אזרחות אמריקאית

  • הוסף לסימניות
  • #1
היום בבנק נתנו לי מסמך שעלי להצהיר אם אני אזרחית אמריקאית או לא.
הבנתי שאם כן, ממשלת ארה"ב יכולה לצפות בנעשה בחשבון,
האם זה נכון ומה זה מחייב? (אני אזרחית עקב אזרחות של אחד ההורים)
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
סיפור שסיפר לי חבר:
הוא נכנס לבנק להפקיד צ'ק אמריקאי, ולשאלת הפקיד הוא ענה שהוא אזרח אמריקאי וכו'.
הפקיד נתן לו טפסים למילוי וכו'. במקום הוא אמר: סליחה, פתאום נזכרתי שאני לא אזרח אמריקאי... התבלבלתי... אמר כל טוב, ויצא מהבנק.

ותו לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
זה נקרא fatca
נכנס בכל הרשויות הפיננסיות.(גם בחברות ביטוח דורשים היום להצהיר על כך)
זוהי הצהרה שיש להצהיר האם אתה אזרח ארה"ב וכו',
זה במסגרת חו"ק בארה"ב בו חייבם גופים פיננסים זרים לחתום על הסכמים עם רשות המסים בארצות הברית,
במסגרת ההסכם רשות המסים בארץ תדווח לרשות על חשבונות של אמריקים בישראל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ומה זה מחייב למעשה? האם אצטרך לתת להם מיסים בגלל שיש לי קורטוב אמריקאיות? :(
ואם אני מצהירה שלא, האם זה עלול לעורר בעיות בעתיד?
אשמח לתשובות ממבינים ומנוסים בענין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם את משלמת מיסים בארץ את פטורה ממיסים בחו"ל.
כמובן, שעל פי החוק האמריקאי את אמורה לדווח להם על ההכנסות כל שנה.
אם את אמריקאית ויש לך ילדים את יכולה לקבל החזר מס אמריקאי וזה עלול להסתבך באיזהשהוא מקום.


אם את מצהירה שלא, האם זה יכול לגרום בעיות לעתיד ? לא יודע (אולי אחרי 120 זה יכול לגום בעיות :) )
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י מיכל123;1525342:
אם את משלמת מיסים בארץ את פטורה ממיסים בחו"ל.
כמובן, שעל פי החוק האמריקאי את אמורה לדווח להם על ההכנסות כל שנה.
אם את אמריקאית ויש לך ילדים את יכולה לקבל החזר מס אמריקאי וזה עלול להסתבך באיזהשהוא מקום.


אם את מצהירה שלא, האם זה יכול לגרום בעיות לעתיד ? לא יודע (אולי אחרי 120 זה יכול לגום בעיות :) )

איך אפשר להצהיר שלא?
כת' בת.ז

ואני חתמתי ומילאתי את הטפסים -זה אומר שאני צריכה להגיש להם דו"ח שנתי???:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא כתוב אצלי, כי נולדתי בישראל.
האזרחות היא רק עקב היותי בת להורה אמריקאי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י אסתי קונץ;1525355:
ואני חתמתי ומילאתי את הטפסים -זה אומר שאני צריכה להגיש להם דו"ח שנתי???:confused:
ע"פ כמה שידוע לי
כל אזרח אמריקאי חייב להגיש דו"ח מס שנתי
אם את לא מרויחה מאוד הרבה כסף וגם לילדים שלך יש אזרחות אמריקאית את זכאית לקבל החזר של 15% מההכנסה השנתית שלך עד תקרה של 1000$ לילד.

אם את מרויחה הרבה מאוד כסף תצטרכי לשלם להם מס הכנסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י געפילטע פיש;1525561:
ע"פ כמה שידוע לי
כל אזרח אמריקאי חייב להגיש דו"ח מס שנתי
אם את לא מרויחה מאוד הרבה כסף וגם לילדים שלך יש אזרחות אמריקאית את זכאית לקבל החזר של 15% מההכנסה השנתית שלך עד תקרה של 1000$ לילד.

אם את מרויחה הרבה מאוד כסף תצטרכי לשלם להם מס הכנסה.

אז בגלל שאני אזרחית -לא כדי לי להרוויח כסף??? -למה שאני אשלם ואני לא מקבלת מהם כלום!- גם מסים לארץ וגם לאמריקאים:confused::confused::confused:
מה חטאתי שנולדתי שם:(
לילדים שלי אין אזרחות.
אני אברר את הנושא אצל הרו"ח שלי.
תודה על המידע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תנסי להוציא אזרחות לילדים שלך.

דרך אגב, אם את משלמת מיסים בארץ את לא חייבת מס בחו"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י מיכל123;1525815:
תנסי להוציא אזרחות לילדים שלך.

איך?
אני גרתי רק שנתיים שם והם נולדו בישראל, אפשר? -אשמח לדעת



נכתב ע"י מיכל123;1525815:
דרך אגב, אם את משלמת מיסים בארץ את לא חייבת מס בחו"ל


בטח משלמת בארץ! -אפשר שלא?
אז אני מסודרת!:)?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בתור אזרחית את צריכה להגיש דו"ח שנתי לרשות המיסים בארה"ב (אם לא עשית ולא דרשו ממך עד היום זה לא אומר שאת לא צריכה). מס הכנסה - קיימת אמנת מס בין ארה"ב לישראל ולכן לא תשלמי כפל מס, אם שילמת בארץ לא תשלמי לרשויות בארה"ב. אבל אין אמנת ביטוח לאומי בין ארה"ב לישראל, בתור שכירה זה לא משנה, אבל אם את עצמאית תצטרכי לשלם ביטו"ל (SS) לארה"ב בסך כ-15% מההכנסות (בנוסף ל-10% לביטו"ל ישראלי), ממש מרנין. אז אם את חושבת לאזרח את הילדים - שקלי את הענין היטב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא כדאי בשום אופן להיות אזרחית, ואם עלו עליך שאת אזרחית אמריקאית תחליפי בנק!!!
אני יודעת מדוד שלי, אזרח אמריקאי, שאין לו פרוטה לנשמה ואינו מרויח כאן כסף בכלל שיש לו חוב של אלפי דולרים לרשויות המס באמריקה בגלל הבנקים בישראל. שימי לב ואל תחתמי על כלום!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י מרגלית100;1526012:
לא כדאי בשום אופן להיות אזרחית, ואם עלו עליך שאת אזרחית אמריקאית תחליפי בנק!!!
אני יודעת מדוד שלי, אזרח אמריקאי, שאין לו פרוטה לנשמה ואינו מרויח כאן כסף בכלל שיש לו חוב של אלפי דולרים לרשויות המס באמריקה בגלל הבנקים בישראל. שימי לב ואל תחתמי על כלום!!

אני בהלם!
אין לי אפשרות להסתיר! -אני לא אמרתי כלום! -אבל כת' בת.ז שנולדתי בארה"ב
יש דרך להמלט?
אני עצמאית ויש לי עסק.

זה אומר לסגור הכל ולעוף מהארץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ת'כלס מה אכפת לי שיש לי חוב שם????
איך יגעו אלי?

נכון?:rolleyes::confused::rolleyes::confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י אסתי קונץ;1526043:
אני עצמאית ויש לי עסק.

זה אומר לסגור הכל ולעוף מהארץ?

זה באמת לא כזה אושר להיות אזרח ארה"ב, זו מדינה עם מדיניות מס נוקשה מאד. יש לי קרוב משפחה שויתר על האזרחות שלו (הוא גר בארץ) בגלל תשלומי המסים הגבוהים. בתור עצמאית יוצא לך לשלם הרבה ביטו"ל אמריקאי, אבל קחי בחשבון שאם שילמת 10 שנים יש לך אח"כ פנסיה.
למה לעוף מהארץ? הבעיה היא בארה"ב, לא בישראל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כדאי מאוד לבדוק את כל הפרטים לגבי החוק האמריקאי, ולהתייעץ עם רו"ח שבקיא
אחד הדברים ששמעתי (לא מאומת, אבל תבדקו) -
שיש חוק ירושה בארה"ב שמחייב לשלם מס של אחוז מסויים (משהו כמו 20-30%) מעיזבון של נפטר
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא כדאי לעשות כלום בגלל המידע שמגיע מהפורום.

מומלץ מאד להתייעץ עם רואי חשבון שמבינים בזה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אתם, אלה שעשיתם אזרחות אירופאית כלשהי, מה גרם לכם לעשות את זה?

מה הרווחתם מזה וכמובן - האם יש לזה חסרונות?

וגם אתם שהחלטתם שלא לעשות, מה הביא אתכם להחלטה הזו?

לאחרונה הבנתי שאני זכאי לקבל אזרחות רומנית עקב היותי צאצא לניצולי שואה מרומניה. ביררתי קצת והבנתי שזה כרוך בעלויות גבוהות מאוד.

על עצם העניין - מצד אחד אני חושב שכדאי שיהיה למרות שאני לא רואה תועלת עכשווית - אבל אולי למקרה קטסטרופה ביטחונית או סתם נוחות בטיולים לחו"ל וגם קצת סוג של לעשות צדק היסטורי - התחושה שזרקו משם את הסבים שלי ונישלו אותם מהכל ואני מתעקש לחזור כבעל זכויות.

אשמח לשמוע מכאלה שעברו את התהליך וגם מכאלה שהחליטו שלא, מה היה השיקולים שגרם לכם להגיע להחלטה והאם במציאות זה נתן לכם ערך מוסף כלשהו.

והכי חשוב - המחירים. זה נשמע מחירים הזויים לגיוס כמה מסמכים והגשה. אני לא רוצה חעשות לבד כי יש נהלים קטנים שאפשר ליפול בהם, אבל תכל'ס מדובר בתרגום כמה מסמכים והגשה. קיבלתי הצעות מחיר הכי זול 4000 ש"ח לנפש + 3500 פתיחת תיק וקיבלתי גם 7500 ומעלה...

אשמח מאוד להמלצות על אנשי מקצוע אמינים וזולים יותר.
0 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה