אורחים לשבת

  • הוסף לסימניות
  • #1
השבת אמורים להגיע אורחים

אני רוצה להכין כמה שיותר- מראש ולהקפיא
מי תדע לומר מה אפשר להקפיא?

עוגות- הכנתי והקפאתי
מה עוד אפשר?
סלטים- יש משהו שאפשר להקפיא?
שמעתי פעם שאפשר להכין את כל תערובת הקוגל בתבנית ולהקפיא,נשמע לכם?
אשמח לדעת מה עוד
תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
המון פשטידות אפשר להקפיא
עוף אפשר
מרק- רק בלי תפו"א (הם לא טובים בהקפאה)
סלטים אפשר להכין ברביעי- אני מכינה קבוע ברביעי
סלטים חיים- אפשר להכין רוטב מראש במקרר, ולחתוך קרוב ל/ בשבת ולבוסיף את הרוטב
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני הכנתי פעם אחת לניסוי, קוגל תפו"א והקפאתי לפני שאפיתי ויצא בסדר, אבל זה יוצא יותר טוב אם אופים את זה קודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מישהו יודע אם כזה מתכון אפשר להקפיא?
קינוח טעיםםםםםם ומרשים שאפשר להגיש ליד כדור גלידה, 2 דקות הכנה:

מרסקים במעבד מזון חבילת כריות במילוי נוגט (דגני בוקר של תלמה)+ חבילת חמאת בוטנים.
שוטחים בתבנית.

ממיסים 200 גר' שוקולד מריר+ חבילת ריץ' ושופכים מעל.

מקשטים באגוזי לוז גרוסים וחותכים.

אה, ומחביאים במקפיא, שיישאר לשבת
מנסיון, אין כלכך סיכוי...
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
עצה מי טבח

נכתב ע"י sarigold5;1476946:
אני הכנתי פעם אחת לניסוי, קוגל תפו"א והקפאתי לפני שאפיתי ויצא בסדר, אבל זה יוצא יותר טוב אם אופים את זה קודם.

טבח אמר לי עצה
כשמקפיאים קוגל תפוחי אדמה אחרי האפיה מיד שמוצאים א"ז מי המקפיא מיד להכניס א"ז לתנור לא לחכות שיתפשר

סלטים אצלנו בבית עושים קבוע טחינה ומקפיאים כמו כן סלק טחון וחצילים


הרבה הצלחה
שבת שלום
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י עימוד חן;1476972:
טבח אמר לי עצה
כשמקפיאים קוגל תפוחי אדמה מיד שמוצאים א"ז מי המקפיא מיד להכניס א"ז לתנור לא לחכות שיתפשר
הרבה הצלחה
שבת שלום
זה פשוט מאפיר למעלה (בפנים לא) אם לא אופים את זה קודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
תיקנתי

נכתב ע"י sarigold5;1476977:
זה פשוט מאפיר למעלה (בפנים לא) אם לא אופים את זה קודם.
כשמקפיאים אחרי האפיה
אופים ומחכים קצת שיתקרר ומקפיאים ומיד שמוציאים א"ז לפני שבת מכניסים א"ז לתנור לחימום לא מחכים שיתפשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
התכונתי לקוגל איטריות
אפשרי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י SPOT;1477061:
התכונתי לקוגל איטריות
אפשרי?

כן, יוצא מעולה מהמקפיא,
כמובן רצוי בערב שבת לחמם את זה בתנור ולא להפשיר אותו בחוץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י מגה;1477102:
כן, יוצא מעולה מהמקפיא,
כמובן רצוי בערב שבת לחמם את זה בתנור ולא להפשיר אותו בחוץ

לתשומת לב, פותחת האשכול שאלה האם ניתן להקפיא את תערובת האטריות לקוגל לפני אפייתה. כמדומני שאת ענית על הקפאת קוגל לאחר אפייתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
תערובת של קוגל איטריות ממש לא כדאי להקפיא
אפילו לילה אחד במקרר לא עושה לה טוב
את יכולה לבשל בתחילת שבוע את הקוגל הוא מחזיק 10 ימים במקרר
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י KR;1477207:
לתשומת לב, פותחת האשכול שאלה האם ניתן להקפיא את תערובת האטריות לקוגל לפני אפייתה. כמדומני שאת ענית על הקפאת קוגל לאחר אפייתו.

צודקת, לא שמתי לב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י מגה;1477214:
צודקת, לא שמתי לב.

אני כמוך מקפיאה קוגל מוכן ומחממת בתנור. יוצא מעולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני מכינה המון פשטידות, מקפיאה אותן מוכנות לאפיה, מפשירה במקרר ואופה בשישי, הן יוצאות טריות בטעם מעולה, (ואנחנו סופר מפונקים באוכל...)לדוגמא:
פשטידת ירקות,
פשטידת ברוקולי,
פשטידת אטריות ואפרסקים - מתוקה
פשטידת תפוחים,
פשטידת פירות
זה מה שזכור לי כרגע.

וסתם טיפ: הילדים שלי לא נוגעים בפשטידות ולכן הולך אצלי כמויות קטנות ממש, לכן - אני מכינה בתבנית בגודל של חצי אינגליש קייק ומקפיאה מוכן לאפיה, מגוונת בסוגים ואחרי שבועיים - שלוש יש לי מלאי של פשטידות ונשאר רק לשלוף ולאפות. זה יוצא טרי כאילו הרגע הכנתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
סליחה על ההתערבות

נכתב ע"י גולדס;1477219:
אני מכינה המון פשטידות, מקפיאה אותן מוכנות לאפיה, מפשירה במקרר ואופה בשישי, הן יוצאות טריות בטעם מעולה, (ואנחנו סופר מפונקים באוכל...)לדוגמא:
פשטידת ירקות,
פשטידת ברוקולי,
פשטידת אטריות ואפרסקים - מתוקה
פשטידת תפוחים,
פשטידת פירות
זה מה שזכור לי כרגע.

וסתם טיפ: הילדים שלי לא נוגעים בפשטידות ולכן הולך אצלי כמויות קטנות ממש, לכן - אני מכינה בתבנית בגודל של חצי אינגליש קייק ומקפיאה מוכן לאפיה, מגוונת בסוגים ואחרי שבועיים - שלוש יש לי מלאי של פשטידות ונשאר רק לשלוף ולאפות. זה יוצא טרי כאילו הרגע הכנתי...


אם אפשר תפריטים יעזור לנו מאוד
במשפחה שלנו אוהבים מאוד פשטידות ומחפשים כל מיני רעיונות
בע"ה אני יחזיר התפריטים שלנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ניפוץ מיתוס:
תפוחי אדמה מעולים לאחר הקפאה, גם למחבבים אוכל טרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
קוגל אטריות, ממש לכתחילה בהקפאה.
ויש הרבה סלטים שאפשר להקפיא, חצילים מכל הסוגים - על האש, מטוגן, וכו' (אבל מיונז להוסיף רק אחר ההקפאה)
פטריות מאודים, גמבה מאודה, טחינה וכו'
קינוחים בד"כ אפשר כמעט הכל למעט סלטי פירות
חלות ברור שאפשר,
פשטידות, תוספות מירקות גם אפשרי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

בע"ה ניסע בשבת הבאה לשבת אפשערניש מרגשת במירון.
מדובר בנסיעה של לפחות שעתיים וחצי, ואני רוצה לנסוע על הבוקר בלי להכין כלום בבית, וגם לא לבזבז שם זמן יקר של תפילות על הכנות אוכל (גם אם זה צ'יק צ'ק).
אז השאלה היא - איך ומה אפשר להכין מראש כך שלא יתקלקל בנסיעה. ברור שכל מה שניתן להקפאה - הכי קל, מכינים שבוע קודם, ובדרך זה מפשיר בלי להתקלקל.
דגים ואורז נכין יום קודם ונסיע בצידנית עם קרח, בתפילה שאכן יישמר.
אין צורך במאכלים עתירי רושם, אפשר דברים פשוטים וטעימים שילדים אוהבים.

1) עוגת יום הולדת - עוגת קצפת נראה לי שלא תשרוד את הנסיעה, גם מבחינה אסטטית.
עוגת בצק סוכר - לא אוכל להקפיא, זה אומר שצריך להכין עוגה שתשרוד לפחות יום-יומיים במקרר. אשמח למתכון מוצלח, או רעיונות נוספים.
2) בצק לחלות - מאד רוצה להפריש שם חלה. האם התנסיתן בהקפאת בצק לפני התפחה? יש משהו מיוחד שצריך לדעת?
3) קינוחים? לכאורה כל סוגי המוסים, גלידות, מגנומים וכוסיות לא רלוונטיים. מה כן, רק עוגות?
פרלינים חשבתי לקחת כשהם בתוך התבנית שלהם, מה דעתכן?
4) צ'ולנט - להכין יום קודם ולקחת בצידנית, כמו הדגים והאורז?
5) סלטים - לכאורה רק להכין שם סלטים חיים וטחינה, ולהקפיא סלטים מבושלים. עוד פתרונות חוץ מלקנות שם?

אם יש דברים שאין להם פתרון (וגם סתם אם לא אספיק להכין) - אין לי בעיה לעשות השלמות במירון, אשמח להמלצות למקומות שמוכרים.
  • וואו!
Reactions: saralulu1 //
1 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה