דרוש מידע התייעצות דחופה בנושא הרווחה

  • הוסף לסימניות
  • #61
זה דיני נפשות, אז ברור שצריך לפנות לרווחה, השאלה איך.
את ה"שפה" של הרווחה צריך להבין לפני שפונים אליהם, וודאי לפני ש"מתעמתים" איתם.
אני מכירה אנשים שפנו לרווחה בעניינים מאד צודקים, אבל נקטו כל הזמן בשפה שלהם, ולא בשפת הרווחה ומייד סומנו כבעיתיים.
לדעתי גם במקרה שאת מייצגת את מוכרחה להסתמך על מישהו שמכיר את הרווחה ומדבר בשפה שלה, ולא על אנשי מקצוע כמו עורכי דין שבאים לשם עימות. לרווחה, ובפרט לעובדות סוציאליות לפסקי דין יש סמכות מאד גבוהה כלפי החוק, סמכות כמעט שיפוטית- חוות דעת של עו"סית לסדרי דין בבית משפט יש לה משמעות מכרעת והשופט לרוב גוזר על פיה את גזר הדין. ככל שתתעמתו יותר, תסומנו כבעיתיים יותר.

איך מדברים עם הרווחה? כמה טיפים
1. לא מטיחים, צועקים, מתפרצים, לא מאשימים או מתגוננים. באים באמירה של "אני בא לטובת" לפי העניין. דוגמאות לטובת: הבנות שלי / גרושתי / הילד שלי.
2. לא משתמשים בהאשמות כמו "היא חולת נפש" "היא ממציאה" גם אם זה נכון, מציגים את מכלול המצב בלי לתת לו כותרות. לדוגמא: הגרושה שלך בדכאון, אתה רוצה את המשמורת הילד. אתה מספר על מצבה ועל תפקודה משאירים לעו"ס את ההכרעה, האם זה דכאון או האם הילד בסיכון. עו"סים לא אוהבים לשמוע "הנחתות" ולא מקבלים "אבחונים" של צד אחד כלפי הצד השני.
3. מבטיחים שיתוף פעולה מלא ומראים רצון להשתפר ולשפר את המצב.
4. נוקטים בעמדת המבוגר האחראי והשקול, ולא בעמדה נגררת ומתרפסת.
5. לא מראים בהלה מחקירות, ההפך, מוכנים להחקר/ לעבור אבחון מסוגלות הורית ומביעים נכונות לעבור אבחון פסיכולוגי.
6. לא מביעים כעס ואיבה כלפי הצד השני, בין אם זה בן זוג או ילד.
לפנות לרווחה במקרי הזנחה מחייב שאלת רב. במצבים של ידיעה ברורה על התעללות או אלימות או הזנחה פושעת- לא בית מבולגן או משהו כזה אלא הורים לא מתפקדים ואי סיפוק הצרכים הבסיסיים- כאן אני מסכימה, אך מהמקרה שסיפרתי עליו- אציין רק עובדה, שמורה צעירה בבית הספר פנתה לרווחה בשל ידיעה שקיבלה על קשר פסול של ילדה עם גורמים שליליים, לא בדקה ולא כלום! פשוט דיווחה לרווחה בלי לעדכן את ההורים ובלי לשאול איש חינוך!! ויצרה את הסיפור הבעייתי שכתבתי לעיל, חקירות משטרה ורווחה ובלגן שלם... לכן מוכרחים להתייעץ קודם, לא לרוץ לרווחה על כל צעקה מהבית ממול!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
לפנות לרווחה במקרי הזנחה מחייב שאלת רב. במצבים של ידיעה ברורה על התעללות או אלימות או הזנחה פושעת- לא בית מבולגן או משהו כזה אלא הורים לא מתפקדים ואי סיפוק הצרכים הבסיסיים- כאן אני מסכימה, אך מהמקרה שסיפרתי עליו- אציין רק עובדה, שמורה צעירה בבית הספר פנתה לרווחה בשל ידיעה שקיבלה על קשר פסול של ילדה עם גורמים שליליים, לא בדקה ולא כלום! פשוט דיווחה לרווחה בלי לעדכן את ההורים ובלי לשאול איש חינוך!! ויצרה את הסיפור הבעייתי שכתבתי לעיל, חקירות משטרה ורווחה ובלגן שלם... לכן מוכרחים להתייעץ קודם, לא לרוץ לרווחה על כל צעקה מהבית ממול!!
אני לא מכירה את הסיפור ולכן לא יכולה לחוות דעה למה המורה עשתה מה שעשתה והאם התייעצה או לא, והאם הצעד שלה היה נכון או לא.
אני פשוט מציינת שכרגע אתם צריכים לעמוד מול הרווחה כמו אנשים בוגרים. ההורים צריכים ליצור קשר עם העו"ס ולהביע נכונות לשיתוף פעולה ולחקירות, לטובת הילדה, ולא לחפש אשמים במצב או להלחם ברווחה- זה בוודאות יחמיר את המצב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני לא מכירה את הסיפור ולכן לא יכולה לחוות דעה למה המורה עשתה מה שעשתה והאם התייעצה או לא, והאם הצעד שלה היה נכון או לא.
אני פשוט מציינת שכרגע אתם צריכים לעמוד מול הרווחה כמו אנשים בוגרים. ההורים צריכים ליצור קשר עם העו"ס ולהביע נכונות לשיתוף פעולה ולחקירות, לטובת הילדה, ולא לחפש אשמים במצב או להלחם ברווחה- זה בוודאות יחמיר את המצב.
רק רוצה לציין שאני מכירה מקרה של תביעה בסכום גבוה נגד איש צוות שלא דיווח לרווחה על מקרה חשוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
אני לא מכירה את הסיפור ולכן לא יכולה לחוות דעה למה המורה עשתה מה שעשתה והאם התייעצה או לא, והאם הצעד שלה היה נכון או לא.
אני פשוט מציינת שכרגע אתם צריכים לעמוד מול הרווחה כמו אנשים בוגרים. ההורים צריכים ליצור קשר עם העו"ס ולהביע נכונות לשיתוף פעולה ולחקירות, לטובת הילדה, ולא לחפש אשמים במצב או להלחם ברווחה- זה בוודאות יחמיר את המצב.
ההורים משתפים פעולה ומביעים נכונות... הם לא מנסים להלחם, לקחו את הילדה לאבחון מקצועי ופועלים לפני הנחיות פסיכולוגים מומלצים, העניין הוא חקירה ללא ידיעתם שנערכה לביתם הקטנה שאינה מעורבת, ועל כך זעמם, אך לאור מה שכתבו כאן מירי, ועוד עו"סית שאינני זוכרת את שמה, העברתי להם את העצות- והרגעתי אותם שעדות הילדה לטובתם רק מחזקת את הגרסה שלהם, וההתייעצות היא האם לשכור עו"ד שיעקוב אחר התנהלות העוס"יות ויוודא שאין ניסיון לעלילת שווא על ההורים מטעם נשות מקצוע שאין יודע מה מניע אותם, אך לא רק טובת הילדה בראש מעייניהן- זה כמעט בטוח...
ותודה רבה רבה לכל המגיבים והמסייעים!! יישר כוחכם ותזכו למצוות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
דרך אגב, לפעמים העוסיות צריכות לכתוב דו"ח על מישהו, וכיון שהם בני אדם הם יכתבו לפי האינטרסים שלהם.
אם זה יהיה חבר/ה שלהם הם יכתבו דברים חיוביים, והם זה יהיה מישהו שהם לא מסמפטים כל כך הם יכתבו שלילי.

ועוד נקודה: בעניינים של "יד רוחצת יד" ויחסי גומלין ואינטרסים וכל מיני סוגי תככים - שמעתי ממישהו שבלשכות החרדיות המצב יותר גרוע מאשר אצל החילונים.
(שמעתי על עוסית שהתגרשה - והיא רדפה את בעלה מרורות באמצעות הרווחה, ואחד מהכיוונים שעזרו לו זה שהוא התעקש להעביר את התיק שלו ללשכת רווחה חילונית, למרות שהם לחצו עליו מאוד להעביר ללשכה חרדית אחרת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
לצערינו, לפעמים העוס"יות נהפכות לחוקרות משטרה ומגשרות בויכוחים..
מהעיר שלנו אני מכיר כמה מקרים שבהם בני המשפחה עברו אסונות ופגיעות וכו'
העוסיו"ת עסוקות בלכתוב חוו"ד וכו'
לא תמיד יש להם כל יכולת בהבנה, בהרגעה ובתקשורת לבניה אישית.
המתנדבות בקו של עזר מציון האנונימי עושות את העבודה פי 1000!
את החוו"ד כדי לקבל 001 ש"ח לכביסה ע"ח הרווחה כותבת העו"ס.
מכיר הרבה מקרי "רווחה", לא מכיר פעם אחת ששמעתי על מישהו או מישהי שאמרו אני בקשר עם העו"ס,
אלא תמיד זה מטפל רגשי בתשלום, או דרך ארגוני החסד כמו עזר מציון.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #67
דווקא השבוע פגשתי מקרים בהם הרווחה בעיר מסוימת נתנה תלושים לעזרה כלכלית למשפחה נצרכת,
ועוד מקרה של וועדת תכנון טיפול שחשבו על כיוון מסוים אבל מי מהמשתתפים מטעם המשפחה הביע בקשות מסוג שונה והיה קשב מעורר התפעלות בעיני, למרות נתונים ממש קשים. וזה לא נעצר רק בקשב אלא בצעדים בהסכמה משותפת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
לא רק חוקרות אלא כל מיני עבודות בירוקרטיות פשוטות כמו מילוי מסמכים ושליחת פקסים.
לפי החוק של הרווחה אסור לאף אחד להזיז כסא בלשכה בלי ללמוד עבודה סוציאלית, לא אתפלא אם עוד מעט יחייבו גם את עובדי הניקיון ברווחה ללמוד עבודה סוציאלית קודם.
וזה אחת הסיבות שאין להם זמן לכלום, כי אסור לאף אחד לעזור להם בשום דבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
לצערינו, העוס"יות נהפכו היום לחוקרות משטרה ומגשרות בויכוחים..
מהעיר שלנו אני מכיר כמה מקרים שבהם בני המשפחה עברו אסונות ופגיעות וכו'
העוסיו"ת עסוקות בלכתוב חוו"ד וכו'
אין להם כל יכולת בהבנה, בהרגעה ובתקשורת לבניה אישית.
המתנדבות בקו של עזר מציון האנונימי עושות את העבודה פי 1000!
את החוו"ד כדי לקבל 001 ש"ח לכביסה ע"ח הרווחה כותבת העו"ס.
מכיר הרבה מקרי "רווחה", לא מכיר פעם אחת ששמעתי על מישהו או מישהי שאמרו אני בקשר עם העו"ס,
אלא תמיד זה מטפל רגשי בתשלום, או דרך ארגוני החסד כמו עזר מציון.

אח"כ שומעים על "עבודה עם שליחות" ומסירות,
לא ראיתי את זה מעולם.
הכפשה נוראית ומכלילה.
אספר לך מקרה קטן לדוגמא: כשאישתי הייתה סטאז'רית ברווחה היא נחשפה במהלך טיפול (אחרי שעות של דיבוב) שלמשפחה מסויימת אין מכונת כביסה! (והאמא לבד בבית מפרנסת מטפלת בילדים וכו').
תוך יום יומיים השגתי בעז"ה מכונת כביסה ומטעמי סודיות אשתי לקחה לבד בעצמה את המכונה ברכב לבית המטופלת וכל זה כמובן מחוץ לשעות העבודה....
אכן, שום שליחות ושום מסירות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
ומטעמי סודיות אשתי לקחה לבד בעצמה את המכונה ברכב לבית המטופלת
הנה תוספת על ההודעה שלי: גם מובילות מכונות כביסה.
למה כל ארגוני החסד יכולים לשלוח משלוחים מלאים כל טוב למשפחות נזקקות, ורק ברווחה מטעמי סודיות אסור לאף אחד לסייע כלום והעוס בעצמה צריכה להוביל מכונת כביסה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
הנה תוספת על ההודעה שלי: גם מובילות מכונות כביסה.
למה כל ארגוני החסד יכולים לשלוח משלוחים מלאים כל טוב למשפחות נזקקות, ורק ברווחה מטעמי סודיות אסור לאף אחד לסייע כלום והעוס בעצמה צריכה להוביל מכונת כביסה?
שים לב:
כל זה כמובן מחוץ לשעות העבודה....
חוץ מזה, אתה היית מוכן ששמך והסיפור שלך יתגלגל בין אנשים?
אגב, הסיפור עם המכונת כביסה זה לא היה במסגרת הטיפול מטעם הרווחה (אולי אפי' לא תקין מבחינה מסויימת...), זו הייתה יוזמה עצמאית שלה (ושלי (: ), רק הבאתי בתור דוגמא למי שהאשים עו"סים שהוא לא ראה אצלם מעולם שליחות ומסירות אז הבאתי דוגמא קטנה אחת מיני אלף של עבודה בהתנדבות ומסירות מחוץ לשעות העבודה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #72
אנשים מקבלים אלפי שקלים להחזיק ילדי אומנה בביתם..
עיקר התשלום למשפחת האומנה מגיע מהעירייה וממשרד הרווחה.
ההשתתפות נעה בין כלום (כאשר זה בצו), 100 ויכולה להגיע עד 1200 ש"ח בחודש, כאשר ההכנסות פר נפש גבוהות. אם לעו"ס רון טוב ויש סיבה, אפשר לפנות לוועדת חריגים.
ואגב, ברוב במקרים בגיל הזה הפנייה תיעשה לפנימיה ולא למשפחת אומנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
את ה"שפה" של הרווחה צריך להבין לפני שפונים אליהם, וודאי לפני ש"מתעמתים" איתם.
אני מכירה אנשים שפנו לרווחה בעניינים מאד צודקים, אבל נקטו כל הזמן בשפה שלהם, ולא בשפת הרווחה ומייד סומנו כבעיתיים.
אינני מכירה די הצורך את הרווחה. אך אם זה כך כפי תאורך, זוהי תעודת עניות גדולה מאוד לאותם גורמי רווחה שנהגו כך, וגורם לפקפוק מהותי ביכולת לסמוך עליהם.

ארגון כמו רווחה מתעסק בדיני נפשות בסוגים רבים ומגוונים של אנשים, במצבים רגישים ביותר, בהם אנשים נמצאים במצוקה גדולה ולא תמיד מתנהגים בצורה הכי מושכלת ושלווה עם המילים המדויקות שעובדי הרווחה רוצים לשמוע.

עובדי הרווחה לא אמורים להכריע בדיני נפשות לפי אם מדברים בשפה שלו או לא, ואפילו לא לפי אם הביעו התנגדות או לא.

לפי התאור שלך נשמע שיש עובדי רווחה (ודאי לא כולם) מאוד רגישים לעצמם, ואדם או משפחה שנמצאים במצוקה קשה, חייבים להיות כלפיהם מאוד רגועים ובוגרים ומשתפי פעולה בכל מקרה, ולהיות בשיא היכולת המנטלית והרגשית, כדי לא לומר חלילה דברים שלא לטעמם של עובדי הרווחה האלה.
כי אם לא ינהגו כך, יוכלו להזיק להם בדברים הכי בסיסיים ורגישים של בן אדם, גם אם אין לזה סיבה טובה ומוצדקת!

והרי זה אמור להיות להפך. עובדי הרווחה למדו שנים לטפל באנשים במצוקה ולהבין לעומק מצבים שונים, לשמוע כל מיני שפות. והם מקבלים משכורות ונמצאים בתפקיד שלהם כדי לתת את העזרה המיטבית לכל סוגי האנשים והמצוקות.
יש להם כוח גדול מאוד בידיים להפוך את החיים של אנשים. לטובה או לרעה.

זוהי עמדה שרק אנשים מאוד אחראיים ושקולים וענווים ואוהבי אדם ומכבדי אדם אמורים להיות בה.
הם לא נמצאים שם כדי לעמוד על כבודם, או להכריע דברים גורליים לפי סטיגמות שטחיות או צורת התבטאות שלא אהובה עליהם.
ואם יש שם כאלה שנוהגים כך, במקום מתוקן הם אמורים ללכת הביתה.

העצות שכתבת נראות טובות מאוד - למי שיכול לעמוד בהם. וחשוב מאוד שכתבת אותן! לא על העצות תלונתי...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #75
בעיקרון, יש מצבי חרום שבהם עו"ס לסדרי דין מתערבת,
עו"ס סדרי דין מתערבת במקרים של סכסוך גירושין, וגם אז נעשה רק בעקבות פנייה של בי"ד/בית משפט.
התכוונת אולי לעו"ס חוק נוער?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #76
וזה אחת הסיבות שאין להם זמן לכלום, כי אסור לאף אחד לעזור להם בשום דבר.
לא מדויק.
יש עובדות סמך, שאינן עו"סית.
הסיבה שאין להן זמן לכלום זה בגלל שיש עומס תיקים, משרות לא מאויישות, ובלשכות חרדיות הרבה ילדים פר משפחה, כן ירבו.
חוץ מהעבודה הטיפולית והקשר עם המשפחות וילדיהן, הן אכן נדרשות להתעסק עם דברים טכנים, דבר שמגביר תסכול אצלן.
העיסוק בדברים הטכניים הוא גם נתון לרצון הטוב של העובדת להיטיב עם המשפחה..
כלומר, הצורך באישורי הכנסה, כתיבת דוחות לעמותות/מגער/ארנונה וכו, בקשות החזרים (לא 100 על מכונת כביסה אלא הרבה יותר), פניות לוועדת חריגים ועוד. עו"ס לא חייבת לתת למשפחה החזרים על ביגוד/מוצר חשמלי ועוד. עיסוק טכני בדברים האלו, מצריך המון עבודה, ועבודה פחות נחמדה, אך עדיין עוזר מאוד למשפחות...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #77
לא מדויק.
יש עובדות סמך, שאינן עו"סית.
הסיבה שאין להן זמן לכלום זה בגלל שיש עומס תיקים, משרות לא מאויישות, ובלשכות חרדיות הרבה ילדים פר משפחה, כן ירבו.
חוץ מהעבודה הטיפולית והקשר עם המשפחות וילדיהן, הן אכן נדרשות להתעסק עם דברים טכנים, דבר שמגביר תסכול אצלן.
העיסוק בדברים הטכניים הוא גם נתון לרצון הטוב של העובדת להיטיב עם המשפחה..
כלומר, הצורך באישורי הכנסה, כתיבת דוחות לעמותות/מגער/ארנונה וכו, בקשות החזרים (לא 100 על מכונת כביסה אלא הרבה יותר), פניות לוועדת חריגים ועוד. עו"ס לא חייבת לתת למשפחה החזרים על ביגוד/מוצר חשמלי ועוד. עיסוק טכני בדברים האלו, מצריך המון עבודה, ועבודה פחות נחמדה, אך עדיין עוזר מאוד למשפחות...
אז למה העובדות סמך לא יכולות לעסוק בדברים הטכניים?
ומה ההכשרה הנדרשת לעובדת סמך? אני לא מאמין שאפשר לקחת סתם סטודנטית ולהושיב אותה למלא טפסים טכניים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אז למה העובדות סמך לא יכולות לעסוק בדברים הטכניים?
ומה ההכשרה הנדרשת לעובדת סמך? אני לא מאמין שאפשר לקחת סתם סטודנטית ולהושיב אותה למלא טפסים טכניים.
כי הן לא עובדות עם עו"ס משפחה.
הן עובדות לרוב עם עו"ס קשישים להן המון תיקים פר עובדת.
וכן עם עו"ס משפחה מיוחדת (מעקב) שגם לה הרבה הרבה תיקים.
אנחנו שנים בקשנו שגם לנו תהיה, בינתיים אין תקציב/תקנים וכו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אצלנו עם הילדים המיוחדים גם אין עזרה עד כמה שידוע לי.
ביקשנו להכניס מתנדבות ולא הסכימו.
אתה צודק במאה אחוז. העובדות במחלקה הזו עמוסות עד למעלה מראשן בדברים טכניים, דבר שלעתים גוזל מיכולתן ליצור קשר אישי עם המשפחה. בנוסף, יש להן תיקים רבים.
מצד שני, לרוב, מדובר במשפחות מתפקדות ונורמטיביות, שקבלו באמצע החיים מתנות והתמודדויות משמים. זה הרציונל לריבוי התיקים.
זה אופי עבודה שונה ממחלקה רגילה.
אני יודעת שבלשכה בה אני עובדת הן גם ביקשו פעמים רבות מאוד עובדות סמך..טרם נענו:(

רק לציין שהידע והנסיון שלי מגיע ממחלקה אזורית, לא מחלקת שיקום/מוגבלויות...מה גם, שלאחר שנים כעו"ס משפחה, לאחרונה שינתי מעט פוזציה מעו"ס משפחה קלאסית ואני עובדת גם בחלקים טיפוליים יותר בתוך הרווחה (הדרכת הורים, טיפול הורה-ילד וכו).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה