מידע שימושי עבודה במקומות עבודה חילוניים - שאלה

  • הוסף לסימניות
  • #41
קראתי את השאלה ופחות את התגובות.

אמנם אני גבר, אבל עובד במקום חילוני בכפר סבא.
ההבנה שלהם היא מושלמת עד שלא תאמיני כמה, תאמרי להם שאינך יכולה להשתתף כי אינך מבלה עם גברים וזהו.
אצלי זה עבד ועובד.
בהצלחה
סתם נקודה לא הכי קשורה, הבלעתי פעם לבעל הבית שאני לא יכול להביא אוכל משלי למי שלא מברך עליו... ומאז כל פעם שאני יושב איתו והוא מגיש כיבוד - לנשום עמוק - הוא לא אוכל עד שאני מברך והוא סוג של יוצא ידי חובה!!! (אין לי מושג למה הוא כבר לא מברך בעצמו) הם יודעים לכבד, רובם הגדול אינו מחסידי ליברמן - לפיד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
לפעמים זה לא נעים להם שאת לא יכולה להשתתף, צריך להבהיר שלך זה הכי נח ככה
זאת נקודה חשובה מאד
צריך שיהיה להם ברור שזו הדרך שלהם לגרום לך להרגיש נוח ולשמוח במקום העבודה.
זה מאד מאד חשוב להם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
ואז ישאלו אותי אז למה הגעת לכתחילה למקום עבודה מעורב , מה אני עונה על כזה דבר ?
וזה מבאס כי יש כמה חרדיות שכן הולכות , אומנם לא חרדיות כמוני אבל מוגדרות כחרדיות , החילוניים לא תמיד מבדילים בין סוגי החרדים שקיימים על המפה..
כשהתחלתי לעבוד בחברה מסוימת עבדתי רק עם חרדיות..
אח"כ, עברתי תפקיד ונכנסי למדור חילוני ,עם חרדית אחת.
פעם באחת השיחות מישהי אמרה לנו: "אתן חרדיות אמיתיות..."

אני לא מבינה למה צריך להתבייש במה שאנחנו.
לא הגעת לשם כדי שיאהבו אותך ולהתחבר איתם (או שכן?)
לי אין בעיה עם זה שהעבודה היא עניינית מאוד.
לא מעניין אותי איפה הם מבלים ואיך
העיקר שאני עושה עבודתי נאמנה, ואני מקפידה לומר בוקר טוב
ולהתעניין בשלום חברות הצוות
ודיבורים על הא ועל דא..
אבל לא יציאות ולא שום דבר...
אגב, אחרי פעם אחת לאף אחת לא תהיה ציפיה שתבוא בפעמים הבאות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אני לא מבינה למה צריך להתבייש במה שאנחנו.
שמתי לב שהם מפחדים לומר את המילה חרדים, כי זה כמו להגיד בארה"ב כושים (מבחינתם כמובן...)
אחרי כל ההשמצות על חרדים, המילה חרדי הפכה קצת למילת גנאי, והם ממש מפחדים לפגוע ברגשות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
???????
את חולקת על הרבה שאמרו כך וירדו להם מהוריד
אישה לא צריכה לשדר שהיא עושה רצון בוראה כי 'בעלה/אבא שלה' כופים עליה.
אני חושבת שאם אישה מספיק חשוב לה לא לקחת חלק באירועים האלה,
היא צריכה לשדר שזה בא ממנה, כי זה רצון בוראה וכך היא ההלכה.
אין כזה דבר מקום עבודה שלא מבין...
אם יש שם חרדיות שמשתתפות - הן מקררות את האמבטיה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
שמתי לב שהם מפחדים לומר את המילה חרדים, כי זה כמו להגיד בארה"ב כושים (מבחינתם כמובן...)
אחרי כל ההשמצות על חרדים, המילה חרדי הפכה קצת למילת גנאי, והם ממש מפחדים לפגוע ברגשות....
אבל סליחה על הבורות,
מישהי שעובדת במקום חילוני חשבה שמחכים לה שם אנשים עם זרועות פתוחות??
שכל מה שהיא תאמר יגידו לה: "את צודקת!! איך לא אחזנו שכך צריך לעשות??"

יש חילונים שהם אנשים מקסימים ויותר מיזה,
ויש כאלה שתמיד יהיו שליחים להזכיר לך מי את ומאין באת.
וכשחותמים חוזה במקום כזה צריך לקחת את זה בחשבון.
ואני חושבת, שלא אמור להיות אכפת לי אם יגנו אותי.. כל עוד אני נותת חזית אחרת,
ולא חילול ד' וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אבל סליחה על הבורות,
מישהי שעובדת במקום חילוני חשבה שמחכים לה שם אנשים עם זרועות פתוחות??
שכל מה שהיא תאמר יגידו לה: "את צודקת!! איך לא אחזנו שכך צריך לעשות??"

יש חילונים שהם אנשים מקסימים ויותר מיזה,
ויש כאלה שתמיד יהיו שליחים להזכיר לך מי את ומאין באת.
וכשחותמים חוזה במקום כזה צריך לקחת את זה בחשבון.
ואני חושבת, שלא אמור להיות אכפת לי אם יגנו אותי.. כל עוד אני נותת חזית אחרת,
ולא חילול ד' וכו'.
ברוב מקומות העבודה של "הצווארון הלבן", עובדים אנשים מאד נאורים וליברליים, שלפחות כלפי חוץ ינסו לשמור על תדמית כזאת, ולכבד את הצרכים הדתיים, לפחות למראית עין.
כך שאולי לא זרועות פתוחות, אבל בהחלט הרבה מאד אדיבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
ברוב מקומות העבודה של "הצווארון הלבן", עובדים אנשים מאד נאורים וליברליים, שלפחות כלפי חוץ ינסו למשור על תדמית כזאת, ולכבד את הצרכים הדתיים, לפחות למראית עין.
כך שאולי לא זרועות פתוחות, אבל בהחלט הרבה מאד אדיבות.
נכון, ואני עובדת במקום כזה.
אבל---
כשהחרדים התנגדו להקמת הממשלה ומשהו הכריז את זה בצוות...
התשובה הראשונה שהיתה: "גם אנחנו סובלים אותם כבר שנים בקואליציה..."
אז אדיבות ככל שתהיה, גם תגובות כאלו צריך לקחת בחשבון :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
עברתי כמה מקומות עבודה ובאמת כמו שכבר כתבו , במקום אחד עשו גיבוש נפרד לבנות החרדיות, באמת בחברה הזו היו מאות חרדיות מתוך אלפי עובדים וגם היה נציג בוועד העובדים שדאג לאינטרסים וזה היה מצויין.
אבל במקומות האחרים שהייתי הגיבושים היו חובה!!! ולא ראיתי אף אחת שהתיחסה לזה כאן בשרשור.
זאת אומרת, את חייבת להגיע זה כמו יום עבודה, ולא מאשרים חופש ביום הזה
אני לא ישכח שאני ועוד חרדית נסענו חצי יום לצפון, כל המחלקה עשתה קיאקים ואנחנו כמובן נשארנו באוטובוס
ובמסעדה- אכלנו סנדוויצים שהבאנו מהבית...
בתכלס- לא היה שום גיבוש מבחינתי אבל היה חובה להגיע, וזה היה סיוט
היו עוד כמה ימים כאלו לצערי...
לכן חשוב שתהיה התיחסות גם למקומות כאלו שאין מבחינתם שום אפשרות להבנה ולגמישות.
זאת אומרת, את יכולה לא להיכנס איתנו למיים, ולא לעלות על הגיפים, אבל את חיבת להגיע
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
ואז ישאלו אותי אז למה הגעת לכתחילה למקום עבודה מעורב , מה אני עונה על כזה דבר ?
וזה מבאס כי יש כמה חרדיות שכן הולכות , אומנם לא חרדיות כמוני אבל מוגדרות כחרדיות , החילוניים לא תמיד מבדילים בין סוגי החרדים שקיימים על המפה..
קראתי עד כאן
כשבאתי לעבוד במשרד חילוני-דתי, לקח לי זמן להיות ברורה
בהתחלה נתתי תרוצים (כמו העובדת החרדית האחרת שהעבדה שם)
ומתישהו זה נמאס, וקלטתי שאני עוברת גבולות גם כשאני יושבת במסעדה בלי לאכול. האוירה היתה נחמדה ומידי פעם זרקתי משפט שנון...
אז פשוט הסברתי: מה שקשור לעבודה- פגישות עבודה וישיבות צוות- אני יכולה להשתתף באופן ענייני (בלי לאכול את הבורגרים שהזמינו לישיבה הזו. וזה היה קשה. פעם פילחתי סופגניה לחדר וזללתי לי לבד שם, אחרי פגישה "עניינית" מזילת ריר)
לעומת זאת, ימי כיף/גיבוש/הרמת כוסית- אני לא משתתפת. את השי לחג נתנו לי לעמדת העבודה...
לפעמים שאלו אותי אם זה עניין של כשרויות, והסברתי שלא. היה יותר קשה לדתיים להבין את זה מאשר לבוס החילוני.
ועוד הוסיפו לי תואר "רבנית" :)
ואז התחילו להציע רק לבנות לצאת למסעדה, נתנו לי את הכבוד לבחור את המקום- שיתאים להכשרים, ויכולתי להשתתף ולהנות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
מאוד מוזרה הנוכחות חובה ביום "גיבוש", מוכר יותר יום עבודה חובה.
אתה לא יכול להצטרף מסיבותיך שלך? אוקי, תעבוד ביום זה, וזהו!
כל המחלקה שלך יוצאת, מדובר בין 50 עד 100 איש
באותו יום אין לך ישיבות צוות או עבודה משותפת עם קולגות
אז הם פשוט לא מסכימים שתבוא לעבודה לבד

זה לא מופרך, שמעתי על כמה מקומות כאלו
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #53
בלת"ק
לטיולים/ ארועים- לא מצטרפת.
הסברתי בבירור שזה לא מתאים לי.
הרמת כוסית/ מפגשים תקופתיים- יושבת בצד ולא אוכלת. (יש איתי עוד מישהי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אישה לא צריכה לשדר שהיא עושה רצון בוראה כי 'בעלה/אבא שלה' כופים עליה.
אני חושבת שאם אישה מספיק חשוב לה לא לקחת חלק באירועים האלה,
היא צריכה לשדר שזה בא ממנה, כי זה רצון בוראה וכך היא ההלכה.
אין כזה דבר מקום עבודה שלא מבין...
אם יש שם חרדיות שמשתתפות - הן מקררות את האמבטיה...
בציבור החרדי אפשר יותר להשתמש בתירוץ של בעלי, אבא שלי, הרב שלי
בציבור החילוני זה יתקבל לרוב בהרמת גבה, ממש לא ברור להם המושג של ללכת לשאול מישהו אחר מה לעשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
בציבור החרדי אפשר יותר להשתמש בתירוץ של בעלי, אבא שלי, הרב שלי
בציבור החילוני זה יתקבל לרוב בהרמת גבה, ממש לא ברור להם המושג של ללכת לשאול מישהו אחר מה לעשות.
והם מפרשים את זה ככפייה דתית ודיכוי של הנשים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
המנהלת שלי גם ממש נשמה טובה
יש לי קשר יחסית פתוח עם המנהלת שלי ואני יכולה אפילו לספר לה סתם דברים על החיים שלי לכן אני קצת לא נעים לי להגיד לה את זה ..
נכון רק שזה קצת לא נעים במיוחד כשאת אוהבת חלק מהאנשים באמת:)
סורי אם זה נראה ירידה, רק חשוב לי לומר שכשנמצאים בקשר יומיומי עם אנשים שרחוקים משמירת מצוות, צריך להיזהר לבוא עם עמוד שדרה ובטחון בדרך, לשדר אדיבות ונעימות אך לא לנסות למצוא חן בעיניהם ושיחשבו שאנחנו שווים וכו', כן, אני בטוחה בדרכי ולא צריכה אישורים. וזה לא גורע כמלוא הנימה מיחס מכבד ואפילו לבבי.
אם את לא יכולה לעמוד מולה ולומר בנימוס שזה לא מתאים לך- צריך אולי לעשות קצת חושבים...
הרבה הצלחה! מעריכה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אתם חייבים לשמוע איזה סיעתא דשמיא , התפללתי להשם חזק שיכוון אותי לעשות את זה בצורה הכי טובה ובסוף השם דאג לי בדרך הפוכה שהודיעו שזה התבטל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איזה משמח לשמוע!
רק תזכרי את העצות, כי יהיו עוד פעמים, ולא תמיד זה יסתיים ככה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
חס וחלילה התרסה, רק להסביר בנעימות שאסור.

ל"לא נח" ינסו לעזור ולמצוא פתרונות.
אני לא חושבת שנכון לומר "אסור"
זה יכול להעלות שאלות על כאלו שכן מגיעות לאירועים,
וזה באמת לפעמים שטח אפור.
יותר נכון לומר: "לא מתאים לי" או "זה נוגד את העקרונות שלי"
כנגד המשפטים האלה אין לאף אחד תשובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
אתם חייבים לשמוע איזה סיעתא דשמיא , התפללתי להשם חזק שיכוון אותי לעשות את זה בצורה הכי טובה ובסוף השם דאג לי בדרך הפוכה שהודיעו שזה התבטל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

בסוף יהיה משהו ועד אז תחשבי מה לומר בדרך כלל כמה שיותר ברורים יש אחר כך פחות שאלות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה