עזרה איך מטפלים בזוגות בעיתיים?

  • הוסף לסימניות
  • #82
שמעתי פעם על יהודי שהוא גם יועץ זוגי וגם רגשי,
קוראים לו הרב יעקב עקיבא פרידמן מבני ברק.
אין לי טלפון שלו אבל אולי דרך המודעה שקיבלתי השבוע למייל זה יעזור לכם לפנות אליו -
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
שמעתי פעם על יהודי שהוא גם יועץ זוגי וגם רגשי,
קוראים לו הרב יעקב עקיבא פרידמן מבני ברק.
אין לי טלפון שלו אבל אולי דרך המודעה שקיבלתי השבוע למייל זה יעזור לכם לפנות אליו -
לא עלתה לי המודעה כבד מידי.
תנסי בגוגל אולי .,קול תבונה"
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
בלי לקרוא את כל האשכול.
1. כדאי שאתה תדבר עם יועץ נישואין איך להגיב לטלפונים. באופן שתוכל 'לגרום להם ללכת לייעוץ, וכן להפסיק את הטלפונים איתך. (מכיון שאין אפשרות לעמוד בכך, לבסוף יהיה סוג של 'פיצוץ', ואז כבר לא יהיה ניתן לעזור להם) יש הרבה שיטות ודרכים, וחבל על כל יום.
2. מכיון שבכל מקרה זה נשמע מקרה קשה. כדאי להשקיע את המאמצים בילדים. למצוא חונכים מתאימים. לארח אותם לעיתים קרובות על מנת שייראו דוגמא של חיים תקינים. לבקש מהרווחה אפשרות של אומנה יומית שיהיה להם עוד בית ללמוד ממנו ולגדול.
3. ראיתי בהתחלה כמה ניקים אנונימיים שהציעו עזרה בפרטי. למרות שהם יכולים להיות אנשים הגונים. בנושא רגיש לעניות דעתי אין אפשרות לסמוך על דעות אנונימיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אשכול עצוב.
כואב לקרא על אנשים שטובעים בבוץ של עצמם .
האמת, אני לא כל כך מתרגשת מהמבוגרים ,
כי מבוגר הוא בוחר - וכעת הם בוחרים לדשדש בבוץ ולא לעזור לעצמם ,
ואני לא ראיתי אנשים שהשתקמו מבלי שהם בחרו בזה
אני מיעצת לך- לעזוב את המבוגרים. זה אפילו מבחינתי לא חסד לשמוע להם
(רק מידי פעם כדי לא להיות אטומים לגמרי...)

ועכשיו למה שאני רוצה לומר באמת:
אם את רוצה להועיל - תעזרי לילדים שלהם - הם אומללים באמת ואין להם בחירה .
אם את יכולה - לקחת אותם מידי פעם.
לשבתות , ליציאות, לשיחות סתם,
לארוחות, לערב סתם וכו'...
אחד מהם, חלק מהם , את כולם...
כדי שיראו - מה זה בית נורמלי - כדי שיפנימו דמויות שפויות - כדי לעצב לעצמם מודל יציב של זוגיות לעתיד. כדי לתת להם כמה רגעי מרגוע
זה המקום האמיתי שאתם יכולים לעזור
ואין לכם מושג- כמה זה חיוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
דבר ראשון הכרחי זה לעצור שם כרגע את הילודה, זה עוול להמשיך להביא ילדים למצב כזה בבית. (חוץ מזה שבטח בתקופת לידה- לפניה ואחריה המצב בבית רק מחמיר, האשה מן הסתם פחות מתפקדת ויותר דורשת עזרה מהבעל שלא מספק זאת, בקיצור זה עלול רק להחמיר את המצב החמור בלאו הכי). צריך להסביר להם שכרגע הכי חשוב זה לעשות קודם כל אתנחתא וכשיסתדרו העניינים בעז"ה, אז יוכלו להמשיך להביא ילדים לבית חם ואוהב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
דבר ראשון הכרחי זה לעצור שם כרגע את הילודה, זה עוול להמשיך להביא ילדים למצב כזה בבית. (חוץ מזה שבטח בתקופת לידה- לפניה ואחריה המצב בבית רק מחמיר, האשה מן הסתם פחות מתפקדת ויותר דורשת עזרה מהבעל שלא מספק זאת, בקיצור זה עלול רק להחמיר את המצב החמור בלאו הכי). צריך להסביר להם שכרגע הכי חשוב זה לעשות קודם כל אתנחתא וכשיסתדרו העניינים בעז"ה, אז יוכלו להמשיך להביא ילדים לבית חם ואוהב!


:D:D:D
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
שלום,
לא קראתי את כל התגובות, כן את חלקן.
הסיפור הזה נשמע נוגע ללב.
בתור מטפלת רגשית, רוצה רק להוסיף כמה דברים מהפן המקצועי.
א. בטוחה שיש כאן סבל. ההורים סובלים מאוד. והילדים כפי הנראה גם.
ב. לגבי הקשר שלך עימם, תבדקו כמה אתם יכולים. ואל תעשו יותר מכך. לפעמים אנחנו צריכים לא להיות כדי להיות.
אם וכאשר אתם מסוגלים להיות עימם בקשר, ואני מבינה שהקשר שלהם איתך משמעותי וחשוב עבורם מאוד, הייתי מציעה לך להתייעץ, זה לא פשוט, מורכב ושואב, וייעוץ עם איש מקצוע יכול לתת מרווח נשימה והרבה כוח.
ג. בתקשורת עימם, חשוב מאוד לא להיכנס לוויכוחים וההאשמות ביניהם, אלא כל הזמן, לתת את המראה ליחסים הכלליים. לדוג', "אתה מספר לי על קושי בתקשורת עם אשתך"/ "אני שומעת אותך אומרת שמאוד קשה לך הפער ביניכם"/ "לפעמים את מרגישה את הכל בעוצמה חזקה, וזה ודאי משפיע על המערכת הזוגית או עם הילדים "וכדו'.

חיזקו ואימצו,
אני בטוחה שאתם נותנים להם הרבה כוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
אשאל אותך שאלה מרגיזה, שהיא גם התשובה לשאלה שלך.

למה לקחת אחריות על החיים שלהם?
אני חושבת שאסור לשאול כזאת שאלה משפחה שלמה סובלתתת והוא לא יעזור? הוא בנאדם מבחוץ בריא בנפשו שיש לו אפשרות להציל משפחה אז למה לא? אולי זה תפקידו בעולם לעזור להם?.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
יצא לי לעבוד וכיום אני עוסקת בחינוך מיוחד ותיתפלא שיש לי כמה בנות על רקע הרצף האוטוסטי שהיתחתנו ואפילו ילדו.....(היה לי חניכה ממש בדרגה נמוכה)
יש אפשרות לדעת האם גם רמה מסוימת של אספרגר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
האשה כנראה עברה דיכאון לידה, שלא טופל. הבעל לא מכיר מושגים כמו "טיפול ריגשי" ולכן הוא מרגיש שאשתו סתם נהייתה עצלנית ונודניקית.
מהיכרות קרובה של מקרה דומה
יהיה מאוד קשה להכיר לבעל את המושגים האלו, והוא גם יתנגד לכל טיפול שכזה, ירגיש לו כאילו הוא הולך לפסיכיאטר...
אם באמת הבחורה חכמה ומוצלחת כמו שאתה אומר, היא בהחלט יכולה להיות המפתח לפיתרון מושלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
יצא לי לעבוד וכיום אני עוסקת בחינוך מיוחד ותיתפלא שיש לי כמה בנות על רקע הרצף האוטוסטי שהיתחתנו ואפילו ילדו.....(היה לי חניכה ממש בדרגה נמוכה)
לגלבוע השאילה היתה כתגובה לפ.נ
 
ברצף יכולים להתחתן?
ההגדרה על הרצף זה מידי כללי...
הרי לכל אוטיזם יש עוד בעיות נלוות, כמו בעיות רגשיות במקרה הקל...
ועד.... לא כאן הפורום לפרט.
כך שהשאלה מידי כללית.
זה אמור להיות אינדווידואלי לגבי בנאדם
וכמובן שאלו לא יהיו נישואים שגרתיים,
אדם אוטיסט עם בעיות תקשורת שכן יכול להתחתן,
יצטרך ליווי לחיי נישואים, אם המשפחה שלו תרצה שהוא יצליח להקים משפחה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה