זה לתועלת ובזה יש פרטי דינים וכל עניין לגופו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
קופצת על האשכול.
נתקלתי לאחרונה במקרה בבית במצב הזנחה לא הגיוני!!!!!!!!
מאורת עכברים, ריח נורא, ערימות זבל, עובש...
-- ממש חיים בתוך ביתן זבל וזאת לא הגזמה.
לא פתחו חלונות בבית כנראה מימות הווסדו.
בד"כ לא פותחים דלת לשום ייצור אנושי ולכן אני לא יודעת כמה אנשים מכירים את המצב.
רוצה לפנות לרווחה אך חוששת שיידעו מאיפה זה הגיע---
יש דרך אחרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
קופצת על האשכול.
נתקלתי לאחרונה במקרה בבית במצב הזנחה לא הגיוני!!!!!!!!
מאורת עכברים, ריח נורא, ערימות זבל, עובש...
-- ממש חיים בתוך ביתן זבל וזאת לא הגזמה.
לא פתחו חלונות בבית כנראה מימות הווסדו.
בד"כ לא פותחים דלת לשום ייצור אנושי ולכן אני לא יודעת כמה אנשים מכירים את המצב.
רוצה לפנות לרווחה אך חוששת שיידעו מאיפה זה הגיע---
יש דרך אחרת?
אוי...
יש לך רב או עסקן קהילתי להתייעץ איתו לפני שאת פונה לרווחה?
בעיקרון, יש מצבי חרום שבהם עו"ס לסדרי דין מתערבת, אפילו נתקלתי פעם במצב קצה שבו היו תת תנאים בבית, בלי שירותים אפילו... והילדים הוצאו מהבית בצו חרום. השאלה האם הילדים בבית בסיכון ויש להם תנאים סניטריים בסיסיים, בכל מקרה המצב חייב לעבור לגופים הרלוונטיים, רק צריך לעשות את זה בזהירות ובשיתוף מישהו אחראי מהקהילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
אוי...
יש לך רב או עסקן קהילתי להתייעץ איתו לפני שאת פונה לרווחה?
בעיקרון, יש מצבי חרום שבהם עו"ס לסדרי דין מתערבת, אפילו נתקלתי פעם במצב קצה שבו היו תת תנאים בבית, בלי שירותים אפילו... והילדים הוצאו מהבית בצו חרום. השאלה האם הילדים בבית בסיכון ויש להם תנאים סניטריים בסיסיים, בכל מקרה המצב חייב לעבור לגופים הרלוונטיים, רק צריך לעשות את זה בזהירות ובשיתוף מישהו אחראי מהקהילה.
מסכימה עם כל מילה! זה דיני נפשות, אל תעשי דבר כזה לבד, רק בהתייעצות עם גורם מוסמך ולאחר בדיקה ושאלת רב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
מסכימה עם כל מילה! זה דיני נפשות, אל תעשי דבר כזה לבד, רק בהתייעצות עם גורם מוסמך ולאחר בדיקה ושאלת רב!
זה דיני נפשות, אז ברור שצריך לפנות לרווחה, השאלה איך.
את ה"שפה" של הרווחה צריך להבין לפני שפונים אליהם, וודאי לפני ש"מתעמתים" איתם.
אני מכירה אנשים שפנו לרווחה בעניינים מאד צודקים, אבל נקטו כל הזמן בשפה שלהם, ולא בשפת הרווחה ומייד סומנו כבעיתיים.
לדעתי גם במקרה שאת מייצגת את מוכרחה להסתמך על מישהו שמכיר את הרווחה ומדבר בשפה שלה, ולא על אנשי מקצוע כמו עורכי דין שבאים לשם עימות. לרווחה, ובפרט לעובדות סוציאליות לפסקי דין יש סמכות מאד גבוהה כלפי החוק, סמכות כמעט שיפוטית- חוות דעת של עו"סית לסדרי דין בבית משפט יש לה משמעות מכרעת והשופט לרוב גוזר על פיה את גזר הדין. ככל שתתעמתו יותר, תסומנו כבעיתיים יותר.

איך מדברים עם הרווחה? כמה טיפים
1. לא מטיחים, צועקים, מתפרצים, לא מאשימים או מתגוננים. באים באמירה של "אני בא לטובת" לפי העניין. דוגמאות לטובת: הבנות שלי / גרושתי / הילד שלי.
2. לא משתמשים בהאשמות כמו "היא חולת נפש" "היא ממציאה" גם אם זה נכון, מציגים את מכלול המצב בלי לתת לו כותרות. לדוגמא: הגרושה שלך בדכאון, אתה רוצה את המשמורת הילד. אתה מספר על מצבה ועל תפקודה משאירים לעו"ס את ההכרעה, האם זה דכאון או האם הילד בסיכון. עו"סים לא אוהבים לשמוע "הנחתות" ולא מקבלים "אבחונים" של צד אחד כלפי הצד השני.
3. מבטיחים שיתוף פעולה מלא ומראים רצון להשתפר ולשפר את המצב.
4. נוקטים בעמדת המבוגר האחראי והשקול, ולא בעמדה נגררת ומתרפסת.
5. לא מראים בהלה מחקירות, ההפך, מוכנים להחקר/ לעבור אבחון מסוגלות הורית ומביעים נכונות לעבור אבחון פסיכולוגי.
6. לא מביעים כעס ואיבה כלפי הצד השני, בין אם זה בן זוג או ילד.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה