דרוש מידע איך להצמיד כיפה לראש ואיך לטפל בקרחות קטנות

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי בן תסמונת דאון בן 4,
הכיפה שלו בלי סיכות לא נשארת על הראש כמעט רגע.
ניסיתי את הסיכה שמדביקים לכיפה,
upload_2018-6-24_9-48-1.png

והיא גרמה לו לקרחת קטנה בשתי המקומות שהצמדתי את הכיפה.

סיכה רגילה
upload_2018-6-24_9-48-22.png

לא עוזרת יותר מחצי דקה (אולי אין לי סוג חזק מספיק?)


אני צריכה דחוף פיתרון ל:
איך להצמיד לו את הכיפה בצורה טובה ויעילה אבל שלא יהיה מידי חזק עד כדי תלישת שיער
(שבמקרה שמושכים לו את הכיפה היא תצא בלי שיער צמוד לסיכה...)

ואיך לעודד צמיחה חזרה במקומות שהתקרחו
(כבר עברו כמה חודשים וזה לא צמח חזרה...)


בבקשה תעזרו לי!

(נכון לעכשיו הפסקתי לשים לו את הסיכות האלו, והוא כל הזמן בלי כיפה, ועם 3 קרחות באמצע הראש... לא יפה בכלל!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
סיכות סבתא מהסוג הטוב והחזק ניסית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אולי גם סוג כיפה יתר עמוקה שתשב טוב על הראש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הקרחות נוצרות כנראה ממשיכה, שלו או של חברים.
למניעת נפילה שימי לו סקוצ'-הצד הקשה-בתוך הכיפה עצמה (תדביקי מסביב)
נשמע כואב אבל זה ממש לא (עד שאישה אחת ראתה כיפה כזו ואמרה שלא יכול
להיות שהסקוצ' מצמיד את הכיפה לשיער, וניסתה על הפאה שלה :eek::cool::confused:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לעודד צמיחה מי הדסים במקום הקח
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
להדביק סיכת טיק טק בתוך הכיפה ואותה להצמיד לראש מבפנים
יש הטוענים שזה יעיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש היום פטנט חדש
"כיפתנומה"
כיפה עמוקה מבד טריקו
נעים ונוח על הראש
עם סרט מניעת החלקה מעולה
של חברת "פרפר"
כמו שיש בבנדנות,
ברעיון זה כיפה לשינה, שלא ייפול בלילה
אבל זה חמוד גם ביום
יש כמה צבעים

ניסיתי על הבנים שלי- וזה מצוין!

לגבי הקרחות, הכיפה עמוקה
ותסתיר את הקרחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הקרחות נוצרות כנראה ממשיכה, שלו או של חברים.
למניעת נפילה שימי לו סקוצ'-הצד הקשה-בתוך הכיפה עצמה (תדביקי מסביב)
נשמע כואב אבל זה ממש לא (עד שאישה אחת ראתה כיפה כזו ואמרה שלא יכול
להיות שהסקוצ' מצמיד את הכיפה לשיער, וניסתה על הפאה שלה :eek::cool::confused:)

זה יעיל גם בשיער חלק לגמרי (וקצוץ)?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש היום פטנט חדש
"כיפתנומה"
כיפה עמוקה מבד טריקו
נעים ונוח על הראש
עם סרט מניעת החלקה מעולה
של חברת "פרפר"
כמו שיש בבנדנות,
ברעיון זה כיפה לשינה, שלא ייפול בלילה
אבל זה חמוד גם ביום
יש כמה צבעים

ניסיתי על הבנים שלי- וזה מצוין!

לגבי הקרחות, הכיפה עמוקה
ותסתיר את הקרחות
לא מוצאת באינטרנט
איפה קונים את זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא מוצאת באינטרנט
איפה קונים את זה?
את יכולה להשתמש בכל כיפה עמוקה, אבל לפי מה שנשמע לי ממה
שאת מספרת-הבעיה היא משיכת הכיפה מהראש, מה שכיפה כזו וגם
הסקוצ'ים אצלי פחות יועילו. הפתרונות שהבאנו פה יועילו במקרה שהכיפה
נופלת לילד, לא במקרה של הורדה מהראש\משיכה ע"י חברים.

עשיתי דוקטורט בנושא על ילד עם אוטיזם :( בסוף החלפתי לו סוג של כיפה
וקצת יותר שקט בגזרה מאז. (בין השאר כמעט כל הכיפות שלו עם רקמה של
שם, שגם כשהוא זורק אותן משייכים אותן אליו ברגע. המענין זה שהן יכולות
לחזור חבולות ומאובקות, אבל חוזרות, וכיפות עם רקמת שם באנגלית ארגנו
לעצמן יעד חדש משלהן, אפילו אחת לא חזרה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
את יכולה להשתמש בכל כיפה עמוקה, אבל לפי מה שנשמע לי ממה
שאת מספרת-הבעיה היא תלישת הכיפה מהראש, מה שכיפה כזו וגם
הסקוצ'ים אצלי פחות יועילו. הפתרונות שהבאנו פה יועילו במקרה שהכיפה
נופלת לילד, לא במקרה של הורדה מהראש\תלישה ע"י חברים.

עשיתי דוקטורט בנושא על ילד עם אוטיזם :( בסוף החלפתי לו סוג של כיפה
וקצת יותר שקט בגזרה מאז. (בין השאר כמעט כל הכיפות שלו עם רקמה של
שם, שגם כשהוא זורק אותן משייכים אותן אליו ברגע. המענין זה שהן יכולות
לחזור חבולות ומאובקות, אבל חוזרות, וכיפות עם רקמת שם באנגלית ארגנו
לעצמן יעד חדש משלהן, אפילו אחת לא חזרה)

לא,
לא מחפשת משהו נגד משיכות של חברים.
הפוך מחפשת משהו שאם ימשכו הכיפה כן תצא (כי אם לא - השיער יוצא)
מחפשת משהו שיועיל שהכיפה לא תיפול לבד, כשהוא מתכופף וכו.
כך שהסקוץ נראה לי יכולה להיות יעיל.
הסיכה ששמתי מידי חזקה, זו הבעיה שלה,
והסיכות הרגילות, מידי חלשות.
אני מבינה ממך שהסקוץ יהיה יותר יעל מסיכה רגילה, נכון?

כמו כן, לא מטריד אותי היעלמות הכיפה,
הוא בד"כ לא מסתובב לבד, הוא איתי, ואם היא נעלמת אני מיד מחפשת אותה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא,
לא מחפשת משהו נגד משיכות של חברים.
הפוך מחפשת משהו שאם ימשכו הכיפה כן תצא (כי אם לא - השיער יוצא)
מחפשת משהו שיועיל שהכיפה לא תיפול לבד, כשהוא מתכופף וכו.
כך שהסקוץ נראה לי יכולה להיות יעיל.
הסיכה ששמתי מידי חזקה, זו הבעיה שלה,
והסיכות הרגילות, מידי חלשות.
אני מבינה ממך שהסקוץ יהיה יותר יעל מסיכה רגילה, נכון?

כמו כן, לא מטריד אותי היעלמות הכיפה,
הוא בד"כ לא מסתובב לבד, הוא איתי, ואם היא נעלמת אני מיד מחפשת אותה
הוא אשר כתבתי, את יכולה להשאר עם הכיפה הרגילה ורק לשים סקוצ'.
הכיפה נגד החלקה מיועדת שלא יפול, ופה לא נופל אלא מופל.
הסיכות לא טובות כי הן נמשכות עם השיער, כך שהסקוצ' הוא בינגו.

הוא לא הולך לגן? אני חושבת שבמוסדות הלימוד לחינוך מיוחד אפשר לפתוח מוזאונים לכיפות... :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הוא אשר כתבתי, את יכולה להשאר עם הכיפה הרגילה ורק לשים סקוצ'.
הכיפה נגד החלקה מיועדת שלא יפול, ופה לא נופל אלא מופל.
הסיכות לא טובות כי הן נמשכות עם השיער, כך שהסקוצ' הוא בינגו.

הוא לא הולך לגן? אני חושבת שבמוסדות הלימוד לחינוך מיוחד אפשר לפתוח מוזאונים לכיפות... :(

בטח הולך לגן.
9 ילדים.
הכל שם בשליטה
גם אם יום אחד הכיפה נשארה בגן,
היא מיד תחזור אלי יום אחרי.

לא יודעת איך זה במקומות אחרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הוא אשר כתבתי, את יכולה להשאר עם הכיפה הרגילה ורק לשים סקוצ'.
הכיפה נגד החלקה מיועדת שלא יפול, ופה לא נופל אלא מופל.
הסיכות לא טובות כי הן נמשכות עם השיער, כך שהסקוצ' הוא בינגו.

את שמה סקוץ מסביב כל הכיפה או רק חתיכה אחת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בטח הולך לגן.
9 ילדים.
הכל שם בשליטה
גם אם יום אחד הכיפה נשארה בגן,
היא מיד תחזור אלי יום אחרי.

לא יודעת איך זה במקומות אחרים
בדאון הכל יותר רגוע, אני מגיעה מגזרת האוטיזם. ויש 5 ילדים בכיתה.
אני קונה אותן בסיטונאות בחנות המפעל ומשם ישר לרקמה, אחרת אין להן סיכוי, חד פעמיות.
מספיקה קריזה קטנטנה של הילדון והוא מטיס את הכיפה להונלולו :( ולא תמיד קל להגיע לשם.

שמה סקוצ' על הכל.
אבל זה מאד תלוי בסוג הכיפה. יש כאלה שצריכות רק בהיקף, ויש שצריך על הכל.
רוצה לשלוח לי תמונה שלה?.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ואם כבר קרחות-ילדי דאון נוטים יותר להתקרחויות מקומיות, תקפידי מאד על שיער הראש.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שיתוף - לביקורת אז והיום
אז והיום.
מאת: ש. לוינגר
שנת ה'תשפ"ו-[ג' אלפים נ"א]

קרני שמש ראשונות של בוקר בקעו מבין שני עננים לבנים, אני מביט בהן, מתפלא על היופי. הכיפה צונחת מראשי, אני תר אחריה מנסה להבין להיכן צנחה. אני מביט על האדמה, מרים גבה אחת כלפיה מעלה, אחר כך מרים גם את ראשי לשמיים.

רגע, הכרה נפלה בי. אני מביט לכל עבר, לא מבין. איפה אני? איך הגעתי הנה? מה זה המקום הזה?

איש מבוגר נושא מקל הליכה עובר לצידי, אני עוצר אותו. "סליחה".

האיש עוצר מביט אליי. "כן איש צעיר, הזקוק הינך לעזרה?"

"אכן", למה אני מדבר ככה? ממתי? 'אכן'. "היכן אנחנו?"

"יהודי אתה? מה שימך?" הביט בי האיש.

"הינני", מה קורה לי בדיבור? "יהודי אני. אבל אינני מכאן. שמי יואל מנצור". אני שולח יד ללחיצה, כנהוג בדורנו, אולם האיש לא הגיב, הביט בידי במבט מתפלא. "מה שימך?" החזרתי את ידי חזרה.

"נתנאל בן יגאל משבט בנימין אני", האיש מתקדם אלי מניח את כובד משקלו על כתפי, נעזר בי כמשענת. "היודע אתה כי חג היום להשם?" האיש נראה בעיניי מבוגר הרבה יותר מכפי הנראה לעין. "כל באי עולם עוברים לפניו כבני מרום. עלינו להזדרז להגיע להר המוריה, אל בית המקדש".

היום חג? על איזה חג הוא מדבר?

"בוא, בוא נערי. נמשיך יחדיו אל מקום השכינה". האיש מושך אותי להתקדם, אני צועד איתו יחד. עולים לכיוון ירושלים – לפי הבנתי.

אני עדיין לא מבין מה אני עושה באזור ירושלים, איך הגעתי למצב שאני צועד עם איש מוזר בדרך לירושלים, בלי רכב או לכל הפחות האופניים החשמליות שלי.

למה אין כביש, וכל הדרכים הן דרכי עפר לא סלולים כלל? האם בשנת תשפ"ו הדרך לירושלים חזרה להיות כבימים עברו? האם בית המקדש השלישי נבנה? אם כן מתי?

מה הדבר האחרון שעשיתי? אני מהרהר בתוכי, מנסה להיזכר מה היו הרגעים האחרונים שחקוקים בזכרוני.

רגע! הייתי בשיעור של ר' אליהו פרידמן. אני מישיבת זכרון אברהם בבני ברק!!! אז איך הגעתי הנה? ומה קרה לדיבור שלי? מדוע אני מדבר בשפה מוזרה, כאילו בלעתי חמישה חומשי תורה.

"נו, נערי. תכף מכריז הכהן הגדול על השעיר להשם". מזרז אותי האיש. אני מתקדם מהר יותר.

שערי חומות ירושלים נגלות מול עיניי. גדולות, יפות. לרגע לא שיערתי שכך היא, ירושלים. שנה שעברה ביקרתי בעליות האלו, משום מה הן לא היו גבוהות כל כך כמו עכשיו, וגם הדרך הייתה סלולה בכביש אספלט, ובכניסה לעיר אין חומות ענק. מה קורה פה?

"הגד נא לי בבקשה, באיזו שנה אנחנו נמצאים?" דיבורי השתרבב חלק מן התקופה וחלק מהעתיד – כך אני מבין.

האיש נשען על חומות העיר. "השנה היא השנה העשרים ושבע למולכו של המלך חזקיה".

מה??? שנת מה? למולכו של מי? מה הולך כאן? נכנסתי למכונת זמן, בטעות? אבל עדיין לא המציאו מכונה כזאת! מה הולך כאן?!

"מה לך כי חדלת ללכת? אין פנאי להתמהמה הנה השומע הינך? זהו קולו של סגן הכהנים".

קולו בס חזק נשמע מהמשך הדרך, אני מאמין לאיש שמדובר בסגן הכהנים. השמש כמעט מגיעה לאמצע השמיים, העננים כבר אינם לצידה, החום יוקד. אני מזיע בכל חלקי גופי.

ראשי סחרחר עלי, אינני מצליח להבין מה אירע, איך הגעתי לתקופה הזאת? מה קרה לדיבור שלי? מי האיש הזה שמוליך אותי לאזור המוזר הזה שנקרא ירושלים? מה קרה להוריי? היכן היא משפחתי? האם ראש הישיבה שם לב שנעלמתי? לאיזו מכונת זמן נשאבתי?

אני מתחיל לרוץ עוקף את האיש, נכנס פנימה אל העיר.

אין אנשים, אף אחד, המקום כאילו שומם.

"היכן הם כולם?" אני מתחיל להשתגע מהדיבור הזה! האיש מורא לי להתקדם. אני מציית מתקדם אל פנים העיר. ולמחזה שראו עיניי לא ציפיתי.

המון אנשים צובאים את העיר העתיקה לבושים לבן, נראים כמלאכי עליון. אני מביט בפלא הזה בעיניים פעורות, הייתכן!!! יום כיפור היום!!! חלחלה עוברת בי.

מעולם לא רעדתי ביום כיפור. בכל עשרים שנותיי לא הרגשתי צמרמורת מהיום הזה. והנה לראשונה משהו בי מתחלחל.

האם זה קשור לתקופה בה אני נמצא? אולי זה בגלל שגם דיבורי השתנה מעט? יכול להיות שגם הרגשות השתנו בי?

שני זרים נצמדים אלי, עומדים קרוב מוחצים אותי מעט, אני מסתכל על לבושי, ונדהם. מהיכן הגיע הבגד הזה שאני לובש? ממתי אני לובש מן חלוק לבן כזה? הסחרחורת בראשי ממשיכה לחוג, הצמרמורת מטפסת במעלי גווי. רגלי חשבו להיכשל, אולם אני תופס אותם בכוח לבל יקרסו האחת אל חברתה.

קול רעש גדול בקהל, סגן הכהנים כיבד אל הבמה את המלך חזקיה. אני לא מצליח לראות אותו אבל כן שומע את קולו. וקולו משרה בי איזו שהיא נחמה, רוגע. אני מרגיש בטוח. המלך הזמין אל הבמה את הנביא ישעיה, חמיו. קולו המיס את ליבי.

לא הבנתי מה קורה לי.

או שהשתגעתי, או שאני חולם. זה לא יתכן! לא הגיוני בשום צורה!!! אין מצב שחזרתי בזמן! אני לא מאמין שאני בתקופה הזאת.

הרגשתי שזו הייתה אחת השנים הטובות שהיו לנו בתור עם, אחרי שלמה המלך.

אומנם הכרתי את המשך הסיפור, אבל זה לא הפריע לי בחוויה.

הנביא סיים את דבריו. אני רציתי יותר, השתוקקי להיות חלק מהמעמד. התקדמתי, דחפתי אנשים, אני רוצה לראות, להבין, להשכיל. אני צמא לדברי התורה המתוקים שנאמרו כת. מעולם לא שמעתי חידושים מעין אלו. ואני נחשב לעילוי בישיבה שלנו.

הגעתי! אני מאושר. עומד במקום המשקיף על הבמה הגדולה. אני שוטף את עיניי בכל מה שמסביב. והלב שלי צונח באחת. רגליי אינן מתפקדות, אני נתמך בשני אנשים שעמדו לצידי, כמעט נופל.

הייתכן!!!

בית המקדש נמצא מול עיניי!!!

בית המקדש הראשון!!!

הזהב, ההוד, הפאר, החן, אור מוזר בוקע ממנו. אור שמאיר כעין השמש. לראשונה אני מבין את משמעות המילים ירושלים אורו של עולם. אם בית המקדש מאיר בכזה אור, ודאי שירושלים תאיר את כל העולם.

הלב שלי דופק בעוצמה, המוח קולט כל פרט. אני חושב לרגע אחד על המשפחה, על החברים, כמה הם מפסידים. כבר לא אכפת לי איך הגעתי הנה, לא אכפת לי מה התאריך, מה השעה, ומי כל האנשים שעומדים מסביבי.

בית המקדש עומד על תילו, והוא מול עיניי.

מה זכיתי? למה דווקא אני? אני מדחיק את המחשבות האלו אחורה אל ירכתי התודעה, אני חייב עכשיו להתרכז. מה הוא אומר הכהן, אני בקושי שומע אותו. אני מרגיע את גופי המשתולל מהלם, ומקשיב בקשב לדברי הכהן, מסכת יומא מתחילה להתעורר בראשי.

הכהן הגדול עמד באמצע מולו הקלפי, לצידו שני שעירי עיזים עומדים אינם זזים, כמו ממתינים לגזר דינם. ובצד עומדים סגנו וראש בית אב.

הס הושלך בקהל, כולם ממתינים למוצא פיו של הסגן, אף אחד לא רוצה שהראש בית אב יפתח את פיו ראשון. אם של שם עלה בימינו הסגן אומר לו אישי כהן גדול, הגבה ימינך. ואם של שם עלה בשמאלו, ראש בית אב אומר לו...

קולו של הכהן הגדול מהדהד בקול "להשם חטאת". אחד מהשמות המפורשים נאמרו מפיו, אבל לא הצלחתי להבין דבר. קולו חזק, מעביר בי צמרמורת.

ואני ביחד עם כל הקהל צעקתי: "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". מזל שלמדתי את המסכת הזו, אחרת לא הייתי יודע מה להגיד.

ידיו של הכהן הוכנסו לקלפי ויצאו מהן במהירות. שני גורלות. שני שעירים. בכל יד גורל אחר. אחד להשם ואחד לעזאזל.

הסגן הרעים בקולו. "אישי כהן גדול הגבה ימינך", שמחה נשמעה בקהל.

חוט צמר אדום נקשר על רגלו השמאלית של השעיר לעזאזל, והוא נלקח לפינה צדדית, ממתין לתחילת הגזרה שנפלה עליו.

בית המקדש כאן! אני לא מאמין! הוא נראה בדיוק כמו בציורים רק מואר וזוהר יותר.

אחר כך נעמד הכהן הגדול מול השעיר העומד להישחט וקשר לו לשון של זהורית על צווארו, הניח עליו את שתי ידיו והתוודה.

פתאום הבנתי מה זה ווידוי?! לא כמו שעשיתי עד היום, אגרפתי את יד ימיני והיכיתי במהירות על לוח ליבי, מנסה להספיק לסיים את הווידוי הארוך לפני החזן. לפתע הבנתי. כך זה צריך להראות!!!

"אנא השם", קולו של הכהן דומע, עיניו זולגות דמעות. תחינה בקעה מגרונו. "עוויתי, פשעתי, חטאתי לפניך... אנא השם כפר נא לעונות ולפשעים ולחטאים שעויתי ושפשעתי ושחטאתי לפניך..."

מעיניי גולשות דמעות. התרגשתי כמו שלא התרגשתי מעולם. הבנתי איך אמור להראות יום כיפור רגיל. נזכרתי פתאום בכל סיפורי המשגיחים על אלול, שפעם בדורות עברו כשהיה מגיע אלול היו נכנסים אנשים לפחד, חרדה, מזדעזעים אמות סיפי הלב. כעת הבנתי במה מדובר! הלב שלי בקושי מצליח להחיל את שעיניי רואות.

הכהן סיים ושוב כולנו עונים "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". המילים האלו קיבלו משמעות מחודשת. כל הפאר, ההדר, ההוד, האור שבוקע מהמקדש, מתגמד ליד המלכת השם יתברך. זאת מן הרגשה כזאת שרק מי שנמצא במעמד הזה יכול להבין את זה.

הקרבן להשם נשחט, הכהן הגדול נכנס פנימה, ויצא. כהני עזר מיהרו את המלאכה, עוזרים במה שיכלו.

אחר כל זה ניגש הכהן הגדול והניח ידו על שעיר לעזאזל. והתוודה את עוונות בית ישראל. צמרמורת שבה וניערה את חושיי, מטלטלת אותי חזק. אני יואל מנצור הקטן מישיבת 'זכרון אברהם' בבני ברק משנת ה' אלפים תשפ"ו עומד ורואה את סדר העבודה. אותו סדר עבודה הנאמר מפי החזן כל תפילת מוסף של יום כיפור.

אני לא מבין מה זכיתי שהגעתי למעמד הזה? על מה העניק לי השם יתברך את הזכות הזו לחזור אחורה בזמן? אני צובט את עצמי, לראות שזה לא חלום, וזה לא. אני עומד ושומע את הכהן הגדול בוכה ומתוודה.

"אנא השם, עוו, פשעו, חטאו לפניך עמך בית ישראל". ואני בוכה יחד איתו. "כי ביום הזה יכפר עליכם..." שם השם המפורש בקע מגרונו של הכהן הגדול.

ואנחנו שעמדנו עד עכשיו צפופים, משתחווים על הארץ, וכל הצפיפות שהייתה לא הורגשה יותר, כאילו הקרקע התרחבה, גדל השטח. "ברוך שם כבוד מלכותו..." אנחנו צועקים בשלישית, פנינו טוחות בקרקע.

הכהן הגדול מסר את השעיר לעזאזל למי שמוליכו. והוא נילקח לבית שילוחו. רציתי ללכת אחרי השעיר, להבין מה יהיה גורלו, איזה אדם לוקח אותו, ואיך נראה כל התהליך. אולם יצרי תקף אותי להישאר, להביט. היופי היה מהפנט.

ספר תורה נפתח, הכהן הגדול החל קורא בו בפרשת אחרי מות. אבל הראש שלי כבר לא שם. אני משקיף על בית המקדש לא מאמין, אוחז את לוח ליבי. מה הולך כאן?

שמעתי את המלך חזקיה, את הנביא ישעיה, ראיתי את טקס סדר העבודה, עכשיו הכהן הגדול קורא בספר התורה שלו!!! מה עוד? הלב שלי דופק בעוצמה, אני מנסה לייצב אותו. הסחרחורות לא מפסיקות. הרעד ברגליי תוקף שוב. אני רואה שחור, ההכרה מתעמעמת לי.

שקט. אני שומע שקט. כאילו אני כבר לא קיים.

אולי אני כבר לא...


.....

ישיבת 'זכרון אברהם' תשפ"ו

"יואל מנצור, אפשר לדעת מה נראה לך שאתה עושה?" אני שומע קול מוזר, נעים ובו בזמן תקיף. הרב אליהו פרידמן? מה הוא רוצה? גם הוא הגיע אל העבר?

אני פוקח עיניים, מנגב את שפתיי מריר שינה. איפה אני עכשיו? איך הגעתי הנה? איך חזרתי להווה?

"אני לא מבין איך נרדמת בשיעור?" הרב מביט בי במבט חם, אוהב. זקנו הלבן מדגדג אותי. אני מתרומם בבהלה, ומתיישב מיד.

מה זה? איפה כל האנשים שמחצו אותי לפני רגע? איפה הכהן הגדול? המלך חזקיה? הנביא ישעיה? איפה כולם? מי החזיר אותי בזמן? רגע, רציתי להיות עד סוף שמיני עצרת. רציתי לראות את שמחת בית השואבה!!! רציתי להיות ברגל!!!

התחלתי לבכות.

"לא יואל אני לא התכוונתי...". הרב פרידמן התיישב לצידי מניח עלי יד. "בסך הכל רציתי להגיד לך שהפסדת את הסוגייה היפה ביותר במסכת יומא, זאת הסוגיה המרגשת ביותר".

"באיזו סוגיה מדובר?" אני נעמד שוב, מניח את שתי ידיי על מצחי. הסחרחורות אבדו, כאב הלב איננו, אני עומד על הרגליים, הראייה לא מטושטשת. מה קורה כאן?

"אני כמובן מדבר על סדר העבודה, היום התעמקנו בנושא הזה".

חיוך מאושר על פניי, אני מרגיש אותו. "כבר הייתי שם. לא הפסדתי דבר". אם כבר ההיפך הפסדתם אתם שלא באתם איתי!!!

"היית שם? אני לא מבין, איך?" הרב אליהו נעמד גם הוא תופס את מבטי. "על מה אתה מדבר, צדיק?"

"הייתי שם. ראיתי הכל. את סדר העבודה, את הכהן, את הנביא ישעיה, את המלך חזקיה. הכל".

"מתי?"

"עכשיו. חזרתי בזמן!!!".

"אני מבין", חייך לעברי הרב פרידמן. "אתה יודע השיעור היה משהו כמו ארבעים דקות, בכל הארבעים דקות האלו ישנת פה. זה הפריע לי כל מהלך השיעור. כאב לי על העילוי של 'זכרון אברהם' שישן בשיעור כל כך מרתק".

"אז מה בעצם זה אומר... שלא... זזתי מפה בעצם?"

"לא. היית כאן כל הזמן. וישנת", צחקוק קל בקע מגרונו של ראש הישיבה. "אתה בעצם האזנת לדברים שלי וחלמת אותם. וככה הייתי מצפה מעילוי שכל ראשו בתורה, שגם שהוא ישן, יקשיב ויחלום דברי תורה". הרב פרידמן העניק לי חיבוק אוהב.

.....

יום כיפור הגיע, ואני יודע!

השנה לא תהיה כמו שנה שעברה. יום כיפור הזה אני לא אעשה ווידוי במהירות, הפעם לא אנסה להספיק את החזן, השנה אני מתכוון להתפלל כמו הייתי אני יחידי בעולם.

השנה אדבר עם השם כאילו אני אדם הראשון בשעתו. כמו הייתי אני אדם הראשון. אין איש מלבדי. אהיה בבית המדרש בישיבה, התפלל במניין, אבל לא אהיה מקובע לחזן, אבכה, אתחנן, אבקש, הכל. כיחידי בעולם.

זה לא עוד יום כיפור רגיל.

אומנם חלמתי את יום הכיפורים בבית המקדש. אבל הייתי שם! אני יודע את זה! הרגשתי את זה בעצמות, בליבי, בכל תא בגופי.

זה יום כיפור אחר לגמרי. זה היום כיפור!!!

בעזרת השם אני משוחרר יותר, מרוגש יותר. מרגיש את יום כיפור כמו הייתי מזדעזע מאלול בדורות עברו.

אני יודע איך הכהן הגדול הרגיש כשהתוודה, ראיתי אותו. כעת אני יודע איך ווידוי אמור להראות. זו לא עוד דפיקת אגרוף על החזה. זה זעזוע הלב, שבירת חומות הגנה, ניקוי המידות. אלו לא סתם מילים שכתובים שחור על גבי לבן, אלו געגועים.

כשאמרתי עד היום 'חטאתי, עוויתי, פשעתי'. הרגשתי שאני אומר, מצטער, וזהו. היום אני מבין לא כך. אני לא אומר את המילים האלו רק כדי לכפר על חטאיי, אלא כדי להתקרב אל השם, יש בי געגוע אליו, ורק עוונותי הרחיקו אותי ממנו.

הווידוי הזה יוצר קירבה!

הבנתי את זה כשהבטתי בפניו של הכהן הגדול, כשאמר "אנא השם". זה לא היה 'אנא' של בקשה, זה 'אנא' של תחינה, והדמעות היו געגוע מהול בצער, בחרטה.

אז כן. אני עומד מול ארון הקודש עכשיו, שומע כל נדריי.

ויודע בוודאות גמורה.

יום הכיפורים הזה, יהיה שונה.

יהיה אחר!


- סוף -
בתקווה שגם לנו יהיה יום כיפור אחר. שנבין את המעלה של היום הזה. ונרגיש את הקרבה הנקייה לריבונו של עולם.
שנה טובה וגמר חתימה טובה!!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה