אפשר להכין קומפוט ללא סוכר?

  • הוסף לסימניות
  • #1
או עם מעט ממתיק, בצורה שטעם הממתיק לא ישתלט ויורגש.
יש לי תפוחים ואגסים שאני רוצה לנצל.
אשמח מאוד לשמוע ממי שיש לה נסיון או מתכון מסודר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בד"כ הממתיק נותן טעם מריר
לא הייתי ממליצה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
או עם מעט ממתיק, בצורה שטעם הממתיק לא ישתלט ויורגש.
יש לי תפוחים ואגסים שאני רוצה לנצל.
אשמח מאוד לשמוע ממי שיש לה נסיון או מתכון מסודר.
אני מכינה בלי טיפת סוכר. יוצא מעולה!
תפוחים חמוצים
תפוחים מתוקים (לא אדומים)
בכמות של שני שליש חמוצים ושליש מתוקים.
אם אוהבים מתוק מאוד אפשר חצי וחצי.
אפשר כמה אגסים
קוביות קטנות מהכול
מעט מאוד מים פחות מרבע הסיר.
להביא לרתיחה ולבשל על להבה נמוכה עד שהתפוחים מתרככים.
לערבב מידי פעם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תוסיפי את הממתיק כשהלפתן כבר קר.
שכן אז מספיקה כמות מועטה מאד של ממתיק.
אם משתמשים בסוכרלוז - אין לו כמעט טעם לוואי,
וגם בממתיקים אחרים - הטעם המריר מגיע כשמוסיפים מדי הרבה.

אגב, גם סוכר רגיל - אם מוסיפים כשהלפתן קר, צריך הרבה פחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אפשר לבשל תפוחים מוזהבים חתוכים עם קצת מים,
לא צריך בכלל סוכר
אפשר להוסיף לבישול גם שזיפים, אגסים וכד'
ואם חסר מתוק, אז כמו שכתבו מעלי, אפשר להוסיף גם אח"כ מעוט ממתיק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ניתן לבשל תפוחים במיץ תפוזים
אין צורך בסוכר ויוצא מתוק מאוד

סלט פירות חי
קומפוט טחון מפירות + קופסאות שימורים
בשתיהם לא צריך סוכר
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מכינה בלי טיפת סוכר. יוצא מעולה!
תפוחים חמוצים
תפוחים מתוקים (לא אדומים)
בכמות של שני שליש חמוצים ושליש מתוקים.
אם אוהבים מתוק מאוד אפשר חצי וחצי.
אפשר כמה אגסים
קוביות קטנות מהכול
מעט מאוד מים פחות מרבע הסיר.
להביא לרתיחה ולבשל על להבה נמוכה עד שהתפוחים מתרככים.
לערבב מידי פעם.
אני מקלפת את התופחים שכחתי לציין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אני מקלפת את התפוחים. מוציאה את הפסולת מבשלת עם מעט מים וטוחנת במקל בלנדר בלי סוכר בכלל, טעים מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ניתן לבשל תפוחים במיץ תפוזים
אין צורך בסוכר ויוצא מתוק מאוד

סלט פירות חי
קומפוט טחון מפירות + קופסאות שימורים
בשתיהם לא צריך סוכר
בפרות משומרים בד"כ כבר יש סוכר. לכן אין צורך בתוספת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
תפוחים אפויים
אם מדובר בתפוחי גרנד:
לגלען את התפוחים,
לשים בתבנית,
להכניס בחור ריבה ללא סוכר (דובדבנים, תות)
לאפות לא מכוסה כשעה וחצי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
עוד רעיון לקומפוט תפוחים מהיר מבושל:
אפשר להשתמש בתפוחים מיובשים (חוסך קילוף וחיתוך)
יש במתכון סוכר, אפשר להמעיט או לשים ממתיק.

המתכון לכמות גדולה:
(אפשר כמובן לעשות פחות ולהתאים את הכמויות)
800 גר' תפוחים יבשים
1 ק"ג סוכר
רום
אפשרות לסוף הבישול:
1 קופסא ג'לי תות
שזיפים מיובשים

אופן ההכנה:
להשרות את התפוחים במים - לילה שלם או כמה שעות
- התפוחים מתנפחים והנפח גדל מאוד.

לשפוך את המים, למלאות ב-2 סירים ולכסות במים
להוסיף: רום, 1 ק"ג סוכר – 1/2 בכל סיר. (שמתי פחות)
לבשל יותר משעה
לקראת סוף הבישול להוסיף
: 1 ק' ג'לי תות – 1/2 לכל סיר.

אפשר לבשל את השזיפים בנפרד או ביחד עם התפוחים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
סליחה על ההקפצה
תפוחים אפרסקים שזיפים ללא סוכר
ילך?
עדיף לטחון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
סליחה על ההקפצה
תפוחים אפרסקים שזיפים ללא סוכר
ילך?
עדיף לטחון?
אני תמיד מבשלת בלי סוכר.
תשתמשי בתפוחים צהובים אפשר גם להוסיף אגסים בשלים יוצא מתוק מאוד
אפשר לטחון ואפשר גם לא .
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני מקפיצה, כי לא ראיתי שכתבו
יש לי אגסים ותפו"ע פינק ליידי
מה אפשר לעשות איתם בלי תוספת סוכר ?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

טוב, לא ממש פאי, אבל סוג של
וביננו, מה באמת משנה הכינוי שניתן למנה, תכ'לס- טעימה? לא טעימה?
טעימה!
מאוד!
IMG_0365_682x1024.jpg
היות ולא היה לי קרם פטיסייר בבית, והיות ומחירי המוצר הזה מאמירים כל הזמן, עוד ועוד, החלטתי להכין לבד.
בעבר העליתי מתכון, הוא מעולה. אבל הפעם הכנתי מתכון אחר ששמעתי אודותיו לא מזמן והחלטתי לנסות בורסיה משלי.
ב"ה יצא מצויין.

תבנית בינונית A4

1/2 חבילה בצק עלים
4-5 תפוחי עץ אדומים מזן משובח. למי שאוהב את החמצמצות- אפשר להשתמש בתפוחי מזן גרנד. אני אוהבת את האדומים גם בגלל הצבע שהם נותנים למנה.

500 גרם קרם פטיסייר קנוי, או לפי המתכון בעוד כמה שורות.

1/2 כוס סוכר
2 כפוך קינמון


נתחיל בפטיסייר מכיון שהוא דורש הכי הרבה הכנה.
1 ריצ' גדול 425 מ"ל
6 חלמונים מביצי L או 7 מביצי M
1 כוס סוכר
3.5 כפות קורנפלור
2 כפות מים קרים
6 שקיות סוכר וניל

מרתיחים ריצ', סוכר וסוכר וניל יחד עד שהסוכר נמס. מנמיכים את גודל הלהבה ומוסיפים את החלמונים אחד אחד תוך כדי בחישה. מערבבים קורנפלור במים קרים להמסה ומוסיפים לסיר. ממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב עד שהקרם מסמיך ומתקבל מרקם של פודינג. מסירי מהאש ושמים בינתיים בצד.

פותחים את בצק העלים על משטח מקומח ומרדדים מעט לגדל שיכסה תבנית A4 ומעט בשוליים. מרפדים תבנית A4 בניר אפיה ומניחים מעליה את בצק העלים.
מורחים קרם פטיסייר בנדיבות.
מסירים את ליבת התפוח ופורסים לפרוסות לא עבות. אפשר עם הקליפה, בצבע שמתקבל מהקליפה מוסיף יופי למנה.

מסדרים את פרוסות תפוחי העץ על קרם הפטיסייר בצורה רודפת. מפזרים סוכר וקינמון ואופים ב 180מעלות כ-45 דקות להשחמה נאה וריכוך של תפוחי העץ.

מגישים חם או קר.
פורסים ריבועים.
המלצה שלי: תגישו חם עם כדור גלידת וניל קר.


שו"ת:
1. מה עושים עם החלבונים?
אפשר להקציף לקצף קל ולהוסיף 1 כוס סוכר בהדרגה עד לקבלת קצף נוקשה. לאחר אפיה של 35 דקות, מזלפים מהמרנג על התפוחים ואופים עוד 10 דקות לצריבה של החלבונים.
או- שמכינים קצפיות
או ש.....
2. בצק עלים לא עובר את מפתן הבית שלנו, אפשר משהו אחר? כן. שכבה של 5-6 עלי פילו אחד על השני. מעט שמן בהברשה בין עלה לעלה.
3. קינוחים עם תפוחי עץ פחות הולך אצלינו, יש רעיון אחר? בטח. אגסים או אפילו חצאי כדורים של אפרסק משומר, ישירות מהשימורים, ללא הנוזלים. בחיתוך כל חצי אפרסק מהווה מנה.
4. אבל פירות לא הולך אצלינו, יש רעיון איך להכין בכל זאת? תכינו עוגת שוקולד.
5. אפשר להכין את הפטיסייר חלבי? בטח. שמנת מתקה במקום ריצ'
6. איך מחממים? מניחים על הפלטה לפני שבת מעל משהו אחר. או בתנור חם מכוסה בניר כסף לכמה דקות.
7. קינמון? לא אצלינו! תכינו בלי הסוכר והקינמון למעלה.
8. איך זה בהקפאה? שלי במקפיא כרגע....יתחמן מחר בצהריים בעז"ה. מעולה בהקפאה [בלי מרנג מעל...]
9. אין לי קורנפלור, יש לי קמח תפו"א, אפשר? כן.
10.
11.
12.

שלושת האחרונים נתונים למילוי בשאלות שלכן!
א-גוט מועד!
מועדים לשמחה.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה