אלרגיה בעור... מישהו מכיר?

  • הוסף לסימניות
  • #1
לבת שלי יש אלרגיה בעור, מתבטא ביובש ופצעים שמגרדים..
מישהו מכיר איך ניתן לגלות בצורה היעילה ביותר על מה יש לה אלרגיה?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
השאלה האם זו אלרגיה או מחלת עור- אטופיק דרמטיטיס,
התופעה מגיעה לה בעיקר בחורף, בזמנים של יובש, של מעברי עונות, כשיש לה חום וכדו'?
אם התשובות חיוביות- יותר נשמע שמדובר ב'אטופיק', הליכה לרופא ילדים/ משפחה אמור לענות על השאלה הזו, ואם אכן מדובר בזאת- יש משחות מצוינות שמסככות את העור ועוזרות מאד הן בהקלה והן בריפוי, אבל זו תופעה שחוזרת על עצמה מידי תקופה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
השאלה שרותי שאלה מעלי - היא השאלה הנכונה
אטופיק דרמטיטיס היא מולדת ומתבטאת בעור שלא משמן את עצמו מספיק או לא משמן את עצמו בכלל.
ממליצה לפנות לרופא עור, הוא ידע לאבחן האם מדובר באטופיק דרמטיטיס או באלרגיה ספציפית.
רופאי ילדים יתנו לך טיפול של ניסוי ותהיה, לכן ממש מומלץ לפנות ישירות לרופא עור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הייתי איתה אצל רופאת עור, היא אמרה שזה אלרגיה....
וגם אמרה שאלרגיה יכולה להיות על מליון דברים...
ממש עזרה לי...:mad::confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אמבטיות עם שמן אמול יעיל מאוד ומרגיע את הגירוד
סבון עם לחות כמו דאב ג"כ מקל

למרות שאין איך למנוע לגמרי רק להקל
זה סוג מחלה של כל החיים בד"כ - למי שמתחיל עם זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י estik;1482530:
זה סוג מחלה של כל החיים בד"כ - למי שמתחיל עם זה...

למה סתם?

תלוי באיזה גיל מתחילים עם זה, אם מדובר בילדה קטנה בד"כ עד גיל 3-4 זה עובר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לבן שלי היה את זה, ואמרו לי שאם רוצים לברר אם זה בטוח אלרגיה - מומלץ לעשות בדיקת דם ולעקוב אחרי התוצאות. יש נוגדן מסוים שבמידה והערכים שלו גבוהים זה מעיד על אלרגיה.
במידה והבדיקה תקינה, תוכלי לבדוק כיוונים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
היא בת 5...
לפעמים זה במצב יותר קל, לפעמים יותר קשה, ופעם קרה שהיא ממש התנפחה!
זה בטוח אלרגיה על משהו..
רק שאין לנו מושג על מה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י טקסטיב;1482528:
הייתי איתה אצל רופאת עור, היא אמרה שזה אלרגיה....
וגם אמרה שאלרגיה יכולה להיות על מליון דברים...
ממש עזרה לי...:mad::confused:

כדאי לנסות רופא עור נוסף
ברפואת העור הדעות מגוונות...
נשמע לא מקצועי בעליל לקבוע שזו אלרגיה בלי להפנות לבדיקה מעמיקה למה בדיוק

יש בשניידר מרפאת אלרגיה מעולה

ולגבי התובנה הפסימית שזה לכל החיים -
גם אטופיק דרמטיטיס וגם אלרגיה בהחלט יכולים להשתפר או לעבור לחלוטין עם הגיל
(בגילאי 3-4 ואפילו בגיל ההתבגרות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י טקסטיב;1482535:
היא בת 5...
לפעמים זה במצב יותר קל, לפעמים יותר קשה, ופעם קרה שהיא ממש התנפחה!
זה בטוח אלרגיה על משהו..
רק שאין לנו מושג על מה...

אם היא התנפחה זה כנראה אלרגיה.
וצריך לדעת ממה.
הרופאה לא אחראית.

יש לי בן שאלרגי למלא דברים, מדגים למשל, הוא ממש מתנפח, והרופא אמר לי שצריך מאד להיזהר, כי הפעם זה היה נפיחות בפנים, שזה לא נעים אבל לא נורא, אבל לפעמים יכול להתנפח קנה הנשימה ואז זה מסוכן מאד.

אם את בירושלים, אני ממליצה ללכת לד"ר בר-סלע, הוא מומחה לאלרגיות.
הוא עושה טסטים בגב, זה לא כואב ואפשר לעלות על כל הדברים שהיא אלרגית אליהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם ברור לך שזו אלרגיה, את צריכה ללכת לרופא לאלרגיה. מה השאלה?
יש בבני ברק רופא שאומרים שהוא מצוין - ד"ר משולם הרט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לכי למרפאת אלרגיה, גם אני הייתי אצל בר סלע, עושים שם טסט על היד בד"כ ויראו ממה.
יש את היימליך ושות' שיש להם שיטה אחרת לגלות, רק אני כבר פוחדת מהשרלטנים הללו
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לפי התיאור שלך, יכול להיות יש לה שתי דברים שונים.

ההתנפחות היא מאלרגיה.
אבל הגרד - לא הייתי בטוחה שזה מאלרגיה אלא אם כן זה משהו שהיא אוכלת על בסיס קבוע.
בד"כ אלרגיה מגיעה רבע שעה אחרי שאוכלים את המאכל ועוברת אחרי כמה שעות.
אם זה משהו שיש לה כל הזמן, מסתבר יותר שזה אטופיק דרמטיטיס,
ואכן בד"כ אטופיק ואלרגיות מגיעים ביחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
באמת היא התנפחה בפנים, וזה היה מפחיד...

תודה רבה לכולם!

איך אני מגיעה אליהם כדי לתאם תור?
יש למישהו טלפון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אצלי היה גרד מאלרגיה, והרבה פעמים לסובלים מאטופיק יש אלרגיה..
לא חייב שזה רבע שעה אחרי שאוכלים, אצל בני היה מתחיל מיד
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
דרך הקופה, במאוחדת הוא מקבל במלחה ומחכים הרבה זמן שם בתור קחי בחשבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י start;1482594:
אצלי היה גרד מאלרגיה, והרבה פעמים לסובלים מאטופיק יש אלרגיה..
לא חייב שזה רבע שעה אחרי שאוכלים, אצל בני היה מתחיל מיד

את צודקת, לא דייקתי, מקסימום רבע שעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לביתי גם יש את המחלת עור זציינה למעלה. מא דעוזרת לה קרם גוף של חברת וישי, הוא נקרא ליפיקאר. יקר מאד יחסית אבל מאד עוזר לטיפול וגם למניעה.
היום היא כמעט בת חמש וכמעט ואין לה את התופעות האלה, אבל אם אני רואה מיד כשרק מתחיל אני מורחת לה את הקרן גוף וממש תוך יום נעלם.
מומלץ מאד.

לגבי אלרגיה ברור שצריך אלרגולוג/ית.
אני צריכה גם לבן שלי. מישהו מכיר המלצות באזור מודיעין עילית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אם את רוצה את הטלפון האישי של ד"ר בר סלע לתור פרטי בתשלום מלא - יש לי אותו.
עלות ביקור 700 ש"ח
והטסט - 300 ש"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
סבלתי בעבר מגירודים נוראים בכפות הידיים, הלכתי לרופא משפחה, נתן לי משחה עם קורטיזון...
אמר שיתכן וזה פטריה. ממש נלחצתי, פטריה כידוע קשה עד בלתי אפשרי לסלק. לבסוף גיליתי שבכל שבת הגרוד נעלם באופן פלאי וחוזר בראשון בבוקר [הייתי מחפשת דברים חדים לגרד בין האצבעות, סבל אמיתי] מה התברר? באותה תקופה גיליתי שהויטמין D ממש נמוך ולקחתי טיפות שגרמו לי לאלרגיה, בשבת נמנעתי מלקחת את זה, וזה ממש נס כי אחרת עד היום לא הייתי עולה על זה.
וזהו, לקח לידיים קצת זמן להשתקם מהקורטיזון שרשם הרופא...
והכל נעלם. תנסו לראות מתי התופעה מתגברת, אחרי מגע בחומרים מסויים או באכילת מאכלים מסוימים ובאמת כדאי לפנות בהקדם לאלרגולוג
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה